Kalıcı ve geçici dövme yapmanın hükmü nedir?

+ Yorum Gönder
İslami Konular ve İslami Sorular - Cevaplar Bölümünden Kalıcı ve geçici dövme yapmanın hükmü nedir? ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    uumut&
    Yeni Üye
    Reklam

    Kalıcı ve geçici dövme yapmanın hükmü nedir?

    Reklam



    Kalıcı ve geçici dövme yapmanın hükmü nedir?

    Forum Alev
    şimdi bn hint kınası ile geçici dövme yaptırmak istiyorum.ama merak eetiğim bişey var.bu hint kınası islami şartlara uygun diyolar.bu şartlar ne?ve bu kınayla dövme yapınca abdest alabilirmiyz?



  2. 2
    fecr
    Özel Üye

    --->: dövme ile ilgili?

    Reklam



    Alıntı uumut& Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bn hint kınası ile geçici dövme yaptırmak istiyorum.ama merak eetiğim bişey var.bu hint kınası islami şartlara uygun diyolar.bu şartlar ne?ve bu kınayla dövme yapınca abdest alabilirmiyz?

    El Cevap: Dövme Yaptırmak > Mumsema İslam Arşivi








  3. 3
    mum
    Özel Üye
    Kalıcı ve geçici dövme yapmanın hükmü nedir?


    İnsanlar, çok eski zamanlardan beri vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yaptırmışlardır. Bugün bu adet, yer yer sürdürülüyor. Avrupa ve Amerika’da bazı gençler bunu bir “süs” şeklinde yaparken, yurdumuzda da birtakım havai gençler onları taklit ediyorlar. Cahiliye arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı. Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir.

    Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: vücut, iğne ve benzeri aletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor. Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor. Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor.

    Buhari ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, peygamber efendimiz (a.s.m.) Dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın Allah’ın rahmetinden mahrum kalacağını bildirmiştir.

    Bilmeden dövmeyi yaptıran insan nasıl hareket edecektir? Bundaki hüküm, dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir. Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer. Bunda yapılacak şey, şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa gidermeye çalışmaktır. Şayet giderilemiyor, buna da imkan bulunamıyorsa, o şekilde bırakılır. Çünkü cenab-ı hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyeceği, yapamayacağı şeyleri istemez.

    Abdeste ve gusle mani olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.

    Bilerek veya bilmeyerek böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah'tan mağfiret diler, tövbe istiğfar eder. Ve inşallah da kabul edilir.

    Vucut üzerinde kına veya boyalarla yapılan geçici dövme de caiz değildir. Eğer dövme yapılan boya suyu alta geçirmeyecek şelikde ise abdest ve gusle manidir.
    SİE







  4. 4
    uumut&
    Yeni Üye
    ama sünnet çocuklarına falan kına yapılıyo askere gidene kına yapılıyo o zman bununda olmaması lazım.

  5. 5
    mum
    Özel Üye
    Alıntı uumut& Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama sünnet çocuklarına falan kına yapılıyo askere gidene kına yapılıyo o zman bununda olmaması lazım.
    Hint kınasından geçici dövme yapmak caiz mi?


    İnsanlar, çok eski zamanlardan beri vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yaptırmışlardır. Bugün bu adet, yer yer sürdürülüyor. Avrupa ve Amerika’da bazı gençler bunu bir “süs” şeklinde yaparken, yurdumuzda da birtakım havai gençler onları taklit ediyorlar. Cahiliye arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı. Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir.

    Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: vücut, iğne ve benzeri aletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor. Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor. Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor.

    Buhari ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, peygamber efendimiz (a.s.m.) Dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın Allah’ın rahmetinden mahrum kalacağını bildirmiştir.

    Bilmeden dövmeyi yaptıran insan nasıl hareket edecektir? Bundaki hüküm, dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir. Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer. Bunda yapılacak şey, şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa gidermeye çalışmaktır. Şayet giderilemiyor, buna da imkan bulunamıyorsa, o şekilde bırakılır. Çünkü cenab-ı hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyeceği, yapamayacağı şeyleri istemez.

    Abdeste ve gusle mani olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.

    Bilerek veya bilmeyerek böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah'tan mağfiret diler, tövbe istiğfar eder. Ve inşallah da kabul edilir.

    Vucut üzerinde kına veya boyalarla yapılan geçici dövme de caiz değildir.
    SİE

+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi