Aldığımız bir ürünün ambalajının düzgün olması neden önemlidir

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Aldığımız bir ürünün ambalajının düzgün olması neden önemlidir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi


  2. 2
    Gizliyara
    Frmacil.com





    Cevap: aldığımız bir ürünün ambalajının düzgün olması neden önemlidir

    aldığımız bir ürünün ambalajının düzgün olması neden önemlidir


    Ambalaj; ürünün giysisi gibidir. Tüketiciyi satın alma eylemine hazırlaması için gerekli tüm güzellikleri üzerinde bulundurması gerekir. Ürünün piyasada tutunabilmesi; doğru ve etkili bir ambalaj malzemesinin seçimine bağlı olduğu kadar, ambalajın tasarımına da bağlıdır. Ürünün yapısına uygun seçilen renklerle, uyumlu yazı ve biçimlerle tasarlanmış, çekici, güzel görünümlü bir ambalaj, tüketiciyi olumlu yönden etkiler.

    Ambalaj; ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak, taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kağıtt, karton, cam, plastik, v.b. malzemelerden yapılmış dış örtülerdir. Kısaca ambalaj; içerisinde ürün bulunan koruyucudur. Ürünü, çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur. Ambalaj ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlar, depolama kolaylığı yaratır, önemli bir görevi de taşıdığı bilgilerle tüketiciye seçim ve kullanım kolaylığı sağlamasıdır. Üzerinde yazılı olan ağırlık, fiyat, üretim tarihi, son kullanım tarihi, ürünün içeriği, üretici firmanın adı, kullanım açıklaması, TSE’li olup olmadığı gibi tüm bilgiler, tüketiciye ve satış yapana büyük kolaylıklar sağlar.

    Dizaynın Önemi

    Ambalajın grafik tasarımı, diğer tanıtım konuları gibi, grafik sanatçısının sorumluluğundadır. Ürün, tüketiciye sunuldu?u zaman bulundu?u yerde her konumda çekici gücünü, etkisini göstermelidir. Satıcılar ürünleri yan yana dizerken her zaman ambalajın geniş yüzeyini tüketicinin görebileceği şekilde yerleştirmeyebilir. Ambalajın yan ve üst yüzeyleri de ürünün tanıtımı açısından önemlidir.Ürün ambalajınızın, farklı kuruluşların ürünleriyle yan yana geldiğinde çekiciliğini koruması gerekir. Bu durum, vitrinde yada market raflarında olduğu kadar, tüketici elinde de ona verdiği güven yönünden önemlidir.

    Marka Olmak

    Markalaşmak globalleşen dünyada, rekabet koşullarına uyum göstermek için vazgeçilmez bir pazarlama stratejisi. Maalesef ülke olarak marka olmanın önemini kavrayamadık, bana sorarsanız bunu nasıl yapacağımız konusunda kafa yormuyor babadan kalma yöntemlere dayalı üretim ve pazarlama yapıyoruz. Uzmanlar markala?mada “ kaliteli ürün- ambalaj- üretim sonrası destek – reklam” kombinasyonlarınn önemini vurguluyorlar. Markamıza net bir konum belirleyip tutarlı bir iletişim dili yakalayamazsak bugünün rekabet ortamında başarılı olmamız çok zor. Maalesef marka olmanın altın bir kuralı yok. Bu nedenle pek çok unsuru bir arada düşünmek gerekiyor, bilgi mimarları ve ekonomistler şirket hedeflerini ve kullanıcı davranışlarını iyi anlamak gerekti?ini belirtiyorlar.

    Hedefiniz çok önemli

    -Kaliteli, yenilikler içeren, albenisi ve yararlılığı yüksek mamul üretmek.

    -Albenisi yüksek, şirket markasını tanıtmaya ve daha iyi pazarlamaya yönelik ambalaj ile sunmak.

    -Etkili bir satış stratejisi belirlemek, en uygun fiyatı bulmak

    Tasarım a?amasında ise,

    -Ürünün markası nasıl olmalı, çarpıcı akılda kalıcıtabiki.. (örneğin İpek Kağıdın ürünü Selpak gibi, bir düşünün sorarken kağıtt mendilin var mı? diyorsunuz yoksa Selpak var mı ?, diye soruyorsunuz.? sizde ürün markanızı günlük dile yerleştirebildiğiniz ölçüde markalaşmışsınız demektir.)

    -Hedef kullanıcı tanımlaması özenle yapılmalı, tüketici beklentilerine göre ergonomik, basit ancak etkili yeni fonksiyonlar eklenmeli.

    -Elimizde ki teknoloji ile “ürün modelini” oluşturup, en uygun ambalaj malzemesi ile reklam fonksiyonunu göz ardı etmeden, ambalajın ürünün kartviziti oldu?u görüşünden hareketle görselliği ön planda tutarak, kullanıcıarın tüketim hedefine uygun bilgilerle donatarak Ürün – Pazar takibiyle , hızlı teslimatı organize etmek.

    -Tüketicinin ürünü kullanırken kendini özel hissetmesini sağlamak

    -Son aşamada ise “ürün modeli”ni kullanıcının tekrar tercih etmesi için neden yaratmak.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi