Vitaminler hangi hastalıklara iyi gelir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Vitaminler hangi hastalıklara iyi gelir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1

  2. 2
    İlk Yolcu
    Bayan Üye





    Cevap: vitaminler hangi hastalıklara iyi gelir

    B6 VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Damarlara zarar veren 'homocysteine' isimli kimyasalın seviyesini düşürür.
    Dozu: 31-50 yaş: günde 1,3 mg 51+: Günde 1,5-1,7 mg
    Kaynaklar: Baklagiller, et, balık, turunçgiller, muz, karpuz.

    B12 VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Sinir hücrelerini korur. Hafızayı güçlendirir. Dozu: 31+: günde 2,4 mg. Kaynak besinler: Et ve süt gibi hayvansal ürünler, güçlendirilmiş tahıllar.

    C VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Katarakt ile meme ve mide gibi bazı kanser türlerine yakalanma riskini azaltır. Dozu: 31+: 75-90 mg
    Kaynak besinler: Turunçgiller, brokoli, dolmalık biber, lahana, çilek.

    FOLİK ASİT
    Neye yarar?: Hamilelikte alınırsa doğumdan gelen kusurları önler, kolon kanseri ve Alzheimer'a karşı koruyucudur. Dozu: 31+: Günde 400 mcg. Hamilelerde: 600 mcg. Kaynak besinler: Ekmek, makarna ve kahvaltılık gevrekler, baklagiller, ıspanak, brokoli ve portakal suyu.

    A VİTAMİNİ
    Bulgu ve endişeler: Görme yeteneğini korur, katarakt riskini azaltır. Ancak fazlası kemiklere zarar verebilir. Dozu: 31+: erkeklerde 3000 IU (uluslararası birim), kadınlarda 2333 IU Kaynaklar: Havuç, tatlı patates ve mango.

    D VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Kalsiyumla birlikte alındığında kemik kırılmasına karşı korur. Yüksek dozda alındığında kolon, meme ve yumurtalık kanserini önlemeye yardımcı olur.
    Dozu: 31-50 yaş: günde 200 IU 51-70 yaş: 400 IU Kaynak besinler: Süt ve tahıl, balık ve margarin.

    E VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Hücrelere zarar veren molekülleri etkisiz hale getirir. Prostat kanserine ve Alzheimer'a karşı korur. Dozu: 31+: Doğal kaynaklardan 22 IU veya 33 IU sentetik E vitamini.
    Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, kabuklu yemişler, bitkisel yağlar ile tahıllar.

    K VİTAMİNİ
    Neye yarar?: Kan pıhtılaşması için gereklidir, kemikleri korur. Dozu: 31+: Günde 90-120 mcg (mikro gram).
    Kaynak besinler: Yeşil yapraklı sebzeler, süt ve süt ürünleri, yumurta, tahıllar ve karaciğer







  3. 3
    Ziyaretçi
    çok güzel bir site







+ Yorum Gönder
vitaminler hangi hastalıklara iyi gelir,  b vitamini hangi hastalıklara iyi gelir,  vitamin hangi hastalıklara iyi gelir ksaca,  vitamin hangi hastalıklara iyi gelir kısaca,  vitaminler hangi hastalıklara yarar
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi