Lisede Alanı Yabancı Dil Olan öğrenci Ygs Sınavında Hangi Derslerden Sınava Girecek?

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Lisede Alanı Yabancı Dil Olan öğrenci Ygs Sınavında Hangi Derslerden Sınava Girecek? ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Lisede Alanı Yabancı Dil Olan öğrenci Ygs Sınavında Hangi Derslerden Sınava Girecek?





  2. 2
    RüzgarGülü
    Bayan Üye





    Cevap:
    BÖLÜM VE SINAV
    * MF bölümlerindeki programlara yerleşmek için LYS1 ve LYS2,
    * TM bölümlerindeki programlar için LYS1- LYS3,
    * TS bölümlerindeki programlar için LYS3-LYS4,
    * Yabancı Dil programları için sadece LYS gerekecek. Öğrenciler kendilerine güvenmeleri halinde 5 LYS sınavına da girip tercih yapabilecek. Örneğin lisede TS bölümünden mezun olan bir öğrenci kendi alanında devam etmek isterse TS içindeki LYS3-LYS4 testlerine girecek. Bu öğrenci mühendislik isterse mühendislik MF grubunda yer aldığından LYS1 ve LYS2 sınavlarına da katılacak. Meslek lisesi öğrencileri ilgi alanlarına göre TS, TM, MF testlerine girecek. Bu öğrenciler kendi alanları dışında bir alan seçerse o alanın sınavlarına katılacak. Böylece yıllardır tartışılan farklı katsayı uygulaması da ortadan kalkmış olacak.
    Öğrencilere ilk sınavda 180 soru sorulacak
    Mart 2010'da yapılacak 180 dakikalık sınavda 180 soru sorulacak, haziran ayındaki 5 sınavda ise 2.5 saatlik sürelerde 120-150 sorunun yanıtı istenecek
    2010 yılında iki bölüm olarak yapılacak üniversiteye giriş sınavı, 6 aşamada gerçekleşecek. Birinci aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS), ikinci aşama ise Lisans Yerleştirme Sınavı (LGS) olarak adlandırıldı. Bu yıl, lise 3'üncü sınıfta öğrenim gören öğrencileri kapsayan yeni sistemin ders ve soru dağılımını, puan hesaplamalarını Uğur Dershaneleri Sınav koordinatörü Turgay Polat ve Eğitim Danışmanı Banu Gürün SABAH'a değerlendirdi. Yeni sistemle getirilen iki aşamalı sınavın ilk ayağı olan YGS, 2010 Mart ayında yapılacak. Öğrencilere ortak olan alan derslerinden 180 dakikada 180 soru yöneltilecek. Bu bölümde sadece 'Temel Matematik' ve 'Temel Türkçe'den alınan puanlar LYS'ye etki edecek. Alınan puan Meslek Yüksek Okulu ve Özel Yetenek Sınav'ı baraj puanını belirleyecek. Bu sınavda belirlenecek barajı geçemeyen öğrenciler, ikinci aşamaya giremeyecek. Sınav soruları, derse bağlı olmayan, muhakeme gücü yüksek ve yorum becerisi içeren sorulardan oluşacak. Sınavdaki soru dağılımı ise şöyle olacak: Temel Matematik (Matemetik-Geometri: 45 soru), Türkçe (Türkçe: 45 soru) Fen Bilimleri (Fizik-Kimya-Biyoloji: 45 soru) Sosyal Bilimler (Tarih-Coğrafya-Felsefe: 45 soru)
    LYS HAZİRANDA
    Kısa adı LYS olan Lisans Yerleştirme Sınavları ise haziranda yapılacak. Sınavlar, farklı günlerde toplam 5 oturumda gerçekleşecek. Her oturumda farklı bir test uygulanacak. Öğrenciler, girmek istedikleri yükseköğretim programına göre en az iki teste katılacak. AOBP uygulaması devam edecek, ancak etkisi azaltılacak. Her testte 120-150 arası soru bulunacak ve 2.5 saat süre verilecek. 5 ayrı sınavın içerdiği dersler şöyle olacak:

    1- LYS-1 = Matematik-Geometri-Analitik Geometri
    2- LYS-2= Fen Bilimleri-Fizik-Kimya-Biyoloji
    3- LYS-3= Türkçe-Edebiyat-Dil Anlatım-Coğrafya
    4- LYS-4= Sosyal Bilimler-Tarih-Coğrafya- Felsefe grubu
    5- LYS-5= Yabancı Dil

    Lisedeki bölümlere göre öğrencinin girmesi gereken 2 sınav ise şöyle gruplanıyor:
    * Türkçe-Matematik bölümü: LYS-1 ve LYS-3
    * Matematik-Fen bölümü: LYS-1, LYS-2
    * Türkçe-Sosyal bölümü: LYS-3, LYS-4
    * Yabancı dil bölümü: LYS-5
    PUAN HESAPLAMASI
    Sınava katılacak öğrenciler, girdikleri testlere göre farklı puanlar alacak. Öğrencilerin her ders için alacağı puanlar ayrı hesaplanacak. Girdikleri testlere göre de MF 1-2-3, TM 1-2-3, TS 1-2-3 ve YD 1-2-3 puanları hesaplanacak. Bu puanlar hesaplanırken derslerin ağırlığı farklı olacak. Örneğin MF-1 ve MF-2 de fizik dersinin katkısı değişecek.

    Fakültelerin hangi puan türüne göre öğrenci alacağı üniversitelerden görüş alındıktan sonra YÖK tarafından belirlenecek. Örneğin Makine Mühendisliği bölümü sadece MF değil TM alanına göre de öğrenci alıp almayacağını bildirecek. YÖK'ten yapılan açıklamada şöyle denildi: "YGS test puanları üzerinden belirli yeterliliklerin aranması LYS'deki derslere ait testlerin ağırlıkları, puan türlerindeki testlerin ağırlıkları, aynı yükseköğretim programı için birden fazla puan türü tanımlanması hususları fakültelerden görüş alınarak YÖK tarafından daha sonra karara bağlanacaktır."
    Sistemde zayıf nokta, yerleştirme
    Yeni sistemi öğrencinin bilgisini ölçme konusunda olumlu bulan eğitimciler, yeteneklerine göre yönleneceği okullara yerleştirmenin zayıf nokta olduğu uyarısı yaptı
    2010 yılında öğrencilerin iki aşamada toplam 6 sınava gireceği yeni sistemin olumlu ve olumsuz yönleri konusunda Uğur Dershaneleri Sınav Koordinatörü Turgay Polat ve Eğitim Danışmanı Banu Gürün görüşlerini bildirdi. Bilgiyi ölçme ve hata payını düşürme konusunda başarılı bulunan yeni sistemin öğrencilere, bölüme ve okul türüne bakmaksızın istedikleri kadar sınava girme ve istedikleri alanda puan hesaplama hakkı vermesinin ilgi ve yeteneklerine uygun fakültelere girme şansı vereceği yorumu yapıldı. Ancak burada yerleştirme önem kazanıyor.
    Yerleştirmenin merkezi yapılması ve üniversitelere göre bölümlerin farklı puan türüyle almaması gerekiyor. Aksi halde uzmanlara göre bölümler ve üniversiteler arası kopukluklar yaşanabilir. Polat ve Gürün'e göre sınava hazırlanan öğrencilerin gözden kaçırmaması gerekenler şöyle:
    * YÖK tarafından, test içerikleri ve bölümlerin öğrenci alacağı puan türlerinin daha sonraya bırakılması bazı bölümlerin puan türlerinin değişeceğini gösteriyor.
    * Birinci aşamada yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)'nin ikinci bölüme etkisi olacak, ancak oranı ve türü belirlenmemiş.
    * AOBP'nin 2009'da yapılması düşünülen etkisinin azaltılması işlemi 2010'a bırakılmış.
    * Katsayılar tam belirlenmemiş.
    * Öğrencilerin lisedeki alanına bağlı sınava girip girmeyeceği belirlenmemiş. Kısacası, yeni sistem, mevcut ÖSS'nin genişletilmiş bir hali. YGS, öğrencilerin lehine. Ancak, ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavları oturumlarının işlerliği önemli.
    NE YAPILMALI?
    Polat ve Gürün'ün sistemde dikkati çektikleri diğer uygulamalar ise şöyle:

    * Bölümlerin puan türü belirlenirken puan türleri arasında 'eşitlik ilkesine' uyulmalı.
    * Yeni sınav sistemi, öğrencileri daha çok sınav ve soru ile sorguluyor. Bu olumlu bir gelişme, tek oturumlu ve konuları tam kapsayamayan ÖSS, seçici misyonunu yitirmişti.
    * Derslerin ağırlıkları ve bölümlere göre ayrılması, öğrencilerin daha hedefli ve amaçlı hazırlanmasını sağlayacak. Örneğin mühendisliğe hazırlanan öğrencinin iyi derecede fen ve matematik öğrenmesi gerekecek. Bu da öğrencinin bu derslere ilgisini artıracak.
    * Öğrencilere istedikleri kadar sınava girme ve istedikleri alanda puan hesaplama hakkı verilmesi ilgi ve yeteneklerinde ortaya çıkan değişimlere göre yükseköğretim programı seçmelerine yol açacak.
    * AOBP'nin etkisinin azaltılması olumlu bir yaklaşım. Öğrencilerin eşit şartlarda sınava katılması ve yarışması sağlanacak.
    * Sistem, öğrencilerin eğitimden kopmalarını önleyecek, lise son sınıfa kadar eğitimin içinde olmalarını sağlayacak.
    * LYS'nin 5 farklı oturumda yapılması öğrencinin dikkat dağınıklığını azaltacak.
    * Yerleştirmenin merkezi yapılması ve üniversitelere göre bölümlerin farklı puan türüyle almaması gerekir.









+ Yorum Gönder
ygs dil bölümü dersleri,  yabancı dil öğrencileri hangi sınava girecek,  yabancı dil bölümü ygs kaç,  dil bölümü hangi sınavlara girecek,  dil öğrencileri ygs kaç
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi