+ Yorum Gönder
Cep Telefonu ve Markalar - Gsm Operatorleri Bölümünden Turkcell Kuruluş Tarihi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    crayziso
    Usta Üye

    Turkcell Kuruluş Tarihi

    Turkcell Kuruluş Tarihi Forum Alev
    Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.

    Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık GSM lisans anlaşması imzalayan Turkcell, abonelerine sunduğu mobil ses ve veri iletişimine dayalı hizmetlerin çeşitliliğini, kalitesini ve buna bağlı olarak abone sayısını da artırarak gelişimini sürdürmüştür. Turkcell kurulduğu günden bu yana 31 Aralık 2007 itibarıyla, lisans bedeli hariç olmak üzere sadece Türkiye'de 8,0 milyar Amerikan Doları yatırım yapmıştır. 31 Aralık 2007 itibarıyla 35,4 milyon aboneye sahip Turkcell sadece Türkiye'nin lider operatörü olmakla kalmayıp, Avrupa'nın da abone bazında en büyük üç GSM operatöründen biri olma başarısına ulaşmıştır.

    Hisseleri 11 Temmuz 2000'de İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ve New York Stock Exchange'de (NYSE) eşzamanlı olarak işlem görmeye başlayan Turkcell, NYSE'ye kote olan ilk ve tek Türk şirketi unvanını kazanmıştır.








  2. 2
    crayziso
    Usta Üye
    Bir Dünya Şirketi :

    Turkcell'in yurt dışında da yatırımları bulunmaktadır. Turkcell'in Fintur aracılığıyla sahip olduğu Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan ve Moldova'daki iştirakleri 31 Aralık 2007 itibarıyla 10,8 milyon aboneye, Kuzey Kıbrıs'taki iştiraki 300 bin aboneye ulaşmıştır. Turkcell'in Ukrayna'da çoğunluk hissesine sahip olduğu Astelit şirketi life markası ile Şubat 2005'de GSM hizmetleri vermeye başlamıştır. life 31 Aralık 2007 itibarıyla 8,0 milyon aboneye sahiptir.

    Turkcell, Türkiye'nin ve bölgenin lider operatörü konumuyla 2003 yılı başında GSM Association Yönetim Kurulu'na girmiştir. 217 ülkeden 700'den fazla üyesi ve bu üyelerin temsil ettiği 2 milyarı aşkın aboneyle, dünya mobil iletişim piyasasını temsil eden GSMA'nın 23 kişilik yönetim kurulunda Turkcell ile birlikte Orange, NTT DoCoMo, Vodafone, AT&T Wireless gibi dünyanın dev GSM operatörleri de bulunmaktadır. Turkcell, uluslararası GSM sektörünü yönlendiren, koordine eden ve operatörlerle cep telefonu üreticilerini, uygulama geliştiricilerini ve içerik/servis sağlayıcılarını aynı platformda buluşturan GSMA'deki konumuyla, küresel gelişmeleri çok yakından takip etme ve yeni küresel stratejilerin belirlenmesinde aktif rol alma olanağı bulmaktadır.

    Turkcell geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla abonelerine Türkiye'nin her yerinden ve dünyanın dört bir yanından mobil iletişim hizmetlerine erişim olanağı sunmaktadır. Turkcell, gerçekleştirdiği yatırımlarla Türkiye'de nüfusu 3,000'in üzerindeki yerleşim merkezlerinin tamamını kapsama alanı altına almıştır. 04 Nisan 2008 itibariyle 197 ülkeden 576 operatörle yaptığı anlaşmalar sonucu yurt dışında kullanımda dünyanın önde gelen operatörleri arasında yer alan Turkcell, ayrıca, GPRS dolaşımında 128 ülkeden 313 operatörle yaptığı anlaşmalarla bu alanda dünyada sayılı operatörlerden biridir.

  3. 3
    crayziso
    Usta Üye
    Hep Bir Adım Önde:

    Kurulduğu günden bu yana mobil iletişim dünyasındaki yenilikleri, dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye'ye getiren ve abonelerine hayatı kolaylaştıran, zaman kazandıran, bilgiye kolay erişim sağlayan hizmet ve ürünler sunmayı amaçlayan Turkcell, altyapı geliştirme çalışmalarını bu yönde devam ettirmektedir. Turkcell, kişilerin GSM kullanım alışkanlıklarına ve yaşam tarzlarına özel faydalar sağlayan programların yanı sıra kurumsal abonelerine de iş süreçlerinde verimliliği ve rekabet gücünü artıran ürün ve hizmetler sunmaktadır.

    Teknoloji alanında yaşanan değişimler ve hızlı veri aktarımı sağlayan teknolojilerin yaygınlaşmasıyla doğru orantılı olarak Turkcell, "TurkcellEDGE", "Turkcell BlackBerry", "TurkcellConnect", "TurkcellE-Postacı" gibi servisleri müşterilerine sunmuştur. Turkcell'in, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak vizyonuyla sunduğu diğer servisler arasında ise yapılan alışveriş ve ödemelerde kredi kartlarının, Turkcell'in altyapısı kullanılarak cep telefonuyla da kullanılabilmesini sağlayan "Turkcell MobilÖdeme" ve kısa mesaj ile gönderilen sorulara cevap alınmasını sağlayan "CepteCevap" yer almaktadır.

    Turkcell, katma değerli tüm ürün ve servislerini, "Turkcell-im" altında tek iletişim ve erişim noktasında toplayarak, cep interneti "Turkcell-im"i abonelerine sunmuştur. Turkcell aboneleri, eğlenceden haber ve spora, müzikten sohbet ve mesajlaşmaya kadar pek çok katma değerli servise tek bir noktadan kolayca ulaşabilmesini sağlayan "Turkcell-im"den, 2006 yılının Ağustos ayından beri faydalanmaktadır. Mobil iletişim çözümleriyle kurumların verimliliğini artırmayı hedefleyen Turkcell, ayrıca GSM altyapısının sağladığı yeni tasarım olanaklarıyla kurumsal müşterilerine yönelik olarak da yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaktadır. M-devlet ve m-belediye projelerinde oynadığı öncü rolle, kamu kesimi uygulamalarında mobil iletişim teknolojilerinin kullanılmasına öncülük eden Turkcell, yeni projelerle bu kurumlara yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

    Gençlerin yaşam tarzı ve ihtiyaçları dikkate alınarak 1 Nisan 2005 tarihinde "Turkcell'in gençlik kulübü" olarak lansmanı yapılan "gnctrkcll", GSM ve GSM dışı faydalar sunarken aynı zamanda yaşam tarzı ve ihtiyaçları benzeyen aboneleri de bir araya getirmektedir. 15 milyondan fazla üyeye ulaşan "gnctrkcll"de amaç abonelere bir servis, bir kampanya, bir indirim kartı sunmak değil, uzun vadeli faydalar sağlayarak ünlü markaların da içinde bulunduğu bir "kulüp" oluşturmak ve fırsatlar dünyası yaratmaktır.


  4. 4
    crayziso
    Usta Üye
    Turkcell'in Başarıları Belgeleniyor :

    Kendi bünyesinde ve ekosisteminde yer alan kuruluşlarda, 20 bin kişiye istihdam olanağı yaratan Turkcell'in bugüne kadar ulaştığı başarılar, çeşitli uluslararası değerlendirmeler ve kazanılan ödüllerle de belgelenmiştir. Turkcell üst üste dört yıl yer aldığı "INFO Tech 100" listesine 2007 yılında 83. sıradan girmiştir. Telekomünikasyon ve bilişim şirketlerinin Standard & Poor's kaynaklı finansal veriler bazında değerlendirilerek alındığı listeye, Turkcell, 20 telekomünikasyon şirketiyle birlikte, sayıları 10 bini bulan şirketlerin arasından seçilerek girmiştir.

    Turkcell 2002'de "GPRSLand" ile World Communication Awards'da "Best New Service" kategorisinde birincilik ödülü kazanmıştır.

    Eğitimli ve uzman personeliyle, insana ve teknolojiye sürekli yatırım yapan Turkcell, Kasım 1999'da hizmet kalitesi ve kalite yönetim anlayışıyla ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Belgesi almaya hak kazanmıştır. Türkiye'nin ISO 9001: 2000 belgeli ilk operatörü olan Turkcell, gelişmelere paralel olarak iyileştirme çalışmalarını sürekli olarak yürütmektedir.

    Sosyal Sorumluluğun Bilinciyle

    Turkcell bugüne kadar ticari faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal sorumluluğunun bilinciyle, topluma değer katacağına inandığı eğitimden teknolojiye, kültür-sanattan spora çeşitli etkinliklere de destek vermektedir. Turkcell'in bu faaliyetlerdeki amacı, ülkemizdeki nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.

    Turkcell, bu alanda, dünyanın en büyük toplumsal sorumluluk projelerinden biri olan "Kardelenler" projesini 2000 yılından beri Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte yürütmektedir. Projeyle her yıl maddi imkansızlıklar sebebiyle eğitimini sürdürmekte zorlanan kız öğrenciler eğitim bursuyla desteklenmektedir. Her yıl çeşitli alt projelerin eklenmesiyle zenginleşerek gelişen Kardelenler projesi kapsamında bugüne kadar 18.400 öğrenciye burs verildi, 7.380 öğrenci liseden mezun olurken, 1.400 öğrenci üniversiteyi kazandı ve 170 öğrencimiz de üniversiteden başarıyla mezun oldu. Proje çerçevesinde ayrıca, sınavla belirlenen 26 Kardelen'in İstanbul TED Koleji'nde burslu ve yatılı okuması sağlanmaktadır.

    Üniversiteyi kazanan öğrencilere ise, yeni hayatlarına uyum sağlamalarını kolaylaştırmak amacıyla, gene proje kapsamında, Yönderlik Programı desteği sunulmaktadır. 2004 yılında Ayşe Kulin'in projenin kızların hayatlarındaki değişimi kaleme aldığı Kardelenler kitabı ve 2005 yılında Sezen Aksu'nun "Kızlarımızı okutalım, kızlarımız geleceğimizdir" çağrısı yaptığı Kardelen albümü ve konserler serisi projenin geniş kitlelere ulaşmasına vesile olmuştur. Proje kapsamında gerçekleştirilen Ayşe Kulin'in "Kardelenler" kitabı, Sezen Aksu'nun "Kardelen" albümü, Sezen Aksu'nun Kardelen konser biletlerinin satışı ve toplanan diğer bağışlarla, 750 Kardelen daha 4 yıllık lise eğitimi alma şansına sahip olacak.

    "Kardelenler" projesi Turkcell'e, IPR Excellence Awards, Foundation of Women Executives'in Public Relations (WEPR) "Crystal Obelisk" ve PR News CSR Awards olmak üzere uluslararası platformlarda ödüller getirmiştir.

    Turkcell’in, Türkiye’de “nitelikli insan kaynağı oluşturulmasına katkıda bulunmak” için hayata geçirdiği 2.sosyal sorumluluk projesi olan Geleceğe Koşanlar’ı 2007 yılında başlattı.

    “Geleceğe Koşanlar Projesi” 7-17 yaş arasındaki öğrencilere herhangi bir önkoşul olmaksızın spor yapma olanağı sağlıyor. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Ücretsiz Spor Okulları Komisyonu’nun başlattığı Ücretsiz Spor Okulları Projesi’ne 2000 yılından bu yana sponsor olarak destek veren Turkcell, bu yıl projenin kapsamını genişleterek desteğini artırdı. Proje 2007 Nisan ayı itibarıyla “Geleceğe Koşanlar” adını aldı ve 23 ilde toplam 38 okula yaygınlaştırıldı. Turkcell 2000 yılından bu yana 50 binden fazla çocuğa spor yapma olanağı sunan projeyi, 2007’de daha da büyüterek bir eğitim yılı içersinde 15 bine yakın çocuğa spor yapma imkanını sunmayı hedefliyor.

    Turkcell sporun insanları bir araya getiren etkisinin bilinciyle bu alanda da pek çok proje ve sponsorluk gerçekleştirmektedir. Türk Milli Futbol ve Basketbol Takımları'nın Ana Sponsoru olan Turkcell, 2005-2006 sezonundan itibaren de Türkiye Süper Ligi'nin de isim sponsorluğunu üstlenmiştir.

    Türk sporcularının son yıllarda elde ettiği başarıların kalıcı olabilmesi için sağlanan desteğin önemine inanan Turkcell, Turkcell Süper Lig'deki 12 takımın da Ana Sponsorluğunu yaparak Türk futboluna vermiş olduğu desteği artırarak ve istikrarlı bir şekilde devam ettirmektedir. Ayrıca Türkiye Spor Yazarları Derneği ile birlikte, Anadolu’da görev yapan spor gazetecilerinin mesleki eğitimlerine katkıda bulunmak amacıyla “TSYD-Turkcell Spor Basını Seminerleri”ni düzenlemektedir. Turkcell'in kültür-sanat alanında yaptığı önemli çalışmalardan biri ise, Ericsson Türkiye ile birlikte gerçekleştirilen Bodrum Antik Sur Restorasyonu projesidir. 1998 yılında toplumsal değerlerimizi geliştirme, kültür ve sanat mirasımızı koruyup ülkemize geri kazandırma amacıyla Myndos Kapı restorasyonu ile başlatılan proje, limandaki Osmanlı Kalesi'nin onarımıyla sürdürülmüştür. Projenin üçüncü ayağı olarak Haziran 2002'de başlatılan Bodrum Antik Tiyatro restorasyonu ise 2003 yılında tamamlanmıştır. Antik Tiyatro'da 2003 yılından beri "Yıldızlı Turkcell Geceleri" adı altında konserler düzenlenmektedir.

    İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından düzenlenen İstanbul Film Festivali'ne 6 yıldır, Jazz Festivali'ne 9 yıldır sponsor olarak destek veren Turkcell, 2005 yılından itibaren İKSV'nin Resmi İletişim Sponsorluğu'nu üstlenmektedir.

    Turkcell teknoloji alanında ise, Euraisa bölgesinin en önemli bilişim etkinliği CeBIT Bilişim Eurasia'ya verdiği destekle ülkemizdeki bilişim ve telekomünikasyon sektörlerinin gelişimine katkı sağlamaktadır. On yıldır Turkcell'in ana sponsorluğunu üstlendiği bu dev organizasyon, sektör temsilcilerini uluslararası ölçekte bir araya getirmenin yanı sıra, ülkemizde teknoloji bilincinin yaygınlaşması bakımından da önemli bir rol oynamaktadır.


    Çalışana Verilen Emek, Değere Dönüşüyor

    Uyguladığı programlarla İnsan Kaynakları'nda Türkiye'nin öncü şirketlerinden biri olan Turkcell, 2005 yılında aldığı, şirket performansının çalışanlar aracılığıyla artmasına katkıda bulunan uluslararası insan kaynakları standartlarını temsil eden "Investors In People" (IIP) sertifikasıyla, dünyadaki bir ilki daha gerçekleştirerek "IIP Sertifikalı ilk GSM operatörü" unvanını da kazanmıştır. Çeşitli iletişim ve eğitim uygulamalarıyla çalışanlarının kişisel gelişimini, iş süreçlerine aktif katılımını ve yaratıcılığını destekleyen Turkcell, insan kaynakları stratejilerini "Investors In People" (IIP) standartlarıyla daha da güçlendirmiştir.

    Turkcell, en önemli misyonlarından biri olan "insan kaynağının gelişimini" sürekli kılmak amacıyla, 30 Mayıs 2006 tarihinde gelişim programlarını tek bir çatı altında toplayarak, Beyoğlu'ndaki tarihi binasında "Turkcell Akademi"yi açmıştır. Turkcell Akademi, Turkcell'in eğitim alanındaki öncü yaklaşımını bir adım daha ileriye taşımıştır.

    Turkcell, Akademi ile birlikte "insana yatırım" kavramına yepyeni bir boyut kazandırmıştır. Stratejik öncelikler doğrultusunda belirlenmiş teknik ve teknik olmayan eğitimler, web tabanlı eğitim sistemleri, sınıf içi eğitimleri destekleyen e-learning uygulamaları ve dil eğitimleri gibi geniş bir içerikte eğitim verilen Turkcell Akademi, çalışanların yanı sıra hizmetlerine değer katan, Turkcell'in ekosistemi içinde birlikte çalıştığı bayi ve iş ortakları, mağaza müdürleri ve kurumsal müşteri danışmanlarının da yetkinliklerini destekleyen gelişim çözümleri sunmaktadır.


  5. 5
    crayziso
    Usta Üye
    Sosyal Sorumluluğun Bilinciyle :

    Turkcell bugüne kadar ticari faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal sorumluluğunun bilinciyle, topluma değer katacağına inandığı eğitimden teknolojiye, kültür-sanattan spora çeşitli etkinliklere de destek vermektedir. Turkcell'in bu faaliyetlerdeki amacı, ülkemizdeki nitelikli insan kaynağının geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.

    Turkcell, bu alanda, dünyanın en büyük toplumsal sorumluluk projelerinden biri olan "Kardelenler" projesini 2000 yılından beri Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte yürütmektedir. Projeyle her yıl maddi imkansızlıklar sebebiyle eğitimini sürdürmekte zorlanan kız öğrenciler eğitim bursuyla desteklenmektedir. Her yıl çeşitli alt projelerin eklenmesiyle zenginleşerek gelişen Kardelenler projesi kapsamında bugüne kadar 18.400 öğrenciye burs verildi, 7.380 öğrenci liseden mezun olurken, 1.400 öğrenci üniversiteyi kazandı ve 170 öğrencimiz de üniversiteden başarıyla mezun oldu. Proje çerçevesinde ayrıca, sınavla belirlenen 26 Kardelen'in İstanbul TED Koleji'nde burslu ve yatılı okuması sağlanmaktadır.

    Üniversiteyi kazanan öğrencilere ise, yeni hayatlarına uyum sağlamalarını kolaylaştırmak amacıyla, gene proje kapsamında, Yönderlik Programı desteği sunulmaktadır. 2004 yılında Ayşe Kulin'in projenin kızların hayatlarındaki değişimi kaleme aldığı Kardelenler kitabı ve 2005 yılında Sezen Aksu'nun "Kızlarımızı okutalım, kızlarımız geleceğimizdir" çağrısı yaptığı Kardelen albümü ve konserler serisi projenin geniş kitlelere ulaşmasına vesile olmuştur. Proje kapsamında gerçekleştirilen Ayşe Kulin'in "Kardelenler" kitabı, Sezen Aksu'nun "Kardelen" albümü, Sezen Aksu'nun Kardelen konser biletlerinin satışı ve toplanan diğer bağışlarla, 750 Kardelen daha 4 yıllık lise eğitimi alma şansına sahip olacak.

    "Kardelenler" projesi Turkcell'e, IPR Excellence Awards, Foundation of Women Executives'in Public Relations (WEPR) "Crystal Obelisk" ve PR News CSR Awards olmak üzere uluslararası platformlarda ödüller getirmiştir.

    Turkcell’in, Türkiye’de “nitelikli insan kaynağı oluşturulmasına katkıda bulunmak” için hayata geçirdiği 2.sosyal sorumluluk projesi olan Geleceğe Koşanlar’ı 2007 yılında başlattı.

    “Geleceğe Koşanlar Projesi” 7-17 yaş arasındaki öğrencilere herhangi bir önkoşul olmaksızın spor yapma olanağı sağlıyor. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Ücretsiz Spor Okulları Komisyonu’nun başlattığı Ücretsiz Spor Okulları Projesi’ne 2000 yılından bu yana sponsor olarak destek veren Turkcell, bu yıl projenin kapsamını genişleterek desteğini artırdı. Proje 2007 Nisan ayı itibarıyla “Geleceğe Koşanlar” adını aldı ve 23 ilde toplam 38 okula yaygınlaştırıldı. Turkcell 2000 yılından bu yana 50 binden fazla çocuğa spor yapma olanağı sunan projeyi, 2007’de daha da büyüterek bir eğitim yılı içersinde 15 bine yakın çocuğa spor yapma imkanını sunmayı hedefliyor.

    Turkcell sporun insanları bir araya getiren etkisinin bilinciyle bu alanda da pek çok proje ve sponsorluk gerçekleştirmektedir. Türk Milli Futbol ve Basketbol Takımları'nın Ana Sponsoru olan Turkcell, 2005-2006 sezonundan itibaren de Türkiye Süper Ligi'nin de isim sponsorluğunu üstlenmiştir.

    Türk sporcularının son yıllarda elde ettiği başarıların kalıcı olabilmesi için sağlanan desteğin önemine inanan Turkcell, Turkcell Süper Lig'deki 12 takımın da Ana Sponsorluğunu yaparak Türk futboluna vermiş olduğu desteği artırarak ve istikrarlı bir şekilde devam ettirmektedir. Ayrıca Türkiye Spor Yazarları Derneği ile birlikte, Anadolu’da görev yapan spor gazetecilerinin mesleki eğitimlerine katkıda bulunmak amacıyla “TSYD-Turkcell Spor Basını Seminerleri”ni düzenlemektedir. Turkcell'in kültür-sanat alanında yaptığı önemli çalışmalardan biri ise, Ericsson Türkiye ile birlikte gerçekleştirilen Bodrum Antik Sur Restorasyonu projesidir. 1998 yılında toplumsal değerlerimizi geliştirme, kültür ve sanat mirasımızı koruyup ülkemize geri kazandırma amacıyla Myndos Kapı restorasyonu ile başlatılan proje, limandaki Osmanlı Kalesi'nin onarımıyla sürdürülmüştür. Projenin üçüncü ayağı olarak Haziran 2002'de başlatılan Bodrum Antik Tiyatro restorasyonu ise 2003 yılında tamamlanmıştır. Antik Tiyatro'da 2003 yılından beri "Yıldızlı Turkcell Geceleri" adı altında konserler düzenlenmektedir.

    İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından düzenlenen İstanbul Film Festivali'ne 6 yıldır, Jazz Festivali'ne 9 yıldır sponsor olarak destek veren Turkcell, 2005 yılından itibaren İKSV'nin Resmi İletişim Sponsorluğu'nu üstlenmektedir.

    Turkcell teknoloji alanında ise, Euraisa bölgesinin en önemli bilişim etkinliği CeBIT Bilişim Eurasia'ya verdiği destekle ülkemizdeki bilişim ve telekomünikasyon sektörlerinin gelişimine katkı sağlamaktadır. On yıldır Turkcell'in ana sponsorluğunu üstlendiği bu dev organizasyon, sektör temsilcilerini uluslararası ölçekte bir araya getirmenin yanı sıra, ülkemizde teknoloji bilincinin yaygınlaşması bakımından da önemli bir rol oynamaktadır.


  6. 6
    crayziso
    Usta Üye
    Çalışana Verilen Emek, Değere Dönüşüyor :

    Uyguladığı programlarla İnsan Kaynakları'nda Türkiye'nin öncü şirketlerinden biri olan Turkcell, 2005 yılında aldığı, şirket performansının çalışanlar aracılığıyla artmasına katkıda bulunan uluslararası insan kaynakları standartlarını temsil eden "Investors In People" (IIP) sertifikasıyla, dünyadaki bir ilki daha gerçekleştirerek "IIP Sertifikalı ilk GSM operatörü" unvanını da kazanmıştır. Çeşitli iletişim ve eğitim uygulamalarıyla çalışanlarının kişisel gelişimini, iş süreçlerine aktif katılımını ve yaratıcılığını destekleyen Turkcell, insan kaynakları stratejilerini "Investors In People" (IIP) standartlarıyla daha da güçlendirmiştir.

    Turkcell, en önemli misyonlarından biri olan "insan kaynağının gelişimini" sürekli kılmak amacıyla, 30 Mayıs 2006 tarihinde gelişim programlarını tek bir çatı altında toplayarak, Beyoğlu'ndaki tarihi binasında "Turkcell Akademi"yi açmıştır. Turkcell Akademi, Turkcell'in eğitim alanındaki öncü yaklaşımını bir adım daha ileriye taşımıştır.

    Turkcell, Akademi ile birlikte "insana yatırım" kavramına yepyeni bir boyut kazandırmıştır. Stratejik öncelikler doğrultusunda belirlenmiş teknik ve teknik olmayan eğitimler, web tabanlı eğitim sistemleri, sınıf içi eğitimleri destekleyen e-learning uygulamaları ve dil eğitimleri gibi geniş bir içerikte eğitim verilen Turkcell Akademi, çalışanların yanı sıra hizmetlerine değer katan, Turkcell'in ekosistemi içinde birlikte çalıştığı bayi ve iş ortakları, mağaza müdürleri ve kurumsal müşteri danışmanlarının da yetkinliklerini destekleyen gelişim çözümleri sunmaktadır.


  7. 7
    crayziso
    Usta Üye
    Yönetim Takımı :

    Kurumsal Yönetim Takımı

    Turkcell, Yönetim Kurulu'nun yönlendirmesi ile Kurumsal Yönetim Takımı (Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcıları - Finans - Serkan Okandan, Pazarlama - Lale Saral Develioğlu, Satış - Levent Burak Demiralp, Şebeke Operasyonları ve Regulasyonlar - İlter Terzioğlu, Servis ve Ürün Geliştirme - Cenk Bayrakdar, İş Destek - Selen Kocabaş ve Katma Değerli Servisler - Cenk Serdar) tarafından yönetilmektedir.

    Turkcell Direktörler Kurulu Üyelerinin sabit bir çalışma dönemi yoktur.

    Üyeler:


    Süreyya Ciliv - Genel Müdür

    Süreyya Ciliv, çok uluslu, hızla büyüyen ve yüksek teknoloji şirketlerinde Genel Müdürlük yapmış olup, Pazarlama ve Satış alanlarında derin deneyime sahiptir. Ciliv, 2000 yılından bu yana A.B.D’de Microsoft Dünya merkezinde, çeşitli yöneticilik pozisyonlarında bulunmuştur. 1997-2000 yılları arasında, İstanbul'da olan Microsoft Türkiye'nin ülke Genel Müdürü olarak görev yapan Ciliv, A.B.D, Boston'daki Novasoft Systems Inc'in kurucu ortaklığını üstlenmiş, burada 1987-1997 yılları arasında Genel Müdürlük pozisyonu yanısıra, Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de yürütmüştür. Süreyya Ciliv MBA, İşletme Yüksek Lisansını, 1983 yılında Harvard Üniversitesi'nden almıştır. Süreyya Ciliv, Michigan Üniversitesi Endüstri ve Operasyon Mühendisliği ile Bilgisayar Mühendisliği bölümlerini şeref listesine girerek tamamlamıştır. Evli ve iki çocuk babasıdır.


    Serkan Okandan - Genel Müdür Yardımcısı / Finans

    Profesyonel iş hayatına 1992 yılında PriceWaterhouseCoopers'da başlayan Serkan Okandan, daha sonra DHL ve Frito Lay'de Finansal Kontrolör olarak görev yaptı. 1999 yılında Turkcell'e katılan Okandan, 2001 yılına kadar İş Kontrol Bölüm Başkanlığı görevini üstlendi. Okandan, Finans'tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı'na atanmadan önce, Finansal Kontrol ve Raporlama Bölüm Başkanı olarak çalışmaktaydı.


    İlter Terzioğlu - Genel Müdür Yardımcısı / Şebeke Operasyonları ve Regulasyonlar

    İlter Terzioğlu 2003 yılında Turkcell'e katıldı. Turkcell'e katılmadan önce Show TV ve Superonline'da Genel Müdür Yardımcılığı görevlerini yürüttü. 1994 - 2002 yılları arasında Ericsson Türkiye A.Ş.'de çalışan Terzioğlu, 1998 yılından itibaren Ericsson Türkiye A.Ş.'de Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. Terzioğlu, Şebeke Operasyonları ve Regulasyonlar Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanmadan önce, Turkcell'de İş Stratejileri, Regulasyon ve Risk Konsolidasyonu Bölüm Başkanı olarak çalışmaktaydı.


    Cenk Bayrakdar - Genel Müdür Yardımcısı / Servis ve Ürün Geliştirme

    Cenk Bayrakdar 2002 yılında Turkcell'e katıldı. Profesyonel iş hayatına Arçelik'de başlayan Cenk Bayrakdar, Arçelik'deki IT ve Üretim Takımı Yöneticiliklerinin ardından, 2001- 2002 yılları arasında Corbuss'da İş Geliştirme Koordinatörü olarak ve 2002-2003 yıllarında Turktell'de İş Geliştirme Yöneticisi olarak görev aldı. Bayrakdar, Servis ve Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanmadan önce, Turkcell'de İçerik Servisleri ve İş Ortakları Bölüm Başkanı olarak çalışmaktaydı.


    Selen Kocabaş - Genel Müdür Yardımcısı / İş Destek

    Selen Kocabaş Turkcell'deki görevine 1 Mayıs 2003 tarihinde başladı. Selen Kocabaş, son olarak DanoneSA'da İnsan Kaynakları Direktörü olarak çalışmaktaydı.


    Cenk Serdar - Genel Müdür Yardımcısı / Katma Değerli Servisler

    Turkcell'in Katma Değerli Servisler Yönetimi'nden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Serdar, bilişim teknolojileri ve internet sektörlerinde deneyimli bir yönetici. 1991 yılında Bilkent Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan, İşletme Yüksek Lisansını (MBA), 1994 yılında Wharton Business School’dan alan Cenk Serdar, çalışma hayatına University of Pennsylvania, The Wharton School'da öğretim görevlisi olarak başladı, daha sonra Superonline ve Doğan gruplarında yöneticilik yaptı. 1999 yılından itibaren Doğuş Grubu'nda çeşitli üst düzey pozisyonlarda görev aldıktan sonra, son olarak Doğuş Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş'de Satış ve Pazarlama'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlenen Serdar, Ocak 2005’te, Turkcell Grubu’na, Mapco Genel Müdürü olarak katılmıştı.


    Lale Saral Develioğlu - Genel Müdür Yardımcısı / Pazarlama

    Profesyonel iş hayatına 1992'de Unilever'de başlayan Lale Saral Develioğlu, aynı şirkette pazarlama konusunda birçok marka, pozisyon ve ülke gruplarında görev aldı, 1998-2003 yılları arasında Unilever Gıda'da Pazarlama Müdürü olarak çalıştı. Aralık 2003'de Turkcell'e katılan Lale Saral Develioğlu, Haziran 2006'da Turkcell Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine atanmadan önce, Pazarlama Direktörlüğü görevini yürütmekteydi.


    Levent Burak Demiralp - Genel Müdür Yardımcısı / Satış

    Levent Burak Demiralp Turkcell'e 1998 yılında katıldı. Turkcell'e katılmadan önce 1990-1997 yılları arasında Pınar Süt A.Ş'de Pazar Geliştirme ve Satıştan sorumlu Yönetici ve Piyale Maktaş Makarnacılık A.Ş'de Pazarlama Yöneticisi olarak görev yaptı. 1998-2003 yılları arasında Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş'de Satış Bölümü ve Müşteri İlişkileri Bölüm Yöneticiliği yapan Demiralp, 1 Kasım 2003 tarihinden itibaren Turkcell Grup şirketlerinden Global Bilgi A.Ş'nin Genel Müdürü olarak görev yapıyordu.


    Emre Sayın - Genel Müdür Yardımcısı / Kurumsal Müşteriler Yönetimi

    Emre Sayın, 2005 yılında Evyap Pazarlama ve Tic. A.Ş.’de Pazarlama'dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, 2002 – 2005 yılları arasında Kodak A.Ş.'de Genel Müdür olarak görev almıştır. 1999 – 2002 yılları arasında Microsoft Türkiye'de Pazarlama Genel Müdür Yardımcılığı, 1992 – 1999 yılları arasında ise Unilever'de Ticari Pazarlama, Kategori Yönetimi ve Pazarlama Yöneticiliği yapmıştır. Emre Sayın, 1990 – 1992 yılları arasında Rutgers Üniversitesi Endüstri ve Sistem Mühendisliği Yüksek Lisansını tamamlamış, 1990 yıllında da Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümünden Mezun olmuştur. .


    Ekrem Yener - Genel Müdür Yardımcısı / Büyük Ölçekli Kurumsal Müşteriler Yönetimi

    Ekrem Yener, 1998 yılında Microsoft Türkiye Ankara Bölge Yöneticisi olarak başladığı görevine, 2002 yılında Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı, 2004 yılından bu yana da İş ve Strateji Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı olarak devam etmiştir. 1991- 1998 yılları arasında ise Aysu Dış Ticaret A.Ş. ve Digital Equipment A.Ş. de Satış Yöneticiliği görevlerini üstlenmiştir. Ekrem Yener, 2002 yılında Kellogg Üniversitesi'nde Üst Düzey Pazarlama Yönetimi, 1986 yılında ise UC Berkeley Üniversitesi'nde Materials Science konusunda Yüksek Lisanslarını tamamlamıştır. Yener, 1982 İTÜ ****lürji Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur.


    Tayfun Çataltepe - Genel Müdür Yardımcısı / Kurumsal Strateji ve Uluslararası Genişleme

    Boğaziçi Üniversitesi Elektrik Mühendisliğinden mezun olduktan sonra, Michigan Teknoloji Üniversitesinden Yüksek Lisans derecesini, California Üniversitesinden de Doktora derecesini almıştır. 1990-1998 yılları arasında Bell Laboratuarları’nda Araştırma ve Geliştirme Mühendisi, 1998-2003 arasında AT&Tde IP Network ve Servis Planlama projelerinin yönetimi görevlerini üstlenmiştir. 2003-2004 arasında Aycell Teknik Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı, 2004-2006 arasında AVEA Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Sn. Çataltepe, son olarak Ernst& Young şirketinde Birleşme ve Satın alma Sonrası Kurumsal Entegrasyon Servisleri Avrupa Telekom Sektör Sorumluluğu görevini yürütmektedir.

  8. 8
    crayziso
    Usta Üye
    Kapsama Alanı:

    Turkcell, 31 Aralık 2007 itibarı ile Türkiye coğrafyasının % 80,91'ini kapsayarak, toplam nüfusun % 97,76'sını; nüfusu 3.000 ve üzerinde olan yerleşim merkezlerinin %100'ünü, bu merkezlerde yaşayan nüfusun da %99,94'ünü kapsama alanı altına almış bulunmaktadır.

    Vizyonumuz:
    İletişim ve teknoloji çözümleriyle hayatı kolaylaştırmak ve zenginleştirmek.

    Stratejimiz:
    Stratejik İş Önceliklerimiz
    • Rekabete Karşı Kazanmak Müşteri Memnuniyetini Arttırmak
    • Büyümek


  9. 9
    crayziso
    Usta Üye
    Sesinizi En İyi Turkcell Taşır:
    • Üstün ses kalitesi ile müşterilerimizin görüşmelerini gerçekleştirebilmesi için altyapımızda farklı telefon modellerine uygun teknolojinin sunduğu en son teknikleri kullanırız. Kesintisiz bağlantı sayısı, başarılı bir altyapının en önemli göstergelerindendir. Turkcell olarak, sürekli büyüyen ve yenilenen altyapımızla ve özenle gerçekleştirdiğimiz mühendislik çalışmaları ile müşterilerimizin kesintisiz bağlantı kurmalarına büyük önem veririz.
    • Şebeke yoğunluğuna rağmen kesintisiz servis verilebilmesi, mobil iletişimde bir başka kalite değerlendirme kriteridir. Turkcell olarak Türkiye ortalamasında, şebeke boyutlandırılmasında GSM uluslararası standartlarda kabul gören %2 GoS (Grade of Service) yoğunluk oranından çok daha düşük bir değerle, müşterilerimize kaliteli servis sağlıyor olmanın gururunu yaşıyoruz.
    Tüm bunların yanında, nüfusun 2000 ve üzerinde olduğu yerleşim merkezlerine servis verebiliyor, yaklaşık 13.000'i aşkın baz istasyonu ile abonelerimizin istedikleri zaman tüm Turkcell hizmetlerine erişimlerini sağlıyoruz.

  10. 10
    crayziso
    Usta Üye
    Genel Merkezlerimiz:
    Genel Müdürlük:
    Turkcell Plaza Meşrutiyet Cad. No. 71
    34430 Tepebaşı / İSTANBUL
    Tel: (0212) 313 10 00

    Turkcell Maltepe Plaza:
    Yeni Mahalle Pamukkale Sok. No:3
    81440 Soğanlık - Kartal / İSTANBUL
    Tel: (0216) 458 10 00

    Turkcell İzmir Plaza
    Ankara asfaltı No : 64
    35040 Bornova / İZMİR
    Tel: (0232) 397 10 00

    Turkcell Ankara Plaza
    Eskişehir Yolu 9.Km. No:264
    06520 ANKARA
    Tel: (0312) 295 10 00

    Turkcell Adana Plaza
    Turhan Cemal Beriker Bulvarı No:212
    01130 Seyhan / ADANA
    Tel: (0322) 455 10 00

    Turkcell Antalya Plaza
    Kızıltoprak Mah. 915 sk. No:3
    07300 ANTALYA
    Tel: (0242) 310 05 00

    Turkcell Diyarbakır Plaza
    Urfa yolu 6.Km
    21100 Merkez / Diyarbakır
    Tel: (0412) 241 10 00

  11. 11
    crayziso
    Usta Üye

    --->: Turkcell Kuruluş Tarihi

    Telsim yerine geçen Vodafone operatörüyle rekabet içine giren Turkcell yine bir adım öne geçti.
    Türkiye'de Avea, Vodafone ve Turkcell aboneleri arasında en çok bulunan Turkcell aboneleri "Fiyatların çok fazla olduğunu" belirtse de Müşteri hizmetleri K.D.V ve Ö.İ.D fiyatlarını açıkladı



+ Yorum Gönder
turkcell kuruluş tarihi,  turkcellin kuruluş tarihi,  turkcell tarihçesi,  turkcell kurulus,  turkcellin kuruluş yılı