45-55 yaş arasındaki insanlar Hangi Buğday Ürünlerini Yemelidir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden 45-55 yaş arasındaki insanlar Hangi Buğday Ürünlerini Yemelidir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    Hakan Demir
    Özel Üye





    Cevap: Açıklamalı 45-55 yaş arasındaki Insanlar Hangi Buğday ürünlerini Yemelidir

    Tahıllar
    Günde 2 ya da 4 porsiyon tüketilebilir. Bir porsiyonu 50 gram ekmek, 25 gram peksimet, 80 gram makarna, 70-80 gram pilava eşdeğerdir.

    Baklagiller
    Haftada 1 ya da 2 porsiyon tüketilebir. Bir porsiyonu 30 gram taze baklagil ya da 100 gram kuru baklagile eşdeğerdir.

    TAHIL VE KURU BAKLAGİLLER
    Vücudumuz için büyük enerji kaynağıdır. Doymuş yağlar ve kolesterol içermezler, protein yönünden zengindirler.

    Makarna
    Özelliği: Bağırsakları çalıştıran lifler açısından çok zengindir. Kısa zamanda vücutta tokluk hissi yaratır. Karbonhidratları enerjiye dönüştüren B1 vitamini içerir. Protein açısından da zengindir.

    Ne kadar:70-80 gramlık porsiyonlar halinde, haftada iki kez tüketilebilir.

    100 gramı: 331 kalori, 12.5 gr protein, 65.8 gr karbonhidrat, 2 gr yağ, 6 gr lif.

    Pirinç
    Özelliği: Buharda pişirilirse diğer tahıllara oranla daha besleyicidir. Buharda pişirme esnasında vitamin ve mineraller pirinçlere daha iyi nüfuz eder.

    Ne kadar: 60-70 gramlık porsiyonlar halinde haftada en az bir kez tüketilebilir.

    100 gramı: 337 kalori, 0.34 mg B1 vitamini, 60 mg kalsiyum, 200 mg fosfor, 150 mg potasyum.

    Ekmek
    Özelliği: Sanıldığının aksine sadece nişasta değil, bitkisel proteinler ile besinleri enerjiye çevirmek için gerekli olan B1, B2 vitaminlerini de içerir.

    Ne kadar: Günde en fazla 50 gr ekmek tüketilmesinde yarar vardır.

    100 gr: 289 kalori, 0.4 gr yağ, 8.6 gr protein.

    Mercimek
    Özelliği: Vitamin ve mineraller açısından en zengin kurubaklagildir. B1 ve B6 vitamini içerir. Magnezyum, folik asit, fosfor ve demir açısından zengindir. Bağışıklık sistemini güçlendiren çinko da içerir.

    Ne kadar: Haftada 1-2 kez, 50 gr makarna ekleyerek pişirilmiş 30-40 gr mercimek tüketilebilir.

    100 gramı:291 kalori,0.47 mg B1,2 mg B6,8 mg demir,83 mg magnezyum,2.9 mg çinko.








+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi