Twin Turbo II Racing Wheel (PC) Donanım Bilgileri

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve İzlenim Ve Donanım İnceleme Bölümünden Twin Turbo II Racing Wheel (PC) Donanım Bilgileri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Twin Turbo II Racing Wheel (PC) Donanım Bilgileri

    Reklam



    Twin Turbo II Racing Wheel (PC) Donanım Bilgileri

    Forum Alev
    Eğer bir araba yarışı oyunu oynayacaksak, oynamaktan ziyade arabayı kullanmak, arabayı kullanmaktan ziyade onu hissetmek, hissetmekten ziyade o yarışa gerçekten katılmak isteriz. Sanal ortamda da bunu direksiyon kumandalardan daha iyi yapabilecek bir başka alternatif yok tabi ki.
    Kutu İçeriği
    • Direksiyon kumanda
    • Gaz-Fren Pedal Kutusu
    • El Freni ve el kumandası
    • Masaya Sabitleyici Aparat
    • Adaptör
    • Kurulum ve kullanım kılavuzu
    Öncelikle test platformumuzu ve testimizde kullanılan programların açıklamaları ile başlayalım, daha sonra da bunların ayrı ayrı incelemelerini görelim;
    Test Makinesi
    P II 350 MHZ
    256 MB RAM
    17� Monitör
    GeForce 2 MX 64 MB Ekran Kartı
    Test Oyunları
    Racing Simulation III
    F1 2002
    Re-Volt
    Need For Speed : Hot Pursuit II
    Test Drive (7 olarak anılan, son çıkan sürüm)
    Test Gönüllüleri
    Yazar
    Playstation II sahibi : Gürkan Akarçay
    XBOX sahibi : Ali Mengen
    PC sahibi : Serkan Ergen
    Bayan Görüşü I : Deniz Ertek
    Bayan Görüşü II : Sevim Kutlu



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Twin Turbo II Racing Wheel (PC) Donanım Bilgileri

    Reklam



    Son bir açıklama olarak şunları eklemek istiyorum. Test makinesi olarak kendi sistemimi kullandım. Windows 2000 Pro sistem üzerinde, takılan materyali öne çıkarmak ya da ters düşmemek için herhangi bir değişiklik yapmadım. Her oyuncunun yapacağı gibi kumandayı kurma kriterlerine uygun olarak kurup oynamaya başladım. Oyunların her biri tek başına yüklendi, bir aksiliğe mahal vermemek için her oyun kurulmadan önce bir önceki kaldırıldı.
    Gönüllü olarak adı geçen şahıslar tamamen benim kişisel görüştüğüm insanlar arasından davet edilerek eve toplandı ve kendi makinelerinin rahatlığından koparılmak amaçlandı. Bayan görüşü olarak geçenlerden �Bayan Görüşü I� kendi bilgisayarına sahip, düzenli olarak oyun oynayan ve oynadığı oyunlarda genel olarak başarılı olan birinden, �Bayan Görüşü II� ise oyunlardan anlamayan, oyun oynamayı sadece arkadaşları zorlarsa beceren birinden alındı. Sonuç olarak seçilmiş şahısların görüşlerine ayrı ayrı yer verilecek ve ortak karar için adım atılması sağlanacaktır.
    Deneme I
    Basit ve beklenen deneme olan, ilk oyun hakkı kumandanın bana geldiği ilk gece tarafımca yapıldı. Kumandayı kutusundan çıkardığımda dört farklı aparat ile karşılaştım. Direksiyon, el freni ve oyun kumandası, gaz ve fren pedal kutusu ve adaptör.
    İlk etapta el freni ve gaz-fren aparatlarını direksiyona bağladım. Bunlar direksiyonun arkasına gerekli kabloları takmak suretiyle oluyor ki burada özellikle �arkasına� kelimesine dikkat çekmek lazım. Daha önce kullandığım birkaç direksiyonda, bu kabloların ön panel tarafına takıldığına şahit olmuştum. İlk saatlerde sorun olmayacağı düşünülse de, uzun süreli kullanımlarda kabloların yerleşimi elleri ve dirsekleri rahatsız ediyordu. Bu yüzden şu haldeki yerleşimi beğendim. Daha sonra kumandanın bilgisayar girişini ve ses çıkışını yerlerine taktım. Ses kartınıza kumandanızın aparatını takıyor ve ardından normal kolon çıkışınızı bu aparat üzerinden alıyorsunuz. Eğer bu aparatı takmazsanız direksiyon titreşimi çalışmıyor.
    Son olarak adaptörünü de fişe takıp bilgisayara tanıtma işlemine geçtim. Normal bir kumanda tanıtır gibi, iki yönlü ve dört tuşlu kumanda olarak tanımladığınızda aletimiz kullanılabilir hale geliyor. �Hazır� işaretini aldıktan sonra yönergelere uyarak kalibrasyon aşamasını da yapınca oyunlara bakmaya başlayabilirdim. Uslanmaz bir F1 fanatiği olarak ilk denemem tabi ki bir yarış oyunu olacaktı. Bu amaçla oyunları hazırlarken, ilk olarak yeni bir oyun olan �Racing Simulation III��ü kurmaya karar verdim.
    Oyunu kurma ve çalıştırma işleminden sonra hemen ayarlarına girip kumandanın düzenlemelerini yaptım. Hemen bir pilot seçip yarışa başladım. Bir miktar alışma turu ve kazası ardından, gerçek bir yarışa girmek üzere hazırlandım. Sonuç olarak bu bir direksiyon ise beni kazanmak için zorlaması gerekiyordu. Başarmış sayılabilirdi de. Eğlenceli bir yarış ve alınan haklı bir ikincilik ardından bilek ağrılarım ve ayak ağrılarım ile bilgisayar başından kalktım. Biraz dolaştıktan sonra tekrar başına oturacağımdan ufak hazırlıklar yapmaya karar verdim.
    Deneme II
    Aradan geçen yarım saatlik süreden sonra tekrar makine başındaydım. Bu sefer yapmak istediğim ise oyun oynuyor olmaktan çok ortamı oyuna göre dizayn etmekti.
    İlk denememde direksiyon üzerinde hiç oynama yapmamış, masamda da sadece akvaryumu ve alet edevatı çekmek suretiyle yer açıp direksiyonu oturtmuştum. Bu sefer ciddi bir yarış peşindeydim.
    Masamın yüksekliğini diz seviyemin birkaç santimetre altına indirdim, sandalyemi bir tabure ile değiştirdim, sağ tarafıma da ufak bir sehpa alıp el frenini yerleştirdim. Klavyeyi de arka tarafa atınca tüm alan kokpit şekline bürünür gibi olmuştu. Bu sefer ikinci oyuna başladım. F1 2002 kurup onun uyumuna göz atmaya niyetlendim. Gene ilk birkaç tur sadece alıştırma ile geçtikten sonra fark ettim ki yaptığım ayarlamalar etkili olmuştu. Bilek ve ayak ağrılarımda hissedilir azalmalar vardı. Demek ki bir miktar daha uğraşılırsa uygun konum bulunabilir. Ortalama bir saat süren gezinmeden sonra maalesef ki tekrar el ve ayak bileği ağrıları ile yerimden kalkmak zorunda kaldım. Bir gece için yeterince bilgi ve detay toplamıştım. İlk intibasını da bir kenara not alıp direksiyonu bıraktım.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Uyandıktan sonra ilk işim PS2 sahibi arkadaşımı ayaklandırıp eve getirtmek oldu. Onun görüşleri, mantıken benden daha önemli sayılabilir.
    NOT : Burada amaç bir PC � PS2 karşılaştırması yapmak değil. Tamamen oyuna yönelik ürünlerle eğlenen bir insanın benden daha iyi görüşlere sahip olacağından dolayı böyle bir uygulama öngörüldü.
    Bir süre yapılan incelemeden sonra, benim gece bıraktığım yerden F1 oynamaya başladı. Yaklaşık iki saatlik bir sürenin ardından aynı benim gibi el ve ayak ağrıları yüzünden kumandanın başından kalkmak zorunda kaldı. İlk izlenimleri olumlu olmasına rağmen direksiyonu ikinci kez denemeye gönülsüzdü. Bu yüzden ciddi bir oyundan ayrılıp, biraz daha eğlenceli bir oyuna geçmeyi denedik.
    F1 2002 kaldırılıp yerine Re-Volt kuruldu. Uzaktan kumandalı arabaları yönettiğimiz oyunda genel olarak fren kullanmanın gereği olmaması, F1�e göre daha fazla eğlence sağlamada esas sebepti tabi. Bu sefer deneme gereğinden de kısa sürmüş ve oyundan ayrılmak zorunda kalmıştık.
    Maalesef ki F1 oyununda dikkatimizi çekmeyen ama işi yarıştan çok aksiyona çevirdiğimizde göze batan bir hata ile karşılaşmıştık. Direksiyon her iki yöne de doksanar derece dönmesine dönüyordu ama oyun içinde bunu görmek ya da hissetmek imkansızdı. Aracı dönüşlerden biraz daha önce çevirmeye başlamak ya da virajları dışarıdan almak gerekiyordu ki ani karar vermek gereken oyunlarda bu neredeyse imkansız. Arkadaşımın işi olduğundan dolayı çıkması gerekti. Görüşlerini alıp yolcu ettim.
    Görüşleri: �Oynaması ve kullanması zevkli. Kendine göre ayarladıktan sonra her şekilde eğlendirebilecek bir alet. Uzun zaman oynayınca ağrı yapıyor ama hayatım boyunca yarım saatten ya da bir iki parkurdan fazla araba yarışı oynamadığım için ben alıp kullanabilirim. Direksiyonun biraz daha iyi dönebilmesini isterdim. Ne de olsa gerçek araba hissi vermesi amaçlanmıyor mu?�
    Deneme IV
    Gitmesinin ardından diğer arkadaşlara haber verip eve gelmelerini, bir direksiyon için görüşlerini alacağımı söyledim. İlk gelen araba yarışı başından kalkmış durumdaki Ali oldu.
    Kurulu istemde hiçbir değişiklik yapmadan bilgisayarın başına geçti ve Re-Volt ile başladı. Bir buçuk saatin ardından ben onu durdurup oyun değiştirmeye karar verdim. Herhangi bir ağrısı, sızısı yoktu ve çok eğleniyor gibi görünüyordu.
    Need For Speed : Hot Pursuit II kurup bundan sonraki denemelerde de aynı oyunu kullanmaya karar verdim. Bunu da yaklaşık bir saat kadar oynamışken Serkan ve Deniz ardı ardına geldiler. İkisini de başka bir odaya alıp gördüklerinden etkilenmelerini engelledim. Bir süre daha oynamasına izin verip ona da bırakması gerektiğini söyledim. Kalan insanların da denemelerine fırsat vermek için makineyi serbest bıraktım.
    Görüşleri: �XBOX direksiyonuyla neredeyse aynı. Bunun daha sıkı olması (buradaki sıkı kelimesi, direksiyonun biraz daha fazla güç harcanarak dönmesi anlamına geliyor) benim için avantaj çünkü döndüğünü anlamak istersin. Pedallar kırılacak gibi geldi ama gene de kullanması eğlenceli.�







  4. 4
    InKusTe
    Usta Üye
    Bu çalışma Serkan�ın tek başına bırakılması şeklinde halledildi. İyi bir bilgisayar kullanıcısı olarak yapması gerekenlerin söylenmesi ve oynaması gereken oyunların önüne bırakılması yetti.
    Yaklaşık bir buçuk saatlik süre tanıdım. Süre içinde Need For Speed oynamasını, sonra da Test Drive ve Re-Volt denemesini istedim. İki saat kadar oynamaya devam edip yanımıza geldiğinde bilekleri ağrıyordu ve daha fazla oynamaktan korkmuştu. Çok uzun süre devam edemeyeceği belli olduğu için onu da yolladık.
    Görüşleri: �Kullanımı çok eğlenceli ve yarışın içinde hissettiriyor. Her eve lazım denilen türden bir alet olabilir. Alışmadan uzun süreli oynayınca insanın ellerini terletip bileklerini acıtması tek kötü tarafı denilebilir. Hızının ayarlanabilir olması da başarılı bir eklenti.�
    Deneme VI
    Deniz genel olarak araba yarışlarıyla pek alakası olmayan, strateji ve bulmaca tarzı oyunlarla ilgilenen bir kişi olduğundan ilk başta biraz zorlanacağını düşünüyordum ama işe gitmek için her gün araba kullanan biri olarak bu düşüncemi kolayca çürüttü. Kolları bizim kadar uzun olmadığı için direksiyon üzerindeki mandallar yardımı ile biraz eğim ve yükseklik yardımı almak zorunda kaldık. Gerekli bir özelliğin kumandaya dahil edilmiş olması da bir artı puan daha.
    Need For Speed ve Re-Volt oynattırdım ve araba ile yarışmayı bırakıp standart trafik prosedürlerini denemesini istedim. Park etmeye çalışmak, arabayı dar yolda çevirmek, araç trafiğinde slalom denemek ve dar noktalara ani girişler yapmak olarak zaman geçirdik. Hemen hepsinde iyi sonuçlar almış olsa bile, o da isyan etti sonunda ve direksiyonun yeterince dönmediğinden şikayet etti. Oyun içinde çok fazla kullanılmayan ama denemediğimiz birçok oyunda karşımıza çıkacak ufak çalışmalar yüzünden bayağı sorun yaşadı denebilir.
    Görüşleri: �Bu direksiyonu daha fazla döndürmenin imkanı yok mu? Bir de daha iyi yapışırsa koyulan yere, daha rahat oynanabilir.� Onun da işi bittikten sonra bugün için yeterli testin yapıldığına kanaat getirdik ve son görüşü yarına attık.
    Deneme VII
    Son gün ve son deneme için bilgisayarla en iyi ilişkisi MP3 dinlemek olan bir arkadaşımı ayarladım. Şu ana kadar hep belli bir seviyenin üzerinde oyun ya da sistem bilgisi olanlardan görüş aldığımdan, taraflı bir sunum olmasını istemedim.
    Bilgisayarın başına geçirip yapması gerekenleri söyledikten sonra sadece izledim. Yaklaşık bir saat boyunca her hatasında güldü ve yardım istedi, genel olarak istediklerimi beceremedi ama çok eğlendi diyebilirim. Kumandanın başından kalktığında hiçbir sorunu yoktu ve aramızda en çok o eğlenmiş gibi duruyordu.
    Görüşleri: �Kullanması güzel ama bu arabaları kullanmak çok zor. Düğmelerinin ne işe yaradığını da anlamadım.�

  5. 5
    InKusTe
    Usta Üye
    Bütün denemeler yapıldığına ve genel bir istatistik oluştuğuna göre, biraz daha kişisel ve teknik inceleme ile sona doğru ilerleyebiliriz. Her şeyden önce fark edildiği gibi, kumandayı kullananlar arasında oyun konsolu sahipleri en mutlu kesim. Sürekli bir kumanda sahibi olmaları ve ilk etapta bizim gibi klavyeye bağımlı kalmıyor olmaları onları rahatlatıyor. Yani diyebiliriz ki konsolcuların puanları tama yakın. Gelelim bilgisayar sahiplerine. Bizim için biraz detaylı incelemeler yapmak gerek.
    İlk olarak kumandanın dizaynı gerçekten rahat. Bahsettiğim üzere kablo karmaşasını azaltması sevindirici bir detay. Bununla beraber kabloların direksiyon üzerinden değil de direksiyon tablası üzerinden çıkması daha rahatlatıcı olabilirdi. Kablo uzunlukları yeterli seviyede. Direksiyon için bir buçuk, diğer aparatlar için ortalama birer metrelik kablolar verilmiş.
    İkinci olarak direksiyon özelliklerini belirleyelim. Tutma yerlerine ellerin kaymasını engelleyici kauçuk plastik parçalar eklenmiş. Hemen her üründe olması gereken güzel bir özellik. Ayrıca direksiyon ayarı için iki ayrı klips mevcut. Bunlardan birincisi tabla üzerinde ve direksiyonun hidrolik ayarını değiştirirken, bir diğeri direksiyon üzerinde ve kumandayı yükseltip alçaltmaya yarıyor. Sağ ve sola dönüş açıları yetersiz kalıyor bazı durumlarda ve bu can sıkıcı olabiliyor ama bol aksiyon içermeyen ve sadece direksiyon hakimiyeti getiren oyunlarda zerre kadar hissedilmeyen bir detay olarak kalıyor. Bir de direksiyonu yükselttiğiniz zaman takılı olduğu noktadan oynuyor. Aralığın biraz daha kalın ya da birbirine geçen parçaların daha sıkı olması gerekirdi.
    Üçüncü olarak analog fren ve gaz panelinin özelliklerine bakalım. Genel olarak sağlam plastikten yapılmış bir ürün olduğundan kırılacak gibi durmuyor, kırılacak gibi hissettirmiyor da. Hem fren hem de gaz pedalları basma şiddetinize göre dereceli karşılık veriyor ki bu sadece git ve sadece dur olmasından kat be kat iyi bir özellik. Daha iyi anlatmak gerekirse, örneğin gaza biraz dokundunuz. Muhtemelen birinci vitesten ileri gidemeyeceksiniz. Bir miktar daha bastırınca ikinci, üçüncü vitese geçtiğinizi fark edeceksiniz. Aynı şekilde fren pedalı da böyle işliyor. Durmak ve yavaşlamak olarak seviyelenmesi, oyun içinde sürücülük yeteneklerinizi göstermenizi sağlıyor.
    Dördüncü başlık olarak el freni tablasına bakalım. El freni bildiğimiz ani dönüşler için kullanılmaktan başka yardımı almayan bir eklenti ve görevini başarıyla yapıyor. Onun hemen önündeki bildiğimiz oyun çubuklarına benzeyen eklenti bende sadece sorun yarattı çünkü ne zaman dokunsam farklı farklı mönülere girmek zorunda kaldım. Ama ufak bir araştırmadan sonra öğrendiğime göre bu çubuk sadece son çare olarak, direksiyonun görevini yapamaması durumunda kullanılıyormuş. Haliyle de bende direksiyon sorun yaratmayınca, her kullanımda bir ayrı hataya neden olması doğaldır. Ama aklınızda olsun, oyunun kalibrasyon ayarlarını yaparken sakın bunu kullanmayın.
    Son olarak da kumandanın titreşim özelliği. Maalesef ki tamamen sahte bir özellik. Direksiyon titriyor, vibrasyon detaylı ama gerçek değil. Şöyle ki, ses kartına taktığınız aparat bir bas ton alırsa titriyor. Bas tonu şiddetlenirse, ona göre daha sert titreşimler almaya başlıyorsunuz. Bunun üzerinde oynanması lazım. Titreşimin sahte olması maalesef ki kumanda takılıyken MP3 dinleyemeyeceksiniz demek oluyor. Komik ama gerçek, kumanda takılıyken şarkı dinlemeye kalkarsanız masanız sallanmaya başlıyor.

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi