Zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı





  2. 2
    Forumacil
    Özel Üye





    Cevap: zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı



    zihinsel engelli bireyler destek eğitim programı hakkında bilgi

    ÖZÜR GRUBUNUN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
    Zihinsel yetersizliği olan birey:Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart
    sapma altında farklılık gösteren, buna bağlıolarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum
    becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıklarıolan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim
    döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan bireydir.
    Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal
    ve pratik uyum becerilerinde hafif düzeydeki yetersizliği nedeniyle özel eğitim ile destek
    eğitim hizmetlerine sınırlıdüzeyde ihtiyaç duyan birey,
    Orta düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal
    ve pratik uyum becerilerindeki sınırlılık nedeniyle temel akademik, günlük yaşam ve iş
    becerilerinin kazanılmasında özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine yoğun şekilde ihtiyaç
    duyan birey,
    Ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan birey: Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal
    ve pratik uyum becerilerindeki eksiklikleri nedeniyle öz bakım becerilerinin öğretimi de dâhil
    olmak üzere yaşam boyu süren, yaşamın her alanında tutarlıve yoğun özel eğitim ve destek
    eğitim hizmetine ihtiyacıolan birey olarak tanımlanmaktadır.
    Zihinsel Yetersizliği Olan Bireylerin Özellikleri
    Dikkat: Zihinsel yetersizliği olanlarda dikkat problemleri yaygın olarak görülmektedir.
    Bireylerin öğrenme problemlerinin önemli bir bölümü dikkat problemlerinden
    kaynaklanmaktadır. Genel olarak dikkatleri dağınık ve kısa sürelidir.
    Bellek:Zihinsel yetersizliği olan bireylerin pek çoğu hatırlamada güçlük çeker. Görsel ve
    işitsel algılarızayıftır. Bellekle ilgili yaşadıklarıen önemli problem öğrendikleri bilgileri kısa
    süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarmada yaşamalarıdır. Genelleme yapmakta zorlanırlar,
    kazandıklarıbilgileri ilişkilere göre gruplamada güçlük çekebilirler. Zihinsel yetersizliği olan
    bireylerin yaşıtlarıyla karşılaştırıldığında kendilerini düzenleme (tekrarlama, gruplandırma,
    ilişkilendirme) stratejilerini daha az sıklıkta kullandıklarıgörülmektedir.
    Öğrenme: Akranlarıgibi öğrenebilir ve öğrenmeye devam ederler. Akranlarından temel
    farklarıöğrenmenin hızındadır, öğrenme hızlarıdaha yavaştır.
    Dil Gelişimi: Zihinsel yetersizliği olan bireyler dil ve konuşmayızihinsel yetersizliği
    olmayan bireylerin geçtiği basamaklardan geçerek edinirler. Ancak bu basamaklardan geçiş
    hızlarıdaha yavaştır. Dil ve konuşma gelişimindeki sorunlar ile kendini düzenleme
    (tekrarlama, gruplandırma, ilişkilendirme) problemleri arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü
    birçok kendini düzenleme stratejisi dile dayalıdır







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi