Sağlıklı bir çevre için okulda ne gibi çalışmalar yapılabilir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Sağlıklı bir çevre için okulda ne gibi çalışmalar yapılabilir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Sağlıklı bir çevre için okulda ne gibi çalışmalar yapılabilir





  2. 2
    Forumacil
    Özel Üye





    Cevap: sağlıklı bir çevre için okulda ne gibi çalışmalar yapılabilir
    Sağlık Eğitiminde İşbirliği Yapma
    Eğitim Ve Öğretim - Genel Konular
    Sağlık Eğitiminde İşbirliği Yapma
    Sağlık Eğitiminde İşbirliği Yapma Her sektörün hizmet verirken karşılaştığı bazı sorunlar mevcuttur. Sağlık alanında tek başına
    tüm topluma ulaşması olanaksız olup verilen hizmetin kaliteli ve yeterli olması
    olanaksızdır. Bunun ve sağlıklı bir çevremiz olması için okulumuzda ne gibi
    çalışmalar yapabiliriz, okulumuzda sağlıklı bir çevre olması için neler
    yapabiliriz, çevremizin ve okulumuzun daha temiz olması için neler yapabiliriz,
    okulumuzun daha temiz olması için neler yapabiliriz, çevremizin temiz olması
    için neler yapabiliriz, çevremizin ve okulumuzun temiz olması için neler
    yapabiliriz, sağlıklı bir çevre için neler yapabiliriz, işbirliği yapmanın
    önemi, okulumuzun temiz olması için neler yapmalıyız

    Her sektörün hizmet verirken karşılaştığı bazı sorunlar mevcuttur. Sağlık
    alanında tek başına tüm topluma ulaşması olanaksız olup verilen hizmetin
    kaliteli ve yeterli olması olanaksızdır. Bunun için diğer sektörlerin
    kaynaklarından yararlanmasın gerekir. Böylece istenen düzeyde, istenen şekilde
    ve istenen kalitede yaygın eğitim verilebilir.
    Özellikle sağlık gibi insanın yaşamını çok etkileyen bir sektörün insanlara
    hizmet verme temel ilkesidir. Çünkü her
    kişi sağlıklı bir yaşam yaşamak ister ve buda onların en temel hakkıdır. Sağlık sektörünün yaş, cins, ırk, statü
    gözetmeksizin her insanı kapsaması gerekir. Ve böyle geniş bir hizmet yürüten
    bir sektörün bunu tek aşına başarması gibi bir şey düşünülemez. Bunun içinde
    görev, yetki ve sorumluluğun farklı sektörlerle paylaşılması gerekir.

    İşbirliğinin Aşamaları:

    ? Yapılacak sağlık konusunun ilk aşamada belirlenmesi gereklidir.
    ? Konunun çözümüne yönelik tüm hareket ve amaca ulaşmak için tutulan yollar
    belirlenmelidir.
    ? Katılacak olan sektörlerin katılım ve onunla ilgili olarak para, insan gücü,
    araçlar, fikirler, çalışmalara katılım, onay verme gibi bilgilerin hazırlanması
    gerekir.
    ? Katılacak olan sektörlerle sorun ve bu sorunlara çözüm önerileri için
    tartışılıp eylemler ve izlenecek planlar belirlenmelidir.
    ? Eldeki tüm kaynaklar gözden geçirilmeli ve ortak olarak kullanılacak program
    ve planlar hazırlanmalıdır.
    ? İşbirliğinin kurumsal bir yapısının ortaya çıkarılması gerekir.
    ? Elde edilen plan ve programlar uygulanmalıdır.
    ? Program ve planlar hakkında değerlendirmeler yapılmalı ve izlenmelidir.

    İş birliği Yapmanın Olanakları
    ? Hedef kitleye ulaşım ve verilecek hizmetin verilmesi daha hızlı ve çabuk olur.
    ? Hizmet için işbirliği yapılacak kurumun kaynak araç-gereç ve gerekli
    kaynaklarından yararlanılır.
    ? Zamandan tasarruf edilir.
    ? Hizmet daha ekonomik olur.
    ? Kurum ve kuruluşlarla etkileşim-uyum ve ortaklı artar.
    ? Halkla iletişim daha fazla olur.
    ? Yapılan hizmet daha etkin, kaliteli ve verimli olur.
    ? Özellikle toplum liderleri aracılığıyla halk eğitime katılmaya ikna olur.
    ? Hizmetin başlama aşamasından sonuna kadar hedef kitleye yardım yapılabilir.
    ? Özellikle
    öğretmenler, öğrenciler tarafından model alınıp taklit edildiği için hizmet daha verimli olup bazen ailelerle ilişkileri sayesinde aileler üzerinde
    de etkili olabilirler.
    ? Çalışmalar daha ayrıntılı ve güncel olarak tanıtılır ve yaygınlaştırılır.
    ? Yönetici, muhtar, imam vs. yaptırım gücü sayesinde hizmet ve eğitime yer
    sağlanır ve insanların ilgisi toplanır. Ayrıca çalışmaların yürütülmesi,
    izlenmesi ve değerlendirilmesinde sorumluluk yüklenmiş olunur.
    ? Gönüllüler ait oldukları kitleyi etkileyip ve bu kişilere önderli ederler.
    ? Özellikle anne-baba ve aile gibi en küçük sosyal birimler davranış
    modellerini geliştirdiği için onlarla yapılan işbirliğinde aile ve çevredeki bireyler daha
    kalıcı bir şekilde etkilenirler. Buda eğitimi daha verimli ve etkili kılar.

    Sağlık Eğitiminde İşbirliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar

    - Devlet başkanları ve toplum liderleri
    - Gazete, dergi, televizyon ve radyo gibi basın mensuplarıyla
    - Aile, anne ve babalarla
    - Okullarla
    - Halk eğitim merkezleriyle
    - Öğretmenlerle
    - Muhtar ve köy imamlarıyla
    - Komutan ve askerlerle,
    - Toplumdaki yöneticilerle
    - Toplumdaki gönüllülerle
    - Dini kurum ve liderlerle(diyanet işleri başkanlığı vs.)
    - İş yerleriyle, işveren ve işçilerle,
    - Vakıf ve Derneklerle,
    - Sendika ve kooperatif yöneticilerine,
    - Meslek odaları ve birliklerine,
    - Sanatçılarla ve yazarlarla,
    - Sağlık personeli ve çalışanlarıyla
    - Kadın kuruluşları ve gençlik kuruluşlarıyla,
    - Belediyelerle,
    - Üniversitelerle,
    - Uluslar arası kuruluşlarla,
    - İl özel idareleriyle vs. gibi tüm toplumu ilgilendiren tüm kuruluşlarla
    işbirliği yapılabilir.

    İşbirliği Yapılacak Kişiler
    Bir toplum kişilerin birleşmesiyle ortaya çıkar. Bu bireylerin kendi yakın
    çevresinde oluşan sorunlarla ilgilenmesi bir birey olarak hak ve
    sorumluluklarını fark etmesi ve o konu hakkında toplumsal olarak bir kalkınma
    oluşur. Bu konular toplumu ilgilendirene her
    konu ile ilgili olabilir. (örneğin: Eğitim, sağlık vs.).yapılacak olan eğitimde öncelikle toplumu etkileyen
    kişilerle yapılır. Ve bu bireylerin önder kişilerce etkilenmesi sağlamak
    istenir. Ve böylece ulaşılacak hizmet ve verilecek eğitimler daha geniş
    kitlelere daha verimli ve etkili bir şekilde ulaştırılır.
    Bir eğitim ve hizmette işbirliği yapılacak olan kişiler
    - Yöneticiler,
    - Eğitimciler,
    - Gazeteciler,
    - Siyasi liderler,
    - İşçiler,
    - Doktorlar ve sağlık personelleri,
    - Mahalli yöneticiler,
    - Öğretmen ve mühendisler,
    - Anne ve babalar,
    - Sanatçılar,
    - Gazeteci ve yayıncılar vs. sayılabilir.

    Bu kişiler aracılığıyla toplumdaki bireylerin etkilendirilmesi
    düşünülebilir.ancak oluşturulan işbirliğinin liderlik ve gönüllülük esasına
    oturtulması sağlanır.bu nedenle işbirliği yapılacak kişiler seçilirken
    ?kişilerin özellikleri,lider olan kişilerin eğitimi ve belirlenmesi? öncelikli
    belirlenmesi gereken unsurlardır.

    İşbirliği Yapılacak Kişilerde Aranan Nitelikler
    - Gönüllü olan bu kişi istekli olmalı, çalışmalarında sürekli olmalı ve çıkarcı
    olmamalıdır.
    - Alçak gönüllü, samimi, hoşgörülü, sevecen, anlayışlı, kararlı, ilke sahibi,
    inandırıcı, demokrasi ilkelerini benimseyen ve cesur olmalıdır.
    - Çevresiyle sağlıklı ilişkiler ve iletişim
    kurabilen, yeniliklere açık, problem çözebilen, ileri görüşlü, okur-yazar, kültürlü, toplumu tanıyan ve toplum
    tarafından kabul görülen örnek bir insan olmalıdır.
    - Çevresine ayıracak zamanı olmalıdır. Bir yerleşim biriminde her iki cinsten
    gönüllü ekibi oluşturmalıdır.

    İş Birliği Yapılan Kişilerin Eğitilmesi

    Yapılacak olan eğitim ve hizmetin topluma iletilmesi ve uygulanması için
    öncelikli olarak işbirliği yapılacak kişilerin belirli bir eğitimden geçmeleri
    gereklidir.

    Verilecek eğitim eğitimi şu maddelerden oluşur.

    1.Modüller şekilde verilecek eğitim:
    Davranışların değişmesi için oluşturulacak toplumun ihtiyaç oranı ve kitlesine
    göre belirlenir. İhtiyaç duyulan her konu ve bölüm için ayrı ayrı bir eğitim
    modülü geliştirilir. Örnek olarak akraba evliliğinin eğitimim için hazırlanan
    bir modülde eğitim broşürleri, afişleri ve bunun gibi bilgilendirme bileşenleri
    hazırlanabilir.

    Öğretim modülü; belirlenen eğitim ve
    hizmet için temel bilgiler, teknik mesajlar ve eğitici için notlar vs. gibi bölümlerlerden olmalı ve 2?5 sayfalık
    herkesimden insanın anlayabileceği dilde yalın ve resimlerle desteklenmiş ve
    hedef kitlenin ihtiyaçlarına karşı doyurucu olmalıdır.
    2.Gönüllülük ağının oluşturulması:
    Verilecek hizmet ve
    eğitim için gönüllü kişilerden il, ilçe ve yerel düzeyde bir gönüllüler ağı oluşturulabilir. Hizmet ve eğitim ilk olarak iş birliği yapılacak
    gönüllülere verilir. Her eğitim verilen kişi örnek verecek olursak 10 kişiye
    eğitim vermesi istenebilir. Böylece hizmet ve eğitim geniş bir kitleyi kapsar.
    3.Gönüllülerin Eğitimi:
    Gönüllü kişilerin eğitim işini merkez eğitim grup üstlenir. Merkez eğitim grubu
    bu eğitimi gerçekleştirmek için
    tanıtım, konferans, beyin fırtınası, soru-cevap, gösteri, rol oynama, vaka çalışması, tartışma, anket gibi yöntemler kullanırlar.
    Böylece işbirliği yapılacak gönüllüler eğitilmiş olur.

    Sağlık Hizmetlerinde Kurumlarla İşbirliği
    Bir toplumun sürekli yaşam ihtiyaçlarını karşılamak, sorunlarını çözmek için
    ortaya çıkan ve toplumca benimsenen yasa ve kurallara uygun olarak çalışan
    ilişkiler dokusuna toplum ismi verilir. Örneğin; eğitim, sağlık, askerlik, din
    vs.
    Toplumsal kurumların görevlerinin şöyle sıralayabiliriz:
    - Toplumu bütünleştirir.
    - Toplumun yaşamını sürdürmesine yardımcı olur.
    - Toplumun sorunlarına ölçülendirilmiş, denenmiş olarak ortaya konulmuş çözüm
    yolları getirir.
    - Toplumun üyeleri arasında oluşacak ilişkileri yasaya, kurala bağlar.
    - Yeni oluşan kuşakların davranışlarının biçimlendirir. Ve her bireyin yasa ve
    kurallara uymasının sağlar.
    - Toplumsal birimlerin kurulup çalışmasını sağlar.(evlilik kurumu:aile,eğitim
    kurumu:okul,sağlık kurumu :hastane)

    Sağlık eğitiminde İşbirliği Yapılacak Kurumları Şöyle Sıralayabiliriz:
    A)Aile Kurumlarıyla İş Birliği
    B)Eğitim Kurumlarıyla İş Birliği
    C)Sağlık Kurumlarıyla İş Birliği
    D)Dini Kurumlarla İş Birliği
    E)İş Kurumlarıyla İş Birliği
    F)Silahlı Kuvvetlerle İş birliği
    G)Basın ve Yayın Kuruluşlarıyla İş Birliği
    H)Gönüllü Kurumlarla İş Birliği

    A)Aile Kurumlarıyla İş Birliği

    Bir toplumu oluşturun en küçük sosyal birim ailedir. Bir ailede Anne, baba ve
    çocuklar ana üyeler olur diğerleri tamamlayıcı kişilerdir. Aile yapılarının
    sağlık koşulları toplumun sağlık gelişmişliğini ortaya koyar. Toplum sağlığının
    istenen
    seviyeye gelmesi için öncelikle ailelerin eğitilmesi gerekir. Bunun için iş birliği yapılan en önemli kurumlardan birisi ailedir.
    Her birey ilk olarak ailede büyüdüğü için öncelikle aile ve bireylere eğitim
    verilmeli ve sağlık davranışları ailede verilmelidir. Çünkü bir birey aileyi
    oluşturur ve ailede toplumu oluşturur.







  3. 3
    Forumacil
    Özel Üye
    Bireyin içinde olduğu evin temiz, sakin, düzenli ve sağlık koşullarına uygun
    olması bireyi sağlıklı yetişmesi ve iyi eğitilmesinin sağlar. Aynı şekilde
    evdeki bireylerinde davranış ve tutumları çocuğun gelişimini direkt olarak
    etkiler.
    Bu amaçla eğitim görevlileri özellikle anne ve babayı eğitmeli ve bu eğitim
    eşgüdümlü olarak çocuklara yansıtılmalıdır. Verilecek eğitim aile-okul iş
    birliği ilkesi doğrultusunda uygulanmalıdır. Çünkü okulda eğitim alan çocuklar
    okulda edindikleri eğitim ve bilgileri aile bireylerine taşırlar. Böyle yapılan
    eğitim daha etkili olur. Ayrıca unutulmamalıdır ki, anne-babaların sağlıklı
    davranışları çocuklarının da sağlıklı davranışları demektir.

    B)Eğitim Kurumlarıyla İş Birliği

    Toplum nüfusunun öğretmenler ve öğrencilerle birlikte büyük çoğu okullarda
    toplanmıştır.bunun için verilecek eğitimde eğitim kurumlarıyla da iş birliği
    oldukça önemlidir.
    Okul eğitim-öğretim içi,n oldukça etkili bir kurumdur.okullar öğrenci
    aileleriyle işbirliği içinde bu sistemi yürütürler.evde yeteri kadar eğitim
    almamış bireyler olabilir. Bunun için velilerle iş birliğiyle okul eğitimi
    istenilen seviyeye ulaştırabilir. Bir okul öğrenciler sayesinde tüm topluma
    ulaşabilir. Bu şekilde okulda öğrencilere verilen sağlıklı bilgi tutum ve
    davranış diğer toplum bireylerine de iletilir.
    Okullarda verilecek eğitimden öğretmenler sorumludur. Öğrenci öğretmeni bir
    model olarak alıp taklit ettiği için etki
    ve yaptırım gücü daha fazladır. Ayrıca öğretmenler aileler üzerinde de etkili olmaktadırlar. Okulda ise öğretmenden
    istenen davranış, sağlıklı olmanın ne olduğunun, öneminin ve korunma yöntemleri
    gibi konularda eğitim vermesidir. Bunun için öğretmenlere verilecek eğitimin
    hangileri olduğunu belirlemek ve önermek ve öğretmenleri bu şekilde
    bilgilendirmek gerekir.
    Ayrıca okullarda koruyucu sağlık hizmetleri ve muayenelerinde de eğitime önem
    verilmelidir.
    Eğitim Kurumlarıyla İş Birliği yapılacak sağlık eğitimim Şu Konulardan Oluşur:

    ? Kişisel sağlık bilgisi,
    ? Hastalıkların önlenmesi ve kontrolü,
    ? Aile Sağlığı,
    ? Tüketici Sağlığı,
    ? İnsan Vücudu ve Görevleri,
    ? Beslenme ve Çevre Sağlığı,
    ? Büyüme ve Gelişme,
    ? Zihinsel ve Duygusal Sağlık,
    ? İlk Yardım, Güvenlik ve kazalardan korunma,
    ? Zararlı alışkanlıklar eğitimi gibi konularda eğitim verilmelidir.

    Ayrıca okullarda sağlık hizmetlerinin yürütülmesi de gereklidir. Bunun için
    okulların temizlik ve hijyen kuralları içinde eğitim
    vermesi gerekir. Bunun için sınıfta bulunan öğrenci sayısının az, yeterli derecede ısı ve ışık, lavaboların
    temiz sabunlu olması ve okulda en az bir ilk yardım dolabı olmalıdır. Aşılama
    hizmetlerinin yapılması, sağlık taramalarının belirli zamanlarda yapılması
    gerekir. Her bireyin bilmesi gereken sağlık bilgileri verilmelidir.
    Okul dışında bulunan bazı eğitim merkezleri vardır. Halk eğitim merkezleri
    bunlardan biridir. Ayrıca bu merkezlerde örgün eğitim görmemiş bireylere de
    yaygın eğitim hizmetleri verilmektedir. Toplumdaki bireylere ulaşma bakımından
    önemli bir merkez olduğu için Halk eğitim merkezleriyle de iş birliği yapmak
    gerekir.
    Halk Eğitim Merkezlerinde Verilen Eğitim Konularında Bazıları Şunlardır:
    . Aile planlaması,
    . Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,
    . Ana-Çocuk Sağlığı,
    . Hasta ve Yaşlı Bakımı,
    . Kazalar ve İlk Yardım,
    . Yeterli ve Dengeli Beslenme,
    . Ağız ve Diş Sağlığı,
    . Kişisel Sağlık Bilgisi,
    . Çevreyle İletişim, gibi eğitim konularından oluşur.


    C)Sağlık Kurumlarıyla İş Birliği
    Sağlık kurumları toplumdaki bireylerin sağlığını korumak ve sağlığını
    kaybedenlere de sağlığının tekrar kazandırmak amacıyla açılan kurumlardır. Bu
    kuruluşların organizasyonunda Sağlık Bakanlığı görevlidir. Bu kurumlarda
    doktor, diş hekimi, psikolog, diyetisyen, sağlık teknisyeni, tıbbi sekreter gibi
    personeller görevi yürütürler.

    Eğitimde iş biriliği yapılacak yerlerin başında sağlık hizmetlerinin etkin
    olarak yürütüldüğü kurumlar gelir. Eğitimler herkesin düzeyine göre yapılmalı
    ayrıca kendi bakımlarının da geliştirilmesi hedeflenir.

    Toplum bireyleri sadece sağlıkla ilgili bir sorunları olduğu zaman buralara
    başvurmaktadır. Fakat bu kuruluşlar sadece sorun olduğu zaman verilmeyip
    sorundan önce de verilir. Onun için herhangi bir sağlık sorunu için gelen birey
    eğitime açık olduğu için gerekli eğitim verilmelidir. Böylece hastaneler,
    doğumevleri, dispanserlerde, sağlık ocaklarında eğitim verilmiş olur.

    D)Dini Kurumlarla İş Birliği:

    İbadet yerleri bireylerin inançları, değer yargıları aynı olan insanların bir
    araya geldiği yerlerdir. İnsan topluluğu buralarda da olduğu için eğitim için
    dini kurumlarla iş birliği önemlidir. ibadet yerlerinde dini bilgiler
    bilimselleştirilerek anlatılmalıdır.

    Dini kurumlarda özellikle namaz vakitlerinde insanlar bir araya gelir ve hazır
    gruplar oluşur. Ve eğitim ortamı oluşur.

    Dinin etkileme gücü yüksek olup insanlar din adamları ve din ortamlarından
    etkilendiği için burada verilen eğitim derin izler bırakır. Bunun için din
    adamları dinimizin sağlığa verdiği önemi göz önünde bulundurarak dinimizin
    sağlığa verdiği önemi, kişisel hijyeni, çevre sağlığı, bulaşıcı hastalıkları,
    cinsel yaşam gibi konular hakkında eğitimler vermesi sağlanmalıdır. Ayrıca
    koruyucu sağlık hizmetleri hakkında da bilgilendirilmesi gereklidir.

    E)İş Kurumlarıyla İş Birliği:

    Toplum nüfusunun büyük bir bölümüm iş kurumlarına dağılmıştır. İş kollarında
    çalışan kişilerin sağlığının korunması için çalışanları meslek hastalıkları,
    kazalar, ilk yardım ve diğer sağlık konularında eğitimler verilebilir.
    Giderek artan endüstriyle birlikte iş ortamları büyümekte ve iş yeri
    yöneticisine, mühendisine vs. Eğitimler verilmelidir. Özellikle işçilerin
    dikkatinin çekmek için afiş, broşür, yazı vs. hazırlanabilir.
    İşçilerin sağlık eğitiminde yapılan işte sağlığın önemi, iş yerindeki çalışma
    koşulları, meslek hastalık ve kazaları hakkında eğitimler verilmeli ve işçiler
    bilinçlendirilmelidir.
    Özellikle sanayi kuruluşlarında çevre sağlığına
    önem verilmelidir. Ayrıca olacak bir kazada ilk yardım ve yapılacaklar hakkında etkili bir eğitim verilmelidir.
    İşçilere kişisel sağlık bilgisi, aile planlaması, beslenme vs. konularda da
    eğitimler verilmesi ve yeterli bir biçimde kullanılmaları sağlanılmalıdır.


    F)Silahlı Kuvvetlerle İş Birliği:

    Toplumdaki bireylerin toplanmış olduğu bir yerde ordudur. Türk ordusu 800000
    kişi civarındadır. Burada verilen eğitim savaşa hazırlamak yanında hayatta
    kalmaya hazırlar.
    Ordu içinde bu eğitimleri verebilecek revirler, hastaneler gibi birimler
    mevcuttur. Ordu eğitimcisi olan subay, astsubay ve erbaşlar sağlıkla ilgili
    eğitimler verilmeli ve tüm topluma yayılmasını sağlanması sağlanmalıdır.
    Orduda verilen eğitim sadece bilgi olarak kalmayıp alışkanlık düzeyinde
    olmalıdır. Bununda terhisten sonrası örnek davranışlar gösterip başka bireylere
    yansıtılması şeklinde devam eder.
    Verilen eğitim ise ?insan vücudu ve işlevleri, kişisel salık bilgisi, beslenme,
    aile planlaması, spor, beslenme, ilk yardım vs.? eğitimler verilmelidir.

    G)Basın Ve Yayın Kuruluşlarıyla İş Birliği

    Toplu
    üzerinde oldukça etkili olduğu dergi, gazete, televizyon, radyo gibi basın ve yayın kuruluşlarıdır. Bu etki yaygı olup süreklidir. Bu yolla verilecek
    eğitim toplumun her kesimine ulaşır. Bunun için kurumlarla iş birliği yapılmalı,
    verilecek eğitimlerde toplum ihtiyacını karşılayacak düzeyde eğitim
    verilmelidir. Ayrıca güncel olmalı ve çift yönlü iletişim şekline önem
    verilmelidir.
    İş birliği organizasyonunda bu kurumların yöneticilerine, programcılarına ve
    sağlık uzmanları gibi halkın benimsediği kişiler
    alınmalıdır. Ayrıca eğitimlerde eğlendirme işlemleriyle etkin bir hizmet verilmelidir.


    H)Gönüllü Kurumlarla İş Birliği:

    Vakıflar, dernekler, birlikler gönüllü kurumlar olup pek çok üyesi vardır. Bu
    nedenle bu kurumlarda daha çok kitleye ulaşırız.
    Bu kurumlarda gönüllü bireyler çalışır. Emekliler, yaşlılar, hayırseverler ve
    toplum için bir şeyler yapmak isteyen kişiler çalışır.
    Bu potansiyelin bazen harekete geçirilmesi yeterli
    olmaktadır. Bunun için onları cesaretlendirmek ve yönlendirmek yeterli olacaktır. Bu adımlar sonrası mutlaka
    güzel çalışmalarla sonuçlanacaktır.

    Kuruluşlarla İş Birliği:

    Toplumun bütününe hizmet vermek amacıyla oluşturulan ve belirli bir merkezden
    yerel alanlara doğru hiyerarşik bir dizi içinde örgütlenmiş kurumlar ağına
    kuruluş denir. Örneğin;
    Milli eğitim bakanlığı merkez(Ankara) il, ilçe düzeyinde kurumlar arası ağı
    şeklinde örgütlenmiş olan bir kuruluştur.
    Kuruluşlarla yapılan iş birliğine sektörlerarası iş birliği denir. Kuruluşların
    hazır olan
    yapılanmasını ve imkânlarını eğitim amacıyla harekete geçirmek sağlık alanında toplumsal değişmeyi kolaylaştırmakta ve daha verimli yapmaktadır.
    Kuruluşlarla iş birliğinde çok sayıda sektör birlikte çalışmakta ve gönüllü
    katılımını sağlayabilmektedir. Sektörler sağlığı geliştirmek için ortak proje ve
    stratejiler oluşturmakta ve bu uygulamaların hayata geçirilmesini
    kolaylaştırmaktadır. Böylece sağlık eğitimi daha etkili ve verimli olması
    sağlanmış olur.
    Kuruluşlarla iş birliğinde merkezden uygulama birimlerine kadar her kademede
    gerçekleştirilebilir. Ancak bunun için sektörler eşit görev ve sorumluluklar
    almalı ve bir arada çalışma tarzı oluşması sağlanmalıdır.



    A)Merkezi Kuruluşlarla İş Birliği:

    Sağlık bakanlığı?nın öncülüğünde oluşturulan iş birliği, eğitim ve hizmetin
    yollarını belirleme, katılımını sağlama ve toplumun harekete geçirilmesi
    açısından oldukça önemlidir. Ayrıca uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği
    merkezi düzeydedir.
    B)İl Kuruluşlarıyla İş Birliği:

    Merkezi düzeyde ya da il düzeyinde planlanan eğitim ve hizmet çalışmaları için
    il kuruluşları ve yetkilileriyle de iş birliği yapılır.

    C)İlçe Kuruluşlarıyla İş Birliği:

    Merkezi ve il düzeyinde ya da ilçe düzeyinde planlanan eğitim veya hizmet
    çalışmalarının yürütmek için içe yetkilileri ve kuruluşlarıyla yapılır







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi