Sahurda Ne Yersek Tok Tutar

+ Yorum Gönder
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Sahurda Ne Yersek Tok Tutar ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Ziyaretçi

    Sahurda Ne Yersek Tok Tutar





  2. 2
    Galus
    Özel Üye





    Cevap: Besinlerin tok tutması, tek başına özelliğinden ziyade neyin ne kadar karıştırıldığı ile alakalıdır. Protein, karbonhidrat, yağ dengesi iyi ayarlanmış bir diyet çok daha uzun süre tok kalınmasını sağlar.

    Yağ, besinin mideden geçişini yavaşlatırken, posalı ürünler bağırsaktan emilimin daha yavaş olmasını sağlar. Sebze midede çok uzun süre kalırken, protein emilme safhasında daha uzun süre yer alır. O yüzden sahur öğününde mutlaka protein, karbonhidrat, yağ dengesinin göz önüne alınması gerekir.

    Çok yağlı olmayan, kızartmadan uzak durarak pişirilen yiyecekler, bu yiyeceklerin yanına muhakkak sebze ya da salata, bulgur pilavı ya da makarna gibi karbonhidrat ürünü, süt ve ayran gibi kalsiyum ürünleri standart bir yemektir. Bunu kahvaltıya uyarlayabiliriz.

    Yumurta ve peynir güzel bir protein kaynağıdır. Bunun yanına yeşil salata ilave edilebilir. Ekmek ürünleri olabilir. Tatlı yenmek isteniyorsa, pekmez, bal gibi meyve tüketimi yapılabilir. Böylece çok daha uzun süre tok kalabilmemiz mümkün olur.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi