Rafting kuralları

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Rafting kuralları ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    naberya?
    Bayan Üye





    Cevap: Rafting Tarihçesi :
    Raft adı verilen botlarla Amerika'da önceleri (1900'ların başında) akarsularda güvenli olarak yük taşımakta kullanılırdı. Raft her türlü akarsuda hareket edebilecek yapısı ve yapıldığı sağlam malzeme nedeniyle akarsu taşımacılığında tercih ediliyor. II.Dünya savaşı sırasında çıkartma amaçlı olarak kullanılan botlar diğer ülkelerin de dikkatini çekiyor ve yaygın olarak kullanılmaya başlanıyor.
    Spor amaçlı kullanım da yine Amerika'da başlıyor. Keşif amaçlı akarsu yolculukları ve çeşitli etkinlikler yapmak üzere kurulan bir kulüp 1973 yılında "Sobek Expedition" adını alarak dünyanın çeşitli ülkelerinde keşifler yapmaya başlıyor. Çoruh'u da 1982'de ilk bu ekip geçiyor.

    Rafting Sporu :
    Rafting raft adı verilen botlarla debisi yüksek nehirlerde yapılan bir akarsu (nehir) sporudur. Rafting de asıl olan içinde bulunduğunuz raftı devirmeden; kürekle yönlendirerek kayalar ve engeller arasından geçirmektir.

    Dünyada iki tip raft kullanılıyor. Birincisi daha çok Amerika'da büyük nehirlerde yük taşıma amacıyla kullanılanlar. Bu botlar bir kişi tarafından yönlendirilebiliyor. Kullanım prensibi kürekli bir sandalla aynı. Bot kenarlarına bağlı üçer metrelik küreklerle istenildiği gibi yönlendirilebiliyor. Bunlarla iki tona kadar yük taşımak mümkün. Son yıllarda bu botlarda yolcu taşımacılığında daha çok da turizm alanında kullanılmaya başlandı. Bu türde botta bulunan yolcular hiçbir şeye karışmaz. Yönetim tamamen kürekleri kullanan rehberdedir.
    İkincisinde ise botta bulunan herkes kürek çeker. Sabit bir kürek yeri yoktur ve kürekçiler botun kenarlarına oturarak kürek çekerler. Bunlarda rehber arkadadır. Diğer kürekçileri komutlarla yönlendirerek botu idare eder. Türkiye'de de bu sistem kullanılmaktadır. Rafting deneyimli rehberlerin idaresinde yapıldığında son derece kolay ve güvenli bir doğa sporudur. Klas 4 veya 5 zorluğunda bir nehri kano veya kayak gibi araçlarla geçmek için yıllar sürecek bir eğitime gereksinim duyulurken raftingle deneyimli rehberler yönetiminde bir kaç saatlik brifing ve ufak bir acil kurtarma provası sonrasında sağlıklı herkes geçebilir.
    Akarsu yatağı içinden geçerken çeşitli doğal engelleri geçmek zorundadır. Bu engeller büyüklü küçüklü kaya parçaları bazen de ağaç gövdeleridir. Su kimi zaman da yüksekçe yerlerden dökülerek yoluna devam eder. Suyun yolunu kesen bu engeller genel akışın hızını ve yönünü etkiler suda türbülanslar dalgalar ve akışta ani süratlenmeler oluşturur. Akarsu sporlarında bu tür beyaz ve köpüklü görüntüler sergileyen bölgelere "Rapid" (Şarlak) adı verilir. Akarsulardaki rapid ve çağlayan gibi engeller zorluk derecelerine göre uluslararası standartlarda sınıflandırılır.
    Klas1- Çok basit akıntı. Suda hiçbir çalkalanma yoktur son derece sakin bir biçimde köpüklenme yapmadan akar.
    Klas2- Basit rapidler. Akıntı azdır. Suyun akışı ve küçük engeller hafif dalgalanmalar oluşturur. Bunlar hiç bir tehlikesi olmayan basit geçişlerdir.
    Klas3- Orta zorlukta rapidler. Nehir buralarda yüksek sayılabilecek dalgalar oluşturur. Dalga boyu bir metreye varır. Rapidin arkası durgun ve görüş alanı içindedir.
    Klas4- Zor rapidler. Rapidin başlangıcından bitişini görmek her zaman mümkün olmaz. Akıntı oldukça büyük ve karışık dalgalar oluşturur. Su altı ve su üstü engelleri bulunur. Emniyet için kıyıda kurtarma ipiyle ekibin olması gerekir.
    Klas5- Çok zor rapidler. Su bazen çavlanlar bazen de çok büyük dalgalar oluşturur. Dalga boyu 5 metreye varabilir. Her taraf bembeyaz köpük içindedir. Dar geçişler olabilir. Bu bölgelerden geçiş için çok deneyimli olmak zor durumlarda neler yapılacağını iyi bilmek gerekir. Emniyet sistemi kurmadan bu sulara girmek son derece risklidir.
    Klas6- Geçilemeyecek kadar zor rapidler. Nehir buralarda ya metrelerce yukarıdan dökülür. Ya da art arda bir dolu engele rastlayarak çok türbülanslı ve dalgalı bir bölge oluşturur.







  3. 3
    naberya?
    Bayan Üye
    Rafting Malzemeleri :
    A) Botlar :
    Boyu 3.6 m. ile 4.8 m. arasında dolan suyu kendiliğinden boşaltan modern sağlam ve şişirilebilir botlar kullanılır. Botlar bölümler halinde ve batmaz özelliktedir. Suyun sığ olduğu zamanlarda küçük dalgaların içinde daha fazla hareket ve heyecan sağlayan daha küçük botlar kullanılır.

    1- Kısa Kürekli (Bota Bağlı Olmayan Kürekler) Botlar :
    Bu botlar bir rehber ile 6-8 kişiyi taşır. Her bireyin bir küreği vardır. Katılımcılar bu tür botları seçtiğinde katılımcılara botun bazen kolayca akıntıya kapıldığı sık sık kürek çekmek gerektiği botun çarpan dalgalardan etkilendiği vurgulanmalıdır.

    2- Kürekli Botlar :
    Bu botta bir çift kürekle bota manevra yaptıran bir rehber bulunur. Bu botlarda 6 kişiye kadar rahat bir şekilde gezinti yapılabilir. Akarsuların çoğunda kürek çekmek yerine rahatça fotoğraf çekip hayal kurarak gezinti isteyenlere bu tip kürekli botlar önerilir.

    3- Kısa Kürekli – Kürekli Kombine Botlar :
    Kombine botlarda çift kürekle manevra yaptıran bir rehber ile kısa kürekli botlarda olduğu gibi kürek çeken en fazla 6 kişi bulunur. Bu botlar bazen V. sınıf nehirlerde ve derin sularda kullanılır ve mümkün olan en güçlü manevra imkanı sunarlar.

    4- Kataraftlar :
    Kataraftlar sadece bir rehber ve malzeme taşır. Bunlarda :-):-):-):-)l bir çerçevede bir arada tutulan iki şişirilebilir tüp bulunur. Rehber bota çift kürekle manevra yaptırır. Bu botlar güvenlik amaçlı ve / veya bazı V. sınıf nehirlerde takımları taşımak için kullanılır.

    B) Kask :
    Botun devrilmesi durumunda botta bulunanların başlarını çarpmalara karşı korumak için plastikten veya fiberglastan yapılmış malzemelerdir . Kaskın çenesinin altında bağlanması için çabuk ayrılabilen klipsi vardır . Kaskın üzerinde bulunan delik veya yarıklar fazla ısının dışarı atılmasını sağlamaya yarar.

    C) Koruyucu Yelek :
    Nehir / Dereye düşen raftcının kafasını kayalara çarpması sonucu bilincini yitirmesi veya kaza sonucu hayati idamesini yapamaması durumunda vücudunun suya batmasını önlemek ve kafasının her durumda suyun üzerinde kalmasını sağlamak için üretilmiştir.

    Koruyucu yelek giyildikten sonra vücuttan çıkmasını önlemek için bağlarla vücuda bağlanmalıdır. Bu nedenle müsabaka veya antrenman başlamadan önce giyilmesi zorunlu olan bir malzemedir. İçi suya batmayan malzemelerle doldurulmuştur. Değişik renklerde üretilmiştir bunun nedeni suya düşen raftcının kısa sürede gözükmesini sağlamaktır.
    Koruyucu yeleğin kumaşı ıslanmayan kumaştan yapılmıştır. Kumaş ıslansa bile kolay kuruyan kumaşlardan yapılması uygundur.
    Yeleğin üzerine suyun üstünde kalan kısımlara reflektör görevi yapan reflektörler takılmıştır böylece gece aramalarında kolaylık sağlanmıştır.
    D) Yağmurluk :
    Raftcıların iç kıyafetlerinin fazla ıslanmasını önlemek ve vücut ısısını korumak için plastikten yapılmış bir malzemedir.

    Yağmurluğun başlık kısmında bulunan ip başlığın sıkıştırılmasını sağlamakta kulanılmaktadır. Kolların kenarında bulunan çek yırt yağmurluğun kollarının sıkıştırılmasında kullanılmaktadır.
    E) Kürek :
    Botun su içinde yönlendirmesini sağlamak için sertleştirilmiş plastikten yapılmış malzemedir. Suyun yoğunluğundan (kaldırma kuvvetinden) daha hafif olduğu için suyun üzerinde yüzebilmektedir.

    Yapım özelliğine bağlı olarak değişik büyüklükte olanları vardır. Üretim özelliğine bağlı olarak değişik renklerde üretilmiştir. Anılan renkler; kulanıcı küreğini suya düşürdüğü taktirde kolayca bulunmasını sağladığı gibi küreklerin diğer kullanıcılar tarafından kolayca gözükmesini sağlar.
    F) Kurtarma İpi :
    Bottan herhangi bir nedenle nehire/dereye düşen sporcuların kurtarılmasında kullanılan dinamik iptir. Bota binildiğinde ipin bir ucu bota sabitlenir diğer ucu ise açık düğüm yapılarak hazır hale getirilir. Bottan düşme meydana geldiğinde ip düşene doğru atılarak ipin tutulması sağlanır. Botun içinde bulunan ekip tarafından ip çekilerek düşen kişi bota alınır.

    G) Ayakkabı :
    Botun içinde giyilmek için üretilmiş özel ayakkabıdır. Ayakkabının altında botu yıpratacak veya yırtacak herhangi bir :-):-):-):-)l parça bulunmamaktadır. Ayakkabıların altında bulunan delikler vasıtasıyla ayakkabının içine giren su kendiliğinden dökülmeyi sağlamaktadır. Bot ayakkabısı bulunmadığı durumlarda yumuşak tabanlı spor ayakkabısı da kullanılabilinir.









  4. 4
    naberya?
    Bayan Üye
    Türkiye'deki Rafting Bölgeleri :
    A) Artvin - Çoruh Nehri :
    Çoruh nehrini barındıran Artvin ilinin topraklarının büyük bir bölümünü sarp ve geçit vermeyen dağlar kaplamıştır. Çoruh nehri bu dağlık bölgelerin arasından geçerek Karadeniz'e ulaşmaktadır. Çoruh'un Artvin sınırları içerisindeki uzunluğu yaklaşık 150 kilometreyi bulur.

    3. 225 m. rakımlı Mescit Dağları'ndan doğarak toplam 466 kilometre kat ettikten sonra Gürcistan sınırları içerisinde Karadeniz'e dökülen Çoruh nehri aynı zamanda dünyanın en hızlı akan nehirlerinden biridir. Yöre her yıl dünyanın her tarafından gelen rafting kano ve nehir kayağı gibi akarsu sporlarını yapan yerli ve yabancı sporcuları ağırlamaktadır.
    Parkurlar :
    Bayburt'tan başlayıp İspir ve Yusufeli'ni takip ederek Artvin'e kadar yaklaşık 260 km. uzunluğundaki nehirde 4 farklı etapta rafting yapılmaktadır.

    1- Bayburt - İspir : 0-106 km
    Bayburt'tan Çoruh nehrini takip ederek Dik:-):-):-):-)ş köprüsüne ulaşıldığında köprünün her iki yakasında kamp kurulabilecek yerler mevcut olup parkura buradan başlanabilir ikinci kampın yeri Aslandede veya Laleli olabilir. Bayburt-İspir arasındaki parkur 2-3 zorluk derecesindedir. Bu parkur ortalama 3 günde alınabilir. İspir'e gelmeden hemen önce (yaklaşık 3 km.) sol tarafta kamp yapma imkanı mevcuttur.

    2- İspir - Çamlıkaya : 106-134 km
    İspir-Çamlıkaya arası 3-4-5 zorluk derecesinde bir parkurdur. İspir başlangıç noktasından (stabilize yol girişi km:0) 3.; 66.; 68.; 74. km 8. kilometrelerdeki su akışı iyi incelenmelidir. 28. kilometrede Çamlıkaya'ya ayrılan yola gelmeden önce nehrin sol yakasına kamp kurulabilir. İçecek suyu 200 m. ileride yolun sol tarafında dağlardan gelen dereden veya Çamlıkaya yol ayrımındaki beton köprüyü geçince trafonun bulunduğu yerdeki direğin sağ alt tarafındaki pınardan temin etmek mümkündür. Yiyecek imkanları Çamlıkaya'dan (yol ayrımından 4 km mesafede) sağlanabilir.

    3- Çamlıkaya - Tekhale : 134-178 km
    Çamlıkaya'dan itibaren Çoruh takip edildiğinde pirinç tarlaları sebze ve meyve bahçeleri en çok karşılaşılan görüntüler olacaktır. 48. kilometrede Köprügören köyü geçilerek 54. kilometrede Alanbaşı köyüne ulaşılacaktır. Kamp Alanbaşı köyüne gelmeden sol tarafta Çoruh'a karışan derenin hemen yanına kurulabilir. Araba ile yakından takip etmek mümkündür. Bu parkurda beton köprü geçişi sonrası zorluk derecesi 3-4-5 olup taşlık yerlere dikkat edilmelidir. Çevreli köyüne gelmeden önce tarihi bir gözetleme kulesi ilgi çekicidir. 65. kilometrede beton köprüyü geçer geçmez sağ taraftan çıkıp Çevreli Köyü içerisindeki ilkokulun önündeki bahçede veya 7 km. daha ileride Tekkale köyünde kamp yapma imkanı vardır. Tekkale'den temin edilebilecek yerel rehberlerle tarihi Dörtkilise'ye yürüyüş yapılabilir. Kilisenin yanıbaşında akan derede alabalık tutulabilir.

    4- Tekkale-Artvin : 178-261 km
    Tekkale'den parkura devam edildiğinde 6 km. sonra Yusufeli'ne ulaşılır. Yusufeli'nde konaklama ve yeme - içme imkanı mevcuttur. Altıparmak (Barhal) çayı Çoruh'un en önemli kollarından biri olup Yusufeli yöresinde Çoruh'a karışır. Suyun debisinin daha da arttığı bu bölümde zorluk derecesi 3-4-5 dir. Yusufeli'nden 9 km. ileride Artvin-Erzurum karayolu bağlantısında beton köprünün arka tarafında Oltu çayı Çoruh'a karışmaktadır. Yusufeli'nden 22 km. ileride suyun akış hızı ve debisinin yüksek olduğu aylarda Çoruh oldukça hırçınlaşır. İri ve keskin kayaların da bulunduğu parkurun 100 metrelik bu bölümüne zorluğu belirtmek için 'King - Kong' denmektedir. Zorluk derecesi 5.9 olan bu bölümü geçmek ancak Çoruh'un suyunun azaldığı aylarda mümkündür. Zeytincik köyünden önce 33. kilometrede kamp kurulabilecek bir alan mevcut olup köyden alışveriş yapılabilir.

    43. kilometrede dar bir kanyona girilmektedir. Yaklaşık 3 km. uzunluğundaki bu kanyonda parkur 3 - 4 zorluk derecesindedir. 57. kilometredeki Oruçlu köyünün bulunduğu yerdeki benzin istasyonunda botlar kıyıya çekilerek parkur tamamlanabilir. Benzin istasyonunda yeme içme ve konaklama hizmeti verilmektedir. Oruçlu köyünden Artvin 20 km. uzaklıkta ve zorluk derecesi 1 - 2'dir. Bazı gruplar parkuru Artvin'e kadar uzatmaktadırlar.
    B) Artvin Altıparmak (Barhal) Çayı :
    Artvin İli sınırları içinde yer alan Altıparmak (Barhal) çayı Kaçkar dağlarının güney yamaçlarından doğar yaklaşık 40 kilometrelik bir mesafe kat ettikten sonra Yusufeli'nin 2 km. güneyinde Çoruh nehrine karışır. Altıparmak çayı kano ve nehir kayağı için elverişli olup yüksek dağlarla çevrili son derece güzel ve etkileyici bir vadi içinden akmaktadır. Dağlardaki karların bütün yaz boyunca erimesi nedeniyle Eylül ayına kadar suyun debisi yüksektir.

    Parkurlar :
    Altıparmak çayı üzerinde kano ve nehir kayağının başlangıcı için en elverişli nokta Sarıgöl'ün kuzeyindeki Deftise mahallesidir. Başlangıç noktası ile Altıparmak çayının Çoruh nehri'ne ulaştığı nokta arasındaki parkur uzunluğu yaklaşık 22 kilometredir. Yer yer 3 - 4 zorluk derecesinde olan parkur boyunca çay yatağı taşlık ve kayalık olup özellikle suyun debisinin düşük olduğu dönemlerde çok dikkat edilmelidir.

    Deftise'den hareket edildikten sonra 1.5 km. uzaklıktaki Sarıgöl beldesine ulaşılır. Sarıgöl'den yaklaşık 3 km. ileride kayalar üzerinde tarihi bir kale bulunmaktadır. Öğdem deresinin Altıparmak çayına karıştığı yerin yakınındaki beton köprüyü geçtikten sonra Yusufeli'ne gelmeden önce sağ tarafta kayalar üzerindeki Bahçeli kalesi dikkati çeker. Parkur Yusufeli'nde bitirilebileceği gibi 2 km. ileride Altıparmak çayı Çoruh nehri'ne karışmadan önce de parkuru tamamlamak mümkündür. Kano ve nehir kayağı için en uygun zaman Mayıs-Ağustos ayları arasıdır.
    C) Rize Fırtına Deresi :
    Doğu Karadeniz'de yer alan akarsularımızdan birisi olan Fırtına deresi Kaçkar dağlarının Karadeniz'e bakan yamaçlarındaki derelerin birleşmesi ile oluşmuştur. Rize Ardeşen'in yaklaşık 2 km. batısında Karadeniz'e dökülen Fırtına deresi 57 km. uzunluğundadır. Çay bahçeleri içerisinden geçen üzerindeki kemer köprülerle süslü Fırtına deresi raftinge elverişli parkurlara sahiptir.

    Parkur :
    Rize - Ardeşen kara yolundan güneye çıkan karayolu takip edilerek 22. km. de Çamlıhemşin ilçesine ulaşılır. Çamlıhemşin'in yaklaşık 1 km. güneyinden parkura başlanılabilinir. (km:0) 5. kilometrede iri kayalara dikkat edilmelidir. 7. km 8. Km ve 9. kilometrede tehlike arz eden geçişler olduğu için suyun iyi incelenmesi gerekir. 12. kilometrede batı yönünde kalan yamaçtaki Duygulu şelalesi yöreye ayrı bir güzellik vermektedir. Parkuru Fırtına deresinin Karadeniz'e dökülmeden önce uygun bir yerinde bitirmek mümkündür.

    Yaklaşık 23 km. süren parkur boyunca derenin yatağı çok taşlık olup suyun debisine göre 3 - 4 - 5 zorluk derecesinde yerler vardır. Aşırı yağmurlarda dikkat edilmelidir. Fırtına Deresi bütün yıl boyunca akarsu sporu için uygundur.
    D) Antalya Köprüçay :
    Toros Dağları'ndan doğarak doğa harikası kanyonlardan geçen Köprüçay Serik'in güneyinden Akdeniz'e dökülür. İki tarafı dik çıkılması hemen hemen imkansız olan kanyonlardaki yeraltı suları ile beslenen Köprüçay Türkiye'nin en güzel tabii rekreasyon alanlarından birisini teşkil eder.

    Köprüçay'a ulaşmak için Antalya'dan Serik'e ve daha sonra Taşağıl ve Beşkonak'a varılır. Manavgat istikametinden ise Taşağıl üzerinden Beşkonak'a ulaşılır. Beşkonak köyüne kadar yol asfalttır ve zaman zaman Köprüçay'ını takip etmektedir.
    Parkur :
    Oluk Köprü'nün yaklaşık 100 m. alt tarafında suyun durgun olduğu ve nehrin cep yaptığı alandan başlayarak özellikle amatörlerin kürek çekme tekniğine uyum sağlamaları için akıntıya karşı yol alınarak Oluk Köprü'ye varılır. Amatörler genellikle Oluk Köprü'den profesyoneller ise dilerlerse başlangıç noktası yakınındaki çağlayandan veya Oluk Köprü'den kanyona girip daha ileriden dönerek parkura başlayabilirler. Başlangıç noktasının hemen altında yer alan çağlayandan sonra devam eden parkur 2-3 zorluk derecesindedir. Parkur boyunca sık sık karşılaşılan çağlayanlar oluşturduğu güzel pezajın dışında parkura heyecan katmaktadır.

    Yaklaşık 10 km. süren yolculuk sonrası Beşkonak'ın ilerisindeki beton köprüye ulaşılır. Amatör sporcular için parkurun beton köprüden hemen önce sonuçlandırılması önerilir. Ancak profesyonel sporcular beton köprüden sonraki ilk kanyona girebilirler. İkinci kanyona kesinlikle girilmemelidir. Bu kanyondan akarsu bazı kısımlarda kayaların altında kaybolmakta ve biraz ileride tekrar çıkmaktadır. Yaklaşık 3 km. süren birinci kanyonun bitiminde sol taraftan yürüyerek asfalt yola ulaşılabilir.


    E) Antalya Manavgat Çayı :
    Batı Toroslar'ın doğu yamaçlarından doğan 90 km. uzunluğundaki Manavgat çayı ovaya girmeden önce sert konglomera tabakalarının üzerinden geçip Manavgat şelalesini oluşturarak Akdeniz'e dökülür.

    Manavgat Çayı'nın rafting başlangıç noktasına ulaşmak için Manavgat - Alanya karayolundan önce 10 km. doğuya daha sonra kuzeye Akseki istikametine dönülür. Akseki'ye 4 km. kala İbradı yönüne dönüldükten sonra 11. kilometrede Şahap köprüsüne ulaşılır. Burası rafting için başlangıç noktasıdır.
    Parkur :
    Manavgat çayı'nda başlangıç yeri için suyun debisi önemlidir. Suyun debisinin uygun olduğu aylarda İbradı yakınlarındaki Şahap köprüsü civarından rafting çıkışı yapılabilir. Zorluk derecesi yüksek olan Manavgat çayı amatör gruplar için tehlikeli olabilir. Profesyonel sporcularla birlikte ve yöreden bir kılavuz alınarak yapılmalıdır. Raftinge Şahap köprüsü ile Sevinç köyü arasındaki 19 km. boyunca yer yer iki tarafı dik ve aşılması güç kanyonlar içinde devam edilir.

    1. Kanyon : Şahap Köprüsü ile Altınbeşik Mağarası arasındaki ilk kanyonda kanyonun başlangıcından 500 m. ileride "Yedipınar" olarak adlandırılan yeraltı suları çayın akış hızını arttırmakta ve parkura heyecan katmaktadır. İkinci kanyona girmek istemeyen sporcular Altınbeşik mağarası civarında kıyıya çıkabilirler. Buradan patika yolları takip ederek batıda Ürünlü doğuda Menteşbey köylerine ulaşmak mümkündür.
    2. Kanyon : Altınbeşik mağarasından ikinci kanyona ulaşılır. Geçit vermeyen dik yarlardan oluşan bu kanyon Sinanhoca köyüne kadar devam etmektedir. Kanyon bitiminde çay yatağı genişlemektedir. İsteyen sporcular bu köy civarında mola verebilir veya parkuru sona erdirebilirler. Sinanhoca köyüne gelmeden önce ikinci kanyonun bitimine doğru yer alan çağlayanlardan birisi oldukça tehlikelidir. Su büyük bir kayanın altından sağından ve solundan geçerek yoluna devam etmektedir. Tehlikeli olan bu bölgede kesinlikle kıyıdan geçilmelidir.
    3. Kanyon : Sinanhoca köyünden sonra üçüncü kanyona ulaşılır. Birkaç çağlayan geçtikten sonra Sevinç köyü civarında kanyondan çıkılır ve Manavgat çayı üzerindeki parkur tamamlanmış olur.
    Üç kanyonun yer aldığı bu parkurda 3-4-5 zorluk derecesindeki çağlayanlar ve bazen de şelalelerden geçilmektedir. Çağlayanların uğultusu duyulduğunda kesinlikle kıyıya yanaşarak uygun geçiş noktasını belirlemek gerekir. Geçilmeyecek durumlarda kano karadan taşınarak veya sporcu kıyıya çıktıktan sonra nehirdeki kanoya bağlanan bir ip yardımıyla kano yönlendirilip tehlikeli kısım aşıldıktan sonra parkura devam edilir.
    F) İçel Anamur (Dragon) Çayı :
    Anamur (Dragon) Çayı yaklaşık 35 km. uzunluğu ile Toroslar'ın eteklerinden Çatalyatak Yellice ve Kızcağız tepelerinden bir yeraltı nehri olarak doğar. Anamur çayı Kaş Masat ve Gökçe dereleri ile birleşerek derin bir yatak içinden Akdeniz'e dökülür.

    Parkur :
    Anamur Çayı kano ve nehir kayağı sporuna elverişlidir. Kılıç deresinin Anamur çayına karıştığı noktadan parkura başlayıp yaklaşık 10 km. güneyindeki tarihi Alaköprü'de sonuçlandırılır.

    Parkur başlangıcına Anamur - Ermenek karayolunun 12. kilometresindeki Çaltıbükü köyü yol ayrımından yaklaşık 15 km. sonra ulaşılır. Parkur başlangıcından hemen sonra dere yatağındaki taşlara ve ağaç köklerine dikkat etmek gerekir. 1-2 zorluk derecesinde olan Anamur çayının bazı bölümleri suyun debisinin arttığı dönemlerde 3 zorluk derecesine ulaşmaktadır.
    G) İçel Göksu Nehri :
    İçel ilinin en önemli akarsuyu olup iki kol halinde Orta Toroslar'dan doğar. Güney kolu Geyik dağlarından diğer kol ise Haydar dağlarından kaynaklanır. Bu iki kol Mut ilçesinin güneyinde birleştikten sonra Göksu adını alır. Uzunluğu yaklaşık 260 km. olan Göksu nehri Taşucu ve Silifke arasında bir delta yaparak Akdeniz'e dökülür.

    Parkur :
    Göksu nehri bütün akarsu sporları için elverişli geniş bir nehir yatağına sahip olup 1-2 zorluk derecesinde bir parkuru vardır. Genellikle yavaş akışlı bir nehir olması nedeniyle raftinge yeni başlayanların deneyim kazanmaları için son derece uygundur. Göksu Nehri'nin akarsu sporları için en elverişli parkur olarak kuzeydeki Derinçay ile güneydeki Değirmendere köyleri arası önerilebilir. Bu parkurun uzunluğu yaklaşık 90 kilometredir.

    Parkurun başlangıç yeri olan Derinçay mevkiine Karaman-Silifke arasındaki karayolunun Mut ilçesinin 3 km. kuzeyindeki yol ayrımından batıya yönelen karayolu üzerinden ulaşmak mümkündür. Çevresinde fazla uzun olmayan kanyonların da bulunduğu Kışlakoy ile Kargıcak köyü civarındaki köprüler arasındaki 14 kilometrelik bölüm bu parkurun en ilginç peyzajına sahiptir. Bu bölüm geçildikten sonra parkurun Değirmendere köyü civarında bitirilmesi mümkündür.
    H) Dalaman Çayı :
    Dirmil yakınlarındaki Kocaş dağından doğan antik ismi İndos olan Dalaman çayı Marmaris ve Fethiye arasında yer alır. Toplam uzunluğu 229 kilometredir. Batı Toroslar'ın Göktepe ve Yaylacık dağlarından inen kolların birleşmesiyle büyüyen çay dar ve derin bir vadi içinde akarak Ortaca'nın 8 km. güneyinden denize dökülür.

    Parkur :
    Rafting noktalarına Marmaris Dalyan Fethiye Turunç yörelerinden ve Dalaman havaalanından ulaşılabilir. Yıl boyu rafting yapılabilen Dalaman çayının su seviyesi özellikle eylül ve ekim aylarında yükselir. Küçük şelaleler yaparak akan su yer yer geçitler arasında devam eder. Bu geçitler Akköprü köyü üzerinde nehri iki bölüme ayırmaktadır. Üst bölümün zorluk derecesi 5'dir. Alt bölüm 3-4 zorluk derecesindedir. Daha ileride Akköprü'ye gelindiğinde su akış hızı azalır zorluk derecesi 3'e iner.


+ Yorum Gönder
rafting kuralları,  raftingin kuralları,  artvin rafting kuralları,  raftingkuralları
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi