Panel nedir örnek veriniz

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Panel nedir örnek veriniz ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Panel nedir örnek veriniz





  2. 2
    HARBİKIZ
    Bayan Üye





    Cevap: panel nedir örnek veriniz
    Toplumu ilgilendiren bir konunun dinleyiciler önünde, sohbet havası içinde, uzmanları tarafından tartışıldığı konuşmalara panel denir. Açık oturum ile panel özellikleri yönüyle birbirlerine çok benzerler. Hatta bazı kitaplarda panel ile açık oturum aynı konuşma türü olarak verilir.Arada sadece üslûp farkı vardır.
    Panelden amaç bir konuda karara varmaktan ziyade sorunu çeşitli yönleriyle aydınlatmak, farklı görüşleri, farklı anlayışları ortaya koymaktır.
    Panelde de bir başkan bulunur. Konuşmacı sayısı 3 ile 6 arasında değişebilir. Konuşmacılar, uzmanı oldukları konunun ayrı birer yönünü ele alırlar. Konuşmalar, açık oturumda olduğu gibi başkanın verdiği sıraya ve süreye göre yapılır.
    Panelin sonunda, dinleyiciler panel üyelerine soru sorabilirler. tartışma dinleyicilere de geçerse o zaman tartışma, forum şekline dönüşür.

    örnek



    KONU : TELEVİZYONUN TÜRK AİLESİNE ETKİLERİ

    GRUP ÜYELERİ:
    Belgin ÖZKÖK (Elektrik Y. Müh. ) – Lider
    Zülal PİLTEN (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı) – Konuşmacı
    Ayşegül ESENER (Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Uzmanı) – Konuşmacı / Sekreter
    Macide ÜNSAL (Ekonomist) – Konuşmacı
    Muhammed Zeki MERT (Hukuk Müşaviri) – Konuşmacı

    PANEL ÖZETİ:
    1. Konunun ve Grup Üyelerinin Takdimi / Ana Giriş :
    Panelimizin konusu “ Televizyonun Türk Ailesine Etkileri”. Neden bu konuyu
    seçtik ? Çünkü TV bir kitle iletişim aracı olarak toplumumuzda büyük ilgi görüyor.
    Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı’na göre 1984’te yurt sathının ve nüfusun %80’ni TV
    verici alanına sokulmuş durumda, 1989’da bu oran %96’ya çıkarılacak. TV’nin yarar
    ve zararları toplumumuzda tartışılan güncel konulardan biri. Bu bakımdan
    panelin ilginizi çekeceği ve yararlı olacağı düşüncesindeyiz.

    Evet, evin baş köşesine, en itibarlı yerine oturttuğumuz TV’nin eğlence, haber ve
    eğitim programlarının yarar ve zararlarını belirtirken konuşmacı arkadaşlarımdan
    bilhassa kişisel değer yargılarını da serbestçe belirtmelerini rica edeceğim. Sözü
    uzatmadan Sn. PİLTEN’e vereyim ve kendisinden “ TV’nin çocuklar üzerindeki
    etkilerini” belirtmesini isteyeyim.

    Z.PİLTEN – Teşekkürler. Fazla TV izleyen çocukların çevre – mekan ilişkilerini
    iyi kuramayan, edilgen ve de en önemlisi imgelerle düşünmeyi bilemeyen ve yaratıcı
    olamayan çocuklar olduğu varsayılıyor. Bunun başlıca nedeni, TV ile imgelerin,
    biçimlerin çocuğa hazır olarak verilmesinden kaynaklanıyor. Sürekli ve art arda
    önünde imgeler ve resimler değişen çocuk, bunlar arsındaki ilişkileri tam olarak
    kavrayamaz, yalnızca görür, algılamaya, imgeler kurmaya vakit bulamadan seyreder
    ve edilgenliğe itilir.

    Yapılan araştırmalar sonucu elde edilen bulgular TV izlemenin çocuklar üzerinde
    saldırganlığı artırıcı etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Vurdulu-kırdılı, kavgalı-
    dövüşlü, öldürmeli filmlerin çocukları daha saldırgan yaptığı, birçok deneysel
    araştırma ile gösterilmiştir.

    Başkan – Sn. Pilten, çocukların TV izleme düşkünlükleri ile ilgili veriler var mı?
    Vakitlerinin ne kadarını TV’ye ayırıyorlar?

    Z.PİLTEN – Evet, çocukların 3 – 7 yaş grubunda haftada 26 saat TV izledikleri
    belirlenmiş. Bu demek oluyor ki liseden mezun oluncaya kadar 15 bin saat TV izliyorlar.
    Bir diğer deyişle, okulda geçirdiğinden 3000 saat daha fazla.

    Başkan – Bu sayısal veriler, TV’nin çocuk eğitimi ve gelişmesinde ne derece önemli
    rol olduğunu ya da olabileceğini gösteriyor. Çocukluk döneminin kişilik oluşumundaki
    önemi çok fazla. Bu nedenle TV’nin en fazla çocuklar üzerinde etkili olması normal.

    Z.PİLTEN – Ayrıca TV’deki yiyecek reklamlarının yaklaşık %4’ünün gereksiz
    besinlere ayrılmış olduğu düşünülürse, TV’nin ne ölçüde dengesiz beslenmeye yol
    açtığı kestirilebilir. Araştırmalar, Türkiye’de annelerin %95’inin çocuklarını TV’de
    reklam edilen gıda maddelerinin aldıklarını ortaya koymuştur.

    TV ruhsal ve bedensel rahatsızlıklara, uykusuzluk ve TV epilepsisine yol açabiliyor.
    Her çocuk gelişim düzeyi, kendi kişiliği ( özel tercihleri ve tepkileri ) doğrultusunda
    ve yetiştiği aile ortamının niteliğine bağlı olarak TV’den etkilenmektedir.

    TV’nin yararlarına gelince;
    - Çocukları eve bağlayarak ailede ortak ilgiler yaratması, aile mutluluğunu
    gerçekleştirir.
    - Çocuğun kültürünü geliştirir.
    - Çocukların ilgilerini ve yaşam alanlarını genişletir.
    - Çocukların estetik zevklerini geliştirir, rol alma ve taklit yoluyla kahramanlarla
    özdeşleşir bu da kişilik gelişmesini etkiler.
    - Toplumsal yapı ve yaşamsal biçimler hakkında bilgi edinir.

    Başkan – Çocukların TV’deki yabancı kahramanları taklit etmeleri, onlarla
    özdeşleşmelerinin daima yararlı olduğu söylenebilir mi? RED KIT gibi dizilerin çocuklara
    olumlu davranış modelleri sunduğunu iddia etmek mümkün müdür?

    Z.PİLTEN – Her dizi film için değil tabii.
    Başkan – TV’nin çocuklar üzerindeki etkilerini gördük. Diğer aile bireyleri
    üzerindeki etkilerini de Sn. A. ESENER’den dinleyelim.

    A.ESENER – TV günlük yaşamın büyük bir kısmını dolduruyor. Aile üyeleri
    arasında özellikle TV’ye bağımlılıktan uzaklaşmalar söz konusu oluyor. Paylaştıkları
    ortak şey TV. Bunun yanı sıra TV özellikle kırsal kesimdeki insanlarımızı kendilerinin
    dışındaki bir dünyadan haberdar ediyor. Yetişkinlerin bilgi, görgü, tutumlarını
    değiştirmek ve genel kültürlerini artırmak hususunda yararı, etkileri oluyor. Bu arada
    Batı’nın kültürünün TV aracılığıyla taşınması söz konusu. Bazı dizilerde sergilenen
    olaylar, erkek – kadın ilişkileri, toplum ve aile yapıları, dünya görüşleri giysileri,
    davranış modelleri etkili oluyor. Böylece bu durum kültür değişmelerine neden oluyor.

    Başkan – Batı kültürünün TV gibi etkin bir araç sayesinde Türk aile yapısında
    bazı olumsuz ya da olumlu etkiler yapabildiğini ya da yapabileceğini belirtiyorsunuz.
    Peki boş zamanların değerlendirilmesi açısından TV neler sağlıyor ?

    A.ESENER – Eğlence gereksinimi sağlaması, kültürlenmeye katkıda bulunması
    söz konusu. TV’nin kullanımından kaynaklanan uykusuzluk vb. rahatsızlıkları daha
    önce belirtmiştik.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi