Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

+ Yorum Gönder
Webmaster ve Arama motorları Bölümünden Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    KemaaLL
    Emekli
    Reklam

    Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

    Reklam



    Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

    Forum Alev
    SEO Nedir ?

    Açılımı Search Engine Optimization, Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu diyebiliriz. Düz mantık olarak arama motorlarından faydalanarak daha fazla kullanıcıya erişmek amaçlıdır. Aramalarda daha çok sonuçta görünmek, üst sıralara çıkmak ve benzeri amaçları bünyesinde barındıran oluşuma SEO deniliyor. Web Sitelerinin internet kullanıcılarına hitaben hazırlandığını göz önüne alırsak, ziyaretçisi olmayan bir sitenin hiçbir değeri yoktur. işte bu yüzden SEO bütün webmasterlar için büyük önem taşımalıdır.

    Tüm ülkelerin istatistik bilgilerinde en çık tıklanan sayfalar arama motorları. Bunların başında Google, Yahoo ve MSN geliyor. Bu arama motorları kullanıcı site websitesi arasında bir köprü niteliği taşıyor. Genel olarak bakmak gerekirse, tüm büyük arama motorları aynı mantık üzerinden çalışıyor.

    Google, siteleri belirli kriterlerine göre ayırıyor ve kullanıcıların önüne kalitelerine göre sıralanmış şekilde sunuyor ve bu sıralamaların hangi ölçütlere göre yapıldığını tam olarak açıklamıyor. Amaç hileleri engellemek, her sitenin hak ettiği değeri alması ve kullanıcının önünde istediği sonucu en iyi şekilde sunmak. Kısaca daha iyi hizmet, daha nitelikli internet ve webmasterları daha iyi siteler yapmaya teşvik etmek.

    Google tüm çalışma mantığını açıklasa idi, herkes kendi ideolojileri doğrultusunda istediği anahtar kelime de istediği sonucu verebilirdi. Hileye başvuran insanlar, maddi kazanç için arama yapan kullanıcılara farklı sonuçlar göstertebilirdi. Ya da herhangi biri “kahraman” kelimesinin altına kendi ismini yazdırabilirdi. İşte bunun gibi bir çok hileyi engellemek, kullanıcıları yanıltmamak, kaliteli ve özgün bir internet için saklanıyor Google’ın siteleri değerlendirme stratejisi.

    Ancak Google, webmasterları teşvik etmek için belirli ipuçları ve gerekli kriterleri açıklıyor. Birkaç yıl öncesine kadar domain ismi, meta tag, keywordlar, title description gibi basit işlemler yeterli iken, şuan büyük yaptırımlar, uzun vadeli işlemler ve gerçekten kaliteli siteler yapmaktan geçiyor arama motorlarından fayda sağlamak.

    Ayrıca, Google Adsense reklam yönetimiyle ziyaretçi sayısı ile doğru orantılı olarak maddi kazançta sağlamak mümkün.

    Peki nedir bu Kriterler ?


    Pagerank: Bilinen en önemli konu diyebiliriz çok geniş ve ayrıntılı.
    kısaca Google'ın link popülerliğine göre sitenize vermiş olduğu değer.
    Pagerank hakkında ayrıntılı bilgi için http://www.pagerank.net/pagerank-checker/
    tabi ki bu linkte yetmez çok daha fazla araştırmak gerekiyor.

    Backlink Sayısı: Sitenize link veren ve dolayısı ile sizin sitenizi kullanıcılara tavsiye etmiş olan sitelerin sayısıdır. Zaten mantık yürütmek gerekirse, Eğer bir siteye bir çok web sayfası link verip kullanıcılarına tavsiye ediyorsa, ya o site çok kalitelidir ya da ziyaretçilerin ilgisini çekecek bir hizmet sunmaktadır. İşte bu yüzden Arama motorlarının da dikkatini çekiyor.

    Link Popülerliği: Backlink ile aynı mantıkla yürütülüyor. Sitenizin adresi ne kadar çok sayfada geçiyorsa siteniz için o kadar avantajlıdır.

    Sitemap: Türkçe olarak “Site Haritası” diyebiliriz. Tüm sayfalarınızın linklerinin bulunduğu bir rehber botların sitenizi daha iyi dolaşması, daha iyi indexlemesi için büyük önem taşımaktadır. Ayrıca ziyaretçiler içinde kolaylık sağladığı bir gerçektir.

    Teknik Analizler: Googlebotları sayfalarınızı indexleyip verileri database’e gönderirken kullanıcılar için nahoş olan materyalleri de göz önünde bulundurmaktadırlar.

    Maddelendirmek gerekirse;

    1) Pop-up pencereleri kullanıcılara itici geldiği için Goolge’da bir cezai yaptırım uygulayarak pop-up ile açılan sayfaları indexlememektedir.
    2) Iframe pencereler, iframe ile açılan pencerelerin ne sayfaya ne de iframe içinde açılan siteye herhangi bir faydası yoktur.
    3) PHP-Nuke ve diğer bir çok CMS’de sıkça yaşanan “.php?=Sayfa” benzeri link sorunları.
    4) Sayfa isimlendirmeleri, Örneğin Otomobil Parçaları hakkında bilgi vermek için bir sayfa hazırlıyorsunuz, sayfanın ismini icerik1.html yapmak yerine otomobil_parcalari.html yapmak çok daha mantıklıdır. Hem insanlar linke bakarak içeriği tahmin edebilirler hemde Arama sırasında “Otomobil Parcalari” kelimesi sizin için ekstra avantaj sağlar.
    5) HTML tag sorunları, Temel olarak <h> şeklinde ki taglar bir yazının başlığını simgelemektedir. <h1>Başlık</h1> şeklinde kullanılır. Googlebotları da <h> şeklinde ki tagları başlık olarak algıladığı i&#231;in &#246;nemsiyor, bu ve buna benzer bir &#231;ok html kurallarını dikkate alarak sayfalarınızı hazırlarken daha temkinli olmak faydanızadır.
    ve benzeri teknik aksaklıklardan ka&#231;ınmalısınız.


    Bu liste &#231;ok daha fazla genişletilebilir, Biraz d&#252;ş&#252;nerek yeni kriterler yaratabilirsiniz. Sayfalarınızı hazırlarken şu mantıktan yola &#231;ıkmalısınız; “Google kullanıcılar i&#231;in &#231;alışıyor dolayısı ile kullanıcıların hoşuna gitmeyecek uygulamalar Google’ın da hoşuna gitmeyecektir.” Bu mantık sizi daha kaliteli siteler yapmaya teşvik edecektir ve hayatın her alanında olduğu gibi internette de kaliteli &#252;r&#252;n er ge&#231; hak ettiği değeri alacaktır.



  2. 2
    CilginKral
    Emekli

    --->: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

    Reklam



    b&#252;y&#252;k paylasim abi ssagoll







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi