Hangi besin hangi besinle tüketilmeli

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kısa Bilgi Bölümünden Hangi besin hangi besinle tüketilmeli ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Hangi besin hangi besinle tüketilmeli







  2. 2
    HARBİKIZ
    Bayan Üye





    Cevap: hangi besin hangi besinle tüketilmeli

    Balık – yoğurt ikilisinden hangisi zehirlenme etkisini yapar? Eğer yediğiniz balık bayatlamışsa ve iyi korunmamışsa zehirlenme etkisi yapar. Yanında yediğiniz yoğurt yüzünden değildir. Taze balık olduğu sürece yanında yoğurt yiyebilirsiniz. Genelde balık ve yoğurt bizim damak lezzetimize uymadığı için pek tüketilmez ama farklı kişisel tercihler olabilir. Balığın taze olmasına dikkat ettiğiniz sürece bir problem olmaz.

    Kırmızı et- sebze ikilsi demir için arttırıcı güç... Kırmızı et, demir için en iyi kaynaktır. Sebzelerde de demir vardır ama vücudun bunlardaki demiri kullanabilmesi daha az olduğundan sebzeler için iyi kaynak diyemeyiz. Ama et yemeklerini sebzelerle pişirdiğiniz zaman demir emilimi artmaktadır. Burada dikkat edilecek önemli nokta et ürünleri zaten yağ içerdiği için sebzeleri sıvı yağla kavurma işlemi yapmamaktır. Hem et hem de yağ koyarak pişirilen sebze yemeklerinin kalorisini arttırmış olursunuz.


    Kurubaklagil – tahıl süper etkili besinler. Kuru fasulye, mercimek, nohut gibi kuru baklagillerle tahıl grubu besinleri pilav, bulgur ve makarnayı birlikte tükettiğiniz zaman beslenme açısından sağlıklı bir model oluşturuyoruz. Türk halkı bunu bilmeden belki mutfağına yerleştirmiş ama kurufasulye ve pilav ikilisi birlikte tüketildiğinde eksik olan proteinleri tamamladığı için sağlıklı bir seçenektir. Ama her zamanki gibi ölçülere dikkat edilmeli, pilav üstü kuru değil de az porsiyonlarda kurufasulye ve pilav almak daha iyidir.



    Sağlıklı Bir Tabakta 5 Çeşit Besin Olmalı


    Dengeli ve sağlıklı bir öğün oluşturmak için besin gruplarının her birinden almak gerekiyor.
    Hangi besinleri tüketerek bu dengeyi sağlarız?
    Bir öğününüzde almanız geren temel besinleri 5 grupta gösterebiliriz. Bu 5 grubun içinden 1 tanesinin tabağınızda mutlaka olmasına dikkat edin.



    1. ekmek - pilav – makarna
    2. et – tavuk – balık – peynir - kurubaklagil
    3. süt – yoğurt – ayran
    4. sebze – salata
    5. meyve







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi