Kurumsal kimlik çalışmaları nelerdir

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kısa Bilgi Bölümünden Kurumsal kimlik çalışmaları nelerdir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    HARBİKIZ
    Bayan Üye





    Cevap: kurumsal kimlik çalışmaları nelerdir
    KURUMSAL KİMLİK Nedir?
    Kurumsal kimlik, bir ticari müessesenin, kurumun, vakfın, kuruluşun ya da benzer oluşumların kimlik karmaşasını yok eden ve oluşumun gücünü gösteren tüm görsel/yazılı/sesli ürünler bütünüdür. Profesyonel ekiplerce hazırlanılırı.
    A- KK Hazırlık Çalışmaları Nasıl Yapılır?
    1.KurumsalKimlik hazırlama/hazırlatma ihtiyacını hisseden firma ilgili firmalara başvurur. (REKLAM AJANSLARI Türkiye'de bu işin esas yeridir. Yurtdışında bu işte uzmanlaşmış ajanslar da mevcuttur.) Bu firma gerekli hazırlıklara başlar.
    2.Firma/Kuruluş; genel yapılanma şeması, faaliyet alanları, siyasal görüşleri, kaynakları, üretim esasları ve skalaları, teşkilatı, maddi olanakları vb. yönlerden incelenir.
    3.Reklam Ajansı; Art Director, Sanat Danışmanı, Yazar ve Grafiker/Tasarımcı arkadaşlar oluşan done'lerle bir tasarım süreci başlatırlar.
    (Başlayan tasarım süreci bu çalışan kişilerin eğitimleri, deneyimleri vs. ile oldukça ilgilidir. Bu süreçte görev alanlar bu iş için eğitim almış profesyonel kişilerdir.)
    4.SUNUM: Firmadan ön görüşme talebi alınır ve firmaya gidip hazırlanan materyaller gösterilir. Firma'nın istediği DEĞİŞİKLİKLER ve İLAVELER yapılır. Yeniden bir çalışma sürecine girilir. Defalarca firmaya sunum için tekrar tekrar gidilebilir. Firma yetkilileri ile sürekli irtibat halinde çalışmalar yapılır. Ta ki son noktaya gelinip OK alınana kadar. Okeylenen iş için ÜRETİM SÜRECİ başlar.
    B-Kurumsal Kimlik Çalışmaları/Bu çalışmadan çıkan sonuçlar NELERİ KAPSAR?
    1.Firmanın Logosu: (Firmanın logosu tasarlanırken önemli kriterler vardı. Faaliyet sahası, üretim skalası, maddi gücü vs. önemli etkenlerdir. Logo'nun kaç renk olacağına kadar önceden görüşmeler yapılır. Bir örnek vereyim: Küçük bir firma logosunun çok renkli olmasını istemez. Hem baskı maaliyetleri hem de etkili açısından logolar genelde 2 renk olarak düşünülür. Ama CMYK (4 renkte basılabilecek) rengarenk logolar da mevcuttur. Firma bu tarz bi logo istemişse ona göre yapılır. Logo 3D veya 2D olabilir.
    Ya firmanın dediğini yaparsınız, yada yaptığınıza firma yetkililerini ikna edersiniz. Burada pazarlama, halkla ilişkiler vb. konularda da bilgili olmanız gerekir. Yada sadece grafikerseni işi yapar çekilirsiniz, ajansın yetkilisi sizin yerinize görüşmeler yapar.)
    Logo'nun CMYK (matbaa için) renk skalası hazırlanır. Logonun renkli ortamlar ve siyah/beyaz (tek renk) ortamlarda kullanım standardı, logonun minimum ve max. kullanım boyutları, logonun yeri (sağ alt/sol alt vs.) hepsi KURUMSAL KİMLİK KLASÖRÜ'nde açıkça belirtilir. Bu klasör, daha sonra sizin logonuzu kullanmak isteyecek kişiler için referans olacaktır.
    ÖRNEK: Bizim logomuz iki renktir. Bayrak kırmızı (%100M + %100Y) + Lacivert (%100C + %100M) şeklinde Trichrome yada Spot olarak %100 bayrak Kırmızı + %100 Lacivert uygun kanallarda basılabilir. A harfi Kırmızı B harfi ve kalan zemin laciverttedir. gibi belirtmelisiniz. Tek renk işlerde 2 renkten oluşan logo A harfi %100, B harfi %30 tramdır. gibi de monochrome renkleri belirtiniz)
    Okey alan logo TESCİL işlemine yönlendirilir.

    Logo'nun işlerde kullanım örnekleri ve bunların hazırlanması:
    2. BASILI İŞLER:
    Kartvizit, Antetli kağıt, Zarflar, Sevkiyat Kolileri, Arşiv materyalleri (Klasör, arşiv kolisi vb.) Sürekli form işler (Fatura, irsaliye, makbuzlar vs.), Firma iç haberleşme dökümanları, firma içi formlar, reklam materyalleri (poşetler, dönkart, poster, afiş, pano, broşürler, gerekiyorsa menüler, tebrik kartları, açlış ilanları vs.)... Görüldüğü gibi bu ürünlerin maaliyetleri logonun baskı renk sayısı ile doğrudan alakalıdır.
    3. DİJİTAL İŞLER:
    Kurumsal Web Sitesi Tasarımı:
    Firmanın ihtiyaçlarını karşılayacak ÖZGÜN internet sitesi hazırlanması. Bu internet sitesi firmanın tüm ihtiyaçlarına yönelik tasarlanmalıdır. Gerekiyorsa "on-line ticaret" modülü de eklenmelidir. Banner tasarımı bu bölümde incelenir. Firmanın renkleri vurgulanır.

    Dijital Ortam Tasarımları:
    Mail (e-posta) formları (firmanın kurumsal kimliğine uygun şekilde). Otomatik "postanız okundu" formu, e-posta gönderme formu, iç web formları (intranet)

    Dijital Platform Reklamları:
    Başka sitelere reklam verilecekse o da bu başlıkta incelenebilir. TV Reklamları, Web reklamları, vb. web ihtisas alanı burasıdır. Gerekirse bu bölüm sadece WEB GRAFİKERİ'ne de bırakılabilir.

    DIŞ MEKAN REKLAMLARI:
    Firmanın dış mekan kaplamaları, Araç giydirmeleri, Dış mekan pano reklamları, cam sticker'lar vb. işler

    TABELA: Firmanın logosu ve kurumsal kimliğine uygun olarak TABELA tasarımı ve uygulanması, (2 renk degradesiz ve çizim bir logo çok rahat NEON olurken, degrade'li (tram) bir logo için NEON tabela düşünmek anlamsızdır. Print-out giydirme, germe tabelalarda tasarım rahat ve serbesttir. Yine de kurumsal kimlik ön plandadır. Logo sadece harflerden oluşuyorsa Prinç harf dizme, plexi harf kesme işleri de olabilir. Alikobalt kullanılacak ise firmanın renkleri uygun olması sağlanmalıdır.

    MİMARİ/İÇ MEKAN İŞLERİ:
    Firmanın logo ve renklerine uygun olarak mobilya tasarımlarının hazırlanması yada mevcut mobilya firmalarından renklere uygun olarak seçilmesi. Firmanın iç mekanının tasarımı: ÖRNEK satış yapan bir firmada kasanın yeri, konumu vb.

    PERSONEL KIYAFETLERİ: Gerekli görüldüğü takdirde firmanın personeline uygun kıyafetlerin tasarımı ve imalatı (Bknz. KOÇTAŞ vb. firmalar. Firmanın renkleri ile personel kıyafetlerine dikkat ediniz. Bu tip işleri bütünü KURUMSAL KİMLİK işleri ile ilintilidir.

    (Daha burada yazamadığım bir çok uygulama da mevcut. Ama bilmediklerinizle kafanızı karıştırmak istemedim. Bir kurumsal kimlik dosyası gören arkadaşlar ne dediğimi anlayacaklardır. Bir örnek vereyim: Intel'in kurumsal kimlik klasöründe sadece LOGO kullanımı BAŞLI BAŞINA AYRI BİR KLASÖRDÜR.)


    Sonuç olarak, KURUMSAL KİMLİK çalışması A'dan Z'ye bir bütündür. Bütün bu hazırlananlar kesinlikle KLASÖR şeklinde hazırlanmalı ve SAKLANMALIDIR. Bu çok önemlidir. Firma ilerde büyürse, FRACHISING vb. projeler için de klasörde yer ayrılmalı, franchising alacak firmalara da bu klasörden verilip buna uygun olarak mekanlarını ve materyellerini hazırlamaları sağlanmalıdır.

    Kurumsal Kimlik ciddiye alınması gereken BÜYÜK bir çalışmadır. Bazı firmaların yaptığı gibi "bir logo, bir kart, bir fatura= KURUMSAL KİMLİK" anlayışı hatalıdır ve uygulama böyle yapılmamalıdır. Profesyonel bir uygulama bunu gerektirir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi