Opel Astra Opc Tam İnceleme

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Motorlu Araçlar Dünyası Bölümünden Opel Astra Opc Tam İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Fatal
    Özel Üye
    Reklam

    Opel Astra Opc Tam İnceleme

    Reklam



    Opel Astra Opc Tam İnceleme

    Forum Alev
    Opel Astra Opc Tam İnceleme

    2004 Yılı Paris fuarı ile tanışan Opel Astra Opc yeni nesil aracı fuar ve fuardan sonra büyük rağbet gördü ve opel astra opc 2005 yılında ülkemize girdi, bizde bu aracı incelemeye karar verdik.
    Opel Astra Opc modeli altında birçok motor ve görüntü seçenekleri ile fuara geldi. Öncelikle opel astra opc nin dış tasarımından başlayalım. Tek kapılı ve 4 kapılı yani spor ve aile modelleri bulunuyor. Ön kaput boyuna göre normal uzunlukta ve avrupa araba olarak bildiğimiz öne doğru yatık model kullanılmış. Bunun kullanılış sebebi sürücü tarafından ön kaputun görülmemesi ve sürüş esnasında gözü rahatsız etmemesidir. Ön kaputun hemen yanlarından ufak bir çizgi halinde hat otomobilin farlarına indirilmiş buda opel astra opc ön far bütünlüğünü sağlamış. Far yapısı olarak bmw far sisteminden esinlenerek mercekli farlar kullanılmış. Buda daha kaliteli gece görüşü sağlıyor. Önden baktığımızda iki far arasında aracın renginde bir hat atılmış üzerine de opel amblemi konulmuş. Aracın ön tarafını tamamen oval getirilmemiş hafif “ V “ ye benzer bir görünüm elde edilmiş. Ayrıca farların altına yine bmw m-technic tamponlardan esinlenilen tampon ilave edilmiş. Bu tamponun yapısında esnek ğlastik kullanışmış. Buda hem üretimde hem de kaza anındaki maliyeti düşürmüş. Ufak çaplı kazalarda ise çarpılan yerin geri atması ve maddi zararı ortadan kaldırması ile başarılı bir tampon. Yine bu tampon içerisine yuvarlak sis farı ilave edilerek şık bir görünüm elde edilmiş.
    Opel astra opc nin yan tarafına geçtiğimizde ise gözümüze ilk olarak tuning , araba modifiye severlerin çamurlukları çarpıyor. Dışarı doğru şişkin olarak tasarlanan çamurluklar opc ye spor bir görünüm katmış bulunuyor. Araçtaki kapı çıtası alışık olmadığımız şekli ile ayri bir ekol yaratmış. Arka çamurluktan çıkarak kapıya kadar uzanan kapıdan sonra V şeklinde daralarak ucunda birden ovallik kazanan bu çıta modelini bundan sonra spor arabalarda hep göreceğiz gibime geldi. Opc lerde iki tarafa da eşit büyüklükte ve aracın yapısından biraz daha büyük arkası araç rengine boyanmış ayna konulmuş. Bu aynaların altına konulan küçük sinyal lambası da oradaki boşluğu doldurmuş.

    Biraz geri çekilip opel astra ya yandan baktığımızda önde yükselen bir yapının ön cam bitimi ile elips şeklinde alçalan bir yapıya sahip olduğunu görüyoruz. Bu yapı ön yan camlarda sorun yaratmazken arka camları oldukça küçük kılmış ve arkada oturanın dışarıyı görüş alanını kısıtlamış ve arkada oturana negatif bir hava sağlamış. Dış görünümünde nekadar hoş olsa da sürücü içinde arkayı görüş mesafesini kısaltmış.


    Opel Astra Opc ye arkadan baktığımızda ise camın üzerinde spor görünümü tamamlayan spoiler gözümüze çarpıyor. Bu kanat sayesinde aracın yüksek hızlarda arkasının atmamasını yolda stabil ve güvenli bir şekilde gidebilmesi sağlanmış. Astranın arka kısmında ön kısmındaki kullanılan keskin hatların yerini tamamı ile estetik düzen almış. Yine arkada kullanılan küçük cam sürücünün görüş mesafesini kısaltmış. Burada bulunan silecek tam yerinde olmuş, sürüş testlerinde aracın devamlı arka camı kirlettiğini gördük ancak buradaki silecek ile pasif olarak önlem alınmış. Arka camın hemen altından şişerek başlayan bagaj kapaığını görüyoruz. Far olarak ön farlar ile uyumlu beyaz ve kırmızı olmak üzere iki renkli baklava dilimi şeklinde farlar yerleştirilmiş. İki far arasına metal çıta atılarak opel astra dikkati üzerine toplamış. Bu metal çıtanın üzerine araç markası yazılımı oldukça şık durmuş. Aslında bu yazılım bize Astranın abisi Vectra yı anımsatıyor. Yine ön taraf ile uyumlu şekilde arka taraftada V kesimi uygulanmış. Bu kesim metal çıta ile ön plana çıkarılmış. Çıtanın üzerine de Opel amblemi yerleştirilmiş. Opel astra opc arka tamponuna baktığımızda ise araca ilk bakışta göze hoş gelmeyen sanki emanet gibi duran büyük ve şişkin bir tampon takılmış. Tamponun dış kısmı yine ön taraftaki tampon misali plastik bir yapıya sahip ancak içinden çelik bariyel geçirilerek güvenlik düzeyi arttırılmış. Plakanın yanında sağlı sollu bırakılan küçük ızgaralar Honda Cıvıc Hatchback in arkasını gören birinde bıraktığı esintiler ile yapıldığını bize anlatıyor. Ayrıca egsoz borusu da ortaya konularak gençlerin hoşuna gidecek spor bir görünüm kazandırılmış.


    Opel Astra’nın içerisine oturduğumuzda ise gözümüze ilk direksiyon çarpıyor, 3 kollu spor direksiyon kullanılmış ancak direksiyondaki control cruise dediğimiz direksiyon düğmelerinin bulunduğu bölümün metal olması çok şık bir görüntü yaratmış. Ayrıca bu görününü tamamlamak için 3. kolun altı da metal kaplanmş. Görünüş olarak şık duran bu metal hatlara aracınız güneş altında kaldığı zaman dikkat etmezini öneririz yoksa elini yanabilir. Ayrı arabada temizlik ve titizlik hastalığınız varsa bu bölümlere yaptığınız dokunuşların izleri kalıyor şimdiden söyleyelim. Direksiyon sanki kendinden kılıflı gibi üst bölümüne iki çizik atılmış buda direksiyonu oldukça farklı ve spor kılmış, direksiyonun tam ortasına da büyük yuvarlak hat içine opel in mika amblemi yerleştirilmiş. Vites kolunun altı da yine metal kaplanmış ve torbalı vites yerleştirilmiş. Otomatik vites seçeneklerinde ise metal üzerinde kollu vites kolu kullanılmış. Vitesin hemen üstünde 2008 Corolla da kullanılan 3 lü kalorifer ayar düğmeleri bulunuyor. Hemen üzerinde de panele gömülü teyp aracı oto teyp hırsızlarından saklamış. Onun üzerine de 4 sinyeli aynı anda yakan 4 ler dediğimiz acil durum ışık lamba anahtarı konulmuş. Hemen iki yanına da büyük yuvarlak alfa romeo da sık gördüğümüz havalandırma delikleri öngörülmüş, çevresine yerleştirilen mavi halka astra nın iç donanımına farklı bir sportif hava getirmiş. Bu havalandırmaların hemen üstüne de Bilgisyar ekranı gömüşmüş ve ekranın etrafı oldukça uzun tutulmuş buda güneşten hemen etkilenen opc bilgisayar ekranını görünebilir kılmış. Bilgisayar ekranın da ısınma sorununu tam olarak çözememiş olan opel, bu sorunu monutörün iki yanına delikli hat açarak havalandırma yolu sayesinde pasif çözüm üreterek geçici olarak tamamlamış. Oturduğumuz yere baktığımızda ise ön tarafı oval olarak gelen bu koltuk sistemi aracı tam bir spor araba kılmış.
    Opel Astra Opc nin ön kaputunu açtığımızda 4 silindirli 16 Valve lik 2000 CC lik hacme sahip iddalı bir motor çıkıyor. Aracı test odamıza çektiğimizde ise 240 HP ( beygir ) 5600 d/d lik güç üretimi ile Honda s2000 i aklımıza getiriyor ve nekadar iddalı olduğunu sesi ile bize yansıtıyor. Maksimum torku ise 320 Nm yani 2400 d/d ile benzinli araçlara göre normal ama dizel araçlara bakıldığında altta kalan bir güç sunuyor. Ancak Güçlü motoru sayesinde yinede yaptığımız dik yokuş testlerinde çok hantallaşmıyor. 6 ileri şanzumanı bulunan astra maksimum 244 km/s hızına ulaşabiliyor. Drag testine aldığımızda ise aracımızı 100 km yi yaptığımız testler sonucu minumum 6.4 saniyede gördü. Yakıt tüketimi olarak ise 100 km de ortalama 13 litre benzin tüketiyor. Gösterdiği performansa göre normal olan bu tüketim hergün zamlanan petrol karşısında tercih edilmeme sebebini doğurabiliyor.

    Ayrıca opel astra opc lerin 1.3 ekonomik paketi ve dizel motor seçenekleri de bulunuyor.
    Genel olarak araca baktığımızda dış görünüm olarak ön hatlarının ve çamurlukların biraz estetiğe ihtiyacı olduğunu ve arka kısım ile ön kısmın estetikte birleştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Kullanılan arka tarafındaki ufak camlar sürücüyü kısmen rahatsız etsede zamanla alışıyor. Yan aynaların büyük olması şehir trafiğindeki gençlerin vazgeçemediği makas olayındaki kaza olasılığını oldukça düşürmüş ve rahat bir görüş açısı sağlanmış. Yine aracın içine bindiğimizde ilk bakışta göze güzel gelen ama inceleme esnasındaki hatların çok keskin çizildiğini ve bunun da hoş durmadığını görüyoruz. Opel bayilerinde sunulan birçok farklı astra paketleri sayesinde araç kullanılanabilir kılınmış. Ayrıca çelik cant ve seçtiğiniz araba modeline göre 225 40 18 lastik ebatına kadar orjinel çıkış alabiliyorsunuz. Aracın dizel paketinin de olması büyük ilgi görüyor. Ayrıca dizel motor testinde de görüyoruz ki dizel motorlar eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve arabada hantallık yaratmıyorlar. Mühendislerin bu yöndeki çalışmaları sonucu artık gaza dokunur dokunmaz araba hissediyor.
    Sonuç olarak sportif yapısı ve sunulan seçenek sayısının çok olması ile araba almadan önce görülmeye değer bir araç. Yol tutuşunun yüksek olması bizi mutlu ederken iç hacminin küçük olması dezavantajı olmuş. Dizel dahil motor sesini içeriye almaması sayesinde gözümüze tekrar giriyor ve bizden iyi not alıyor.

    Alıntı



  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: Opel Astra Opc Tam İnceleme

    Reklam



    Opel astra ülkemizde çok çok fazla kullanılmaktadır.Bu nedenle Alman firması için Türkiye oldukça iyi ve büyük bir pazardır.Bu pazarda söz sahibi olmak için de sürekli yeniliklere devam etmekteler.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi