TimeShift Demo İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Demo inceleme Bölümünden TimeShift Demo İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    TimeShift Demo İnceleme

    Reklam



    TimeShift Demo İnceleme

    Forum Alev
    Uzunca bir "girişimci oyun yapımcısı nasıl olur" muhabbetinden sonra (girişimcilik dersinden beklediğimin altında not veren hocama selam ederim :) neden böyle bir nutuk atma ihtiyacı duyduğuma getireyim konuyu. Elimizde bir oyunun demo'su var ve yapı olarak aşırı klişe ama içinde öyle hoş ve tam tabiriyle devrimsel özellikler var ki, demo'yu arka arkaya en azından 7-8 kere oynamamı sağladı. Evet, oyunumuz TimeShift. Saber Interactive'in Saber3D motoruyla geliştirdiği yeni, potansiyel zaman katili oyun. Konusuna her ne kadar demo'da pek yer verilmese de; elim bir kaza sonucu hayattaki tek varlığı olan kızını kaybeden Pilot Albay Michael Swift'in, Amerikan hükümeti tarafından çok sıkı bir şekilde korunan zaman makinesi Chronomicon ile "test sürüşü" yapması, daha sonraları ise tarihte olan kötü olayları değiştirmesiyle görevlendirilmesi üzerine kurulu. Tabi bu sırada düşmanlar da boş durmaz ve Albay Swift'i türlü şekilli şeytanlıklarla durdurmaya çalışmaktadır.

    Zaman en büyük silahınızdır

    Oyunun yayıncı firması Atari böyle diyor ve oyun için söylenebilecek -aslında gerçek hayatta da zaman önemlidir- en güzel sözü söylüyor. Demo'ya apar topar başlıyoruz ve karşımıza çıkan iki düşmanı öldürüyoruz. Oyunda ilk göze çarpan nokta sistemi aşırı kasan (6600 GT ekran kartı olmasına rağmen) grafiklere sahip olması. Ama bu kasmanın iki sebebi var, ilki optimizasyon eksiklikleri, ikincisi de oyunun sürekli bir senaryosal akış içerisinde olması. Buna çok kafayı takmadan tanıtıma devam edeyim. Benim ilk yaptığım düşmanları öldürdükten sonra etrafı bir kolaçan etmek, nesnelerle ne derece etkileşime girilebildiğine bakmak ve elbette grafiklerin nasıl olduğunu gözden geçirmek oldu. Nesnelerle etkileşime girebilmenin neredeyse imkansız olduğunu görüp moralim bozulmuştu ki sağ üst köşede duran yön göstergemin belirttiği doğrultuda hareket edip yolumu keşfetmişken, önümdeki ateşten geçemeyeceğimi fark ettim ve oyun, zamanı durdurup ateşin içinden geçebileceğimi belirten bir mesaj çıkardı. Zamanı durdurdum ve ateşten hasar almadan geçtim. Ardından karşıma çıkan düşmanlar karşısında da zamanı durdurma özelliğimizi kullanarak büyük katliamlara vesile oldum :)

    Oyunda zamanı üç farklı tipte kullanabiliyoruz. Bunlardan ilki az önce de bahsettiğim gibi zamanı durdurmak, zamanı yavaşlatmak ve zamanı geriye almak. Daha önce zamanı yavaşlatma ve geri almayı kullanan oyunları oynadık, ancak bu oyunla birlikte, oyunlardaki zamanı kullanma tekniğine 'zamanı durdurma' da eklenmiş oldu. Demo'yu oynamayanların en çok merak ettiği şey, zaman kavramının oyuna ne kadar etki ettiği/edeceği



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: TimeShift Demo İnceleme

    Reklam



    Oyunun bize izin verdiği ölçüde -ki o verdiği ölçü sol alt kısımda gösteriliyor- zamanı bir süreliğine az önce yukarıda bahsettiğim şekillerde değiştirebiliyoruz. Oyundaki düşman ve zamanı kullanabilme yeteneğimizin dengesi çok iyi ayarlanmış. Eğer akıllıca hareket ederseniz düşmanları minimum hasarla alt edememeniz için hiçbir neden kalmaz. Kaldı ki size verilen silahlar da oldukça etkili. Demo'da dört farklı silahımız var; normal bir tabanca (alternatif atışında kısa süreli seri atış yapıyor), uzun namlulu seri atış yapan bir silah (alternatif atışında bomba atıyor), seri ateş topu atan lav silahı (alternatifinde tam lav silahı oluyor) ve keskin nişancı tüfeği. Hemen zamanla oynayabilme özelliğimize ve silahlara atlamış olsam da oyunda ilgi çekebilecek bir yön daha var, o da yaşanan aksiyonun zaman zaman oyun motoruyla hazırlanmış çok çok hoş ara videolarla desteklenmiş olması. Özellikle demo'nun sonlarındaki patlama sahneleri ve kamera açıları çok profesyonelce hazırlanmış. Oyunda sağlık sistemi de, Halo ve en son Call of Duty 2'den tanıdık olduğumuz kendi kendine iyileşme mantığıyla hazırlanmış. Hoş da olmuş. Zira oyun sıra dışı bir oyun ve o kadar gelişmiş teknolojiler arasında sağlık paketi aramak çok lezzetli olmazdı.

    Teknik detaylar

    Oyunun işleyişiyle ilgili ufak bilgiler verdikten sonra sırasıyla grafik, ses ve müzikler, fizik motoru ve yapay zekaya da değineyim.

    Grafikler başta da dediğim gibi ortalama bir ekran kartını zorlayacak durumda maalesef. Hele ki ben oyuna 4x anti aliasing açarak başladım, yaptığım en büyük hataydı :) Ardından filtreyi kapamak zorunda kaldım. Grafikler şu an piyasadaki çoğu FPS oyunundan çok daha iyi durumda, zamanı durdurma ve bilhassa geri alma sırasında ekranın aldığı görüntü mükemmel. Hele bir de yavaş çekimde lav silahıyla katliam yapıyorsanız, üstüne ekran kartınız bütün bunları akıcı bir biçimde ekrana yansıtabiliyorsa zevkten dört köşe oluyorsunuz. Kaplamalar iyi sayılır. Işıklandırmalar ise hoş duruyor ve demo'da özellikle hareketli ışık kaynaklarına dikkat çekilmiş. Doom 3 motorundan tanıdık olduğumuz ateşin üzerindeki dalgalanma efekti gerçekten çok başarılı. Demo'da yer alan mekanlarda yangınların çok olması ve lav silahımızın bizi uzun süre idare edebilmesi sayesinde bu efektlere doyuyoruz. EAX destekli sesler ise kusursuz. Silah, patlama, ambiyans sesleri ve konuşmalar yerli yerinde. Müzikler ise atmosferi güçlendirici nitelikte ve iyi sayılırlar. Oyunda kullanılan fizik motoru ise bence oyunun tek eksisi. Her ne kadar düşmanların bez bebek tekniğiyle hareket etmeleri veya bir patlama anında -duruma göre- etrafa çeşitli parçalar saçılması olsa da, maalesef zorlama gibi duruyor bunların hepsi. Bir F.E.A.R'daki fizikler yok yani oyunda. Yapay zeka ise demo'da ortalama bir performans sergiliyor. Düşmanlar, zaman zaman siper arkalarına saklansalar da oyunun genelinde bodoslama bir saldırı tekniği izlemeleri pek iyi bir yapay zekaya sahip olmadıklarını anlamamızı sağlıyor. Ama buna rağmen atışları gayet isabetli ve eğer kendinizi iyi korumazsanız rahatlıkla oynadığınız bölümü baştan oynayabilirsiniz.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi