Command & Conquer: Tiberian Sun (İnceleme)

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden Command & Conquer: Tiberian Sun (İnceleme) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    elifizmir
    Özel Üye
    Reklam

    Command & Conquer: Tiberian Sun (İnceleme)

    Reklam



    Command & Conquer: Tiberian Sun (İnceleme)

    Forum Alev
    Command & Conquer: Tiberian Sun




    Oyunun konusuna bir bakalım:

    Einstein zaman makinesini icat etmiş, 2.Dünya Savaşı engellenmiş, fakat bu sefer ortaya Sovyetler Birliği çıkmıştır. Onun da kökü kazınmıştır. Yine ortaya bir kötü, teröristlerin başı olan Kane çıkmıştır. Kane de yeraltındaki üssünde topçu ateşine tutularak öldürülmüştür. Ya da öldüğü sanılmıştır. Üçüncü oyun olan Tiberian Sun’da ise Kane geri döner. Biz de onu engellemeye çalışır ya da onun yönetimdeki komutanı canlandırırız. Falan filan. Oyundaki ana karakterleri bir tanıtayım size:

    McNeil: Bu, GDI’ları seçtiğimizde canlandırdığımız karakter. Salavik: NOD’ları seçtiğimizde canlandırdığımız karakter. Oxanna: Salavik’in yardımcısı (bence manitası). Kane: Yani ne söyleyeceğim bilemiyorum. Kötü adam işte. Solomon: Bu adam GDI’ların genel kumandanı.

    Karakterleri tanıttık şimdi oyuna bir göz atalım.

    Oyun, çok güçlü bir sisteme gerek duymuyor ve grafikler fena değil. Seslere de denecek bir şey yok. Birde oyunda ara filmler var. Özenerek yapmışlar. Bu filmlerde birçok tanıdık sima göreceğinize eminim. Şimdi oyunun grafikleriyle ilgili birkaç övgü dolu sözüm var (acaba???). Westwood biraz tembellik yapmış gibi geldi bana. Çünkü ben daha iyi grafikler bekliyordum. Adamlar almış diğer oyunların (C&C serisinden bahsediyorum) grafik motorunu geliştirmiş. Bence yeni bir motor yapsalardı daha iyi olurdu.

    Biraz da seslere değinelim ve övgü dolu sözlerimizi yazalım (yine mi????). Sesler de beklediğim kadar iyi değil. Çünkü birçok ünitenin sesleri aynı. Westwood yine tembellik etmiş. Aslında oyunun en dikkat çekici yanı, kullandığı yapay zeka ve haritası. Yapay zeka, çok karmaşık ve zorlu. Düşmanın, her bölümde değişen bir taktiği var.

    Örnek olarak, bir köprünün üzerinden geçerken, düşmanın açtığı ateş sonucu; askerler yıkılan köprünün altında kalabiliyorlar. Haritadaki mutantlar, askerlerinizin sağlığına zararlı olabiliyor. Ya da, aniden oluşan ion fırtınaları sizi güç durumda bırakabiliyor. Tiberian meteorları, ordunuzun üzerine düşebiliyor.

    Tiberian Sun’da gece-gündüz ayırımı da var. Diyelim ki, bir haritadasınız ve etrafınız, gece donan göllerle çevrili (tabii göllerin donduğunu bilmiyorsunuz, en azından şimdilik). Amfibik ve uçan birliklerden başka, hiçbir şeyden korkunuz yok. Fakat, güneş battıktan on beş dakika sonra donan göllerin üzerinden, "okkalı" bir düşman ordusu geliyor.

    Ama, donan bir gölün üzerinden ordu geçirmek, düşman için zor olduğu gibi; bizim için de çok tehlikeli... Hele, karşınızdaki düşman buzu kırabilecek kadar zeki ise, tehlike daha da artmış demektir!!!

    Biraz da ünitelerden bahsedeyim. Ordunuzdaki asker ve araçları hayatta tutmanızı öneririm. Çünkü uzun süre hayatta kalan üniteler daha iyi savaşıp, daha akıllıca hareket ediyorlar. Zırhları ve silahları güçleniyor. Düşmanı gördüklerinde saklanıp düşmanın imanını gevretebiliyorlar. Bence asker üretmekten ziyade onları hayatta tutmaya çalışın.

    Birimler:

    Light Infantry: Her iki tarafta da bulunan ve oyunda en çok kullanacağınız birimlerden bir tanesi.
    Rocket Infantry: NOD tarafında bulunan güçlü bir birim. Roket, hindistan cevizi falan atar.
    Disc Thrower: GDI tarafında bulunan bir birim. NOD’ların Rocket Infantry’si varsa, GDI’larında Disc Thrower’ı var.
    Tic Tank: NOD tarafından bulunan hafif zırhlı bir tanktır. Gerektiğinde gövdesinin yarısını toprak altına sokarak sabit hale gelir. Böyleyken daha az hasar alır.
    Wolverine: Küçük çatışmalarda hayran kalacağınız bir Mech. Tek bir asker tarafından yönetilir. İkili makineli tüfeği asker tabanlı orduları kısa sürede dağıtabilir.
    Attack Buggy: Al bir jip, tak üstüne makineli, al sana Buggy.
    Cyborg: Hani Amerikan filmlerindeki aletlerden. İçi makine dışı insan gibi olan şeylerden.
    Titan: Tek bir tank topu taşıyan dev bir Mech.
    Artillery: Uzun menzilli bir top. Bu da Nod’larda bulunur.
    Disraptor: Bu, GDI tarafında bulunan güneş ışınlarını kullanarak askerleri ve tankları tereyağı gibi eritir. Fakat kullanırken dikkatli olun. Çünkü düşman, dost ayırt etmez!!!
    Stealth Tank: Bu NOD’larda bulunan görünmez bir tank.
    Jump Jet Infantry: İşte en sevdiğim ünite. GDI’larda bulunan uçan bir asker.

    Tabi bütün üniteler bu kadar değil. Oyunda daha bir çok uçan, amfibik ve bunun gibi bir çok ünite var. Oyunu oynayıp doyamayan arkadaşlara müjde: oyunu yenisi olan C&C Renegade bir FPS olarak 2000’in sonlarına doğru gelecek. Ama Westwood, Tiberian Sun’da yaptığı gibi bizi aylarca bekletecek mi bilemem.

    Oyun içi menü tasarımları güzel ve anlaşılabilir. Herkesin anlayabileceği şekilde hazırlanmış. İki türlü oyun tarzı var. Biri Campaign, diğeri ise Multiplayer. Multiplayer’da Deathmatch ve Team Deathmatch bulunuyor. Eğer networkünüz varsa daha eğlenceli saatler geçirebilirsiniz.



    (Alıntı)






  2. 2
    AKBİLE
    Bayan Üye

    Cevap: Command & Conquer: Tiberian Sun (İnceleme)

    Reklam



    Command & Conquer: Tiberian Sun Command & Conquer serisinin ikinci oyunu. 1999 yılında yayınlandı. Oyun, ilk oyundan 30 yıl sonra geçmektedir.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi