Heroes of Might & Magic V Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden Heroes of Might & Magic V Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Heroes of Might & Magic V Demo İnceleme

    Reklam



    Heroes of Might & Magic V Demo İnceleme

    Forum Alev
    3DO'nun kapanması, en çok Heroes hayranlarını üzmüştür herhalde. Heroes IV'ün beklentilerin oldukça altında olması, çoğu oyuncu tarafından beğenilmemesi, 3DO'nun kapanmasındaki belki de en büyük etkendi. Heroes V umutlarımız ise, firmanın kapanışının ardından büyük ölçüde bitmişti. Herkes Heroes serisinin 3DO ile birlikte öldüğünü düşünürken, Ubisoft serinin isim haklarını alarak büyük bir sürpriz yaptı ve bizleri sevindirdi. Oyun hakkındaki haberleri, resimleri ve videoları bunca zamandır yakından takip ettikten sonra elimize önce beta, sonra da nihayet demo geçti. Bakalım Heroes serisi Ubisoft'un ellerinde baştan doğabilmiş mi?

    Büyük boyutlu demo'yu çekip bilgisayarıma kurarken oyundan ne bekleyeceğim konusunda pek de emin değildim doğrusu. Daha önce oynadığım betanın çok fazla eksiği vardı, ama son çıkan video ve resimlere bakılırsa oyun kendini betadan sonra çok geliştirmişe benziyordu. Kafamda tereddütlerle oyunun masaüstündeki ikonuna tıkladım ve... Ve daha menüyü gördüğüm anda tüm şüphelerim yok oldu diyebilirim. Gerçekten de menü çok şık ve oyuna yakışır olmuş. Müthiş bir müzik eşliğinde dövüşen bir Arch Devil ve Inquisitor'u gördüğünüz zaman eminim ki sizde bana hak vereceksiniz.

    Menüyü bir kenara bırakacak olursak, demo'da bizi 3 oynanabilir görev (2 Campaign, 1 Custom Scenario), 2 oynanabilir ırk (Haven ve Inferno) ve Ubi.com üzerinde multiplayer oynama imkanı bekliyor. İlk olarak demo'nun Campaign kısmına göz atalım isterseniz. İlk başta açık olan Campaign Haven'a ait, Inferno Campaign'i için önce Haven'ınkini tamamlamanız gerekiyor. Oyuna girdiğimiz gibi ilk gözümüze çarpan şey grafikler tabii ki. Heroes serisinde 2D'ye iyice alışmış olduğumuz için özellikle Adventure Map'e alışmak biraz zaman alabiliyor. Yine de alıştığınızda her şeyin gayet rahat idare edilebildiğini ve oynanışın zor olmadığını söyleyebiliriz. Zaten buna alıştığınız zaman karşınızdaki oyunun hep alıştığımız Heroes olduğunun farkına varıyorsunuz.

    Oyuna başladığınız gibi yapmanız gereken ilk şey, 1 hafta içinde haritanın üst kısmında gördüğünüz kaleyi ele geçirmek ve Isabel'i hapisten kurtarmak. Eğer 1 hafta içinde bunları gerçekleştiremezseniz oyunu direk kaybediyorsunuz. Ama tabi ki bunları gerçekleştirdiğinizde iş bu kadarla kalmıyor. Birkaç gün içinde Agnael adlı Demon Lord (ki kendisi aynı zamanda Inferno Campaign'de oynadığımız Hero) kaleye saldırıyor ve ondan sonra da saldırıların ardı arkası kesilmiyor zaten. Bu kısımda bahsedecek çok şey var aslında. Örneğin, hikayenin artık sadece yazılarla değil de oyun içi grafiklerden oluşan sinematiklerle anlatılması gayet hoş olmuş. Harita boyunca, önemli anlarda sürekli giren bu ara videoları izlemesi oldukça zevkli. Bu şekilde hikayenin gelişimi oyuncuya daha iyi verilebildiği için bu kesinlikle çok büyük bir artı değer.

    Campaign'i oynarken fark ettiğim üzere, oyunun yapay zekası gerçekten çok sağlam olmuş. Rakip Hero'lar çeşitli taktiklerle sizi yıpratarak yenilmeniz için ellerinden geleni artlarına koymuyorlar. Haftanın son gününde saldırmak mı dersiniz, önden orta karar güçteki bir Hero'yla ordunuzu yumuşatıp ardından esas güçle üstünüzden geçmesini mi dersiniz, yoksa sürekli saldırarak sizi defansa zorlamasını mı dersiniz bilmiyorum ama yapay zekanın oldukça iyi taktik uyguladığı kesin. Yine de genelde bu kadar iyi taktik yapan yapay zekanın arada sırada saçmaladığını da görmedim değil. Ama umuyorum ki, oyunun tam sürümünde yapay zeka daha da iyi durumda olacaktır.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Heroes of Might & Magic V Demo İnceleme

    Reklam



    Oyunun genel havasında Heroes IV'ten çok Heroes III havası rahatça sezilebiliyor. Haven kalesi, Heroes III'teki Castle kalesinin neredeyse birebir aynısı. Inferno ise yine Heroes III'tekiyle aynı Inferno... Heroes IV'te değişen birçok şey rafa kaldırılmış ve Heroes III'ün temel özelliklerinin üzerine gidilerek daha da geliştirilmiş. Örneğin Hero'ların Heroes IV'te savaş alanına inmesi, dengeleri oldukça bozan bir unsurdu. Sadece Hero'lardan ibaret ordular, yarı-tanrı modunda önüne geleni ezen Hero'lar derken iş çığırından çıkıyordu.

    Demo'da ise, Hero'lar Heroes III'ten daha etkili, ama Heroes IV'ten daha pasif durumdalar. Yani örnek verecek olursak, artık Hero'larında normal üniteler gibi bir sırası var. Ve bu sıra gelince büyü yapmak ya da saldırmak arasında bir tercih yapmak zorunda kalıyor. Evet, artık Hero'lar sadece kenarda durup büyü yapmıyorlar, Hero tipine göre melee ya da ranged bir saldırı yapabiliyorlar. Bu durum alışılmış Heroes stratejilerinin değişmesine de neden olacak gibi gözüküyor. Çünkü artık savaş sırasında istediğimiz zaman değil, ancak Hero'nun sırası geldiğinde büyü yapabiliyoruz. Ve dahası, büyü yapmanın mı yoksa normal saldırı yapmanın mı daha avantajlı olacağını da hesaba katmak zorunda kalacağız.

    Oyundaki savaşlara değinmişken, birimlerin özel yeteneklerine değinmemek de olmaz. Haven'da özellikle Royal Griffin'lerin Battle Dive özelliği çok işe yararken, Inferno'da Devil ve Arch Devil haricindeki tüm birimler Gating özelliğine sahip olabiliyor. Ve üstelik bu Gating özelliği Inferno'ya müthiş bir avantaj sağlıyor savaşlarda. Peki, nedir bu Gating? Gating özelliğini kullandığınızda, bu özelliği kullanan birimin dörtte biri kadar daha birim birkaç tur içinde savaş alanına destek olarak geliyor. Savaş sırasında kullanabildiğiniz bu ekstra birlikler, savaş sonunda yok oluyorlar, ama yinede savaş içinde hem düşmana çok daha fazla kayıp verdiriyorlar, hem de savaşın daha da uzamasını sağlıyorlar. Ama tabi ki denge unsurunu sağlamak adına, Gating özelliği yüzünden Inferno'nun yaratıkları biraz daha dayanıksız yapılmış gibi geldi bana.

    Özel yeteneklerin yanında, birimlerin birçoğu büyü de yapabiliyor. Inquisitor'lar Cleansing, Endurance gibi büyüler yaparken Archangel ölen birimleri diriltebiliyor. Inferno'da ise göründüğü kadarıyla seçenekler çok daha fazla. Arch Devil'lar Pit Lord çağırabiliyor, Pit Lord'lar Meteor Shower, Fireball, Weakness büyülerine sahipler ve Horned Overseer'ların Explosion özelliği var. Bu çeşitlilik, stratejinizi daha detaylı planlamanızı gerektirdiği gibi size hareket özgürlüğü de sağlıyor.

    Peki, oyundaki birimlerin bu kadar yeni özelliği var da, Hero'ların yok mu? Elbette ki var. Öncelikle çok gelişmiş bir skill sistemi gelmiş Hero'lara. Skill çeşitliliği inanılmaz bir boyuta varmış, gerçekten çok fazla seçenek var ve Hero'nuzu nasıl geliştirmek istiyorsanız öyle geliştirmek elinizde. Defansif oynamak istiyorsanız Expert Defence alıp defans skillerine yüklenebilirsiniz. Büyü konusunda uzmanlaşmak istiyorsanız özel olarak bir büyü dalına yüklenmeniz de mümkün. Her ana skill dalı, başka skill'lere giden yolu açıyor ve bu muazzam bir çeşitlilik sağlıyor. Oyunun tam versiyonunda 200 değişik skill olacak ki bence bu oldukça yeterli bir rakam.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Gelelim kalelerin durumuna. Oyundaki 3 boyutlu kaleler gerçekten mükemmel olmuş. Özellikle Haven kalesine girdiğinizde uzun süre kaleden çıkmak istememeniz mümkün. Mage Guild'in kuleleri ardından parlayıp gözünüzü alan güneş, şehrinizdeki evlerden çıkan dumanlar, su üzerindeki yansımalar... Tek kelimeyle bir görsel şölen! Hele bir de bu manzaraya eşlik eden müziği duyduktan sonra kendinizi kaptırıp uzun süre kale ekranını izlemeniz işten değil. Inferno ise, sürekli ateş patlamaları ve karanlık atmosferi ile göz kamaştırıcı olmasa da gayet iyi tasarlanmış durumda. Kaleyi izledikten sonra içinizin karardığını rahatlıkla hissedebileceğiniz bir atmosfere sahip. (Başka türlü olmasını beklemiyordunuz değil mi? Tam bir iblis kalesinin olması gerektiği gibi!)

    Kalelerin görsel yanını bırakıp, oynanabilirlik açısından durumlarına da bir göz atalım. Birim üretiminde Heroes IV stili günlük üretimden vazgeçilip, Heroes III stili haftalık üretime geri dönülmüş. Her kalenin kendine has ve değişik özelliklere sahip binaları var. (Haven da Training Grounds, Inferno da Sacrifice Pit) Birimleri satın aldığımız ekran oldukça kullanışlı ve hoş bir hale getirilmiş. Birimlerin tüm özelliklerini gayet detaylı olarak görebiliyoruz. Sağ alttaki menüden bina yapımı, birim alma gibi aksiyonlara hızlıca ulaşabilirken, sol alttaki menüden de Mage Guild, Blacksmith, Marketplace gibi kısımlara kolayca erişebiliyoruz. Kalelerin artık çok detaylı ve karmaşık bir yapılarının olduğunu düşünürsek binalara bu hızlı erişim tuşları hayat kurtaran bir özellik olmuş.

    Son olarak da demo'daki multiplayer özelliğine değinip yazıyı sonlandıralım, yoksa oyunun tam sürümü çıktığında bahsedecek bir şey kalmayacak. Demo'da Ubi.com'a bağlanarak "Duel" oyun türünü deneme şansına sahibiz. Oyundaki 6 kaleden istediğimiz herhangi birine ait level 15 Hero'lardan birini seçerek başka oyunculara karşı direk savaşa giriştiğimiz bu oyun tipinin çok da hoşuma gittiğini söyleyemeyeceğim. Oyun daha tam olarak çıkmamışken tüm kalelerin birimlerini görebilmek hoş olsa da, birimler arası denge sorunları yüzünden çekişmeli maçlar olacağını pek sanmıyorum. (En son baktığımda kurulan oyunlardan bazılarında "No Elves!!!" şeklinde ibareler görmek mümkündü) Yinede söylemeden edemeyeceğim, Sylvan kalesinin birimleri gerek tasarım, gerek güç bakımından oldukça sağlam olmuşlar, Duel kısmında en çok onlarla oynadım desem yalan söylemiş olmam. Ama açıkçası Duel şu haliyle oldukça sığ ve sıkıcı geldi bana. Bilgisayarın seçtiği birimlerle direk olarak sırayla düşmanınızla birbirinize vurmanızdan ibaret olan oyun türü, oyunun tüm stratejisini götürüyor bence. Ama en azından oyunun tam sürümünde kendi geliştirip büyüttüğümüz Hero'ları ve onların ordularını kullanarak Duel yapacağımızı düşününce o kadar da kötü gelmiyor







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi