Türkiye'de ödenen vergiler ve bu vergilerin yüzde %'de oranları

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Türkiye'de ödenen vergiler ve bu vergilerin yüzde %'de oranları ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Türkiye'de ödenen vergiler ve bu vergilerin yüzde %'de oranları





  2. 2
    RüzgarGülü
    Bayan Üye





    Cevap:
    Katma Değer Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)
    Katma Değer Vergisi (kısaca K.D.V.) Türkiye'de yapılan mal ve hizmet teslimlerinde mal veya hizmeti teslim alanın teslim edene ödediği vergidir. 1984 yılında kabul edilen 3065 sayılı kanuna göre uygulanır. Bu kanunun yasama organınca kabul edilmesinden çok kısa bir süre sonra uygulamaya konulması dönemin bürokratları ve politikacıları tarafından bir başarı öyküsü olarak sunulmuştur. Bünyesinde barındırdığı vergi iadesi uygulaması sayesinde kayıtdışı ekonomi ile mücadelede önemli bir yol katedilmesini sağlamışsa da bu uygulama günümüzde kaldırılmıştır.

    Türkiye'de Katma Değer Vergisi şunlardan alınır:
    Ticari sınai zirai faaliyet ve serbest meslek faaliyeti çerçevesinde yapılan teslim ve hizmetler
    Her türlü mal ve hizmet ithalatı
    Diğer faaliyetlerden doğan teslim ve hizmetler:
    Posta telefon telgraf teleks ve bunlara benzer hizmetler ile radyo ve televizyon hizmetleri
    Spor-toto oynanması piyango tertiplenmesi at yarışları ve talih oyunları tertiplenmesi oynanması
    Profesyonel sanatçıların yer aldığı gösteriler ve konserler
    Müzayede mahallerinde ve gümrük depolarında yapılan satışlar.
    bunun yanında;
    Ekmek ve un mamulerinde %1 sembolik bir vergi uygulanırken standart kullanım eşyalarında %18 uygulanır. Yüksek tanımlı HD-TV'leri içinse yakın bir zamanda %25lik lüks tüketim vergisi uygulaması söz konusudur.
    Varlık Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)

    Varlık Vergisi
    11 Kasım 1942 tarih ve 4305 sayılı kanunla konulan olağanüstü servet vergisinin adıdır.
    Yasanın Gerekçesi
    Varlık Vergisi kanununun resmi gerekçesi hükümet tarafından "olağanüstü savaş koşullarının yarattığı yüksek kârlılığı vergilemek" olarak dile getirilmiştir. Oysa basına kapalı olarak yapılan CHP grup toplantısında başbakan Şükrü Saracoğlu'nun vurguladığı gerekçe farklıdır:
    "Bu kanun aynı zamanda bir devrim kanunudur. Bize ekonomik bağımsızlığımızı kazandıracak bir fırsat karşısındayız. Piyasamıza egemen olan yabancıları böylece ortadan kaldırarak Türk piyasasını Türklerin eline vereceğiz."
    Yasanın Uygulanışı
    Başbakan Saracoğlu 5 Ağustos 1942'de okuduğu hükümet programında "Biz Türküz Türkçüyüz ve daima Türkçü kalacağız. Bizim için Türkçülük bir kan meselesi olduğu kadar ve laakal o kadar bir vicdan ve kültür meselesidir. (...) Biz ne sarayın ne sermayenin ne de sınıfların saltanatını istiyoruz. İstediğimiz sadece Türk milletinin hakimiyetidir." diyerek yeni hükümetin sosyal politikasını açıkladı.

    1942 yazı boyunca İstanbul gazetelerinde hırsızlık karaborsacılık vurgunculuk ve ihtikârla ilgili haber ve yazılar ön plana çıkarıldı. Hemen her gün ve her gazetede "karaborsacı Yahudi" tiplemesini içeren karikatürler yayınlandı.
    12 Eylül 1942'de İstanbul defterdarlığı görevine atanan Faik Ökte'nin anılarında anlattığına göre Maliye Bakanlığı savaş dolayısıyla fevkalade kazanç elde ettiği iddia edilen kimselerin cetvelinin yapılarak müslümanların M gayrımüslimlerin G dönmelerin D harfiyle işaretlenmesini talep etti.

    11 Kasım'da Varlık Vergisi kanunu TBMM'de hiç tartışılmadan kabul edildi. Kanun her il ve ilçe merkezinde kimin ne kadar vergi ödeyeceğini belirleyecek servet tespit komisyonları kurulmasını komisyon kararlarının nihai ve kati olmasını vergi ödeme süresinin 15 gün olmasını bu süre içinde tahakkuk eden vergiyi ödemeyenlerin mallarının haczedilerek icra yoluyla satılmasını buna rağmen borcunu ödeyemeyen mükelleflerin borçlarını "bedenen çalıştırarak ödetmek" amacıyla çalışma kamplarına gönderilmesini öngörüyordu.
    İstanbul'da kurulan üç komisyon tahakkuk eden vergi listelerini 18 Aralık 1942'de açıkladı. Tahakkuk eden vergilerin %87'si gayrımüslim %7'si müslim mükelleflere yüklenmişti. Geri kalan %6 değişik kalemlerde olup bunların da çoğu gayrımüslim azınlıklar ve ecnebilerdi. 4 Ocağa kadar vergisini ödemeyen mükelleflere birinci hafta için %1 sonraki haftalar için %2 gecikme zammı uygulanacağı ilan edildi.

    Aralık 1942 ve Ocak 1943'te İstanbul'da gayrımüslimlere ait binlerce taşınmaz mülk el değiştirdi. El değiştiren mülkler arasında İstiklal Caddesi'ndeki yapıların büyük bir kısmı bulunuyordu. Satılan mülklerin %67 kadarı müslüman Türkler %30 kadarı resmi kurum ve kuruluşlar tarafından alındı. 21 Ocak 1943'ten itibaren İstanbul'da binlerce gayrımüslime ait ev ve işyerleri haczedilerek haraç mezat satıldı.

    27 Ocak ile 3 Temmuz 1943 arasında tümü gayrımüslimlerden oluşan toplam 1229 kişi çalışmak üzere Erzurum Aşkale'ye yollandı. Sözlü anlatımlara göre bu kişilerin aileleri Aşkale'ye sürülenlerin "sağ dönmeyeceğine" inanıyordu. Sürgünlerden 900 kişi 8 Ağustos1943'te yük vagonlarıyla Eskişehir Sivrihisar'a nakledildi.

    9 - 13 Eylül 1943 tarihlerinde New York Times gazetesinde Cyrus Sulzberger imzasıyla Türkiye'deki Varlık Vergisi uygulamasını eleştiren bir dizi yazı çıktı. Bu yazılardan hemen sonra 17 Eylül'de toplanan TBMM henüz tahsil edilmemiş olan Varlık Vergisi borçlarının silinmesine karar verdi. Aralık ayının ilk günlerinde Aşkale ve Sivrihisar sürgünleri yaklaşık on aylık esaretten sonra evlerine gönderildi.Çünkü o dönem ikinci Dünya Savaşı'nın kritik günleriydi ve Türkiye bu durumdan etkilenmek istememiştir.
    VARLIK VERGİSİ...Yasa metni11 Kasım 1942 Cumhuriyet tarihinin tartışılan yasalarından biri olan "Varlık Vergisi" Şükrü Saraçoğlu Hükümeti tarafından 9 Kasım 1942'de TBMM'ye sevkedildi. Yasa 11 Kasım'da Genel Kurul'da kabul edildi ve 12 Kasım 1942'de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

    17 Eylül 1943 tarih ve 4501 sayılı yasa ile bir kısım mükellefin vergi borçları silindi.

    15 Mart 1944 tarih ve 4530 sayılı "Varlık Vergisi Bakayasının Terkinine Dair Kanun" ile o tarihe kadar tarh edilmiş ancak tahsil edilememiş vergilerin silinmesiyle "Varlık Vergisi" uygulaması ortadan kalktı.
    Verginin sonuçları
    Varlık Vergisi kanunu ile toplam 314.900.000 TL vergi tahsil edildi. Bu sayının %70'i İstanbul'da toplandı. Toplam tahsilat 394 milyon TL olan 1942 devlet bütçesinin %80'ini buluyordu.
    1935 sayımında Türkiye nüfusuna oranı %198 olan gayrımüslim azınlıklar vergiden sonra başlayan göç nedeniyle 1945'te %156'ya ve 1955'te %108'e düştü.
    Kurumlar Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)
    Kurumlar Vergisi (KV) kurum kazançları üzerinden alınan vergidir. 5520 sayılı KV Kanunu 21/06/2006 tarihli 22205 sayılı resmi gazetede yayımlanarak 03/06/2005 tarihli ve 5422 sayılı KV Kanunu yürürlükten kaldırarak yürürlüğe girmiştir. KV oranı %20'dir. Kanunun 1. maddesinde verginin konusu belirtilmiştir:
    MADDE 1:
    Aşağıda sayılan kurumların kazançları kurumlar vergisine tâbidir:
    Sermaye şirketleri.
    Kooperatifler.
    İktisadî kamu kuruluşları.
    Dernek veya vakıflara ait iktisadî işletmeler.
    İş ortaklıkları.
    # Kurum kazancı gelir vergisinin konusuna giren gelir unsurlarından oluşur.

    Konut Edindirme Yardımı (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)
    Konut Edindirme Yardımı (KEY) Turgut Özal hükümeti döneminde çıkarılan çalışanların ücretlerinden belli bir oranda paranın kesilmesiyle işleyen vergidir. Toplanan bu paraların Konut Edindirme fonuna devredilip çalışanların emekliliklerinde kolayca ev sahibi olması amaçlanmıştır. 1987 Yılında yürürlüğe girmiş 1995 yılında ise yürürlükten kaldırılmıştır. Fonda biriken paralar tasarruf teşvik fonuna devredilmiştir. 2008 yılı itibariyle bu fonda biriken paraların geri ödenmesi kararlaştırılmıştır.
    KEY Süreci
    Konut Edindirme Yardımı 11 Aralık 1986 tarihli ve 3320 sayılı Memurlar ve İşçiler ile Bunların Emeklilerine Konut Edindirme Yardımı Yapılması Hakkında Kanun ile uygulamaya konulmuş olup KEY paraları 3320 sayılı Kanunun 1. maddesinde belirtilen kişiler (aylıklarını 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 926 Sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu 2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu ve 2802 Sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununa göre almakta olan Devlet memurları ile diğer kamu görevlilerine kanunla veya kanunların verdiği yetkiye dayanılarak kurulan kuruluşlarda çalışanlara ve T.C. Emekli Sandığından emekli adi malullük ve vazife malullüğü aylığı almakta olanlar 10 veya 10'dan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde çalışan işçiler 506 Sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu ile aynı Kanunun geçici 20 nci maddesine tabi ve 23 Ocak 1968 tarihli ve 991 sayılı Kanuna göre yaşlılık ve malullük aylığı bağlanmış olanlar) için çalıştıkları kurumlar tarafından Türkiye Emlak Kredi Bankasında Toplu Konut ve Kamu Ortaklığı İdaresi Başkanlığı adına açılmış olan hesaba yatırılmıştır. KEY 01 Ocak 1987 ile 31 Aralık 19951987 yılında yardım miktarı 3.500 TL ile 16.000 TL arsında iken bitim tarihi olan 1995 yılında bu miktarlar 17.500 TL ile 80.000 TL arasında değişmekteydi.

    26 Kasım 1999 tarihli ve 588 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 3320 sayılı Kanun yürürlükten kaldırılmış ve KEY hesabı karşılığı olarak hesapta bulunan toplam miktar değerinde Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketine ait gayrimenkullerin Emlak Konut Anonim Şirketine ayni sermaye olarak devredilmesi suretiyle Bankadaki KEY hesabı kapatılmıştır.

    KEY hesabı karşılığında ayni sermaye konulan Emlak Konut Anonim Şirketinin dönüşümü sonucunda kurulacak Gayrimenkul Yatırım Ortaklığından KEY hak sahiplerine hisse senedi verilmesi suretiyle KEY hak sahiplerinin alacaklarının itfası amaçlanmıştır. Ancak 588 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve ilgili mevzuat (2/5/2000 tarihli ve 2000/575 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı 19/10/2000 ve 23/3/2001 tarihli tebliğler) ile oluşturulan hak sahiplerine hisse senedi verilmesi suretiyle hak sahiplerinin alacaklarının itfası sistemi aradan geçen yıllara rağmen sonuçlanamamıştır.

    2008 yılı itibariyle bu fonda biriken paraların geri ödenmesi kararlaştırılmıştır. 5664 Sayılı Konut Edindirme Yardımı (KEY) Hak Sahiplerine Ödeme Yapılmasına Dair Kanun ve 14.08.2007 tarih 26613 (Asıl ) Sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Konut Edindirme Yardımı Hak Sahiplerine Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik Hükümlerine göre ödemelere başlanmıştır.
    Damga Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)

    Damga vergisi her türlü sözleşmeden doğan ve devlet tarafından alınan bir vergi çeşididir.
    Vergi Mükellefleri

    İki kişi arasında yapılan sözleşmelerde damga vergisinin mükellefi iki tarafa da aittir.
    Resmi dairelerle kişiler arasında yapılan sözleşmelerde verginin mükellefi kişilerdir. Vergiyi kişiler öder.
    Yabancı memleketlerle Türkiye`deki yabancı elçilik ve konsolosluklarda düzenlenen kâğıtların vergisini Türkiye`de bu kâğıtları resmi dairelere ibraz eden üzerlerinde devir veya ciro işlemleri yapanlar veya herhangi bir suretle hükümlerinden faydalananlar öderler.
    Damga Vergisi Oranları

    Mukavelenameler taahhütnameler ve temliknameler (Binde 15998)
    Kira Mukavelenameleri (Mukavele süresine göre kira bedeli üzerinden binde 75)
    Kefalet teminat ve rehin senetleri (Binde 75)
    Tahkimnameler ve sulhnameler (Binde 75)
    Fesihnameler (Belli parayı ihtiva eden bir kağıda taalluk edenler dahil) (Binde 15)
    Özel Tüketim Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)
    Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) belirli mal ve ürünler üzerinden maktu veya oransal olarak alınan bir harcama vergisidir. İlk olarak Avrupa Birliği ile uyum çerçevesinde yapılan kanunu değişiklikleriyle gündeme gelmiş ve yine aynı amaçla 2002 yılında 4760 kanun sayısı ile kabul edilmiştir. Avrupa Birliğinin bu vergiyi uygulamasındaki amaç gelir elde etmekten ziyade sosyal fayda sağlamaktır üzerine ÖTV konulan mallar genellikle lüks (mücevher kürk vb.) sağlığa zararlı (alkol sigara vb.) çevreye zararlı (benzin vb.) mallar olmakla beraber ülkemizde tıraş köpüğü gibi temel tüketim mallarından dahi alınmaktadır. Anlaşılamamış olan nokta sudur ki ithalata donuk yüksek vergiler üretimi arttıracak yatırımlara dönüşmediği takdirde dış ticaret açığını kapamak mümkün değildir: ithalati) azaltmak için yatırımı kısmak akilci olmayacağından tüketim harcamalarını yatırımı destekleyecek birikimlere çevirmek mantıklıdır. Müşteri olmayan yerde yatırım da olmayacağı için tüketicileri vergi ile korkutmak kısa vadede bütçe açığını kapamaya yarasa da uzun vadede ekonomiye zarar verir. Sonuçta vergi de kotalar gibi bir ekonomik verimsizlik kaynağıdır. KDV gibi aynı malın her el değiştirmesinde ÖTV doğmaz. Malın ithal edilmesi veya üretilen malın ilk alıcısına teslimi nedeniyle ÖTV doğar. Motorlu taşıtlarda ise nihai tüketici adına ilk ÖTV ödemek gerekir. Verginin mükellefi ithalatçılar ve ilk satıcılar olmaktadır. ÖTV aslında 1950'li yıllardan başlayarak uzun yıllar uygulanan 'İstihsal Vergisi'nden başka bir şey
    Gelir Vergisi (Türkiyedeki Vergiler ve Oranları)
    Gelir vergisi gelir üzerinden verilen bir vergidir. Gerçek kişilerin gelirleri gelir vergisine tâbidir. Gelir bir gerçek kişinin bir takvim yılı içinde elde ettiği kazanç ve iratların safi tutarıdır.
    Türkiye'de gelir vergisi
    Gelir vergisi tarifesi:
    7.500 YTL'ye kadar % 15
    19.000 YTL'nin 7.500 YTL'si için 1.125 YTL fazlası % 20
    43.000 YTL'nin 19.000 YTL'si için 3.425 YTL fazlası % 27
    43.000 YTL'den fazlasının 43.000 YTL'si için 9.905 YTL fazlası % 35
    2009 takvim yılı gelirlerinin vergilendirilmesinde esas alınmak üzere tarife aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir.
    8.700 TL'ye kadar % 15
    22.000 TL'nin 8.700 TL'si için 1.305 TL fazlası % 20
    50.000 TL'nin 22.000 TL'si için 3.965 TL fazlası % 27
    50.000 TL'den fazlasının 50.000 TL'si için 11.525 TL fazlası % 35
    VERGİ ÇEŞİTLERİ

    1- Gelir üzerinden alınan vergi ; Kişilerin kanunca belirtilen kaynaklardan elde ettikleri vergilerdir. Gelir arttıkça vergi miktarı da artar.
    2 – Servet üzerinden alınan vergi ; Menkul ve gayrı menkul serveti oluşturan mallardan alınan vergilerdir. Örnek ; Veraset, intikal, Motorlu taşıt vergisi.
    3 – Gider (harcamalar ) üzerinden alınan vergi ; Bir kişinin gelir ve servetinin harcadığı kısımlarından alınan vergidir. Bu verginin amacı kişilerin harcamalarını vergilendirmektir. Örnek ; İstihsal, İşletme, Tekel maddeleri, spor loto – toto vb,vergilerdir.








  3. 3
    Hozukcan
    Emekli
    I-GELİR VERGİSİ TARİFESİ
    2009 Yılı Gelirleri için:

    8.700 TL’ye kadar % 15
    22.000 TL’nin 8.700 TL’si için 1.305 TL, fazlası % 20
    50.000 TL’nin 22.000 TL’si için 3.965 TL, fazlası % 27
    50.000 TL’den fazlasının 50.000 TL’si için 11.525 TL, fazlası % 35

    2008 Yılı Gelirleri için:

    7.800 YTL’ye kadar % 15
    19.800 YTL’nin 7.800 YTL’si için 1.170 YTL, fazlası % 20
    44.700 YTL’nin 19.800 YTL’si için 3.570 YTL, fazlası % 27
    44.700 YTL’den fazlasının 44.700 YTL’si için 10.293 YTL, fazlası % 35

    2007 Yılı Gelirleri için:

    7.500 Yeni Türk Lirasına kadar % 15
    19.000 Yeni Türk Lirasının 7.500 lirası için 1.125 lira, fazlası % 20
    43.000 Yeni Türk Lirasının 19.000 lirası için 3.425 lira, fazlası % 27
    43.000 Yeni Türk Lirasının 43.000 lirası için 9.905 lira, fazlası % 35

    2006 Yılı Gelirleri İçin:

    7.000 Yeni Türk Lirasına kadar % 15
    18.000 Yeni Türk Lirasının 7.000 lirası için 1.050 lira, fazlası % 20
    40.000 Yeni Türk Lirasının 18.000 lirası için 3.250 lira, fazlası % 27
    40.000 Yeni Türk Lirasının 40.000 lirası için 9.190 lira, fazlası % 35

    2005 Yılı Ücret Gelirleri için:

    6.600 Yeni Türk Lirasına kadar % 15
    15.000 Yeni Türk Lirasının 6.600 lirası için 990 lira, fazlası % 20
    30.000 Yeni Türk Lirasının 15.000 lirası için 2.670 lira, fazlası % 25
    78.000 Yeni Türk Lirasının 30.000 lirası için 6.420 lira, fazlası % 30
    78.000 Yeni Türk Lirasından fazlasının 78.000 lirası için 20.820 lira, fazlası % 35

    2004 Yılı Ücret Gelirleri için:
    6.000.000.000.- Liraya kadar % 15
    14.000.000.000.- Liranın 6.000.000.000. Lirası için 900.000.000. lira fazlası için % 20
    28.000.000.000.- Liranın 14.000.000.000.Lirası için 2.500.000.000.Lira fazlası için % 25
    70.000.000.000.- Liranın 28.000.000.000.Lirası için 6.000.000.000.Lira fazlası için % 30
    140.000.000.000.- Liranın 70.000.000.000.Lirası için 18.600.000.000. Lira fazlası için % 35
    140.000.000.000.- Liranın 140.000.000.000.Lirası için 43.100.000.000.-Lira fazlası için % 40

    2004 Yılı Ücret Haricindeki Gelirler için:
    6.000.000.000 liraya kadar % 20
    14.000.000.000 liranın 6.000.000.000 lirası için 1.200.000.000 lira,fazlası % 25
    28.000.000.000 liranın 14.000.000.000 lirası için 3.200.000.000 lira, fazlası % 30
    70.000.000.000 liranın 28.000.000.000 lirası için 7.400.000.000 lira, fazlası % 35
    140.000.000.000 liranın 70.000.000.000 lirası için 22.100.000.000 lira, fazlası % 40
    140.000.000.000 liradan fazlasının 140.000.000.000 lirası için
    50.100.000.000 lira, fazlası
    % 45


    0001
    YILLIK GELİR VERGİSİ

    0002
    ZIRAİ KAZANÇ GELİR VERGİSİ

    0003
    GELİR VERGİSİ S. (MUHTASAR)

    0004
    GELİR GÖTÜRÜ TİCARİ KAZANÇ

    0005
    GELİR GÖTÜRÜ SERBEST MESLEK KAZANCI

    0006
    GELİR GÖTÜRÜ ÜCRET

    0007
    DAĞITILMAYAN KAR STOPAJI

    0010
    KURUMLAR VERGİSİ

    0011
    KURUMLAR VERGİSİ STOPAJI (KVKM24)

    0012
    GELİR VERGİSİ (GMSI)

    0014
    BASIT USULDE TİCARİ KAZANC

    0015
    GERÇEK USULDE KATMA DEĞER VERGİSİ

    0017
    GÖTÜRÜ USULDE KATMA DEĞER VERGİSİ

    0021
    BANKA VE SİGORTA MUAMELELERİ VER.

    0022
    SİGORTA MUAMELELERİ VERGİSİ

    0027
    GELİR VERGİSİ GEÇİCİ VERGİ

    0032
    GELİR GEÇİCİ VERGİ

    0033
    KURUM GEÇİCİ VERGİ

    0040
    DAMGA VERGİSİ (BEYANNAMELİ DAMGA VERGİSİ MÜKELLEFİ)

    0046
    AKARYAKIT TÜKETİM VERGİSİ

    0048
    GELİR V. M.TALİH OYUNLARI ASGARİ VERGİ

    0049
    HER TÜRLÜ İSPİRTOLAR VE FÜZEL YAĞINDAN ALINAN EK VERGİ

    0050
    KURUMLAR V. M.TALİH OYUNLARI ASGARİ VERGİ

    0051
    DİĞER ÜCRETLER

    0053
    KURUMLAR VERGİSİ KURUM GEÇİCİ VERGİ

    0056
    OYUN KAĞITLARINDAN ALINAN EK VERGİ

    0057
    RÖNTGEN FİLMLERİNDEN ALINAN EK VERGİ

    0060
    MÜLGA MADEN FONU

    0061
    KAYNAK KULLANIMI DESTEKLEME FONU KESİNTİSİ

    0062
    MÜLGA KOOPERATİFÇİLİK TANITMA VE EĞİTİM FONU

    0071
    PETROL VE DOĞALGAZ ÜRÜNLERİNE İLİŞKİN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ

    0073
    KOLALI GAZOZ, ALKOLLÜ İÇEÇEKLER VE TÜTÜN MAMÜLLERİNE İLİŞKİN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ

    0074
    DAYANIKLI TÜKETİM VE DİĞER MALLARA İLİŞKİN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ

    0091
    TÜTÜN MAMÜLLERİNE İLİŞKİN EK VERGİ

    0092
    HER TÜRLÜ ALKOLLÜ İÇKİLERE İLİŞKİN EK VERGİ

    0093
    SAİR ŞARAP VE BİRALARA İLİŞKİN EK VERGİ

    0094
    HER TÜRLÜ ALKOLSÜZ İÇECEKLERDEN ALINAN EK VERGİ

    1013
    EĞİTİM,GENÇLİK,SPOR VE SAĞLIK HİZMETLERİ VERGİSİ

    1018
    MAHSUPLARDAN KESİLEN DAMGA VERGİSİ

    1020
    FON PAYI

    1030
    PİŞMANLIK ZAMMI

    1042
    E.KATKI PAYI

    1043
    ÖZEL İŞLEM VERGİSİ

    1047
    DAMGA VERGİSİ

    1067
    VERGİ YARGI HARÇLARI

    1084
    GECİKME FAİZİ

    1086
    GECİKME ZAMMI

    1087
    ERKEN ÖDEME İNDİRİMİ

    1089
    ALINAN DİĞER FAİZLER

    1095
    SAVUNMA SANAYİ DESTEKLEME FONU

    1096
    KONUT FONU

    3024
    KAYNAK KULLANIMI DESTEKLEME PRİMİ CEZAİ FAİZİ

    3061
    CEZAİ FAİZ(KAYNAK KULLANIMI DESTEKLEME FONU KESİNTİLERİ)

    3073
    USULSÜZLÜK CEZASI

    3074
    ÖZEL USULSÜZLÜK CEZASI

    3076
    KUSUR CEZASI

    3077
    AĞIR KUSUR CEZASI

    3078
    KAÇAKÇILIK CEZASI

    3080
    VERGİ ZİYAI CEZASI

    3099
    VUK 112/4 MADDESİ GEREĞİNCE ÖDENEN FAİZ

    4001
    EK GELİR VERGİSİ

    4003
    EK ÜCRET GELİR VERGİSİ

    4004
    EK GÖTÜRÜ TİCARİ KAZANÇ VERGİSİ

    4005
    EK GÖTÜRÜ SERBEST MESLEK KAZANCI VERGİSİ

    4006
    FAİZ VERGİSİ

    4007
    EK EMLAK VERGİSİ

    4008
    GELİR DAHİLİ TEVKİFAT

    4010
    EK KURUMLAR VERGİSİ

    4012
    KURUM DAHİLİ TEVKİFAT

    4014
    MÜNFERİT GELİR EKONOMİK DENGE V.

    4016
    ÜCRETLERDEN ALINACAK E.D.V.

    4021
    4705 SAYILI KANUNA GÖRE TAHSİL EDİLEN ÖZEL İŞLEM VERGİSİ

    4034
    MOTORLU TAŞITLAR EK VERGİSİ

    4040
    MÜLGA TRAFİK HİZMETLERİNİ GELİŞTİRME FONU REKLAM GELİRLERİ

    4041
    GELİR VE KURUM EKONOMİK DENGE VERGİSİ

    4043
    GÖTÜRÜ EKONOMİK DENGE VERGİSİ

    4044
    GELİR VE KURUM STOPAJ EKONOMİK DENGE VERGİSİ

    4046
    Akaryakıt Fiyat İstikrar Payı

    4047
    TEK BAŞINA ALINABİLEN DAMGA VERGİSİ

    4050
    TEKEL SAFİ HASILAT

    4060
    TECİLLİ ALACAKLARDAN TAHSİLAT

    4061
    İTHALATTA KAYNAK KULLANIMI DESTEKLEME FONU KESİNTİSİ

    4063
    NOTER HARÇLARI

    4072
    MOTORLU TAŞIT ARAÇLARINA İLİŞKİN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ (TESCİLE TABİ OLMAYANLAR)

    4073
    ERTELENEN GELİR STOPAJ (4325 4.MADDE/4369 GEÇİCİ 5.MADDE)

    4074
    ERTELENEN GELİR STOPAJ (4747 SAYILI KANUNUNUN 2.MADDESİ)

    4077
    MÜNFERİT KURUM E. D. V.

    4078
    NET AKTİF VERGİSİ

    4079
    KIYMETLİ MADEN VE ZIYNET EŞYASINDAN ALINAN VERGİ

    4080
    ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ

    9001
    EMANETEN YAPILAN TAHSİLAT

    9002
    NÜFUS PARA CEZASI

    9003
    SEÇİM PARA CEZASI

    9004
    ASKERLİK PARA CEZASI

    9005
    MAHKEME PARA CEZASI

    9006
    1475 SAYILI İÇ KANUNUNA BA¦LI PARA CEZASI

    9007
    3516 SAYILI KANUNA GÖRE ÖLÇÜ AYAR PARA CEZASI

    9008
    TRAFİK ZABITASI TESPİTİNE DAYALI ÖZEL USULSÜZLÜK CEZASI

    9009
    TURİZM PARA CEZASI

    9010
    TÜKETİCİYİ KORUMA KANUNUNA GÖRE KESİLEN PARA CEZASI

    9011
    ÇEVRE KİRLİLİĞİ PARA CEZASI

    9012
    ESNAF S.HARÇ

    9013
    GÜMRÜK VERGİSİ

    9014
    YURT DIŞI ÇIKIŞ HARCI

    9016
    BİLİRKİŞİ ÜCRETİ

    9017
    TÜRK ULUSLARARASI GEMİ SİCİL KAYIT HARCI

    9018
    YILLIK TONAJ HARCI

    9022
    KUR FARKI HESABI

    9023
    YÜKSEK ÖĞRENİM KREDİ BORCU HESABI

    9024
    KAYNAK KULLANIMI DESTEKLEME PRİMİ HESABI

    9025
    İHRACATTA VERGİ İADESİ HESABI

    9026
    GELİŞTİRME VE DESTEKLEME FONU HESABI

    9028
    DESTEKLEME VE FİYAT İSTİKRAR FONU HESABI

    9029
    DİPLOMA HARCI

    9030
    EK MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ

    9031
    VERASET VE İNTİKAL VERGİSİ

    9032
    EK TAŞIT ALIM VERGİSİ

    9034
    MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ

    9035
    TAŞIT ALIM VERGİSİ

    9036
    YİYECEK BEDELLERİ

    9037
    TEMİNAT O. YAPILAN THS.

    9038
    İADELERDEN ALACAKLILAR

    9039
    HESAP KART VE DEFTERLERİNE İŞLENMEYEN TAHSİLATLAR

    9040
    MERA FONU

    9041
    MERA FONU PARA CEZASI

    9042
    MÜLGA TRAFİK HİZMETLERİNİ GELİŞTİRME FONU TİCARİ PLAKA GELİRLERİ

    9045
    TAHSİLATI HIZLANDIRMA TEBLİĞİNE GÖRE VERİLEN TAHAKKUK

    9051
    DIŞ SEYAHAT HARCAMALARI VERGİSİ

    9052
    TAŞINMAZ MALLAR SATIŞ GELİRLERİ

    9054
    DİĞER TAŞINMAZ MALLAR İDARE GELİRLERİ

    9055
    TAŞINIR MALLAR SATIŞ GELİRLERİ

    9058
    PETROLDEN DEVLET HAKKI

    9059
    TİCARET SİCİL HARCI

    9060
    MADENLERDEN DEVLET HAKKI

    9061
    OYUN KAĞIDI GELİRLERİ

    9062
    TAPU VE KADASTRO HARÇLARI

    9064
    PASAPORT VE KONSOLOSLUK HARÇLARI

    9065
    TRAFİK HARÇLARI

    9066
    YARGI HARÇLARI

    9068
    GEMİ VE LİMAN HARÇLARI

    9069
    DİĞER HARÇLAR

    9070
    DEĞERLİ KAĞITLAR GELİRLERİ

    9071
    TAVİZLERDEN GERİ ALINANLAR

    9072
    İKRAZLARDAN GERİ ALINANLAR

    9073
    YEM ANALİZ ÜCRETİ

    9074
    ŞEKER FİYAT FARKI

    9075
    AKARYAKIT FİYAT FARKI

    9076
    BAŞKA VERGİ DAİRESİ MÜKELLEFİ

    9077
    MOTORLU TAŞIT ARAÇLARINA İLİŞKİN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ (TESCİLE TABİ OLANLAR)

    9080
    DİĞER PARA CEZALARI

    9081
    ZİMMETLERE GEÇİRİLEN PARA VE DEĞERLERDEN BORÇLULAR

    9082
    FAZLA VE YERSİZ YAPILAN ÖDEMELERDEN BORÇLULAR

    9083
    SOSYAL DAYANIŞMA VE YARDIMLAŞMAYI TEŞVİK FONU

    9085
    TRAFİK CEZALARI

    9086
    ELEKTİRİK ENERJİ FONU

    9087
    TAKİP GİDERLERİ KARŞILIĞI ALINAN

    9088
    ÇIRAKLIK FONU

    9089
    2000/2 SAYILI BKK GEREĞİNCE YATIRIMLARI TEŞVİK FONUNA AKTIRILACAK TUTARLAR

    9090
    ÇEŞİTLİ GELİRLER

    9091
    PETROLDEN DEVLET HİSSESİ

    9092
    YÜKSEK ÖĞRENİM HARÇ KREDİSİ

    9093
    RESMİ ARABULUCULUK ÜCRETİ

    9094
    EM.SAN. 17 MAD. GELİRLERİN THK EDİLMEMESİ CEZASI

    9096
    4369/15 SUÇA İŞTİRAK EDEN KİŞİLER

    9097
    HAKSIZ ALINAN VERGİ İADESİ

    9098
    HAKSIZ ALINAN VERGİ İADESİ CEZASI

    9099
    KALDIRILAN VERGİ ARTIKLARI







  4. 4
    Ziyaretçi
    Lütfen Sadece vergilerin oranlarını verir misiniz ?? :)

+ Yorum Gönder
türkiyede ödenen vergiler ve bu vergilerin yüzde oranları hakkında araştırma,  türkiyede ödenen vergiler ve bu vergilerin yüzde oranları hakkında bilgi
5 üzerinden | Toplam : 0 kişi