Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu

+ Yorum Gönder
Webmaster ve Arama motorları Bölümünden Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    DOLUNAY
    Özel Üye
    Reklam

    Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu

    Reklam



    Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu

    Forum Alev
    Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu


    Google Analytics Kurulum Kılavuzu

    1. Adım - Google Analytics hesabı oluşturma

    AdWords kullanıcıları için not: AdWords ve Analytics hesaplarınız bağlıysa, Google Analytics, Google AdWords'ten maliyet verilerini alabilir ve izleyebilir. Lütfen AdWords hesabınıza giriş yapın ve Raporlar sekmesinden ulaşabileceğiniz Google Analytics sayfasında yer alan talimatları izleyin.




    Analytics hesabı oluşturmak için:
    1. Şu adresi ziyaret edin:Google Analytics | Official Website.
    2. Google Hesabı e-postanızı ve şifrenizi girip Oturum Aç'ı tıklayın. Google Hesabınız yoksa, hesap oluşturmak için Şimdi kaydol'u tıklayın.
    3. Kaydol'u tıklayın.
    4. Web Sitenizin URL'sini girin ve açılır listeden http:// veya https://'yi seçtiğinizden emin olun. Hesap Adı alanına bu hesap için bir takma ad girin ve ardından Devam'ı tıklayın.
    5. İletişim bilgilerinizi girin ve Devam'ı tıklayın.
    6. Google Analytics Hizmet Şartlarını okuyun. Bu şartları kabul ediyorsanız, Evet onay kutusunu seçin ve devam etmek için Yeni Hesap Oluştur'u tıklayın.
    Görüntülenen İzleme Talimatları sayfasında, sitenizin her sayfasına yapıştırmanız gereken izleme kodu vardır. Alakalı veriler toplamanızı sağlamak için, bu kodu yapıştırmadan önce birkaç ek adımı tamamlamanızı öneririz. İzleme kodunu doğrudan yüklemeyi tercih ederseniz, talimatlar için

    4. Adım'a geçin.
    Aksi takdirde, yeni hesabınıza erişmek için İzleme Talimatları sayfasında Devam'ı tıklayın.

    2. Adım - Profilinizi yapılandırma

    Raporlarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için profilinizin yapılandırılması önem taşır. Profil ayarlarınıza erişmek için:



    1. Düzenlemek istediğiniz profili, Web Sitesi Profilleri tablosunda bulun.
    2. Düzenle'yi tıklayın. Profil Ayarları sayfası görünür.
    3. Ana Web Sitesi Profili Bilgileri tablosunda Düzenle'yi tıklayın.
    Varsayılan sayfa

    Bu değer sitenizin varsayılan (veya dizin) sayfası olarak ayarlandığında, Google Analytics'in örneğin,Example Web Page ve Example Web Page için günlük girişlerini bağdaştırmasına olanak tanır. Bunlar aslında aynı sayfadır, ancak Varsayılan Sayfa ayarı yapılandırılana kadar iki ayrı sayfa olarak rapor edilir.
    URL Sorgu Parametrelerini Hariç Tut
    Sitenizde dinamik oturum mu, yoksa kullanıcı tanıtıcıları mı kullanılıyor? Analytics'e bu değişkenleri yok saymasını ve bunları farklı sayfalar olarak kabul etmemesini bildirebilirsiniz. Hariç tutulacak sorgu parametrelerini, virgülle ayrılmış olarak girin.
    E-Ticaret Web Sitesi
    E-ticaret raporlamasını ve E-Ticaret Analizi rapor kümesini etkinleştirmek için Evet'i seçin. E-ticaret raporlamasıyla ilgili daha fazla bilgiyi10. Adım'da bulabilirsiniz.


    3. Adım - Özel web sitesi kurulumları için izleme kodunu düzenleme


    Size verilen izleme kodu, site ayarlarının büyük kısmıyla çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak, sayfalarınızın her birindeki izleme kodunda küçük güncellemeler yapılmasını gerektiren birkaç olası durum vardır. Aşağıdaki durumlardan biri sizin için geçerliyse, kodu sayfalarınıza eklemeden önce talimatları izleyerek güncelleyin.
    Aşağıdakilerin nasıl yapıldığını öğrenin:




    1. Birden çok alanı tek profilde izleme (örneğin hem ana siteyi hem güvenli mağaza sitesini)
    2. Birden çok alt alanı tek profilde izleme
    3. Birden çok alan takma adını izleme
    4. Adım - İzleme kodunu sayfalarınıza ekleme

    İzleme kodunu sayfalarınıza ekleme
    Google Analytics, yalnızca Google Analytics izleme kodunun bulunduğu sayfaları izler. Manuel olarak veya ekleme yöntemi ya da diğer yöntemleri kullanarak, bu kodu sitenizin her sayfasına eklemeniz gerekir.
    İzleme kodunuza erişmek için:



    1. Google Analytics'te oturum açın.
    2. Analytics Ayarları sayfasında, izleme kodunu almak istediğiniz profili bulun. İzleme kodlarının profile özgü olduğunu lütfen unutmayın.
    3. Bu profilin Ayarlarsütunundan Düzenle'yi tıklayın.
    4. Ana Web Sitesi Profili Bilgileri kutusunun sağ üst tarafındaki Durumu Kontrol Et'i tıklayın.
    5. İzleme kodunuz, izleme ekleme talimatları bölümündeki metin kutusundan kopyalanıp yapıştırılabilir.
    Temel yükleme - Kod segmentini kopyalayıp içeriğinizin altına, izlemeyi planladığınız sayfalardaki</body> etiketinin hemen önüne yapıştırın. Ortak bir ekleme veya şablon kullanıyorsanız, kodu oraya girebilirsiniz.




    • <script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">

    • </script>
      <script type="text/javascript">
      _uacct="UA-xxxx-x"
      urchinTracker();
      </script>
    Yukarıdaki örnekte verilen "xxxx-x" ifadesini, kendi Google Analytics hesap numaranızla güncellemeniz gerekir. İzleme kodumu nerede bulabilirim? bölümündeki talimatları izleyerek kişisel izleme kodunuzun tamamına erişebilirsiniz.
    Bu adımı tamamladığınızda, Google Analytics trafik verilerini toplamaya başlar. 24 saat içinde verileri raporlarınızda görmeye başlayabilirsiniz.
    Veritabanı üzerinden çalışan siteler - İzleme kodunu index.php sayfanıza veya eşdeğer dosyaya (örneğin default.php, index.cfm) ekleyin.
    Çerçeve içeren sayfalar - Çerçeve içeren bir web sayfası, biri çerçeveleme sayfası için (HTML kodunun içinde bir FRAMESET ya da bir IFRAME etiketi içeren), biri de çerçevede gösterilen her sayfa için olmak üzere birden çok sayfa görüntülemesi oluşturacaktır. Sonuç olarak, sayfa görüntülemeleri biraz şişirilmiş olabilir. Sitenizdeki bir sayfa yalnızca bir başka sayfa için çerçeve olarak görünse bile, bu sayfayı yine de tüm izleme koduyla etiketlemenizi öneririz. Ziyaretçinin sayfaya bir arama motoru aracılığıyla veya bir başka sitedeki doğrudan bağlantı üzerinden erişmesi ve sayfanın izleme kodunu içermemesi durumunda, kaynaktan gelen yönlendirme, anahtar kelime ve/veya kampanya bilgileri kaybolur.
    Çerçeve içeren bir web sitesinin raporlarını nasıl yorumlarım? başlıklı bölümü okuyun.




  2. 2
    DOLUNAY
    Özel Üye

    --->: Google Analytics Kurulum ve Kullanım Kılavuzu

    Reklam



    5. Adım - AdWords hesabınızla bağlama

    AdWords reklamverenleri için, Google Analytics şu anda AdWords kampanyalarından maliyet verileri alabilir. AdWords ve Analytics hesaplarınızı bağlamak için, AdWords hesabınızda oturum açın veRaporlar sekmesinden ulaşabileceğiniz "Google Analytics" sayfasında sağlanan adımları izleyin.


    6. Adım - Hedef ve dönüşüm yolu oluşturma



    Web siteniz ziyaretçileri belirli bir sayfaya (satın alma veya e-postaya kaydolma sayfası gibi) yönlendirmek üzere tasarlandıysa, Google Analytics'teki hedefleri ve dönüşüm yollarını kullanarak başarılı dönüşümlerin sayısını izleyebilirsiniz.
    • Hedef, bir ziyaretçinin, bir satın alma işlemi yaptıktan veya kayıt veya indirme gibi arzulanan başka bir işlemi tamamladıktan sonra ulaştığı bir web sitesi sayfasıdır.
    • Dönüşüm yolu ise, hedefe ulaşmak için ziyaretçilerin izlemesini beklediğiniz yolu temsil eder. Bu sayfaların tanımlanması, ziyaretçilerin hedeften vazgeçme sıklıklarını (ve bunun yerine nereye gittiklerini) ve hedefin değerini görmenize olanak tanır.
    Her biri için tanımlı bir dönüşüm yolu ile birlikte, profillerin en çok dörder hedefi olabilir. Hedefleri ve dönüşüm yollarını ayarlamak için:





    Hedef Bilgilerini Girin:
    1. Analytics Ayarları sayfasında, hedef oluşturmak istediğiniz profili bulun ve Düzenle'yi tıklayın.
    2. İlgili profil için kullanılabilecek 4 hedef yuvadan birini seçin ve Düzenle'yi tıklayın.
    3. Hedef URL'yi girin. Bu sayfaya ulaşılması, dönüşümün başarılı olduğuna işaret eder. Örneğin, kayıt doğrulama sayfası, ödemeyi tamamlama sayfası veya teşekkür sayfası.
    4. Hedef adı'nı, Google Analytics hesabınızda görünmesini istediğiniz şekilde girin.
    5. Hedefi Açık veya Kapalı duruma getirin. Bu seçim, Google Analytics'in bu dönüşüm hedefini şimdi izleyip izlemeyeceğini belirler. Genel olarak, Etkin Hedef seçimini Açık olarak ayarlamak daha uygundur.
    Daha sonra, aşağıdaki adımları izleyerek bir dönüşüm yolu tanımlayın:
    1. Dönüşüm yolunuzun ilk sayfasının URL'sini girin. Bu sayfa, Hedefinize doğru ilerleyen tüm kullanıcılar için ortak bir sayfa olmalıdır. Örneğin, kullanıcı akışını ödeme sayfalarınız üzerinden izliyorsanız, dönüşüm yolunuza bir adım olarak ürün sayfası eklemeyin.
    2. Bu adım için bir Ad girin.
    3. Bu adım dönüşüm sürecinde Gerekli bir adımsa, adımın sağındaki onay kutusunu seçin. Söz konusu onay kutusu işaretliyse, bu dönüşüm yolu sayfasından geçmeden hedef sayfanıza ulaşan kullanıcılar dönüşüm olarak sayılmayacaktır.
    4. Dönüşüm yolunuz tam olarak tanımlanıncaya kadar hedef adımlarını girmeye devam edin. Tek bir adım girmekle yetinebilir veya en çok 10 adım girebilirsiniz.
    Son olarak, aşağıdaki adımları izleyerek Ek ayarlar'ı yapılandırın:
    1. Yukarıda girilen URL'ler Büyük/küçük harfe duyarlı ise onay kutusunu seçin.
    2. Bir Hedef değer girin. Bu değer, Google Analytics'in YG hesaplamalarında kullanılan değerdir ve sayfa için belirlenmiş bir değer veya e-ticaret makbuz sayfanızdan çıkarılmış dinamik bir değer olabilir. Belirlenmiş bir değerse miktarı alana girin; dinamik bir değerse bu alanı boş bırakın ve E-ticaret işlemlerini nasıl izlerim? konusuna bakın.
    3. Bu Hedef ve dönüşüm yolunu oluşturmak için Değişiklikleri Kaydet'i tıklayın ya da kaydetmeden çıkmak için İptal'i tıklayın.
    Hedeflerin ayarlanmasıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki makalelere bakın:


    7. Adım - Reklam kampanyalarınızı etiketleme

    AdWords kullanıcıları için not: Yalnızca AdWords kampanyalarını izleyecekseniz, bu adımı atlayabilirsiniz. AdWords ile Analytics hesaplarınızı birbirine bağladıktan sonra, AdWords anahtar kelimeleri gerekli izleme değişkenleri ile otomatik olarak etiketlenir.
    Çevrimiçi reklamlarınızın etiketlenmesi, Google Analytics'in hangi pazarlama etkinliklerinin yararlı sonuçlar sağladığını size gösterebilmesi açısından önemli bir önkoşuldur. Etiketleme, web sitenize yönlendiren bağlantılara belirli değişkenler ekleme ve tanımlamayı kapsar.
    Genel anlamda, Google AdWords içinde olup otomatik olarak etiketlenenler dışında, tüm ücretli anahtar kelime bağlantılarınızı, şeritlerinizi ve diğer reklamlarınızı ve promosyon amaçlı e-posta iletilerindeki bağlantıları etiketlemeniz gerekir. Kampanyalarınızı farklılaştırmayı öğrendiğinizde etiketleme işlemi sorunsuz ilerler. Ayrıca,URL Oluşturucu aracı, bağlantılarınızı etiketlemeyi kolaylaştırır.
    Bağlantılarınızı etiketlemeyle ilgili tüm açıklamaları incelemek için Bağlantılarımı nasıl etiketlerim?makalesini okuyabilirsiniz. Hemen başlamak istiyorsanız, aşağıdaki tabloya başvurun.


    8. Adım - Filtre Oluşturma

    Bir rapordaki belirli verileri eklemek, hariç tutmak veya gösterimini değiştirmek için filtre kullanılır.
    Filtreler zorunlu değildir, ancak filtre kullanmak hangi verileri göreceğinizi ve bunları ne şekilde göreceğinizi tanımlamanıza yardımcı olacaktır. Filtreler verilerin raporlarınızda görüntülenme biçimini etkilediğinden, bunların en kısa sürede ayarlanması önem taşır. Hesabınız veri toplamaya başladıktan sonra eklenen filtreler eski verilerinizi etkilemez.
    Aşağıdaki durumlarda filtre oluşturabilirsiniz:



    • Yalnızca belirli bir alt alan veya alt dizine ilişkin raporları görmek istediğinizde
    • Belirli kişilerden veya yerlerden gelen trafiği hariç tutmak istediğinizde
    • Dinamik parametrelerin açıklayıcı metin dizeleri olarak daha kolay okunabileceği durumlarda
    Filtre kullanmak istemenizin başka nedenleri de olabilir, ancak bunların hiçbiri sizin için geçerli değilse, güvenli bir şekilde sonraki adıma geçebilirsiniz.

    Filtrenin bileşenleri:



    • Filtrenin adı
    • Uygulamak istediğiniz filtrenin türü
    • Etkilenen filtre alanı. Bu alanlarla ilgili daha fazla bilgiye Yardım Merkezimizden ulaşabilirsiniz:Filtre alanlarında gösterilen bilgiler nelerdir?
    • Filtre modeli, filtre alanına karşı eşleştirilecek dizedir. Bu alanda, eşleşme için joker karakterleri ve metin dizelerini kullanan normal ifadeler kullanılır. Talimatlar ve ipuçları için Normal ifadeler nelerdir? makalesini okuyabilirsiniz.
    Yeni filtre oluşturmak için:


    Analytics Ayarları sayfasından Filtre Yöneticisi bağlantısını tıklayın.
    1. Filtre Ekle'yi tıklayın.
    Filtre Türleri

    Analytics, genel görevler için yararlı olabilecek önceden tanımlı üç filtre ve bir dizi özel filtre sağlar.
    Önceden tanımlı filtreler:



    1. Bir alandan (ana bilgisayar adı) tüm tıklamaları hariç tut: Belirli bir ağdan (iç çalışma ağınız gibi) gelen tıklamaları hariç tutmak için bu filtreyi kullanın.
    2. Bir IP adresinden gelen tüm tıklamaları hariç tut: Bu filtre, belirli kaynaklardan gelen tıklamaları hariç tutacak şekilde çalışır. Tek bir IP adresi veya bir adres aralığı girebilirsiniz
    3. Yalnızca alt dizinden gelen trafiği ekle: Profilin yalnızca belirli bir alt dizine (http://www.example.com/motorcycles gibi) göre raporlama yapmasını isterseniz bu filtreyi kullanın.
    Özel filtreler:



    • Hariç Tutma Modeli: Bu filtre türü, Filtre Modeli ile eşleşen günlük dosyası satırlarını (isabetleri) hariç tutar. Eşleşen satırlar bütünüyle yok sayılır: Örneğin, Netscape'i hariç tutan bir filtre ilgili günlük satırındaki ziyaretçi, yol, yönlendirme ve alan bilgisi gibi tüm diğer bilgileri de hariç tutar.
    • Dahil Etme Modeli: Bu filtre türü, Filtre Modeli ile eşleşen günlük dosyası satırlarını (isabetleri) dahil eder. Eşleşmeyen isabetlerin tümü yok sayılır ve eşleşmeyen isabetlerdeki veriler Urchin raporlarında kullanılamaz.
    • Ara ve Değiştir: Bu, alan içinde belirli bir model aramak ve bulunan modeli alternatif biçimiyle değiştirmek için kullanılabilecek basit bir filtredir.
    • Arama Tablosu: Bu filtrenin seçilmesi, kodları, kullanıcının anlayabileceği etiketlerle eşlemek için kullanılabilecek arama tablosu adını seçmenizi sağlar. Örneğin, telefon modelleri tablosu, kısaltılmış telefon platformu tanıtıcılarını, telefon tabanlı web tarayıcıları için telefonun modeli ve imalatçısının adıyla eşleştirir.
    • Gelişmiş: Bu filtre türü, diğer bir veya iki alandan alan oluşturmanıza olanak tanır. Filtreleme motoru, iki Çıkarım alanındaki ifadeleri belirtilen alanlara uygular ve ardından Oluşturucu ifadesini kullanarak alan oluşturur. Daha fazla bilgi edinmek için Gelişmiş Filtreler makalesini okuyabilirsiniz.
    • Büyük harf / Küçük harf: Alanın içeriğini tümüyle büyük harfe veya küçük harfe dönüştürür. Bu filtreler yalnızca harfleri etkiler karakter veya sayıları etkilemez.
    Yaygın kullanım şekilleri


    Yalnızca alt alana giden trafiği raporla - İzleme kodunuzu alanınızın tamamında kullanıyor, ancak belirli bir alt alanla ilgili raporları ayrıca görmek istiyorsanız, yalnızca alt alanınıza gelen trafiği dahil edecek bir filtre oluşturabilirsiniz.
    Filtre Türü: Özel filtre > Dahil et
    Filtre Alanı: Ana bilgisayar adı
    Filtre Düzeni: subdomain\.example\.com
    Büyük/Küçük Harfe Duyarlı: Hayır
    Bu, subdomain.example.com alanında olmayan tüm trafiği hariç tutar.
    Dahili IP adreslerini hariç tut - Kendi ziyaretlerinizin ve çalışanlarınızın ziyaretlerinin raporlarınızda görünmemesi için dahili IP adreslerinden gelen trafiği hariç tutmak istiyorsanız, aşağıdaki filtreye IP adresinizi girin. İkinci örnekte olduğu gibi belirli bir adres aralığına da filtre uygulayabilirsiniz. IP Adresi alanında normal ifadeler kullanmayı unutmayın.
    Filtre Türü: Bir IP adresinden gelen tüm trafiği hariç tut
    IP Adresi: 99\.999\.999\.9
    Veya 192.168.1.1 - 192.168.125 aralığını hariç tutmak için:
    Filtre Türü: Bir IP adresinden gelen tüm trafiği hariç tut
    IP Adresi: ^192\.168\.1\.([1-9]|[1-9][0-9 ]|1[01][0-9]|12[0-5])$


    9. Adım - Diğer kullanıcılara erişim izni verme

    Google Analytics, hesabınıza istediğiniz sayıda kullanıcı eklemenize ve raporlarınıza çeşitli düzeylerde erişim hakkı vermenize olanak tanır.
    Profil erişimi izni verme
    Bir başka kullanıcının erişimine izin vermek için aşağıdaki talimatları izleyin. Ek kullanıcıların erişimine izin verilebilmesi için, bu kullanıcıların ücretsiz birGoogle Hesabı oluşturması gerektiğini unutmayın.

    1. Kullanıcı Yöneticisi'ni tıklayın
    2. Ekle'yi tıklayın.
    3. Kullanıcının e-posta adresini, soyadını ve adını girin.
    4. Bu kullanıcı için Erişim Türü'nü seçin: Yalnızca Raporları Görüntüle veya kullanıcının hesap ayarlarını düzenlemesini sağlayan Hesap Yöneticisi.
    5. Yalnızca raporları görüntüle'yi seçtiyseniz, kullanıcının erişebilmesini istediğiniz profilleri seçin (Hesap Yöneticilerinin tüm profillere erişebildiğini unutmayın). Seçili olmayan profillere ait raporlar bu kullanıcının kullanımına sunulmaz.
    6. Bu profilleri Seçilen Web Sitesi Profilleri listesine taşımak için Ekle'yi tıklayın
    7. Yeni kullanıcıyı oluşturmak için Son'u tıklayın








+ Yorum Gönder
google analytics kullanımı,  google analytics nasıl kullanılır
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi