Lise düzeyinde grup rehber etkinlikleri

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Lise düzeyinde grup rehber etkinlikleri ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Lise düzeyinde grup rehber etkinlikleri





  2. 2
    Ensar
    Özel Üye





    Cevap: Grup Rehberlİk Etkİnlİklerİ

    KAYIP ARANIYOR
    AMAÇ: Öğrencilerin gözlem becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak.

    1. Öğrencilerden sınıfı dikkatle gözden geçirerek tüm arkadaşlarına bakmalarını isteyin
    2. Bütün öğrencilerden her zamankinden farklı yerlere oturmalarını isteyin
    3. Gönüllü bir yada birkaç öğrenci belirleyerek onun gözlerini kapamasını isteyin.
    4. Bir öğrenciyi sınıftan çıkarın.
    5. Gönüllü öğrenciden sınıfa 10 saniye baktıktan sonra kayıp öğrenciyi tesbit etmesini isteyin.
    6. Diğer gönüllülerle süreci tekrar.
    7. Aşağıdaki soruları yönelterek grup etkileşimini başlatın.

    • Kayıp arkadaşlarınızı bulmaya çalışırken nelere dikkat ettiniz.
    • Bütün kayıp arkadaşlarınızı bulmak aynı derecede kolay mıydı? Değilse niçin?

    GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ
    AMAÇ: Öğrencilerin güven duygusunun önemini kavramalarına yardımcı olmak.

    1. Aşağıdaki konuları tartışma başlatın.
    • Birine güven duyduğunuz bir yaşantınızı hatırlıyor musunuz.
    • Birinin size güven duyduğu bir yaşantınızı hatırlıyor musunuz.
    2. Bu konularda yeterli sayıda örnek aldıktan sonra öğrencileri ikişerli gruplara ayırın.
    3. Çiftlerden birer üyenin rehber olmasını isteyin. Diğer üyenin gözlerini bağlatın.
    4. Sırayla rehberlerden diğer üyeyi sesle talimatlar vererek sıraların yerlerini değiştirerek yeniden düzenlediğiniz sınıfta dolaştırmalarını isteyin.(rehber diğer üyenin koluna girerek de bu işlemi gerçekleştirebilir. )
    5. Gruplardaki rolleri değiştirdikten sonra süreci tekrar edin.
    6. Aşağıdaki benzer sorularla grup etkileşimini başlatın.
    • Birinin sorumluluğunu almak sizde nasıl bir duygu yaratır.
    • Biri tarafından rehberlik edilmek sizde nasıl bir duygu yarattı.

    KÜÇÜK FARKLAR
    AMAÇ: Öğrencilerin insanlar arasındaki bir takım farklılıkların, onların daha iyi ya da kötü yapmayacağını anlamalarına yardımcı olmak.
    1. Öğrencilerden kalemlerinin özelliklerini iyice inceledikten sonra onları masaya koyduğunuz sepete atmalarını isteyin.
    2. Kalemleri karıştırın.
    3. Öğrencilerden teker teker masaya gelerek kalemlerini bulmalarını isteyin.
    4. Aşağıdaki soruları sınıf yönelterek grup etkileşimini başlatın.
    • Kimler zorluk çekmeden kalemlerini bulabildi.
    • Hangi özelliklerine bakarak kalemlerinizi ayırabildiniz.
    • Sizi diğer insanlardan ayıran özellikler nelerdir.


    GRUP HİKAYESİ
    AMAÇ: Öğrencilerin açık ve açık olmayan iletişimleri ayırabilmelerine yardımcı olmak

    1. Öğrencileri beşer kişilik gruplara ayırın.
    2. Her gruba ikişer adet kağıt dağıtın.
    3. Gruplara birer hikaye yazacaklarını belirtin ve aşağıdaki talimatı verin.

    Elinizdeki kağıtlardan birine sırayla hepiniz birer cümle yazacaksınız. Ancak herkesin kendi cümlesini yazdıktan sonra kağıdı kendisinden sonra gelecek arkadaşının göremeyeceği şekilde kapatmasını istiyorum. Üçüncü turun sonunda hikaye bitecek.
    4. Bütün gruplar işlemi tamamladıktan sonra sırayla hikayeleri okutun.
    5. Hikayelerin okunması bittikten sonra aşağıdaki soruları sınıftakilere yöneltin.
    • Hikayeler anlamlımıydı?
    • Neden böyle bir sonuç çıktı.
    6. Bu konuları tartıştıktan sonra 3, 4 ve 5. basamakları tekrar edin. Ancak bu kez öğrenciler cümleleri yazdıktan sonra kağıdı katlamayacaklar ve arkadaşlarının yazdıklarını görecekler.
    7. Aşağıdaki soruları öğrencilere sorarak tartışmayı sürdürün.
    • Sizin yanlış anladığınız bir yaşantınız oldu mu?
    • İletişim kurarken karşımızdakinin mesajlarını anlamıyorsak başarılı bir iletişim kurabilir miyiz?
    • Sizin başkasını yanlış anladığınız anlar oldu mu?


    KAYNAK:Serdar ERKAN- Örnek Grup Rehberlik Etkinlikleri

    DAVRANIŞI DEĞERLENDİRME

    AMAÇ: Bazı davranışları analiz ederek yeni beceriler kazandırma
    DÜZEY: 7-15 yaş

    İŞLEM

    Bu etkinliği yapmaya aşağıdaki açıklama ile başlayınız.
    Bazı davranışlarımızın üzerinden geçip analiz ederek değerlendirerek de yeni sosyal beceriler kazanabiliriz. Genel olarak, uygun olmayan davranışlarımızın temelinde nasıl davranacağımıza ilişkin ipuçlarını bilmememiz ya da öğrenmemiş olmamız vardır. Aşağıdaki etkinlikler de size bu yönde yardımcı olabilir. Önce örnek etkinliği yapalım, sonda da diğer etkinlikleri yaparak üzerinde konuşalım.

    Örnek Etkinlik:
    Durum: Üç çocuk futbol oynarken biri topu sürekli ayağında tutmaktadır.
    Buradaki doğru davranış: Çocuğun diğer arkadaşları ile oynaması
    Uygun olmayan davranış: Çocuğun topu ayağında tutması

    Etkinlik A:

    Bir grup arkadaşlarınızla birliktesiniz. Bir arkadaşınız sürekli konuşulanları kesiyor ve diğerlerine konuşma fırsatı tanımıyor.
    Buradaki doğru davranış……………………………………………………………………
    Uygun olmayan davranış……………………………………………………………………

    Etkinlik B:

    Okulun bahçesinde bir çocuk yalnız durmakta ve oyuna katılmamaktadır.
    Buradaki doğru davranış……………………………………………………………………
    Uygun olmayan davranış……………………………………………………………………


    HATAYI KABUL ETME VE BİR İSTEĞİ İFADE ETME


    AMAÇ: Öğrencilerin yaptıkları davranışların sonuçlarını kabul etmeleri, özür dilemeleri
    DÜZEY: 6-7 yaş


    İŞLEM

    1. Bölüm

    Ali ile Ayşe iki arkadaştırlar. İkisi de okula yeni başlamışlardı. Bir gün Ayşe elindeki bir kitaba dikkatle bakıyor ve okumaya çalışıyordu. Ali geldi “ Ona ben bakacağım” diyerek kitabı Ayşe’nin elinden çekti, aldı. Ayşe kalakaldı.
    1. Ayşe ve Ali kim?
    2. Ayşe’nin elinde ne vardı?
    3. Ali ne yaptı?
    4. Ayşe ne hissetti?
    5. Ayşe ne dedi?
    6. bu aşamada Ali’nin davranışını sınıfla tartışınız ve gelen tepkilerin üzerinde konuşunuz. 7. soru ile çalışmayı sürdürünüz.
    7. Şimdi Ali’nin ne yapması gerek? Ayşe’nin ne yapması gerek?
    8. Ali özür dilemek için ne söylemeli, nasıl davranmalı?
    9. Sen birisinden özür dilesen nasıl davranırsın? Ne söylersin?
    10. Sana böyle bir davranışta bulunulsa neler hissedersin?


    2. Bölüm

    Bir Türkçe dersinde öğrencileri inciten veya kendilerinin bir başkasını inciten bir davranışların yazmalarını kompozisyon olarak isteyiniz ve size en etkileyici gelenleri sınıfta dramatize ettiriniz.(rol yaptırarak oynatınız)

    SELAMLAŞMA

    AMAÇ: Görgü kurallarını geliştirme
    DÜZEY: 6-13 yaş

    İŞLEM
    Bugüne kadar siz, bir tanıdığınızın yanından “Merhaba, günaydın…” demeden geçtiniz mi? Neden?

    Bugüne kadar bir tanıdığınız, yanınızdan “Merhaba, günaydın…” demeden geçti mi? Siz bu durumda ne hissettiniz?



    DİNLEME

    AMAÇ: Karşımızdaki kişilerle ilişkiyi başlatmaları için temel becerileri kazanma(Dinleme, konuşmayı başlatma)
    DÜZEY: 6-15 yaş

    Bu beceriyi basamaklara bölerek öğretiniz.
    1. Konuşan kişinin yüzüne bakın
    2. Söylenen üzerinde düşünüp, bunu da başınızı dinlediğinizi belirtecek biçimde sallayarak ya da “hı hı” diyerek karşınızdakine hissettirin.
    3. Karşınızdakinin sözünün bitmesini bekleyin.
    4. Söylemek istediğinizi ifade edin. Bunu da soru sorarak ya da duygularınızı ve fikirlerinizi söyleyerek ifade edin.



    KONUŞMAYI BAŞLATMA

    Basamaklar,
    1. Karşınızdaki kişiyi “ Merhaba, Günaydın vb.” sözlerle, uygunsa el sıkarak selamlayın
    2. “Nasılsınız? vb.” kısa bir giriş konuşması yapın
    3. Karşınızdakinin siz dinleyip dinlemediği anlamaya çalışın
    4. Konuşmak istediğiniz ana konuyu konuşmaya başlayın.

    KAYNAK:Serdar ERKAN- Örnek Grup Rehberlik Etkinlikleri
    Füsun AKKÖK-İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi







+ Yorum Gönder
grup etkinlikleri lise,  lise grup etkinlikleri,  lise etkinlikleri,  liselerde rehberlik etkinlikleri,  örnek grup rehberliği etkinlikleri lise
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi