Antibiyotiğe Bağlı İshal

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Çocuk Sağlığı ve Bakımı Bölümünden Antibiyotiğe Bağlı İshal ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Remix-Maker
    Yeni Üye
    Reklam

    Antibiyotiğe Bağlı İshal

    Reklam



    Antibiyotiğe Bağlı İshal

    Forum Alev
    Antibiyotikler, özellikle clindamisin, ampisiun cephalosprin, aminoglikoside bağırsak zarı şişmesine neden olarak ishal yapabilir. Antibiyotik kökenli ishal oldukça yaygındır. Clindamisin kullananların %25i ve ampicillin kullananların %10 u ishal olmaktadır. Antibiyotikle bağlantılı ishalin en ciddi şekli (pseudo-memrenous colitis) denilen ve antibiyotiğin büyük abdestin oluşum ortamını değiştirmesinden dolayı bazı bakterilerin gelişmesini sağladığı durumdur. Bu da kolonda enflamasyon yapar. Tipik olarak ishal belirtisi antibiyotik alınmasından 4-10 gün sonra ortaya çıkar. Fakat antibiyotiğin kesilmesinden sonra belirtilerin %25i ortadan kalkar.
    Teşhis
    Antibiyotik uygulaması sırasında veya birkaç hafta sonra görülen ishal, karın krampları ve ateş en tipik belirtilerdir.
    Doktorunuz ishalin antibiyotik kullanımına bağlı olduğundan şüphe ederse, büyük abdestin mikroskop muayenesini yaptırır. Buna bağlı kolitlerde, clostriduim diffıcile adlı bir organizma bulunur.
    Antibiyotik kesildikten sonra çoğu kişinin rahatsızlığı geçer. Bazılarında ise ishal ve susuzluk devam eder. Başka kişilerde ise pseudo-membranous kolit ömür boyu sürebilir.
    Tedavi
    Doktorunuz ishale neden olduğunu düşündüğü herhangi bir antibiyotiği derhal keser. Belirtiler hafifse, doktorunuz cholestyramine tavsiye eder. Bu ilaç clostriduim difficile organizmasını yok eder. Daha ciddi durumlarla vancomycin veya metronidazole kullanılabilir. Hastalık tekrarlayabilir ve birkaç tertip daha ilaç gerekebilir.




  2. 2
    VESLiHAN
    Bayan Üye

    Cevap: Antibiyotiğe Bağlı İshal

    Reklam



    Bazı durumlarda antibiyotikler ishal yapabilmektedir.Bu durum ilacın kesilmesi sonrası düzelebilmektedir.Fakat antibiyotiklerin çok fazla ishal yapması durumunda doktora danışmak ve gerekli gördüğü zaman ilacı değiştirmek gerekmektedir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi