Profesyönel Vücutçu Diyetleri

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Diyet Beslenme Bölümünden Profesyönel Vücutçu Diyetleri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    sweettears
    Usta Üye
    Reklam

    Profesyönel Vücutçu Diyetleri

    Reklam



    Profesyönel Vücutçu Diyetleri

    Forum Alev
    7-8 Yıllık çok ciddi vücut geliştirme yapıp ileri seviye çalışmalarını hakkıyla tamamlamış sporcular buna aynı disiplin çerçevesinde devam ederek ve isteğe göre sıklet arttırarak devam edebilirler. Bu noktadan sonra vücut geliştirme disiplini bir hayat tarzı şeklini almaktadır. Profesyonel Vücut Geliştirme dünyanın en zor sporlarından birisi sayılmaktadır ve profesyonel Vücut Geliştirme sporcuları 7/24 atletlerdir.
    Profesyonel diyetler, diğer seviyelerin dietlerine nazaran hayli ağır ve dayanılması zor şartlar yaratırlar. Bu şartlar sporcuların psikolojik tutum ve davranışlarını büyük ölçüde etkiler.
    Konumuzda statik kalmamak açısından bu tür diyetlere de örnek vermeyi uygun bulmaktayız. FAKAT profesyonellerin dahi bu denli ağır diyet şartlarına ancak müsabaka öncesi ve en çok 4-5 ay dayanabildiğini önemle hatırlatırız.
    Profesyonel vücut geliştirme dietleri sağlık sınırlarını zorlayıcı şartlar barındırırlar ve uzun süre uygulanmaları çok risklidir.

    PLAN 1

    Seviye : NPC-Amerikan ulusal vücut geliştirme komitesi
    Yarışma : NPC 2005 Şampiyonası
    Başlangıç zamanı : 20 Hafta önce
    OFF Sezon ağırlığı : 115 kg
    Yarışma hedef ağırlığı : 98-100 kg

    Genel prensipler :

    (Sporcunun kendi ağzından...) Form durumuma göre diyet uzunluğu değişebilir. Fakat her durumda diyete normalden bir hafta önce başlamak olabilecek aksilik ve hataları düzeltmek açısından avantaj teşkil eder.

    İlk 4 hafta boyunca kırmızı et, tavuk ve hindi etleri, balık türleri, yumurta beyazları ve protein tozlarını kalori oranlarına bakmaksızın yüksek oranda tüketiyorum. Bu noktada aç kalmam söz konusu değil. Yağ oranına dikkat etmek şartıyla istediğim protein kaynağını tüketebilirim. Görüldüğü üzere diktin bu ilk yarısında protein kaynaklarını ayırmıyorum. Ama kalan yarısında durum nasıl hissettiğime göre değişecektir.
    Şayet kendimi çok enerjisiz ve idmanlarda yorgun hissedersem karbonhidrat oranını yukarı çekerek proteini % 10 -15 civarlarında aşağı alır, kırmızı et tüketimini ise yükseltirim. Kırmızı et her ne kadar yağlı olsa da yüksek oranda Creatine, B-6 ve demir içerir. Ayrıca amino asit profili son derece güçlüdür.’
    ‘Aynı şekilde supplement kullanımımda form durumuma göre değişkenlik gösterir. İlk haftalar Casein türü protein tozlarını tercih ederken yarışmaya doğru daha temiz bir kaynak olan Whey’i tercih ederim.
    CLA ’yı 20 hafta boyunca her gün 1000 mg alıyorum. L-Carnitine ’i ise özellikle cardio idmanı öncesi tercih ediyorum. Gün içine bölünmüş değişik zamanlarda toplam 1500-2000 mg C vitamini ve B kompleks tabletleri alırken, ZMA ve GH amino asitlerini yatarken kullanıyorum.Ayrıca idman öncesi 2000 mg Arginine pompa etkisini bakımından mutlaka alınmalı.
    Birçok sporcunun aksine Glutamine ’i idman sonrası değil, yemeklerle almayı tercih ediyorum.Günde takriben 25-30 gram. Creatine ise sabit bir kullanım dahilinde sadece idman öncesi 5 gr alınıyor.’

    DİYET

    Öğün 1 = 20 yumurta beyazı, 1 tabak yulaf ezmesi, multivitamin mineral paketi
    Öğün 2 = 15 yumurta beyazı, 1 tabak yulaf ezmesi, Amino asit
    Öğün 4 = 300 gr sığır eti, 1 tabak pirinç lapası, Glutamine-CLA
    Öğün 5 = 300 gr sığır eti, 2 büyük paket patates, Glutamine
    Öğün 6 = 300 gr sığır eti, 1 tabak pirinç lapası, Glutamine-CLA
    Öğün 7 = Casein veya Whey protein-Creatine-Glutamine,Carnitine,Arginine

    İdman dönemi
    İdmandan hemen sonra =12 gr EAA veya BCAA, Meyve suyu

    30 dakika sonra

    Öğün 8 = Whey protein, Glutamine
    Öğün 9 = 300 gr Tavuk eti, 2 patates, Glutamine-CLA
    Öğün 10 = 300 gr Tavuk eti, 1 Tabak pirinç lapası
    Öğün 11 = Casein veya Whey Protein
    Öğün 12 = Arginine-Ornithine-Lysine-Glutamine-ZMA

    YORUM :
    Protein oranının bu denli yüksek olmasından ziyade alınan bu yüksek proteinin vücut tarafından ne kadarının sindirilebileceği esas problemdir. Burada profesyonel sporcuların kullandıkları destek ve takviyelerin mevcut riskleri minimize etmesi bakımından iyi anlaşılması gerekir.
    Ülkemiz sporcularında ne yazık ki hala “sisteme nasıl destek verileceği” en az bilinen konulardan birisidir. Oysa, gerek diyet gerekse doping konusunda olsun en önemli nokta, gelişimden daha ziyade, gelişim için kullanılan maddelerin, orta ve uzun vadede yaratacağı yan etkileri en az seviyede tutmaktır ki esas profesyonellik bu noktada başlar.

    PLAN 2

    Seviye : IFBB Profesyonel
    Yarışma : Arnold Classic
    Başlangıç zamanı : 16 Hafta önce
    Hedef : % 3 vücut yağı
    OFF Sezon ağırlığı : 150 kg
    Yarışma hedef ağırlığı : 130 kg

    DİYET

    Öğün 1 = 15 yumurta beyazı,2 tabak yulaf ezmesi, multivitamin mineral paketi, Glutamine
    Öğün 2 = 15 yumurta beyazı,2 tabak yulaf ezmesi, Glutamine
    Öğün 3= 300 gr tavuk eti, buharda pişmiş sebze, Glutamine
    Öğün 4= 300 gr tavuk eti, buharda pişmiş sebze, Glutamine
    Öğün 5= 300 gr tavuk eti, buharda pişmiş sebze, Glutamine
    Öğün 6= 300 gr Sığır eti, buharda pişmiş sebze,Glutamine

    İdman dönemi

    İdman hemen sonra:12 gr EAA veya BCAA


    30 Dakika sonra

    Öğün 7= 50 gr Whey protein, Glutamine
    Öğün 8= 500 gr Balık, Buharda pişmiş sebze
    Öğün 9= 15 Yumurta beyazı,Az lapa

    Yatarken

    Arginine-Ornithine-Lysine, ZMA

    YORUM :
    Karbonhidratların sadece sabah saatlerinde alındığı ve yağın tamamıyla elimine edildiği çok sert bir diyet görüyoruz.
    Protein alımı inanılmaz boyutlarda ve sağlık sınırlarının çok ötesinde. Yoğun sebze tüketiminin başlıca nedeni şüphesiz lifli kaynaklardan yararlanmak üzerine kurulu.
    Bu denli yüksek proteinin kaslara nasıl transfer edildiği ve karaciğerin bunu nasıl işlediği cevabını ise farmakoloji biliminin derin dehlizlerine aramamız gerekiyor.



  2. 2
    Apollo
    Emekli

    --->: Profesyönel Vücutçu Diyetleri(fotoğrafa fazla aldanmayın :P)

    Reklam





    Proteinden sonra en önemlisi kafein

    Kafein :
    Dokulara daha çok oksijen sağlayarak aerobik dayanıklılığı arttırır ; Ayrıca metabolizmanın ilk adımı olan doğal andrenalin salgılanma oranını arttırır








  3. 3
    caresiz_kiz
    Yeni Üye
    ulan manyakmısınız hani güsel vücut yapıyordu 3 kilo aldım
    :(







  4. 4
    RockBoys
    Emekli
    Çok ilginç bir konu falat bunları yiyen insan bana kalırsa kilo alır yada salisesi salisesine çalışması gerekir

  5. 5
    katırcı
    Emekli
    yha vücutmus kim ugrasıcak saol konu icin :D

  6. 6
    sagocu_kız
    Bayan Üye
    Profesyönel Vücutçu Diyetleri
    Teşekkürler

+ Yorum Gönder
vücutcuların beslenmesi,  vücutçu beslenmesi,  vücutcu diyeti,  vucutcu diyetleri
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi