Escape from Monkey Island Rehber

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
Tanıtım ve Oyun Rehberi Bölümünden Escape from Monkey Island Rehber ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 13
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    --->: Escape from Monkey Island Rehber

    Reklam



    Jambalaya Island (devam)

    Kaldı son parça, bronze hat. Tekrar küçük sandalınıza binin ve daha önce okulu ve kuklaları bulduğunuz kıyıya çıkın. Kıyıya çıkar çıkmaz hemen sağınızda eski bir balıkçı kulübesi göreceksiniz. Onun sağından devam edin, iki korsanın olduğu bir sahile çıkacaksınız. Korsanlardan biri sizi görür görmez kaçmaya başlayacak. Kalan korsana niye diğerinin kaçtığını, omzundaki papağanları ve şehirdeki heykelle bir ilişkisi olup olmadığını sorun. Buraya ilk gelişinizde sizi durduran geminin kaptanının sahilde ikiden fazla korsan görür görmez hemen toplarını ateşlediğini, papağanlardan birinin her zaman doğru, diğerinin ise her zaman yalan söylediğini ve en önemlisi şehirdeki heykelin babasına ait olduğunu ve heykelin şapkasını onun kestiğini öğreneceksiniz. Şapkayı sahildeki kayalardan birinin altına saklamış ama hangisi olduğunu hatırlamıyor. Şimdi uzun ve sıkıcı olan kısma başlayabiliriz, ekranın sağından düzinelerce kayanın sizi beklediği sahile çıkın. Kayaları üçerli gruplar halinde inceleyeceksiniz. İlkine yaklaşın, inventory'den düdüğü çıkarın ve çalın. Papağanlar gelecek. Papağanlardan birine inventory'nizdeki grog'u, diğerine de kahveyi (groggoccino) içirtin. Grog'u içen sarhoş olup sallanmaya başlayacak, kahveyi içen de zıp zıp zıplamaya. İstediğiniz bir tanesine örneğin iki kere ikinin kaç ettiğini sorun. Eğer dört derse, o her zaman doğru söyleyen papağan demektir ve durumuna dikkat edin, yani sarhoş mu yoksa zıplayıp duruyor mu? Papağanlar her seferinde yer değiştireceğinden, doğru söyleyen papağanı ancak böyle anlayabilirsiniz. Şimdi doğru söyleyen papağana şapkanın bu kaya altında olup olmadığını sorun. Maalesef hemen evet demiyorlar. Üç kayada da aynı şeyi deneyin (yani kayanın önüne gidin, düdüğü çalıp papağanları çağırın ve doğru söyleyene şapkanın burada olup olmadığını sorun). Üç kayadan üçünde de bulamamışsanız, diğer kayalara geçin. Ben beşinci veya altıncı kayada şapkayı ancak bulabildim, her seferinde aynı animasyonları izlemek zorunda olduğunuz için bu iş inanılmaz sıkıcı. Doğru kayayı bulduğunuzda (yani papağan sorunuza evet diye cevap verdiğinde), inventory'den kuklalarınızı çıkartın ve gösterinize başlayın. Sahilde iki kişiden fazlasını görünce topları çalıştıran kaptanı sinirlendirecek diyalogları seçin. Bir süre sonra, kaptan sinirlenip topu ateşleyecek, gülle kayayı parçalayacak ve siz de son parça olan bronze hat'i alabileceksiniz.. Şimdi Melee Island'a geri dönebiliriz.

    ACT 3 - Monkey Island

    Siz yokken neler olmuş böyle? Elaine kayıp ve seçimi LeChuck kazanmış. Üstelik Ozzie ile ortak çalışıyorlarmış. Sizi hiçbir şeye karışamayacağınız kadar uzak bir yere bırakmaya karar veriyorlar ve... gözünüzü açtığınızda Monkey Island'dasınız! Özlemiş miydiniz?
    Ekranın sol üstünde, yeşil ağaç yaprakları arasında muzlar duruyor. Görmesi biraz zor ama yeşilin içinde sarı bir renk arayın, eninde sonunda bulursunuz (screenshot'a da bakabilirsiniz). Şimdilik muzları kullanmayacaksınız ama yerleri aklınızda olsun. İlerleyin ve haritaya çıkın. Hemen önünüzdeki kampa (Herman's Camp) girin. Buradaki kulübenin önünde, yerde bir adet hindistan cevizi var, alın. Herman'la konuşun. Hafızasını kaybetmiş. En son hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun. Kafasına düşen sert bir cisimden bahsedecek. Tanıdık geldi mi? Elinizdeki hindistan cevizini Herman'ın kafasına fırlatın, hafızasının bir bölümü yerine gelecek (Eğer patch'i yüklememişseniz, bu noktada Herman'ın hafızası yerine gelmiyor. Tuhaf bir bug, patch'i yükleyin). Tekrar ilk hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun. Lavla kaplı bir araziden ve bir süt şişesinden söz edecek. Maalesef henüz işinize yarayabilecek başka bir şey hatırlamıyor.
    Haritaya çıkın. Herman'ın kampının sağ tarafında yer alan Canyon bölgesine girin. Burada bir maden girişi var. Girişin hemen önünde bir kaktüs duruyor, kaktüsün dibinde de bir adet "banana picker" duruyor, alın ve tekrar haritaya çıkın. Haritanın sol üstündeki Lava Field'e gidin. Lava Field'e girmeden hemen önce, (hala haritadayken) biraz sola saparsanız Volcano Castle girişini göreceksiniz, buraya girin. Bir ara demo Timmy'nin boş bir süt şişesini bir lav havuzuna fırlattığını gösterecek, şişe kayalardan birinin üzerine düşecek. Evet, maalesef onu almalısınız. Lav kullanmayan bir adventure oyunu görsem çok şaşıracam zaten, lavdan nefret ederim!
    İlerleyin ve "cathedral"a girin. Burası "dünyanın ilk LeChuck kilisesi". Girer girmez ekranın altında "look at shields" yazısı çıkacak. Banana picker'ı çıkarın ve shields üzerinde kullanın, iki adet "tiny shields" sahibi olacaksınız. Katedralin içinde dolaşın, karşınıza hayalet bir rahip çıkacak. Sonuca hızla ulaşmak istiyorsanız, diyalog seçenekleri arasında içinde lav kelimesi geçenleri seçin. Rahip size aşağıdaki lav havuzunun "yeni evli iftler için hoş bir gezinti yeri" olduğunu söylüyor ve orada gezebilmek için bir kayık olduğunu söylüyor. O kayığa binip binemeyeceğinizi sorun. İlk anda reddedecek ama bir daha sorun, bu sefer kabul edecek. Kayığa binip süt şişesinin olduğu lav havuzuna ineceksiniz.
    Banana picker'ı hazır edin. Kayığı kontrol etmek son derece zor, ama elinizden geleni yapın. Yolunuzu kapatan kütüklerden onlara çarparak kurtulabilirsiniz. Eninde sonunda süt şişesinin olduğu kayanın yanından geçeceksiniz ve ekranın altında "use banana picker with milk bottle" yazısı çıkacak. Hemen süt şişesini alın! Geriye dönüş işlemi otomatik. Burada kontrolün çok zor olduğunu biliyorum, ama yılmayın. Ben altıncı veya yedinci deneyişimde ancak becerebildim (ilkinde beceremezseniz -ki büyük ihtimalle öyle olacak- rahipten tekrar kayığa binmenize izin vermesini isteyin), bir "trick" varsa da keşfedemedim, kusura bakmayın.
    Tekrar Herman'ın kampına geri dönün. Süt şişesini Herman'ın kafasına fırlatın, hafızasının bir bölümü daha yerine gelecek. Ona en son hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun, bir akordiyon'dan bahsedecek.. Akordiyon?
    ForumAlev --->: Escape from Monkey Island Rehber

  2. 14
    InKusTe
    Usta Üye
    Monkey Island (devam)

    Haritaya çıkın. Kampın sol tarafındaki Vista Point'e gidin. Bir bulmacayla daha karşı karşıyayız. Ekranın altında karınca yuvalarına benzeyen bir sürü oluk var. Önünüzde de bir sürü taş parçası duruyor. Yapmanız gereken şey, ekranın en altındaki oluklardan ortadakine bir kaya parçasını sokmak. Bunu nasıl yapacağınıza gelince, kayaları belli bir sırada deliklere atacaksınız. (Yapma yaa?) Şimdi elinize bir kaya parçası alın ve en sağdaki deliğe atın. Hemen bir tane kaya parçası daha alıp bekleyin. İlk attığınız kaya parçası bir köke takılacak ve kökü biraz titretecek. Bu olur olmaz, elinizdeki kaya parçasını ortadaki deliğe atın ve hemen bir kaya daha alın. Bu attığınız kaya parçası da bir köke takılıp kökü biraz sallayacak, o anda kayayı en soldaki deliğe atın ve bir tane daha kaya alın. Bu attığınız kaya da bir kökü sallayınca, elinizdeki kayayı tekrar en soldaki deliğe atın. Becerirseniz attığınız kayanın az önce kayıkla dolaştığınız havuzun belli bir yerine düştüğünü gösteren bir demo girecek. Unutmayın, her taşı bir önceki taş bir kökü salladığı anda atacaksınız ve sıra şu şekilde: En sağ, orta, en sol, en sol.
    Katedrale geri dönün ve kayıkla bir tur daha isteyin. Havuza girdiğinizde, havuzun sizi normalde katedrale geri döndüren kısmına girin, ama girer girmez az önce oraya düşürdüğünüz taşın olduğu yöne doğru sapın. Ufak bir lav havuzuna gireceksiniz, gönül rahatlığıyla karaya çıkın. Bulunduğunuz yerin sol üst tarafında, yeşil bir palmiye ağacı var. Use komutuyla ağacı devirin, bir köprü yapmış oldunuz. Artık bu tarafa geçmek için her seferinde kayıkla gezintiye çıkmak zorunda değilsiniz. Sağ tarafta ise taş bir köprü var. Köprüden geçin ve haritanın daha önce giremediğiniz karşı tarafına geçmiş oldunuz.. Monkey Town'a gidin. Maymunlar Kralı Jojo ile tanışın. Şapkasına dikkat ettiniz mi? Jojoya şapkası ile ilgili sorular sorun, bunun "bir onur simgesi" olduğunu söyleyecek. Bunun ne anlama geldiğini sorun, size "Monkey Combat"tan bahsedecek. Monkey Combat ne derseniz hemen belirteyim ki, baş ağrısına yol açmak için birebir olan bir şey.. Jojoyu dikkatle dinleyin veya dinlemeyin, neticede monkey combat'ın ne olduğunu aşağıda anlatıyorum.
    Köyün içinde dolanın, kulübelerden birinde elinde bir akordiyon tutan bir maymun göreceksiniz. Shield'i elinize alın ve kullanın (use shields), maymun akordiyonu bırakıp shield'leri alacak, siz de akordiyonu alın.
    Herman'ın kampına dönün. Tahmin edin ne yapacaksınız; akordiyonu Herman'ın kafasına fırlatın. Şahsen ben Herman'ın Türk olduğuna ve adının da büyük ihtimalle Hayrullah olduğuna ikna oldum, neticede kafasına vurunca aklı başına geliyor.. Akordiyonu kafasına yiyince, Herman'ın hafızası tamamen yerine gelecek, ve adının Herman olmadığını hatırlayacak. Hayır, Hayrullah da değil.. O sizin kayınpederiniz, Elaine'in babası! Yıllar önce Ozzie yüzünden bu adaya düşmüş ve hafızasını kaybetmiş. Onunla size gubernatorial symbol'ü verene dek konuşun. Bu symbol'ün Ultimate Insult için gerekli bir parça olduğunu da öğrenmiş oluyoruz.







  3. 15
    InKusTe
    Usta Üye
    Monkey Island (devam)

    Artık Monkey Combat için hazırsınız. Peki Monkey Combat nedir? Yapılması imkansız bir şey. Tamam, hemen umutsuzluğa kapılmayalım. En azından denemek lazım. Fakat şunu belirteyim ki, şu Monkey Combat için harcadığım zamanı derslere verseydim şimdiye doçenttim.
    Monkey Combat, beş temel hareketten oluşuyor:
    Anxious Ape (AA)
    Bobbing Baboon (BB)
    Charging Chimp (CC)
    Drunken Monkey (DM)
    Gimpy Gibbon (GG)
    Bu hareketlerden her biri, diğer ikisini yeniyor. Yani örneğin AA, BB ve GG'yi yeniyor. Daha doğrusu benim oyunumda yeniyor.. Hangi hareketin hangilerine karşı etkili olacağı oyun her başladığında farklı bir şekilde belirleniyor, yani benim oyunumla sizinki birbirinden tamamen farklı.. Bende AA BB'ye karşı etkili olabilirken sizde tam tersi olabilir, kendiniz bulacaksınız. İş sadece bu kadar olsa kolay. Bu hareketleri yapabilmek için belirli sözcükler söylemeniz gerekiyor. Dört tane sözcük var:
    Ack (A), Cheek (C), Eek (E) ve Oop (O).
    Örneğin OCE demek, AA duruşunu almanızı sağlıyor. Hangi sözcüklerin hangi duruşu sağlayacağı da tamamen random (rastgele) olarak yaratılıyor, yani yine sizin oyununuzla benimki farklı. İşin karışık yanı, belirli bir duruştan diğerine geçerken söyleyeceğiniz sözcük sırasının her seferinde değişmesi. Örneğin AA duruşundan GG duruşuna geçmek için AOE demeniz gerekirken, AA duruşundan DM'ye geçmek için EEE demeniz gerekiyor (Neyse ki tam tersi durumda sözcük sıraları değişmiyor, yani GG'den AA'ya geçmek için yine AOE, DM'den AA'ya geçmek için de yine EEE demeniz yeterli). "Gerekiyor" derken benim oyunumda gerektiğini unutmayın, sizinkinde söylenecek sözcükler değişik olacaktır. Yapmanız gereken iki şey var: Hangi duruşun hangilerini yendiğini ve bir duruştan öbürüne hangi sözcüklerle geçileceğini bulmak. Elinize kağıt kalemi alacaksınız ve oturup hepsini tek tek yazacaksınız. Pratik yapmak ve bu söylediğim şeyleri bulmak için Monkey Town yolunda gezinen maymunları kullanabilirsiniz. Zaten önce bu maymunları yenmeden JoJo ile karşılaşamıyorsunuz. Kurallar bunlar, yöntemi bulmak size kalmış... Bu noktada benim oyunumla sizinki tamamen farklı olacağından size yardım edemiyorum. Karşılaşma çok basit kurallarla işliyor, Guybrush ve rakibinin sağlıkları muz simgeleriyle ifade edilmiş, rakibinin muzlarını sıfıra indiren maçı kazanır. İşi öğrenince (ki epey sürüyor) gidip JoJo ile karşılaşın, onu yenin ve şapkasını alın.
    Bölümün başındaki sahile geri dönün. Banana picker'ı kullanarak daha önce söylediğim yerdeki muzların hepsini alın. Timmy'e bir tane muz ikram edin, sizi takip edecek. Haritaya çıkıp Canyon'a gidin. Timmy'nin hala sizi takip ettiğinden emin olun, gerekirse ona tekrar muz verin. Peşinizde Timmy'le beraber madenden içeri girin ve buradaki demir kapının önüne gidin. Kapıdaki vent'i açın, içeri bir tane muz fırlatın, Timmy delikten içeri girecek. Deliği (yani vent'i) hemen kapayın. Kapının üstündeki portal'da bir tane muz kullanın, Timmy sizin için kapıyı açacak. İçeri girin.
    Mekanik aksamlarla dolu bir odadasınız. Önünüzdeki dev vidalara benzeyen şeyin üstünde bir tane weed whipper var (screenshot'a bakabilirsiniz). Onu banana picker'ı kullanarak alın ve kayıkla tura çıktığınız Lava Field'e dönün. Kayığınızın girdiği küçük lav havuzunu hatırlıyor musunuz? Çevresinde bir sürü ot (patch of weeds) var. Weed whipper'ı patch of weeds üzerinde kullanın. Lavın madendeyken girdiğiniz odanın içine aktığını gösteren bir demo girecek, makineye güç sağlamış oldunuz. Haritaya çıkın ve Big Monkey Head'in olduğu bölgeye gidin.
    Dev maymun kafası heykeli önünde durun ve JoJo'dan aldığınız şapkayı heykel üstünde kullanın, Guybrush şapkayı heykelin kafasına atacak. Banana picker'ı heykelin burnu üzerinde kullanın, dev ağız açılacak, hey burada merdivenler var! İçeri girin, bir tür kontrol odasına çıktınız. Gubernatorial Symbol'u buradaki prominent slot üzerinde kullanın (screenshot'a bakabilirsiniz). Dev heykel harekete geçecek, meğer bu bir robotmuş. İşte en sonunda adadan ayrılıyorsunuz.







+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi