Star Wars: Battlefront II İzlenim

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve İzlenim Ve Donanım İnceleme Bölümünden Star Wars: Battlefront II İzlenim ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Star Wars: Battlefront II İzlenim

    Reklam



    Star Wars: Battlefront II İzlenim

    Forum Alev
    İlk Tie Fighter çıktığında Star Wars fanatikleri için müthiş bir deneyim olmuştu, Lord Vader'ın komutasında bir asker olmak ve onunla omuz omuza savaşmak Star Wars fanatiklerinin hep istediği bir şeydi. Tie Fighter çok güzel bir oyundu fakat kara savaşı yoktu, uzun bir süre X-wing serileri çıktı fakat onda da kara savaşına değinilmemişti. Bir süre sonra SW sevenler kendi aralarında fikirler üretmeye başladılar; hem hava hem kara savaşı sunan Battlefield türü bir Star Wars oyunu yapılsa nasıl olurdu? Lucas Arts bunun üzerine SW:Battlefront'u duyurdu. Oyun SW (bundan sonra kısaca SW diyeceğim) fanatikleri tarafından çok beklenen oyun çıktığında herkes bayıldı, kimi oyunun tek düzeliğini çok eleştirdi, fakat oyun uzunca bir süre çok tutuldu. Buna rağmen Battlefront'ta eksiklikler vardı; öncelikle hava savaşları Tie Fighter'deki atmosferi veremiyordu, oyun daha çok kara savaşına yoğunlaşmıştı. Şimdi ise Battlefront II bu tarz açıkları kapatmak için geliyor, hem de ne geliş!

    Zekiyim, zekisin, zekiler

    Öncelikle ilk oyunun vasatın altındaki yapay zekasını ele alalım, önünüze atlayan ve bombadan kaçmaya programlanmış yapay zeka bu sefer geliştiriliyor, özellikle yeni bir düşman yapay zekası kodlanacakmış, bu sayede düşmanlar sizin gibi saklanacak, siper alacak yani hayatlarını korumak için ellerinden geleni yapacaklar. İmparatorluk askerleri daha çok araç kullanacakları gibi, isyancıların askerleri daha çok tuzak kurmaya yönelik saldırılar yapacaklar. Oyunda düşman birlikleri takım olarak veya tek olarak dolaşacak, yani bir Yavin ormanında siz saklanırken beşli bir stormtrooper grubu tarafından tuzağa düşürülmek olasılığı olacak. Açıkçası geçen oyunda bütün askerlerin tek takılması beni sıkmıştı, her ne kadar takip komutları olsa da o asker sizi bir süre takip edip sonra peşinizi bırakıyordu, aslında askerlerde SW: Republic Commando'daki takım anlayışı olabilirse mükemmel olur, tabii ki bu çok düşük bir olasılık.

    This is Gold Leader do you copy Lightwing?

    İlk oyundaki hava savaşlarının hiçbir SW hayranını tatmin etmediği bir gerçek, insanlar Tie Fighter'larla it dalaşı yapmayı beklerken, daha monoton bir gemi kontrolüyle karşılaştık, bu ben dahil çoğu SW hayranını üzdü. Fakat yeni oyunda kesinlikle gemilerin kontrolü ve hava savaşları daha güzel olacak, öncelikle yapımcıların sitelerinde belirttikleri gibi oyunda sonunda rahatça it dalaşlarına girebileceğiz. Ayrıca savaş mekanları muazzam bir şekilde geliştirilmiş, artık uzayda savaşırken bir ana geminin içine girip içeriyi tarumar edip, tam patlama anında alevlerin arasından çıkabileceğiz! (tabi çıkamamak da var) Oyunda bu sefer veteran ve rookie pilot ayrımı olacak. Yani bir anlamda bazı pilotlar çok üstün bir kabiliyete sahip olacakken bazıları ise daha toy olacaklar. Açıkçası bu benim aklıma yatmadı, zaten forumlarda konuşulan bir şey bu, tam olarak açıklığa kavuşamadı maalesef.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Star Wars: Battlefront II İzlenim

    Reklam



    I'm a Jedi, like my father before me

    Artık Jedi'lar sadece bize yardım eden karakterler değil aynı zamanda oynanabilir karakterler olarak önümüzdeler! Açıkçası savaş meydanında bir jedi olarak fırtına gibi esmek mükemmel olacak gibi. Clone Wars çizgi filminin 2. sezonunu izledikten sonra bu isteğim daha bir arttı açıkçası. Peki jedi olarak sadece ışın kılıcı mı sallayacağız? Tabii ki force kullanabileceğiz. Önümüze gelen trooper mangalarına lightning attığınızı düşünsenize...

    Jedi olmak gerçekten de güzel olacak gibi, fakat bunun tersi olacak mı? Yani sith olabilecek miyiz? Forumlarda çoğu oyuncu Vader'ı kontrol edip edemeyeceğimizi merak ediyor, umarım edebiliriz.

    Yeni mekanlar, eski anılar...

    Oyunda yeni savaş alanları olduğu gibi eskileri de olduğu gibi duruyor, mesela oyuna meşhur Mustafar gezegeni eklenecek ve bunun gibi sürüsüyle gezegen olacak. SW:BF 2'nin sitesinde 16 tane yeni savaş alanından bahsediyor ki bu hiç de az bir rakam değil, en azından bu savaş alanlarının devasa olduğunu düşünürsek, azımsanmaması gerekiyor. Bunun yanında Kamino, Genosis gibi eski mekanlar olduğu gibi duracaklar. Yaklaşık 30 tane savaş alanı yer alıyor eskilerle beraber.

    Yeni mekanlar, eski grafikler... ve multiplayer!

    Bunca yeniliğe karşın oyuna yeni bir grafik motoru kodlamamaları tepemi attırdı, oyunun ekran görüntülerine bakılırsa eski motora optimizasyon yapılmış sadece. Makyajlamak dışında keşke yeni bir grafik motoru kullansaydınız diyesim geliyor, hatta dedim bile. Fakat bunca yeniliğin dışında grafikler o kadar da göze batmıyor. Zaten Battlefront, online olarak tadı çıkan bir oyun olduğundan grafiklerin zorlamaması bizler için daha hayırlı. Oyunun multiplayer modu PS2 için 24 kişi, X-Box için 32 kişi, ve PC için 64 kişi. Zaten genelinde PC için yapılmış bir oyun olduğundan PC'cilere kıyak geçmeleri oldukça normal. Açıkçası 24 kişiyi PS2 kaldırabilir fakat 32 kişiyi X-Box nasıl kaldıracak şüphelerim var. Konsol online oyunculuğu çok gelişmediği için ülkemizde konsoldan bu oyunu oynayacak arkadaşlarımız gayet az olacaktır. Bunun doğal nedenleri server kapasitesi, host gücü vs...







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi