Kurumların marka yönetimine neden ihtiyacı vardır

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Kısa Bilgi Bölümünden Kurumların marka yönetimine neden ihtiyacı vardır ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Kurumların marka yönetimine neden ihtiyacı vardır







  2. 2
    Hakan
    Administratör





    Cevap: Marka yönetimine neden ihtiyaç var?

    Marka yönetimi özellikle yeni yükselişe geçen firmalarda ve ellerinde birden fazla ürün varsa ve ürün gamı çok sayıda ise hayli önem kazanıyor. Çünkü eldeki ürünleri birbirinden ayrıştırmak gerekiyor. Bu ayrıştırmanın hangi yollarla uygulanacağını iyi tahlil etmek lazım. Marka yönetimini dünyaya lanse eden, P&G'dir. P&G, FMCG grubunda birçok ürünü olan ve dolayısıyla birçok markası olan firmadır. Hiçbir markasını birbirine karıştırmamak için marka yönetimi anlayışına gitmiştir. P&G'nin şampuan alanında 4-5 tane markası vardır; ama tüketici bu ürünleri hep birbirine rakip olarak görür. Bu markaların her birinin ayrı ayrı değerlendirilmesi yoluna başvurmuşlardır. İşte kitlelerin yöneldiği şeyleri iyi bilen Marka Yöneticisi, ürün gamının nasıl yönetilmesi gerektiğine dair önlemler alır. Sadece ürün üretmek değil, işçi motivasyonu gibi diğer konuları da yönlendirir. Marka yöneticisi sanki o markanın sahibi gibi, markasını yönetir.
    Yönetici, üretilen ürünlerin her birini kendi göz bebeği gibi görür. Gerek tasarım açısından gerekse kalite açısından farklılığı olan, dolayısıyla satışı kolay gerçekleşen ürünün üzerinde durmaz sadece. Hepsi ile ilgilenir. Hepsine ayrı ayrı değer verir. Global mobilya modasının hangi yönde olduğunu belirler, takip eder. Dahası yerel modayı oluşturmak için adımlar atar.
    " Her ürünümüzün ayrı ayrı nabzını tutmalıyız. "
    Marka yöneticisinin markalaşma sürecindeki çalışmalarından biraz bahsedersek;
    Marka yöneticisi markanın hemen hemen her şeyinden sorumludur. Bir marka yöneticisi sorumlu olduğu markanın hangi yönlerinin nasıl geliştirilmesi gerektiğinden, nerelerde satılması gerektiğine, fiyatlamasının ne olması gerektiğinden, promosyonuna kadar etkide bulunur. Fiyat taktiklerini rekabete göre ayarlamaya yardımcı olur, reklam ve tanıtım faaliyetlerini organize eder ve sorumlu olduğu markanın rakiplerinden ayrışması için çalışır. Markanın tüketicinin gözünde fark edilir ve talep edilir olmasını sağlayan yöneticidir. Sloganlar belirler. Bu da önemli bir ayrıntıdır.








+ Yorum Gönder
kurumların marka yönetimine neden ihtiyacı vardır
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi