36-72 Aylık Çocukların Eğitimsel Gelişimi

+ Yorum Gönder
Çocuklarımız ve Okul Öncesi Eğitim Bölümünden 36-72 Aylık Çocukların Eğitimsel Gelişimi ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    gökçe34
    Özel Üye
    Reklam

    36-72 Aylık Çocukların Eğitimsel Gelişimi

    Reklam



    36-72 Aylık Çocukların Eğitimsel Gelişimi

    Forum Alev
    PSİKOMOTOR GELİŞİM


    ·Denge tahtasında ileri-geri ve yan yan yürür.
    ·Başlama ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür.
    ·Yardımla sekerek yürür.
    ·Topuk ve ayak ucunda geri geri yürür.
    ·Parmak ucunda koflar.
    ·Yaklaşık 30 cm yükseklikten atlar.
    ·Ritmik olarak seker.
    ·Tek ayak üzerinde 8-10 sn durur.
    ·Düşmeden 10 kez öne doğru çift ayak sıçrar.
    ·Koflarken yerden bir şey alır.
    ·Kendi başına ip atlar.
    ·Yardımsız bisiklete biner.
    ·Kendi bedeni etrafında döner.
    ·Ayak değiştirerek merdiven iner ve çıkar.
    ·Ritmik hareketleri yapar.
    ·Topu yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır.
    ·Orta büyüklükteki topu yerde birden fazla sıçratır.
    ·1 m yukarı atılan topu yakalar.
    ·Kendine doğru zıplatılan topu yakalar.
    ·Topu 3 cm uzaktaki hedefe doğru atar.
    ·Kağıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser.
    ·Atma ve tutma davranışlarını gerektiren etkinliklere katılır.
    ·Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur.
    ·Baskı ve yapıştırma işlerini yapar.
    ·Yetişkin gibi kalem tutar.
    ·Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde katlar.
    ·Modele bakarak daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizer.
    ·Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgiler çizer ve bunların kombinasyonlarını oluşturur.
    ·İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını sayar.
    ·İsmini kopya eder.
    ·1-5 arası rakamları kopya eder.
    ·Eksik insan resmini tamamlar.

    SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM


    ·Duygularını belli eder.
    ·Başkalarının duygularını anlar.
    ·Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar.
    ·Kurallı oyunların kuralına uyar.
    ·Bir oyunun kuralını başkasına açıklar.
    ·Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
    ·Kendine güven duyar.
    ·Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
    ·Kendine bir amaç belirleyip davranışlarını ona göre yönlendirir.
    ·Arkadaş seçiminde kararlılık gösterir.
    ·Belli bir olayı, durumu canlandırır.
    ·Kendini ifade etmede özgün yollar kullanır.
    ·Kendi cinsiyetine uygun davranır.
    ·Haklarını korur.

    DİL GELİŞİMİ


    ·Günlük deneyimlerini anlatır.
    ·Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni sırası ile yerine getirir.
    ·Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek kullanır.
    ·Cümlelerinde özneye uygun fiil kullanır.
    ·Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar.
    ·Bazı sözcüklerin e ve karşıt anlamlarını bilir.
    ·“Ne zaman, neden, nasıl?”gibi soru sözcüklerini içeren soruları yanıtlar.
    ·“Bana tersini söyle” yönergesine doğru yanıt verir.
    ·Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde kullanır.
    ·Cümlelerinde “çünkü, daha sonra” gibi bağlaçlar kullanır.
    ·Birleşik cümleler kullanır.
    ·Basit şakalar yapar.
    ·Bazı soyut ifadeleri anlar.
    ·Evinin ve/veya anne-babasının telefon numarasını söyler.

    BİLİŞSEL GELİŞİM


    ·Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler.
    ·10-25 parçalı yap-bozu tamamlar.
    ·İki üçgeni birleştirerek kare yapar.
    ·Aynı dokudaki 6-10 nesneyi eşleştirir.
    ·Aynı dokudaki 6-10 nesneyi gruplandırır.
    ·Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır.
    ·1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile rakamlar arasında ilişki kurar.
    ·1’den 10’a kadar olan nesneleri kullanarak toplama ve çıkartma yapar.
    ·Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
    ·1’den 10’a kadar olan rakamları sıralar.
    ·Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar.
    ·Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar.
    ·Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar.
    ·Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder.
    ·Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder ve söyler.
    ·Nesnelerin kendi içindeki konumunu birinci, ikinci şekilde isimlendirir.
    ·“En az, en çok, birkaç” gibi miktar bildiren ifadeleri kullanır.
    ·Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
    ·20’ye kadar ritmik sayar.
    ·“Dün, bugün, yarın” ile ilgili konuşur.
    ·Beş harfi isimlendirir.




  2. 2
    HiLary
    Yeni Üye

    --->: 36-72 Aylık Çocukların Eğitimsel Gelişimi

    Reklam



    ahh ahh siz bunları bide bana sorun hepsinin ayrı ayrı modülü varr hepsini ayrı ayrı işliyoruz inceliyoruz çok zorr ama bi tek bunlar olsa qene iii:)







+ Yorum Gönder
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi