SWAT 4 Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden SWAT 4 Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    SWAT 4 Demo İnceleme

    Reklam



    SWAT 4 Demo İnceleme

    Forum Alev
    Helikopterle olay mahalline geliyor takım. 5 kişiden oluşan takımımız yine zorlu bir görevin arifesinde son hazırlıklarını yapıyor. Tim lideri gecenin korkulu karanlığında ona yüklenen sorumluluğun bilincinde olarak operasyonun başarıya ulaşması için gerekli stratejileri kafasında tasarlıyor. O, sadece kendi can güvenliğini değil, operasyona katılan diğer üyelerin ve en önemlisi içeride yardıma muhtaç bir şekilde bekleyen rehinelerin can güvenliğini düşünüp, her türlü duruma hazırlıklı olmak zorunda.

    Ve action...

    Bu denli gerçek bir senaryo ile oyunun kariyer bölümüne merhaba diyoruz. Gerçekte yapılan operasyonları aratmayacak cinsten tasarlanan senaryo, ilk bakışta bizim tim liderinin ruh haline ortak olmamızı sağlıyor. Tamamen gerçek SWAT timlerinin kullandığı taktikleri ve silahları barındıran oyun bizi tamamıyla bir kahraman havasına büründürüyor. Oyun, konu olarak aslında vasat olarak nitelendirilebilir. Konsol oyunlarından süre gelen bir konu olan rehineleri kurtarıp, kötü adamları temizlemek felsefesi hiçbir oyunda SWAT serisi kadar gerçekçi işlenmedi. (tabi ki bu benim naçizane fikrim)

    Menüde neler var?

    Eski SWAT oyunlarında olduğu gibi yine 5 kişilik bir takımın lideriyiz. Konu olarak eski SWAT oyunlarından bir fark görebilmek mümkün olmamasına rağmen oyunda yansıtılan atmosfer gerçekten oyuna apayrı bir hava katıyor. Oyunda single player ana menüsü altında yine kariyer modu, training mod ve instant action modu bulunmakla birlikte, "create and play your own mission" ana modu altında "play quick mission" ve "quick mission maker" menüleri bulunmakta. Demoda ise kariyer modu, "play quick mission" ve "quick mission maker" bölümleri aktif durumda. Bahsedilen menüleri açıklamadan önce oyunun arayüzüne övgü yağdırmadan bu bölümü bitirmeyeceğim. Gerçekten çok kullanışlı, kolay anlaşılan, kolay kullanılan bir ara yüze sahip SWAT 4. Hemen her şey elimizin altında tasarlanmış ve ulaşmak istediğimiz yere kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Kariyer modda görevlerden önce gerek brifingler olsun,yanımıza alacağımız diğer 4 elemanın seçimi olsun her şey hiç karmaşık olmayan bir düzen ile bizlere sunulmuş.

    Kahraman olmaya hazır mısınız?

    San Fransisco sokaklarında işlenen tüm suçlara dur deyip, halkın gözünde kahraman olmak bizim elimizde. Oyunun ana teması hepimizin de tahmin edebileceği gibi kariyer mod üzerine kurulmuş. 14 farklı görevden oluşan kariyer mod biz oyun canavarlarına biraz kısa gibi görünse de her bir bölümün yeteri doyuruculuğa sahip olması ve geniş alanlarda operasyon yapıyor olmamız oyunun sanıldığı kadar kısa olmadığını kanıtlıyor



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: SWAT 4 Demo İnceleme

    Reklam



    Kariyer modda operasyona başlarken ilk yapmamız gereken şey brifring kısmına göz atıp operasyonun selameti adına bizim için gerekli bilgileri toplayıp bir strateji oluşturmak. Zira brifringde o operasyonda neler yapacağımızı (objectives), binaya ya da operasyon alanına hangi bölgeden giriş (entry) yapacağımızı ki, bu ilk girişe göre bir strateji belirlemek zorundasınız. Örneğin binaya çatıdan girmekle arka kapıdaki garaj kapısından girmek sizin ve takımınız için farklılıklar gösterecektir. Şüpheli zanlıları (suspects), içerde sizin yardımınızı bekleyen zavallı sivil masumları (civillians) ve de zaman çizelgesini görebiliriz. Ayrıca bu menüdeki ses kayıtları da operasyon için çok önemli bir delil niteliği taşımakta.

    Örneğin içerdeki sivillerden biri 911'i arayıp içerde bir arkadaşının yaralandığını ve sağlık yardımına ihtiyacı olduğunu bildiriyor. Bu da size hem içerdeki durum hakkında bilgi edinmenizi sağlıyor, hem de ihbarı yapan sivili tanımanız için size yardımcı oluyor. İhbarı yapan sivili kurtarmak genellikle başlı başına bir görev. Yani bölgedeki sivilleri kurtarmak görevin bir maddesi iken diğer bir maddesi ise ihbarı yapan kişiyi kurtarmak oluyor. Yani o insan bizim için bir önem teşkil ediyor.

    Alttaki bir ana menü de teçhizatlar bölümü. Bu bölümde de yanınıza alacağınız personelin hangi teçhizatları barındırmasını onların kendi özelliklerine göre belirleyebiliyoruz. Her elemanımızın kendine ait diğerlerinden üstün bir özelliği bulunuyor. Örneğin, bir adamımız patlayıcılar konusunda uzman iken bir diğeri de keskin nişancı olabiliyor. Bu teçhizat dağılımını da yaptıktan sonra göreve başlayabiliyoruz. Yayınlanan demoda multiplayer seçeneği olmadığı için çoklu oynanışa girmiyorum.

    Efendim içerisi temiz

    Görevin ilk anından son anına kadar her saniyeyi çok iyi hesaplayıp, çok iyi kararlar almak zorundasınız. Aksi halde ya emrinizdeki askerlerden birini ya da hayati önem taşıyan bir sivili kaybedebilirsiniz. Kendi canınız da aynı oranda riskli tabi. Eski oyunlara göre bu oyundaki yapay zeka beni kendine hayran bıraktı. Emrimizde bulunan diğer 4 SWAT üyesi inanılmaz akıllı ve denilenleri harfiyen uyguluyorlar. Yaptığımız operasyon bir grup çalışmasını gerektirdiği için her an yanınızdaki elemanlara ihtiyacınız olabiliyor. Örneğin kilitli bir kapıyı kendiniz açmanız yerine takımınızdaki bir askere kapıyı açmasını emredebiliyorsunuz. Kapıyı patlat ve içeri bomba at, ya da sadece kapıyı patlat gibi bir sürü kombinasyon kullanmak mevcut. Irrational burada oyuncuya gerçek bir liderlik hissi verip tüm kararları alırken düşünmeye zorlamış. Düşüncesizce atılacak bir adım felaketle sonuçlanabiliyor.

    Düşmanın ve bizim elemanlarımızın yapay zekası çok iyi. Askerleriniz sizi her türlü şeyden bilgilendiriyorlar. Örneğin yüksek bir yere sniper konumlandırdıysanız o size yakınınızda düşmanın bulunduğunu açık yüreklikle ifade ediyor. Gerisini tahmin edebilirsiniz ("dışın dışın"). En çok dikkatimi çeken hatta günümüz tabiriyle "oha falan olmama" sebep olan olay ise köşelerde ya da göremediğimiz bir noktada iken askerlerinize bir emir verip köşenin ya da göremediğimiz bölgenin arkasında düşman olup olmadığını öğrenebiliyor olmamız. Çalışkan askerimiz hemen omzundaki search cam'i çıkarıp köşeyi kontrol ediyor ve sizi yine bilgilendiriyor; "ortalık temiz efendim". Askerlerinizle kuracağınız diyalog gerçekten operasyonun gidiş hattını belirlediği gibi sizin başarılı ya da başarısız olmanızı sağlayacak en büyük etkenlerden biri







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Ellerinizi kaldırın! Polis burada

    Girdiğimiz her bölgede bu tür anonslara sıkça rastlayacağız. Ellerinizi kaldırın polis burada, eller havaya, hareket etmeyin, kıpırdamayın, silahınızı bırakın gibi sürekli ikaz dolu cümlelerle oradan oraya koşuşturacağız. Bulduğumuz sivilleri hemen plastik kelepçe ile tutuklayıp merkeze bildiriyoruz. Cevap gecikmiyor tabi merkezden. Yine aynı şekilde bir suçluyu teslim almak istiyorsunuz fakat suçlu tüm uyarı ve ikazlara rağmen silahını bırakmayıp sizinle çatışıyorsa, anlıyorsunuz ki suçlu kuzu gibi ele geçirilmeyecek, siz de silahınıza sarılıp suçlunun önce ayaklarına nişan alıp ateş ediyorsunuz. Fakat bazıları o kadar inatçı oluyor ki teslim olmaktansa ölmeyi tercih ediyorlar. Bazıları ise ayağına isabet alan kurşun sonrasında topallayarak bir müddet kaçtıktan sonra silahını bırakıp teslim oluyor. Onu da tutuklayıp merkeze haber veriyorsunuz. Merkez yine aynı soğukkanlılığı ile; "içerisi temizlendikten sonra alacağız" yanıtını veriyor.

    Bir başka hoşuma giden özellik (bunu ilk Soldier of Fortune'da keşfedip büyük zevk almıştım) ateş ettiğiniz uzuva göre sizin ya da suçlunun etkilenmesi. Örneğin suçluyu ayağından vurduysanız suçlu topallamaya başlıyor ve çok yavaş hareket ediyor. Yine aynı şekilde silah tutan elini isabet ettirebilirseniz suçlu silahını bırakıp hemen diz çöküyor. Aynı durum bizim içinde söz konusu; isabet aldığımız yere göre hareketlerimizde değişme meydana geliyor. Ama bir polis her zaman suçluyu canlı olarak teslim almak isteyeceğinden bizi yaralamış olsa da suçluyu önce etkisiz hale getirip sonra öldürmeden teslim almak ilk hedefimiz olmalı. Diğer oyunlarda yaptığınız katliamı bu oyunda yapmamanız açısından söylüyorum.

    Operasyonu siz tasarlayın

    Quick mission maker adı verilen menü de oyunundan alınacak zevki en üst noktalara taşıyacak cinsten. Senaryoyu tamamen kendimiz tasarlayıp nasıl bir maceranın içine gireceğimize yön verebiliyoruz. Oyundaki suçlu sayısı, kurtarılmayı bekleyen rehine sayısı her türlü detayı kendimiz ayarlayıp sonra play quick mission seçeneği ile tasarladağımız oyunun tadını çıkarıyoruz. Kesinlikle oyuncunun hayal gücüne bağlı olan bu tasarım modu da uzun müddet bizi oyuna bağlayacağa benzer.

    Bu nasıl bir detaycılıktır ya?

    Gelelim olayın teknik boyutuna. Oyunda kim ne derse desin inanılmaz bir detay söz konusu. Irrational, en ufak ayrıntıyı bile kaçırmadan uygulamış. Öyle ki, çalınan arabanın açık kapısı yanında bulunan kurbağacıktan tutun tavandan akan suyun altına konan kovaya kadar. Her şey ama her şey çok ince düşünülmüş. Mükemmel bir grafik şöleni ortaya konmuş yani. Karakterlerin modellemeleri, çevre modellemeleri gerçekten büyüleyici cinsten. Çok gerçekçi bir şekilde tasarlanmış mekanlar sizi oyunun havasını kolayca iliklerinize işleyecek. Ve aniden arka plandan gelen gerilim müziği (genelde vurulunca ya da silah sesi duyulduğunda ortaya çıkıyor) operasyona adrenalin katıyor. Zira aynı şekilde silah sesleri, karakter sesleri çevreyle etkileşim gerçekten çok iyi.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi