Flash CS3 Dersleri (güncel)

+ Yorum Gönder
Grafik ve Diğer Grafik Paylaşımları Bölümünden Flash CS3 Dersleri (güncel) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    oguz05
    Üye
    Reklam

    Flash CS3 Dersleri (güncel)

    Reklam



    Flash CS3 Dersleri (güncel)

    Forum Alev
    flash CS3 Kullanımını pdf olarak buradan indire bilirsiniz


    Timeline Efektleri


    Timeline efektleri Flash8 versiyonun tamamen aynısıdır. Bu nedenle aynı bilgiler olduğu gibi bu linke aktarılmıştır.
    Şimdi timeline efektlerinin özelliklerini inceleyelim:

    Yukarda gördüğünüz gibi efektlere 2 yolla ulaşılır:
    1- Insert-->Timeline Effects
    2- Sahnedeki obje üzerine sağ klik yaparak.
    3 tür efekt grubu vardır,bunları sırasıyla inceleyelim:
    Assistants/ Copy to Grid:
    Bu efekt seçilen nesneyi ayarlanan sayıda kolon ve sütunlar şeklinde kopyalar:

    Üst bölümden oluşturulacak kolon ve sütun sayısı alttan ise kopyalanan objelerin arasındaki boşluğu düzenleyebilirsiniz.Ortadaki resimde gördüğünüz gibi İlk kopya asıl objenin üzerinde oluşur.Panelde yaptığınız ayarlamalar hemen görünüm alanına yansımaz,gerekli eklentileri yaptıktan sonra panelin sağ üst tarafında resimde de gördüğünüz update preview butonuna basmanız gerekecektir.
    Assistants/ Distrubuted Duplicate:
    Tek sıralı bir duplikasyon oluşturur.

    Number of Copies: Kaç kopya yapılacağı ayarlanır. (asıl obje efekt sonucunda koybolup yerini ilk kopyaya bırakır)
    Offset Distance: Kopyaların x ve y koordinatını ayarlar
    Offset Rotation: Her kopyanın kaçar derece açı ile rotasyon yapacağını denetler.Buradaki rotasyon bir önceki kopyaya göre ayarlandığından dönme işlemi katlanarak devam eder.
    Offset Start Frame: Her kopya arasına kaç frame ekleneceğini ayarlar.Böylece animasyonun hızı denetlenmiş olur.
    Scaling menüsü: Açılır menüden kopyalar üzerinde 2 çeşit ölçekleme sağlanır.
    Kilit üzerine tıkladığınızda scale uygulanacak x ve y değerlerini yazma şansına sahip olabilirsiniz.
    Alttaki menülerden renk duplikasyon esnasında renk değiştirme ve en altta alfa değeri ile oynama imkanı tanınmıştır.
    Efekt tamamlandıktan sonra kütüphaneyi açarak efekt uygulanan grafiye ulaşabilirsiniz.Bu grafiyi sahnede açtığınızda yukardaki resimde de göreceğiniz gibi flashın tüm kareleri ayrı bir layera yerleştirdiğini görürsünüz.Yani bizim flash-MX de manuel olarak yapacağımız çalışmanın aynısın otomatik olarak oluşturur. Bu diğer efektlerde de aynıdır.Efekt uygulamasından sonra kütüphaneden bu animasyonarı incelemenizi öneririm.
    Effects/ Blur:
    Otomatik olarak motion tween, alfa ve scale uygulaması ile pratik yöntemle blur efekti oluşturur.

    Kütüphaneden blur efekti uygulanan grafiyi sahneye açarsanız yaklaşık 31 layer ile bu işlemin hazırlandığını görürsünüz.Basit uygulamalarda pratik kolaylık sağlar
    Uygulama paneli oldukça basittir.Efekti oluşturacak frame sayısı, animasyonun resolüsyonu, yatay ve dikey doğrultuda uygulananıp uygulanmayacağı ayarlanabilir.
    Effects/ Drop Shadow:
    Mx versiyonunda yaptığımız işlem şu idi: Önce çizimi yapıp copy-->paste yöntemi ile alta yerleştirilen bir layera aynı koordinatlara çalışmayı yapıştırıp sonra bu kopyayı bir-iki piksel sola ve alta kaydırıp istenilen renkle ve alfa efekti ile oluşturuyorduk. Bu çalışmayı artık flash üstleniyor.Pratik yararı olabilecek bir efekt.

    Panel yine oldukça basit.Gölgenin renk ayarı, alfa özelliği ve kaç piksel kaydırılacağı ayarlanıyor.
    Effects/ Expand:
    Bu efekti uygulayabilmeniz için sahnedeki çalışmanın mutlaka bir sembol olması gerekir.Çizimlere bu uygulama yapılamıyor.Uygulanan efekt basit.Bir grafiyi istenilen boyutlarda sıkıştırmak ,genişletmek veya aynı anda iki efektide uygulamak.Bildiğimiz tek layerlık basit bir motion tween efekti.Pratik fayda sağlamayan bir uygulama.

    Effect duration: Ana sahnedeki efektin frame sayısı
    Expand-Squeeze ve Both: Efekt sırasında sembolün genişlemesi, daralması veya her ikisinin aynı anda uygulanması sağlanır
    Shift group center by: Genişleme ve şıkışma efekti oluşumu sırasında belli koordinatlarda sembolün yer değiştirmesini istiyorsanız bu alanlara değer girersiniz.
    Change Fragment Size by: Anaimasyon boyunca genişleme veya sıkışma oranını bu alandan ayarlayabilirsiniz.
    Effects/ Explode:
    Sık istek alan bir animasyondur. Bu uygulamayı bir sembol üzerinde uyguladığınızda output paneli açılarak sembole break apart işlemi yapıldığı uyarısını verir.

    Panelden animasyonun frame sayısını oluşan parçaların hangi yönde dağılacağını, dağılma sırasında parçaların hareket edeceği arkın pixel değerini, bu parçaların dağılım sırasında yapacağı rotasyonu, dağılan parçaların boyutlarını ve alfa değerlerini ayarlamanız mümkündür. Swish`deki kadar etkili bir görüntü oluşturabilen bir efekt uygulaması değil.
    Transform:

    Effect Duration: Uygulanancak efekteki frame sayısı
    Change Position by: Verilen x ve y değeri kadar kaydırma sağlar.Örneğin X=5 ve y=10 değeri yazmışsanız x değerinde 5 y değerinde 10 piksellik kayma sağlar
    Movie to Position: Ana sahnede verdiğiniz x ve y koordinatına doğru hareket eder.Örneğin yukardaki gibi 5 ve 10 değeri vermişseniz; bulunduğu alandan bu koordinatlara doğru hareket eder.Bir üstteki çalışmada ise verilen değerdeki koordinatlara doğru hareket değil sadece o değerler kadar sağa ya da sola kayma gösterir.
    Scale: Hemen yanındaki kilit üzerine tıkladığınızda y scale alanıda açılır ve hareket sırasında ölçekleme yapılabilir.
    Rotate-Spin-Time:hareket sırasında sembolün rotasyonunu ve time alanından yönü ayarlanır.
    Change Color: Efektte renk dönüşümü olmasını isterseniz bu alanı işaretleyip bir renk ayarı atamalısınız.
    Final Alpha: Bir üstteki gibidir.Alfa efekti eklentisini sağlar.
    Motion Ease: Bildiğiniz başlangıçta veya sonuna doğru efektin yavaşlaması veya hızlanmasını ayarlar.
    Transition:

    Dönüşüm efekleri silme ve solma işlemlerini yapar. İn ve out işlemi içerden ya da dışardan başlamasını ayarlar. Hemen yandaki panelden solma veya silme efektinin yönü ayarlanır ve son olarakta anaimasyonun başlangıçta ya da sonda hız ayarı oluşturulabilir.hem fade hem de wipe efektini aynı anda kullanmanızda mümkündür




  2. 2
    oguz05
    Üye

    Flash CS3 Dersleri (güncel)

    Reklam



    Shape Tweening


    Şekil tweeni; döndürme, ölçekleme , eğme gibi dönüşüm işlemlerini kullanarak elde edemediğimiz değişimleri interpole etme tekniğidir. Bu tween işleminin birkaç özelliğinden bahsetmek gereklidir.

    1- Şekil tweeni sembollere uygulanmaz. Elimizde sembol varsa Break Apart(CTRL+B) komutu ile kırılmalıdır.
    2- Şekil tweenlerinde klavuz katman kullanılmaz.
    3- Bir katmanda birden fazla şekil tweeni uygulanabilir. Fakat hareketleri sırasında çakışma gösterirlerse Flash tween işlemini karıştırabilir. Bu nedenle ayrı katman kullanmakta yarar vardır. Ek katman dosya boyutunu arttırmayacağından uygun olan da budur.
    Daire şeklinin bir kareye dönüştüğü animasyonu yaptığımızı varsayalım. Bunun için önce 1.frame seçilip oval aracı ile (araç kutusundaki stroke color kısmını kapatıp) bir daire çizin. Sonra 20.frame`e bir keyframe (F6) atayın. Sahnedeki daireyi silin ve bir kare çizin. 1.frame üzerine tıklayıp,properties paneline dönün. Burada tween kısmından tween şekli olarak shape`ı seçin. Animasyon tamamdır. Şayet daire ve kare şekillerini tam üst üste getirmezseniz animasyonunuz da kötü bir görünüm ortaya çıkacaktır. Onion skin ve onion all seçenekleri ile tüm frameleri sahneye getirin. Kayma varsa aşağıdaki gibi bir görünüm çıkar.




    Bu durumda kareyi mouse ile tutarak dairenin tam ortasına getirmek gereklidir. Bunun için pratik başka bir yol daha vardır. Her çizilen şekili önce seçin, sağ klik ile Cut komutunu verin. Tekrar Sağ klik > Paste komutunu verdiğinizde flash bunu daima tam merkeze yapıştıracaktır. Böylece "üst üste geldi mi" sorunu hallolmuş olur.
    Şimdi properties panelinde shape tween uygulamasının parametrelerine bakalım.
    Easing`den motion tweende bahsedilmişti. Blend seçeneğindeki Angular parametresi dönüşüm sırasında keskin köşe ve düz kenarları korumak için kullanılır. Daha yumuşak bir dönüşüm için ise Distributive parametresi seçilmelidir.
    Flash bir şekil tweeninde en kısa ve kolay yol hangisi ise onu tercih eder. Bu herzaman iyi sonuç vermez. Flasha bu konuda yardımcı olmak için "Shape Hints" komutunu kullanmak gereklidir.
    Shape Hints (Şekil İpuçları) nasıl kullanılır?
    1- Yukarıda anlatılan yöntemle animasyonu oluşturun. Animasyon tamamlanmadan şekil ipuçları aktifleşmez. Timelineda şu görüntü oluşturulmuş olmalıdır:

    2- Animasyon tamamsa birinci şekili seçip menüden Modify > Shape> Add Shape Hints (CTRL+Shift+H) komutunu verin. Şeklinizin içinde kırmızı bir daire için de bir harf göreceksiniz.

    Bunu mouse ile tutarak değişmenin başlayacağı bir kenara yerleştirin.Bu işlemi birkaç kez uygulayın.Snap modifier mutlaka açık olmalıdır.
    3- Şimdi son frame`i seçin. Kırmızı daireyi ikinci şekildeki dönüşümün tamamlanmasını istediğiniz kenara getirin. İşlemi uygun yapmışsanız renk hemen yeşile dönecektir. İlk framedeki karşılığı ise sarıya döner.

    Şekilde gördüğünüz gibi g ve h ipuçları dönüşümünü tamamlamıştır.
    4- İyi bir animasyon için ipuçları sayısını arttırın.
    Kurallar
    1- İpuçları daima şeklin kenar ve köşelerine yerleştirilir. Dolgu kısmındaki ipuçları gözardı edilir.
    2- İpuçlarını saat yönünde veya ters yönde yerleştirirseniz flashın bunu anlaması daha kolay olur.
    3- En fazla 26 ipucu kullanabilirsiniz.
    4- Bir şekil ipucunu silmek için mouse ile tutarak sahne dışına sürükleyin.
    5- Tüm şekil ipuçlarını silmek için Modify > Shape> Remote All Hints komutunu uygulayın.
    6- Şekil ipucları yerleştirilmiş bir animasyonda tüm frameleri seçip kopyalayarak başka bir sahneye yerleştirdiğinizde ipuçlarının taşınamadığını göreceksiniz. Bu nedenle ipuçlarını yeniden hazırlamanız gerekecektir.
    7- Şekil ipuçları ile hazırladığınız bir animasyonun ipuçları olmadan nasıl çalıştığını görmeyi düşünüyorsanız: View > Show Shape Hints komutundaki işareti kaldırın.












  3. 3
    oguz05
    Üye
    Ses Dosyalarının Kontrolü

    Bu bölümde ses dosyalarının flash içinde kullanılması ve özelliklerinin actionscript komutlarıyla düzenlenmesi anlatılacaktır.
    Flash dosyalarına 3 şekilde ses eklemek mümkündür.
    1- En basit yöntem File > Import > Import to Library komutu ile ses dosyalarını kütüphaneye almak, timeline`da istenilen kare seçilerek ses dosyasını sahne içine sürüklemektir. Properties panelinden edit butonuna basarak sesi düzenleyebilir veya effect panelinden özelliklerini değiştirebilirsiniz.Bu yöntem genellikle butonların down alanına ses ekleme amacıyla kullanılır.

    Ses dosyasının yüklendiği frame`i seçip properties paneline baktığınızda sol-üstteki tabloyu görürsünüz.Buradan sesi düzenlemeniz mümkündür. Effect bölümünden sese 8 ayrı özellik ekleyebilirsiniz.Repeat kısmında sesin kaç kez çalınmasını istiyorsanız ayarlamasını yapabilirsiniz.Devamlı tekrarlamasını isterseniz loop seçeneğini tercih etmelisiniz.
    Sync alanında bazı seçenekleri kullanma şansınız vardır.Stream sesler event seslerden farklı olarak sahnedeki framelerle senkronize çalarlar. Start frame yüklendiğinde sesin çalmasını sağlar.Stop ayarı ise sesin yüklenmesine
    rağmen çalmasını durdurur.Şayet sesi düzenlemek isterseniz sağdaki edit butonuna basıp yukardaki panelin açılmasını sağlarsınız.


    Sağ ve sol hoparlöre ait paneli düzenlemek için grafide gördüğünüz kutucuklarla ayarlama yapılır.İlk açıldığında tek kutucuk vardır.istediğiniz alanda fare ile tıklama yaparak kutucuklar oluşturabilirsiniz.Bu kutucukları fare ile oynatabilirsiniz.Ne kadar aşağı çekerseniz o kadar o alanda sesin kısılmasını sağlarsınız. Sağ altta gördüğünüz 4 butonun özelliği ise şöyledir.
    En sağdaki buton sesin framelerini yanındaki ise saniye ile süresini gösterir.Bunlarla hangi bölümde düzenleme yapacağınızı hesaplayabilirsiniz.Zoom in ve out butonları ise görüntüyü ileri veya geriye alır.
    Sol üstteki effect menüsünden 8 seçenekten birini tercih ederek bir hoparlör efekti ekleyebilirsiniz.
    2- Kütüphaneye eklenmiş bir ses dosyasını bir frame üzerine tutturabilirsiniz. Bu 8 ve daha eski versiyonlarda attachSound yöntemi ile yapılmakta idi. actionscript 3 de ise bu komut kaldırılmıştır. Örneklerde de göreceğiniz gibi yeni bir ses nesnesi oluşturularak bu işlem sağlanmaktadır.
    Bir sound nesnesi yaratmak için önce File > Import > Import to Library komutuyla ses dosyasını kütüphaneye alın. Kütüphaneyi açarak ses dosyası üzerine sağ klik yapın ve linkage seçeneğini tıklayın, açılan panelden ilk kutucuğu işaretleyin ve ID alanına ses dosyasınız için tanımlayıcı bir isim girin (ses_dosyamiz adını verdiğimizi varsayalım). Ana sahnede bir kareye :
    var ses:ses_dosyamiz = new ses_dosyamiz();
    ses.play();

    Filmi test ettiğinizde ses dosyanız çalacaktır. Bu basit bir giriş kodudur ,sese ait birçok kodları örneklerde görebilirsiniz.
    3- Ses dosyası harici olarak yüklenebilir. Flash8 deki loadSound komutu bırakılmıştır.Actionscript3 de load komutu kullanılmaktadır. Kodlar:

    var urltring = "demo.mp3";
    var link:URLRequest = new URLRequest(url);
    var ses_dosyamizound = new Sound();
    ses_dosyamiz.load(link);
    ses_dosyamiz.play();









  4. 4
    oguz05
    Üye
    Metin Kutuları

    Flash`ta 3 tür metin vardır:
    1- Statik Metin Kutuları:
    Statik metini araç kutusunda Text aracını kullanarak oluşturursunuz. Oluşturduğunuz fontun stilini properties panelinden değiştirebilirsiniz.
    Text aracına tıkladıktan sonra statik metin kutusunu seçereseniz properties panelinin görüntüsü yukardaki gibi olur.
    1- Bu alandan metin kutusu tipi tayin edilir.
    2- Font türü
    3- Font boyutu
    4- Font rengi
    5- Font stili
    6- Font hizalama
    7- Metin formatını düzenleme

    8- Metnin yazım yönü

    Horizontal soldan sağa doğru, vertikal sağdan sola doğru ve vertikal soldan sağa doğru olmak üzere 3 seçeneğiniz mevcuttur.

    9- Help bölümü
    10- Karakterler arasındaki boşluğu ayarlar.şayet 17. kısımdaki auto kern işaretli ise bu bölümü kullanamazsınız.
    11- Metnin satır üzerindeki konumlanmasını ayarlar
    12- Metin kalitesini değiştirir

    13- Metin kutusu en ve boyu planlanabilir.Hemen sağındaki kilit kısmına tıklayıp kilidi açarsanız en ve boy ayrı ayrı değiştitlebilir. Açılmazsa en kısmına girilen değerle orantılı olarak yükseklik otomatik oluşturulur.
    14-Metin kutusu x ve y koordinatı
    15- Metnin fare ile seçilebilir olması sağlanabilir.
    16- http ile başlamak kaydı ile metne doğrudan link verilebilir. Hemen yanıdaki target alanından sayfanın açılma şekli değiştirilir.
    17- Bu seçenek işaretli ise karakterler arasındaki boşluk otomatik ayarlanır.
    2- Dynamic Metin Kutuları:
    Metin stil ayarları aynıdır. Farklı olarak bu kutulara bir instance name (1 yazan alan ) verebilir ve bunları actionscript içinde kullanabilirsiniz.
    3- Bu alandan dinamik kutuya tek bir satır,birden fazla satır girme seçeneklerine sahip olabilirsiniz. Tek satırlık bir giriş varsa single line, birden fazla satır girişi için multiline seçeneğini kullanın. Multiline no wrap seçeneğinde hazırladığınız metin kutusunun boyutu sabit kalır,Şayet yüklenen cümle bu genişlikten fazla ise kutu içinde gözlenmez.Pek kullanılan bir yöntem değildir.

    4- Metin kutusuna HTML formatlı metin girişine izin verir.
    5- Metin kutularına border oluşumunu sağlar.
    5- Var alanına bir string girerek metin kutunuza bir değişken adı atayabilirsiniz.Bunlar kodlar içinde kullanılırlar.
    6- Bazı çalışmalarda fontu flash içine gömmeniz gerekir.İlerde bu konuya değinilecektir. Bu durumda character alanını kullanabilirsiniz. Panelden dil seçimi yapabileceğiniz gibi boşluk içeren alana gömmek istediğiniz harfleri yazabilirsiniz:

    3- İnput Metin Kutuları:
    Genellikle bilgi göndermek için formlarda kullanılan bu panelin selectable özelliği kapalıdır ve daima giriş yapmanıza izin verir. Maximum characters alanına girilen rakam kadar metin kutusuna karakter ekleyebilisiniz.Bu alan sıfırda ise istediğiniz kadar karakter girişine izin verilir. İnput kutularda single line, multiline ,multiline nowrap seçeneği dışında 4. bir seçenek olan password tercihinde ise girilen metin yıldız şeklinde gözlenir.
    Yukardaki bilgiler metin kutularının tüm özelliklerini açıklamak amacı ile değil sadece panelleri tanımak için verilmiştir. Flash`ta çok önemli bir yeri olan metin kutularının özelliklerini ve kullanım şeklini uygulamalar bölümündeki örnekleri
    çalışırken göreceksiniz.



  5. 5
    oguz05
    Üye
    Bandwidth Profiler Panelini Kullanmak

    Flash`ın önemli fonksiyonlarından birisidir. İyi bir çalışma hazırladığınızı düşünelim. Aynı düşünceyi dosya internette yayınlandığında da koruyacakmısınız? Ülkemizdeki bağlantı hızı küçük bir kullanıcı grubunu hariç tutarsak oldukça sınırlıdır. Bu nedenle mükemmel bir çalışma yapsanız dahi internette yüklenmesi uzun sürerse kullanıcı sıkılarak sayfanızı terkedebilir.
    Bandwidth profiler ile hazırladığınız sayfalarda yüklenme sorunu çıkartacak kareleri kolaylıkla tüm özellikleri ile görüp optimize edebilirsiniz. Hatta Simulate Download seçeneği ile internette yüklenme şeklinin önizlemesini görebilirsiniz.
    Çalışmanızı bitirdikten sonra CTRL+Enter`a basarak test moduna geçip View menüsünden Bandwidth profiler`e ulaşabilirsiniz.

    Bu komutlarla yukarda gördüğünüz panele ulaşacaksınız. Panelin 2 bölümden oluştuğunu görüyorsunuz. Sol taraf film özelliklerini sağ taraf ise frame özelliklerini göstermektedir.

    Dim: Filminizin boyutlarını gösterir.
    Frame rate: Saniyede gösterilen kare sayısını verir.
    Size: Dosya boyutunu Kb ve Byte cinsinden verir.
    Duration: Çalışmanızın toplam süresini frame ve byte cinsinden verir. Frame hızını azaltırsanız orantılı olarak bu değerler artacaktır.
    Preload: Tarayıcıya yüklenme süresini verir.
    Bandwidth: Band genişliğini gösterir.
    Frame: Yüklenme esnasında hangi frame`de olduğunuzu gösterir.
    Loaded: O anda yüklenen frame sayısını ve yüzdesini verir. Ayrıca yüklenen boyutu rakamsal olarak gösterir.

    Şimdi sağ taraftaki grafik incelemesini yapalım.


    Dikey çubuklar filminizin her karesindeki byte miktarını gösterir. Yatay olarak çizilen çizgilerin herbiri byte değerini gösterir. Hazırladığınız animasyonda karelerin yatay kırmızı çizgiyi geçmemesine özen gösterin. Sınırı geçen karelerin yüklenmesinde gecikme olacağından animasyonunuzda kesintiler olacaktır.


    Dikey çubuklardaki karelere ait byte değerlerini görmek için View menüsünden Frame by Frame Graphy şeçeneğini işaretleyin. Bu komutla hangi frame üzerinde yüklenme olduğunu görebilirsiniz.

    Filminizin internetten indiriliş hızını görebilmek için Wiev menüsünden Show Streaming seçeneğini işaretleyin. Bu komutla sanki internette yükleniyormuşcasına yüklenme hızını görme ve değerlendirme şansına sahip olursunuz. Üçgen oynatma kafası yüklenmekte olan aktif kareyi gösterirken yeşil bantta yüklenmiş olan kareleri gösterir.
    Son olarak ana menüdeki Debug seçeneğinden de bahsetmekte yarar var. Buradan filminizin yüklenme hızını ayarlayabilirsiniz. Önerilen seçenek 28.8 Kb.lik modem seçeneğidir. Ama günümüzde 56K seçeneği daha uygun gibi durmaktadır. Eğer isterseniz Customize seçeneğini kullanarak yükleme hız özelliklerini istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.
    Önemli Not: Bir preloader çubuğu hazırladığınızı düşünelim. Bunun webde nasıl çalıştığını görmenin en iyi yolu yukarda anlatılan yöntemlerle bandwith panelini kullanmaktır. Film test modunda iken Simulate Download alanına tıkladığınızda preloaderın webdeki simulasyonunu hatasız olarak görebilirsiniz. Böylece preloaderın çalışıp çalışmadığı şeklindeki endişelerimizden kurtuluruz.


  6. 6
    oguz05
    Üye
    Movie Explorer Kullanımı

    Bu bölüm Flash Cs3 versiyonunda olduğu gibi korunmuş ve değiştirilmemiştir.Flash ile hazırladığınız bir filmin tüm elemanlarını ve özelliklerini bu explorer sayesinde topluca görebilirsiniz. Görüntü listesi çeşitli elemanlar arasındaki ilişkiyi görmenizi sağlayacak şekilde hiyerarşik olarak organize edilmiştir. Komplex bir filmde bu pencereden istediğiniz sembol,frame veya metin alanlarına süratle ulaşabilir ve onları yeniden düzenleyebilirsiniz.
    Yukardaki grafilerde bir explorer penceresinin açılmış şeklini ve hemen yanında 7 numarası ile gösterdiğimiz option çekme menüsünün açılmış şeklini görüyorsunuz. Şimdi sıra ile inceleyelim:
    Explorer panelinde bir dosyasının açılmış tüm elemanlarını ve symbol definitions başlığı ile mevcut tüm sembollerin içeriğini görüyorsunuz. Genel yapısı itibari ile iki grup içerir. 1. grupta mevcut tüm sahneler alt alta sıralanmıştır. İkinci kısmda ise bu sahnelerde yer alan tüm sembollerin tanımı bulunmaktadır.
    En üst kısımda show başlığı altında 1 numaralı butona bastığınızda tüm metin ve kullandığınız fontlar elinizin altında olacaktır. 2 numaralı buton mevcut düğme,klip ve grafikleri, 3 numaralı buton kullanılan actionscriptleri, 4 numaralı buton video ses ve bitmapları, 5 numaralı buton layer ve frameleri gösterir. 6 numaralı buton görüntülenmesini
    istediğiniz elemanları özelleştirmenizi sağlar. 7 numara ile gösterilen option çekme menüsünden biraz sonra bahsedilecektir.

    Yine üstteki find alanına bulmak istediğiniz elemanın adını yazdığınızda tüm özellikleriyle panelde açılacaktır. Seçtiğiniz bir elemana çift tıklayarak doğrudan o elemanı düzenleme şansına sahip olabilirsiniz.
    Bir fontun özelliklerini değiştirmek istiyorsanız o fontu seçin veya find alanına fontun adını girin. Character panelinden istediğiniz fontun özelliklerini ayarlayın. Bu fontu taşıyan tüm metin karakterlerinin değiştiğini göreceksiniz.
    Option çekme menüsündeki seçenekler:
    Goto Location: Sizi elemanın sahnede bulunduğu lokalizasyona götürür.
    Goto Symbol Definition: Aynı pencerede sembolün tanımlandığı yere götürür.
    Select Symbol Instance: Seçili elemanın sahnedeki instance ve info panellerinde değişiklik yapmanıza izin verir.
    Find In Library: Seçtiğiniz elemanı kütüphanede bulur. Kütüphane kapalı ise açar.
    Rename: Seçtiğiniz elemanın ismini değiştirmenizi sağlar.
    Edit In Place: Seçtiğiniz elemanı sahnede bulunduğu yerde düzenlemenizi sağlar.
    Edit New Window: Seçili elemanı yeni bir pencerede düzenlemenizi sağlar.
    Show Movie Elements: Animasyondaki elemanları ve sahne düzenlemesini gösterir.
    Show Symbol Definitions: Filmdeki tüm sembolleri gösterir.
    Show All Scene: Tüm sahneyi gösterir.
    Copy All Text To Clipboard: Seçtiğiniz bir satırı ona ait alt satırları ile beraber kopyalar, bu kopyayı bir metin editöründe kullanabilirsiniz.
    Cut, Paste, Copy, Clear: Sadece pencerenin scene kısmında kullanılabilir.Kesme, yapıştırma, kopyalama ve temizlemede kullanabilirsiniz.
    Expand Branch: Seçili satırın tüm alt gruplarını gösterir.
    Collapse Branch: Seçili satırın alt grupları açıksa kapatır.
    Collapse Other: Seçili eleman hariç diğer tüm elemanların alt gruplarını kapatır.
    Print: Penceredeki tüm açık yazıları yazıcıya aktarır


  7. 7
    oguz05
    Üye
    Publish Settings


    Hazırladığınız bir çalışmayı bitirdikten sonra File-->Publish Settings`i tıklayarak ilgili panele ulaşabilirsiniz.

    Varsayılan özellikte sadece swf ve html seçeneği işaretlidir. Bu seçenekler dışında dosyanızı gif, jpeg, png, exe, hox, mov formatlarında da kaydedebilirisiniz. Yapmanız gereken tek şey soldaki listeden istediğiniz formatları işaretleyerek en üst kısımda ortaya çıkan menüden bu formatın özelliklerini ayarlamanızdır. En altta görülen "Untitled" kutusundaki işareti kaldırdıktan sonra dosyanızın adını değiştirme şansına kavuşabilirsiniz. Varsayılan değer olarak bu kutu işaretlidir ve dosya adları aynıdır. Şimdi panelleri inceleyelim:
    SWF:
    Bu format tarayıcılara eklenen flash player eklentisi ile çalışırlar.


    Load order : Framelerin yüklenme komutudur. Top down seçeneğinde en üst katmanın birinci karesinden yükleme başlar ve en alt katmanın son karesine doğru ilerler. Bottom up seçeneğinde ise tersi bir durum oluşur.
    Actionscript Version: Actionscript 1, 2 veya 3 şeçeneklerini kullanacağınız kodlara göre seçebilirsiniz.
    Options:
    Generate size report: Bu seçenek işaretlendiğinde animasyonun kare kare tüm veri listesi bir metin dosyasına yazılarak diğer dosyalarla aynı alana kaydedilir.
    Omit trace actions: Bir animasyonun hazırlanmasında verilen trace komutu yapılan işlemlerin animatör tarafından görülüp denetlemesini sağlayan bir işlemdir. Kullanıcılar için hazırlanan bir komut değildir. (özel durumlar hariç) Bu kutu işaretlendiğinde output panelinde bilgiler gözlenmeyecektir.
    Protect from import: Hazırladığınız animasyonun izinsiz olarak başka bir kullanıcı tarafından import edilmesini engellemek amacını güder. Fakat bazı programlarla bu özellik kırılabilmektedir. Bu alan seçildiğinde alttaki password alanı aktifleşir ve buraya bir şifre girebilirsiniz.
    Permit Debugging : Bir swf dosyasına uzaktan erişim ve denetleme izni verir.
    Compress Movie: Swf dosyanızı sıkıştırır.Bazen bu sıkıştırma %30 değerinin üzerine çıkabilir.
    Optimize For Flash Player 6 r65: Şayet flash player 6 seçeneğini kullanırsanız daha verimli bir sonuç olmak için bu seçeneği işaretlemelisiniz.
    Export Hidden Layers : Varsayılan olarak işaretlidir ve fla dosyasındaki gizli layer`lar swf dosyasında gözükürler. İşareti kaldırırsanız gizli layerlardaki semboller swf dosyasında gözükmezler.Böylece tek bir çalışmanın bazı layerlarını gizleyerek birden fazla test swf dosyasını kolaylıkla oluşturabilirsiniz.
    Export SWC: Özellikle comonents dağıtımı için kullanılırlar.Swc dosyaları components class`larını ve diğer dosyaları içeren derlenmiş klipleri ihtiva ederler.
    Script time limit : Bir script kalıbının okunması için beklenen üst sınırı içerir.Özellikle hatalı ve sonsuz döngüye giren scriptlerin okunmasını bekleme süresini sağlar.varsayılan 15 sn içinde scriptin yorumlanması yapılmadığında flash uyarı mesaj verecektir.
    Jpeg quality: Resimlerin görünüm değerlerini ayarlar. Varsayılan değer 80`dir.
    Audio stream ve Audio event: Stream ve event ses dosyalarının biçimlerini ve sıkıştırılmasını ayarlar.
    Override sound setting: İşaretli ise ses dosyaları yerel kullanımda maksimum, internette ise minimum kalitede çalarlar.İşareti kaldırısanız flash tüm ses dosyalarını ayrı ayrı tarar ve ayarlanmış en üst düzeyde sesi çalar.bu dosya boyutunu artıracaktır.
    HTML:
    Bir swf dosyasının tarayıcıda görülmesi için gerekli kodları ayarlamak için kullanılır.


    Template: Varsayılan değer Flash Only seçeneğidir. Dışarı çıkartılan dosya içindeki kodların hangi biçimde verileceğini ayarlar. Menüde 10 tane seçenek vardır ve bunların gelişmiş olanları genellikle tarayıcı araştırma kodlarını içerir. Seçilen seçenek hakkında bilgi almak için info tuşuna basmanız yeterlidir.
    Dimensions: Dosyanın boyutunu ayarlar. Match Movie seçeneğinde hazırladığınız boyut korunur. Bu durumda bir alt seçenekler pasif kalır. Dosya boyutunu değiştirmek istiyorsanız Pixel veya Percent seçeneklerinden birini işaretleyip Widht ve Height kutucuklarına gerekli değerleri yazmanız yeterlidir.
    Playback: Özel istekler için kullanılır.. Pause at start animasyonun durmasını sağlar. Varsayılan değer değildir. Display menu:Animasyona sağ tıklandığında menünün özelliklerini ayarlar. Eğer işareti kaldırırsanız menüde sadece about ve settings seçeneği çıkar. Loop: İşaretli ise animasyon bitince tekrar başa döner. Ama dosyayı hazırlarken bir stop komutu kullanmışsanız flash loop değerini gözardı eder. Device font: Animasyondaki yazı karakterleri oynadığı bilgisayarda yoksa sistemde kayıtlı karakterlerden birinin kullanımını sağlar. Bu animasyonun boyutunu azaltacaktır. Windows için kullanılan bir seçenektir.
    Quality: Filmin görüntü kalitesini belirler. Varsayılan değer high`tır. En iyi değer best en kötü değer ise low`dur. Auto Low`da animasyon düşük kalitede başlar işlemci özellikleri yeterli ise best kalitede devam eder. Auto High`da ise best kalitesinde başlar işlemci yetersiz ise low kalitede devam eder.
    Window Mode: Filmin HTML sayfasında nasıl davranış göstereceğini belirler. Varsayılan Window seçeneği filmin arkaplanı ile önde oynayacağını belirler. Opaque windowless`de arkaplanı ile fakat arkada oynar. Bu özellikle DHTML formatı ile beraber swf dosyalarının kullanıldığı durumda önemlidir. Bu seçenek işaretli olduğunda film arkaplanda oynayacağından DHTML kodları ile hazırlanan bir özellik flash filmi üzerinde görülebilir. Windowless transparent seçeneğinde ise arkaplan kaybolmuştur. Sadece nesneler HTML arkaplan rengi üzerinde görülürler.
    HTML Alignment: Animasyonun tarayıcıdaki yerini belirler. Varsayılan default seçeneğinde film merkeze konumlandırılır. Diğer seçenekler sağ, sol, yukarı ve aşağı`dır.
    Scale: Dışarı çıkartılan animasyonun boyutlarını ayarlar. Default( Show all) seçeneğinde filminizin en ve boy oranı korunarak belirlenen çerçeveye filmin tamamı yerleştirilir. Exact Fit`de en ve boy oranları korunmadan verilen çerçevenin tümüne filmi yerleştirir. No Border seçeneğinde filmin en ve boy oranı değiştirilmeden çerçeve içine alınır ve fazla kalan kısımlar varsa sayfada gözükmezler.
    Flash Alignment: Animasyon içindeki nesnelerin nereye yanaşık olacağını belirler. Varsayılan değerler center `dır.
    Show Warning Messages: Html kodlarında herhangibir uyuşmazlık varsa uyarı mesajı verilmesini sağlar.


    GIF:
    Bu dosya formatında sadece 256 renk kullanılabilir.


    Dimensions: Gif dosyasının boyutunu ayarlar.Varsayılan Match Movie seçeneğinde orjinal dosyanın boyutları korunur. Kutudaki işaret kaldırılarak istenilen boyutta ayarlama yapılabilir.
    Playback: Static seçeneğinde animasyonun sadece ilk karesi gif formatında kaydedilir. Animated kısmında ise yandaki seçeneklerde aktifleşir ve tüm animasyon kaydedilir. Loop Continuously işaretlenirse animasyon sürekli oynar. Repeat seçeneğinde ise kaç kez oynayacağı ayarlanabilir.
    Options: Gif dosyasının özelliklerini ayarlamamızı sağlar. Optimize Colors`da renk panelinde olmayan seçenekler çıkartılarak dosya boyutu küçültülür. İnterlace`de garafi giderek netleşecek tarzda oluşturulur. Yavaş bağlantılarda işe yarar bir özelliktir. Dither Solids resme dithering ve katı renk özellikleri verir. Remove Gradients resimdeki tüm gradientleri kaldırır. Smooth tüm resim ve yazılara antialiasing ekleyerek kaliteyi doğal olarakta dosya boyutunu arttırırlar.
    Transparent: Varsayılan değer olan opaque`de resmin arkaplan rengi kullanılır. transparent resmin arkaplanını kaldırır. Alpha resme şeffaflık verir. Bu seçenek işaretlendiğinde yandaki Treshold paneli açılır, varsayılan değer 128`dir ve bu değer %50 şeffaflık sağlar.0 ile 255 arasında bir değer girebilirsiniz.
    Dither: Resme dither özelliği ekleyerek daha gerçekçi görüntüler sağlar. None ditheri kapatır.ordered orta kalitede dither kullanır. Diffusion en iyi kalitede dithering kullanır fakat dosya boyutu çok artar. En fazla 216 renk kullanılabilir.
    Palette Type: Resimde kullanılacak renk panelini belirler. Web 216 standart ve varsayılan değerdir. Adaptive en kaliteli renk paneli için kullanılır. Kullanılan renkler Max Color panelinde belirtilir. Web snap adaptive diğer seçeneğe benzer. Fakat renkleri olabildiği kadar optimize etmeye çalışır. Custom ise palette kutusunun sağındaki butonla uzantısı .act olan dosyalardan renk paleti belirler. Bu dosyalar Fireworks ve photoshop içinde mevcuttur.

    JPEG:


    Dimensions : Match Movie orjinal dosya boyutlarını korur. İşareti kaldırarak istediğiniz boyuta ayarlama yapabilirsiniz. Fakat bu dosya görüntüsünde bozulmalara neden olacaktır.
    Quality: Resmin sıkıştırma oranını belirler.Varsayılan değer 1/80 oranıdır.
    Progressive: Kademeli olarak resmin görülmesini sağlar.Önce az kalite ile başlar giderek en iyi kaliteye çıkar.


    PNG:
    Fireworks`ün doğal dosya formatıdır.


    Seçeneklerin büyük bir kısmı gif sekmesindeki gibidir. Farklı olanlar şunlardır:
    Bit Depth: Resimdeki renk sayısını belirlemek için kullanılır. 8 bit sadece 256 renk kullanır. 24 bit binlerce rengin kullanımını sağlar,24 bit with Alpha ise arkaplanın şeffaf olmasını sağlar.

    Filter Options: Çeşitli filtreleme seçenekleri sunar.

    QUICKTİME:
    Flash`ın desteklediği video formatıdır. Flash ile uyumlu çalışması için 4.0 ve daha üst veriyonları gereklidir.



    Dimensions: Diğerleri gibidir.
    Alpha: Flash içinde yapılan alpha ayarlarını etkilemeden sadece kaydedilen dosyanın alpha ayarını yapar.Bu ayarlar ile animasyondaki arkaplan rengini ayarlayabilirsiniz.
    Layer: katman ayarlarını yapar.Referans noktası tepe ve alt nokta seçimi şeklindedir.
    Streaming Sound: Ses ile ilgili düzenlemelerin yapıldığı yerdir. Ses sıkıştırması için quicktime programının özellikleri kullanılır.
    Controller: Dosyanın kontrol menüsü ile ilgili ayarlamaları yapar. Varsayılan değer olan none`de kontrol menüsü yoktur.Film boş bir çerçeve içinde oynar. Diğer iki seçenekte ise kontrol menüsü gözlenir.
    Playback: Loop dosyanın sürekli oynamasını , pause At Start animasyonun ilk karede durmasını sağlar.Play every frame`de ise tüm kareler gösterilir.
    File: Flash içeri ile quicktime player içeriği birleştirilir. Seçili olmazsa dosya yolunun bulunmadığı şeklinde bir hata mesajı alırsınız.

    PROJECTOR`ler:
    Hqx formatı macintosh ortamında, exe formatı ise windows ortamında çalışırlar. Çalıştırılmaları için bir player`a ihtiyaçları yoktur. Bu dosyaları bir program olarak kabul etmekte yarar vardır. Swf dosyasının tüm özelliklerini içerirler. Hatta swf`ten daha etkin özellikleri bile vardır. Fakat dosya boyutları çok daha fazladır. Daha çok sunum amacıyla kullanılırlar. Bu dosyaları internet ortamında kullanma şansımız yoktur.


  8. 8
    oguz05
    Üye
    Video Dosyası Oluşturma

    Flash CS3 versiyonunda video dosyalarını flash içine import etme yöntemi küçük birkaç özellik dışında tamamen aynıdır.Önerimiz daima flv formatını kullanmanız yönündedir.

    Video dosyalarınızı flv formatına çevirmek için alttaki linkten free bir program olan Riva FLV programını indirebilirsiniz.Boyutu 4.73 Mb civarındadir:
    ..:: Riva FLV ::..


    Çalışmamızı oluşturmak için Flash programınızı açın ve:

    File--> Import --> Import Video komutunu verin.

    Üstte gördüğünüz panelden video dosyanızın yolunu gösterin ve next butonuna basın.
    Video dosyanız flv uzantılı ise veya diğer formatlarda olmasına rağmen bilgisayarınızda quicktime ve directShow 9 kurulu ise hiçbir sorun olmadan devam edersiniz. Şayet bunlar eksikse şu hata mesajları açılacaktır:

    Gördüğünüz gibi quicktime programını istemektedir.Tamam butonuna bastığınızda:

    Desteklenmeyen ve encode edilemeyen format uyarısını alırsınız.
    Bu sorunları aşmışsak yani sorunsuz import komutunu vermişsek alttaki panel açılacaktır:

    Video dosyanızı nasıl konumlandıracağınız ve kullanacağınız size sorulmaktadır. 2. ve 3. seçenekleri unutun. Hem yeni başlayanlar için uygun değil hem de Flash Comm. Server desteğini bizim şartlarımızda bulmanız mümkün değildir. 4.seçenek dosyayı gömerek kullanmanız ama bu pek tavsiye edilmez. Bu alanı seçtiğinizde panelin sağ tarafında bir uyarı mesajınız çıkacaktır. Dosyanızın içeriğinde ses dosyası bulunması halinde senkronizasyon sorunlarından bahsedecektir. 5 seçimin hangisini tıklarsanız karşısında bu konu ile ilgili bilgi size sunulacaktır.
    Bizim amacımız webde yayınlamak olduğuna göre ilk seçeneği kullanacağız. Next ile devam edelim.Encoding penceresi açılacaktır. Dosyanız flv formatında ise bu pencere atlanıp doğrudan Skinning paneline geçilecektir.

    Burada ileri ayarlar için 5 sekme görüyorsunuz.Her sekmeyi açarak video çalışmanızı düzenleyebilirsiniz veya herşeyi flash programına bırakarak next butonu ile devam edebilirsiniz.
    Player özelliğini belirleyeceğiniz Skinning paneli açılır:

    Açılır menüden arzu ettiğiniz özellikte playerı seçip next butonuna basın.
    Finish Video Import paneli açılır ve yaptığınız işlemleri size özetler , Hata varsa geri butonunu kullanarak çalışmanızı değiştirin.

    Sorun yoksa finish butonuna basın.
    Flash önce fla dosyanızı kaydetmenizi isteyecektir. Açılan panelden dosyanıza bir isim verip okeyleyin. Çalışmanız kaydedilecektir. Filmi test edip inceleyebilirsiniz. Filmi test ettiğinizde Flash size şu dosyaları kaydedilmiş olarak sunacaktır:
    1- Fla dosyası
    2- Swf dosyası
    3- Playerınızın özelliklerini içeren ayrı bir swf dosyası 4- Şayet import ettiğiniz film flv formatında değilse flash bunu flv formatına çevirip kaydeder. Yani eski video dosyanızı silebilirsiniz. Flash hazırladığı kendi flv dosyasını kullanacaktır.


+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi