Fahrenheit oyunun çözümü

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden Fahrenheit oyunun çözümü ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    ciqo
    Emekli
    Reklam

    Fahrenheit oynun çözümü

    Reklam



    Fahrenheit oynun çözümü

    Forum Alev
    Fahrenheit
    ________________________________________
    2009’un Ocak ayındayız. New York sokaklarında dondurucu bir soğuk var. Şehir, bu zamana kadar görülmemiş, bir soğuk havanın etkisi altında. Doc’s Diner’da, sıradan bir gece gibi gözükmekle birlikte, restoranın tuvaletinde garip şeyler oluyor. Bir adam bilinçsizce, klozet kabininde, bileklerine bıçakla garip şekiller kazıyor, sonra transa geçiyor ve elindeki bıçakla lavaboda ellerini yıkamakta olan John Winston’ı öldürüyor. Arada görülen hayallerde, küçük kız çocuğunun bakışları hüzünlü…

    Atari firmasının yayınladığı Fahrenheit, işte böyle bir hikaye ile başlıyor. Yapım macera türünde, fakat klasik macera oyunlarından çabucak ayrılıyor. Kendine özgü sinematik hikaye gelişimi, özgün kontrolleri, genel atmosferi bu ayırımın en bariz özellikleri. Quanticdream’ın yapımcılığını yaptığı Fahrenheit, Amerika’da Indigo Prophecy adıyla piyasaya çıkmış. Oyunun PC versiyonu için
    1.1 yaması da mevcut.

    Fahrenheit’ta 4 farklı karakteri yönlendireceğiz;

    Lucas Kane: Ana karakterimiz. Bilişim sektöründe çalışıyor, rahip abisinden başka kimsesi yok. Wishita doğumlu ve 31 yaşında (1978 doğumlu ve hikaye 2009’da geçiyor).
    Marcus Kane: Lucas’ın abisi, rahip. 37 yaşında.
    Carla Valenti: New York Polis Departmanı’nda dedektif. Brooklyn’de doğmuş. 27 yaşında.
    Tyler Miles: Carla’nın New York Polis Departmanı’ndaki ortağı. Sam adında 23 yaşında bir sevgilisi var.

    Oyunun tam çözümüne başlamadan önce, Fahrenheit’ın kendine özgün kontrolleri üzerinde durmak gerekiyor.

    Kontroller (PC versiyonu için)

    Oyunda kontroller için fare ve klavye kullanılıyor.

    Fare: Fare ile kontroller oldukça özgün ve başarılı. Kullanımı kolay, sadece mantığını kavramak gerekiyor. Bir nesne ile etkileşime girebileceğimizi belirten sembolleri, ekranın üst köşesinde göreceğiz

    Nesneyi tarif eden ve etkileşim için fareyi nasıl kullanmamız gerektiğini gösteren, iki tane sembol var.
    Örneğin, bir kapının yanındayız, üst ekranda kapı sembolü ve yanında bir elipsin içinde, düz bir çizgi üzerinde, yukarı doğru kayan ışık hüzmesi var. Bu durumda farenin sol tuşuna basılı tutup, düz bir şekilde yukarı doğru kaydırarak, kapıyı açabileceğiz. Eğer ışık huzmesi yukarı değil de; aşağı doğru kayıyorsa fareyi aşağı, sola kayıyorsa sola, sağa kayıyorsa sağa sürüklemeliyiz. Eğer sembol gibiyse, fareyi sembolün şeklinde hareket ettirmeliyiz. Sol tuşa bastığınızda kırmızı bir nokta çıkacak, bu nokta yardımı ile hareketi düzgün yaptığınızdan emin olabilirsiniz.

    Hareket alanımızda birden fazla etkileşeceğimiz nesne varsa, üst ekranda bunların hepsi görülür. Nesne sembolünün yanındaki elipsin içindeki ışık hüzmesi nasıl hareket ediyorsa, fare ile o hareketi yaparak ilgili nesne ile etkinleşebiliriz. Mesela fareyi sola sürürlersek, soldaki musluğu, sağa sürüklersek sağdaki musluğu açarız. Yukarı sürüklediğimizde ise aynada kendimize bakabiliriz.

    Sol tuşuna basılı tutup döndürürsek, çevreyi kontrol edebiliriz, sağ tuş ile de karakter etrafında 360 derecelik bir görüş açısı elde etmek mümkün. Sol ve sağ tuşa birlikte basarsanız karakter ileri doğru yürür, beraberinde Shift’e basarsanız koşar. Yürürken sağa sola döndürmek için fareyi istenilen yöne doğru çevirmeniz gerekir.

    Klavye: Ana menüden, Options/Control Setting kısmına gelirsek, First ve Second Bar tuş gruplarını göreceğiz. First Bar tuş grubu aynı zamanda karakterlerimizi yönlendireceğimiz tuşlar. Aksiyon sahnelerinde kolaylık olması açısından bu tuş gruplarını kendinize göre ayarlayınız (Örneğin, birinci grubu A, D, W, S; ikinci grubu ise numlock tuş grubundan 4, 6, 8, 5 olarak ayarlayın (laptop kullananlar ikinci grubu yön tuşları olarak ayarlarsa, daha rahat ederler).

    İkili Aksiyon: Aksiyon sembolleri çıktığında yukarıda ayarladığımız, iki ayrı tuş grubunu kullanacağız demektir. Bu semboller görüntüye gelmeden “Get Ready” yazısı ekranda belirir. Daha sonra bazı renkler parlak halde yanar. Kısa sürede, o renklerin karşılığındaki tuşlara basmamız gerekmektedir. Zaman dolmadan, tuşlara doğru şekilde bastığımızda bip sesi duyacağız ve ekranda “Great” yazacak. Başarısız olursak “Failed” yazısını göreceğiz.

    Aksiyon: Belli yerlerde aksiyona gireceksiniz. Bunu da kendinize göre ayarlı olan sağ ve sol tuşları ile yapacaksınız. Yukarda W, A, S, D olarak ayarlandığını farz edelim. Gerekli olan yerde aksiyon bitene kadar, sağ ve sol yön tuşlarına (A + D) hızlı bir şekilde sıralı olarak basın. Böylece etkileşime girdiğiniz olayı yapacak ve tamamlayacaksınız.

    Korku Denge Barı: Oyunun bazı bölümlerinde yönlendirdiğiniz karakterin korku dengesini sağlamak durumundasınız. Bunun için sağ ve sol yön tuşlarını (A ve D) kullanacaksınız. Ortadaki beyaz çubuk, sola-sağa yöneldiğinde sağ-sol yön tuşlarını dengeli bir şekilde kullanarak beyaz çubuğu, barın kenarlarından uzak tutmalısınız. Korku Denge Barı’nı kullanırken, karakterinizi fare ile yönlendiriniz. (Yukarıda, fare bölümünün son kısmında anlatıldığı üzere, farenin sol-sağ tuşlarına birlikte basarsanız karakter yürür, fareyi sağa-sola döndürerek yön verebilirsiniz.)

    Moral (Mental) Durum Barı: Fahrenheit’ın özgün özelliklerinden bir tanesi de karakterlerin, moral durumlarının oyun içinde etkili olması. Moral durumu sıfırlanan karakterin, hikayesi sonlanıyor. Bu sebeple yeri geldiğinde ekranın sağ alt köşesinde, moral (Mental) barını göreceksiniz. Kötü bir şeyler olunca, sevimsiz haberler alınca, yanlış bir şeyler yaparsanız vs... bu barın göstergeleri düşecek. Senaryoda doğru adımlar attığınızda, bir şeyler yiyip içtiğinizde, müzik dinlediğinizde, yoyo oynadığınızda vs… karakterin morali yükselecek
    Moral barını, oyun içerisinde numlock3 tuşunu kullanarak istediğiniz anda görüntüleyebilirsiniz. Tam çözümü anlatırken “moraliniz düşecek” veya “moraliniz yükselecek” gibi tabirlerle karşılaştığınızda, bu barın göstergelerinin düşüp-yükseldiğini belirtiyor olacak.

    Karakter Değiştirme: Oyunun bazı bölümlerinde yönlendireceğiniz karakterleri değiştirmeniz gerekecek. Ekranın sağ üst köşesinde diğer karakterin resmini göreceksiniz. Enter tuşuna basarsanız, yönlendirdiğiniz karakteri değiştirmiş olursunuz.

    Zaman Çubuğu: Bazı bölümlerde zamana karşı oynayacaksınız. Sol tarafta bir saat sembolü olan bir çubuk, azaldıkça elinizi çabuk tutmalısınız.

    Can Çubuğu: Can Çubuğu, ekranın sol üst köşesinde sıralı küçük daireler şeklinde görülecek Dairelerin kaç tanesinin içi beyaz ise o kadar can olduğunu gösteriyor.

    Kayıt İkonu: Sağ üst köşede bulunan diğer bir ikon.

    Şüphe Barı: Muhtemelen karşınızda polisin olduğu bazı sahnelerde, bu barı ekranın sol alt köşesinde göreceksiniz. Şüpheli hareketlerden ve konuşmalardan kaçınmalısınız. Çünkü bar, dolarsa hikaye sona erer.

    Diyaloglar: Birisi ile diyalog kurulacağı zaman, üst ekranda diyalog konuları ve hemen altında zaman barı bulunuyor. Zaman dolmadan bir diyalog seçmeliyiz, yoksa bu işi karakter otomatik olarak yapacak ve seçimleri her zaman doğru olmayabilir.

    Bazı konuşmalar oyunun sonunu etkileyebiliyor. Tam çözümde bu diyaloglardan belirtilecektir. Bunun dışında ise, klasik macera oyunlarından farklı olarak çeşitli şekillerde sonuca gidebilirsiniz. Tam çözüm sırasında kritik yerler belirtilecek.

    Tam Çözüm

    Doc’s Diner

    Lucas, cinayetten hemen sonra kendine geliyor. Yaşadıkları bir kabus gibi, ama rüyada değil. Bir cesetle baş başa. Morali oldukça bozuluyor (Moral barı hızla düştü). Cesedi bir an önce ortadan kaldırması gerekmekte, çünkü birilerinin özellikle de Doc’s Diner’daki polisin tuvalete gelmesi an meselesi. Cesede yaklaşın ve fareyi kullanarak kucaklayın. Sağ ve sol yön tuşlarına (A ve D) sıralı ve hızlı şekilde basarak cesedi klozet kabinine taşıyın. Fareyi kullanarak cesedi, klozetin üzerine bırakın. Yerdeki bıçağı alın. Lucas, bıçağı sakladı. Pencerenin altındaki fırçayı kullanarak yerdeki kan izlerini temizleyin. Fırçayı yerine bırakın. Lavaboya gidip, sağdaki muslukta (soldaki bozuk) ellerinizi yıkayıp, kurutun. Tuvaletten çıkın ve masanıza doğru yürüyün (sağdan ikinci). Hesaba bakıp, ödemeyi yapın ($ sembolü). Doc’s Diner’dan ayrılın. New York karlar altında, dondurucu bir soğuk var. Fazla oyalanmadan sağa tarafta, yolun karşısındaki taksiyi (veya metroyu) kullanarak olay yerinden uzaklaşın.

    Doc’s Diner - 27/01 01:12 AM

    Carla ve Tyler cinayeti araştırmakla görevlendirilmişler. Olay yerine geliyorlar. İlk önce Carla’yı yönetiyoruz. Doc’s Diner’a girin. Martin ile konuşun. Martin, olay hakkında bildiklerini anlatacak. Şüphelinin yani Lucas’ın masasına doğru yanaşın, masanın altındaki Shakespeare’ın The Tempest kitabını bulacaksınız. Hesap fişini ve masayı inceleyin delilleri sağ tarafta bekleyen polis memurlarına bildirin. İlerdeki masada oturan Bayan Kate Morrison’un karşısına oturun. Olay hakkında sorular sorduğunuzda şüphelinin ve maktulün tuvalete gittiğini görmediğini, ama şüphelinin yüzünün temiz olduğunu, herhangi bir anormallik hissetmediğini anlatacak. Bayan Kate, sonrasında polis departmanına gelerek, daha kapsamlı bir araştırma yapmak üzere, Martin’in nezaretinde, Doc’s Diner’dan ayrılacak. Masadan kalkıp, tuvalete ilerleyin. Maktulü ve süpürgeyi inceleyin. Soldaki klozet kabinine girip yerdeki kan izlerini inceleyin. Bu noktada yönetimi Tyler’a geçirin. Lavabodaki kanları, çöp kutusunu ve maktulü inceleyin. Sağdaki klozet kabinine girip, sifona basın. Metalik bir ses duyacaksınız ve üst ekranda bıçak sembolü çıkacak. Cinayet aleti bulundu, bıçağı alın. Cinayet mahallinde işimiz bitti. Kenarda bekleyen iki polisle olayın analizini yapın. Tuvaletin yan tarafındaki acil çıkış kapısını kullanarak Doc’s Diner’ın arka tarafına gidin. Yerde yatan ayyaşa herhangi bir şey görüp görmediğini sorun. Olumlu cevap alamayacağız. Ama sanki ayyaş bir şeyler biliyor. Acil çıkış kapısı sadece içeriden açıldığı için restorana dönmek için ana girişi kullanmalıyız. Şüphelinin masasını inceleyebilirsiniz, tuvaletin karşısındaki telefondan Sam’i arayıp veya tezgahın arkasına geçip kahve içerek Tyler’a moral depolayabilirsiniz. Carla’yı kullanarak da ayyaş ile konuşmayı deneyebilirsiniz. Ama ayyaş yine pek aldırış etmeyecek. Tyler’la konuşup buradan ayrılma vaktinin geldiğini söyleyin, arabaya binin.

    Lucas Kane - Apartment - 27/01 07:52 AM

    Lucas, apartman dairesinde uyanıyor. Yatağı ve kolları kan içinde. Kolunda dün gece Doc’s Diner’ın tuvaletinde bıçakla kazıdığı garip şekiller var. Yataktan kalkın. Lucas’ın başı dönecek. Komodinin üzerindeki ilaçtan alabilirsiniz. Yatağın üzerini örterek, kanları gizleyin. Yatak odasından çıkın. Telefon çalarsa, cevap verip Markus ile konuşun. Salondaki kolonun kenarında duran kanlı gömleği alıp, banyodaki çamaşır makinesine atın. Tuvalet ihtiyacınızı görüp, bir duş alın. Aynalı dolabı açarak, kollarınızı sargı bezi ile sarın. Salona geçip, mutfaktan süt, lavabodan su içebilirsiniz. Mutfak dolaplarını karıştırıp bonus kartı alın. Televizyon seyreder, gazete okusanız, dünkü cinayet haberleri yüzünden Lucas’ın morali bozulacak.
    Televizyonun arkasındaki müzik setini açarak müzik dinleyip, moral takviyesi yapın (Müzik setinin arayüzünden çıkmak için backspace tuşunu kullanın). Yatak odasındaki giysi dolabını kullanarak giyinmeyi unutmayın. Siz bunlarla uğraşırken, kapınıza polis gelecek. Zaman dolmadan kapıyı açmalıyız, ancak kapı kilitli. Anahtar salondaki ahşap masanın üzerinde duruyor. Polisin şüphesini çekmeyecek şekilde konuşun. Daireye bakmak isteyecek, itiraz etmeyin. Sol alt köşedeki şüphe barı, polis sizden şüphelendikçe dolacak. Ama şüphe çekecek delilleri ortadan kaldırdığımız için, bir şey bulamayacak ve gidecek. Lucas’ın da parkta Markus ile buluşmak üzere daireden ayrılması gerekiyor.

    Lucas Kane - The Park - 27/01 09:04 AM

    Markus, parkın ortasındaki heykelin yanında kardeşini bekliyor. Yanına gidin. İki kardeş hasret gideriyorlar. İki yıldır görüşmüyorlarmış. Lucas dün geceki olayları anlatıyor, Markus duyduklarına inanamıyor. Şaşırmış durumda. Olayı anlamak ve yardım etmek için çeşitli sorular soracak, soruları biz seçiyoruz. Lucas yardım isteyecek, ama Markus’un polisten ve psikiyatrik destek önerisinden fazla bir yardımı olamıyor. Sadece cebinden bir haç kolye çıkartıp kardeşine uzatıyor. Kolyeyi alın, böylece bir can kazanacaksınız. Lucas, parktan ayrılırken zihninde bir çocuğun göle düştüğünü görüyor ve birazdan gerçekten de gördükleri doğru çıkıyor. Aksilik, dün gece Doc’s Diner’daki poliste (Martin) parkta. Martin’in dikkatini çekme pahasına çocuğu kurtarmalısınız. Zaman çubuğu çalışmaya başladı, fazla vaktimiz yok. Koşarak suya atlayın, aksiyon tuşlarını kullanarak (A,D) çocuğu sudan çıkartın. Çocuk baygın durumda, yanına yanaşın ve kalbini dinleyin. Halen yaşıyor, ona suni teneffüs yapmalısınız. Bu noktada Lucas 1,2,3 saydıktan sonra, üst ekranda da gözüktüğü gibi fareyi aşağı kaydırmalısınız. Üç dört suni teneffüsten sonra çocuk kendine gelecek. Bu arada Martin, Lucas ile göz göze gelecek ama sessiz kalacak.

    Carla Valanti - Police Station - 27/01 09:04 AM

    Polis istasyonunda Carla’yı yönetiyoruz. X-rayleri geçtikten sonra sağ tarafa yönelip bonus kartı alın. Daha sonra merdivenlerden üst kata çıkın. Ofisiniz tam karşıda, ofise girmek üzere iken Jeffry, Tyler’dan alacağı için sizden yardım isteyecek, başınızdan savın. Garret (Cinayet sonrası Doc’s Diner’da delilleri toplayan polislerden bir tanesi) yanınızdan geçerken test sonuçlarını aldığını söyleyecek. Ofisinize girin. Su içip, yoyo oynayarak moral depolayın. Masanıza oturun, çekmeceden bonus kartı alın. Mail’lerinize bakın. Tyler’ı arayıp geciktiğini hatırlatın. Masadan kalkın. Yönetimi Tyler’a geçirin. Yataktan kalkıp, banyoya gidin. Klozetin yanındaki bonus kartı alın, tuvalet ihtiyacınızı görüp duş alın. Yatak odasındaki, giysi dolabından giyinin. Salona geçin, tezgahın üzerindeki kupaya uzanın. Sam’in canı sıkkın. Sakince konuşup kabanınızı giyin. Sam’i öpüp, ayrılın. Ofisinize girin. Jeffry’e fazla aldırmayın. Carla ile kısa bir görüşmeden sonra Carla, Gerret’in yanına gidecek. Kabanınızı çıkartın, masanıza oturmadan biraz basket topu ile oynayın. Mail’lerinize bakın. Daha sonra Carla’nın yanına gidip, delillerin analizini yapın.

    Lucas Kane - Naser&Jones Bank - 27/01 03:34 PM

    Lucas’ı çalıştığı bankanın tuvaletinde, kusarken buluyoruz. Klozet kabininden çıkın, ellerinizi yıkayın, aynada görünen bonus kartı alın. Tuvaletten çıkın. Ekranın sol üst köşesinde küçük bir harita var. Mavi nokta şu an Lucas’ın bulunduğu yer, kırmızı nokta ofisi. Ofise gitmeden önce, diğer kabin ofislerdeki iki bonus kartı alın. Ofisinize gelip, masanıza oturun. İş arkadaşınızla sevimsiz bir konuşmadan sonra ikili aksiyon tuş gruplarını kullanıp, tuşlara doğru basarsanız, arkadaşınız zihnini okuyacaksınız ve moraliniz bozulacak. Sağdaki çekmeceden haç kolyeyi alıp, can kazanın. Bilgisayara baktığınızda ise katil yazısını göreceksiniz. Tiffany arayacak, randevu verin. Get Ready yazısı çıktığında, ikili aksiyon tuş gruplarını kullanarak, başarılı olursanız, zihninizde yeni bir görüntü göreceksiniz. Arkadaşınız kahveyi döküyor. Birazdan bu sahne gerçek olacak. Telefona bakmak isterken kahveyi döküyor. Arıza bildirimi için telefon geliyor. Arızaya bakmak üzere yerinizden kalkıp, kabin ofislerin olduğu alana gidin. Küçük haritada, kabinin yeri belli. Lucas, oraya yaklaşmışken bir hayal daha görecek.

    Lucas, bilgisayarı tamir etmek istediğinde ofisin her tarafını garip böceklerin saracak. Uzun bir aksiyon sahnesi başlıyor. Yapmanız gereken doğru renklere karşılık gelen tuşlara, zamanında basmak. Bölüm sonunda iş arkadaşları Lucas’ı, bu kabustan kurtaracak.

    Carla Valenti - Montuary - 27/01 03:04 PM

    Otopsideyiz. İkili aksiyonları doğru bir şekilde gerçekleştirirseniz, Carla cinayet anlarını zihninde canlandırabilecek. Bu durum moralini de yükseltecek. Otopsiyi yapan doktor, tek tek gözlemlerini aktaracak. Ayrıca 1990larda da buna benzer bir cinayet vakasını incelemiş.

    Tyler Miles - Police Station - 27/01 03:04 PM

    Tyler, Bayan Kate’den şüphelinin robot resmini çizmesini istiyor(bundan sonrası size ve hafızanıza kalmış). Arayüzü kullanarak robot resmi çizin ve enter’a basın.

    Lucas Apartment - 27/01 09:04 PM

    Lucas’ın dairesindeyiz. Lucas, derin düşünceler içerinde. Kalkın, hoparlörü açıp, biraz gitar çalın.Kum torbası ile antreman yapın. Tuşları doğru kullanırsanız, Lucas’ın morali yükselecek. Ayrıca bir şeyler farklı gibi, Lucas kendini oldukça güçlü ve hızlı hissediyor. Mutfak tezgahına gidip, dolaplara bakın. Bonus kartı göreceksiniz. Buzdolabından süt içebilir, tuvalete gidebilir, müzik dinleyebilir veya mail’lerinize bakabilirsiniz. Yatak odasındaki hap ile içkiyi birlikte kullanırsanız sonu iyi olmuyor. Bu arada paketlerini almak için Tiffany gelecek. İçecek bir şeyler ikram edin. İçki mutfak tezgahın altında. Tiffany’nin iki küçük paketi var. Biri yatak odasında bilgisayarın yanında, diğeri telefonun yanında bulunuyor. Tiffany ile nazikçe konuşun, öpmek isteyin, son anda Tiffany geri çekilecek, kolilerini alıp gidecek. Lucas’ın morali bozuluyor. Biraz uyursa kendine gelebilir. Ama uyuyunca garip şeyler olacak. Yataktan kalkın. Açık olan dış kapıyı kapamak için gittiğinizde, apartmanın holünde Doc’s Diner’da, Lucas’ın hayalinde gördüğü küçük kızı göreceksiniz. Lucas kabustan uyanacak, aklını kaçırmak üzere.

    Lucas Kane - The Cemetery - 28/01 08:12 AM

    Mezarlıktayız. Düz ilerleyin, yol sağa dönecek. Buradan sonra ilk sağa girip bonus kartı alın. Yürürken fare ile bakış açısını değiştirirseniz yön bulmanız oldukça kolaylaşacaktır. İkinci sağa girin. Markus, anne-babanızın mezarının yanında. Çiçeği mezara bırakın. Lucas, çocukluğuna gidiyor. Abisi ve arkadaşları askeri bir hangarda oyun oynamak için Lucas’ı çağırıyor. Lucas, gitmek istemiyor. Fakat birazdan Lucas zihninde, arkadaşlarının başına kötü bir şey geleceğini görüyor. Lucas’ın geleceği gördüğü sahnede “Get Ready” yazısından sonra doğru tuşlara basarsanız, arkadaşlarınızı uyarmak için askerlere görünmeden hangara nasıl gideceğinize dair ipucu edinebilirsiniz. Lucas, arkadaşlarını kurtarmalı, ekranın sağ üst tarafında bir harita çıkacak (Haritanın altında yazan tuş ile haritayı büyütebilirsiniz). Haritada Lucas yeşil, askerler mavi, hedef hangar kırmızı ile işaretli. Düz ilerleyin. Tel örgülerin en sağında balık ağı gibi olan yere gelin. Tellere tırmanın. Bu bölüm biraz el alışkanlığı gerektiriyor. Tel örgüden indikten sonra sol tarafa kayaların olduğu alana gidin. Kayanın hemen köşesinden askerlere görünmeden, yüzünüzü karşı taraftaki tel örgülere dönün. Karşıdaki tel örgülerin dibinde bir kaya parçası daha göreceksiniz. Dikkatlice, onun yanına gidin. Tel örgülerin kayaya bakan kısmında, kesik bir yer var. Buradan içeri girin. Üzeri örtülü kasaların ikincisinin sağına gelin, 4B hangarı karşınızda ama kapısında nöbetçi var. Birazdan bir kamyon geçecek, o kamyonun arkasında saklanarak biraz yürüyün. Sonra 4B hangarının arka tarafına doğru gitmek üzere düz ilerleyin. Hangarın arka tarafında bir çatlak var. Buradaki tahtayı kaldırıp, hangara girin. Markus’a tehlikeyi bildirince, o hemen kaçacak. Diğer çocuklar hala tehlikede. Fazla vaktimiz yok, zaman aleyhimize işliyor. Tahta merdivenli yerdeki asma kata çıkın. En sonda saklanan çocuğun hangardan çıkmasını sağlayın. Aşağı inip, merdivenlerin hemen karşısındaki uçak gövdesinin arkasına gelin. Burada saklanmış olan çocuğu göreceksiniz. Size pek aldırış etmeyecek. Yalan söylemelisiniz (Diyaloglardan “Lie” seçeneği). Annesinin onu aradığını sanıp, hızla hangardan çıkacak. Lucas da sürenin bitimine doğru kendini dışarı atacak. Markus, onu bu anıdan şimdiki zaman döndürecek ve bir adres verecek.

    Carla ve Tyler’ı sıra ile yönetip biraz antreman yapmalarını sağlayın. Müziği açmayı ve salonun diğer köşesindeki bonus kartı almayı unutmayın. Daha sonra ringde, arkadaşça bir maç yapın.

    Carla Valenti - Police Station - 28/01 03:38 PM

    Carla ve Tyler, şeflerinin yanında cinayeti değerlendiriyor. Elde ettiğimiz delillere bakacak olursak cinayet mistik bir inanış için yapılmış gibi duruyor. 1990’larda da benzer bir cinayet işlenmişti. Carla bu cinayeti incelemek üzere arşiv odasına iniyor. Sol taraftaki bonus kartı alın. Demir parmaklıklara doğru ilerleyin. Hemen sağdaki ışığı yakıp, kapıdan içeri girin. Korku barı ile karşılaşacaksınız. Kontroller kısmında da anlatıldığı üzere yapmanız gereken, yön tuşları ile (A,D) barın ortasındaki çubuğu dengeleyip iki uç noktadan uzak tutmak. Bunu başaramazsak Carla, korkup kaçacak ve moral göstergesi düşecek. Klavye ile dengeyi sağlarken, fare ile yönümüzü ayarlayabiliriz. Fare’nin sağ tuşuna basarak sağa-sola dönebilirsiniz. İlerlemek içinse sağ-sol tuşuna birlikte basmalısınız. Öncelikle sağdaki dolabın, gemi dümenine benzeyen kolunu çevirin. Dolap arası açıldı, buradan girin. Soldaki dolabın kolunu, sonrada sağdaki kolu çevirin, açılan aralıktan girin. Eski bir bilgisayarın olduğu alana geleceksiniz. Burada üzeri tarihler yazılı arşiv dolaplarını da göreceksiniz. Öncelikle bilgisayara elektrik vermelisiniz. Soldaki 1970-1975 tarihli dolapların arasından girin. Önce 1960-1965 tarihli arşiv dolabını, sonrasında 1965-1970 tarihli arşiv dolabının kollarını çevirin. 1965-1970 tarihli dolapların arasından girip, karşı duvardaki şalteri indirin. Bilgisayara elektrik geldi. Şimdi karşı taraftaki arşiv dolaplarının olduğu alandan, bilgisayar kasetini almalısınız (Hatırlarsanız cinayet 1990’da işlenmişti). Önce 1980-1985 tarihli dolabın, sonra hemen arkasındaki aynı tarihli diğer dolabın kolunu çevirin. Daha sonra ilk açtığımız 1980-1985 dolabını kapatın. En sağdaki 1985-1990 dolabını açıp, aradan girin. 1990-2000 tarihli dolabı açın ve açılan alanda, en üstteki bilgisayar kasetini alın. Bilgisayara takın. Bingo!

    Maktul: Alan Kirsten
    Katil: Anton Jones
    Dedektif: Robert Mitchell

    Tyler Miles - Takeo’s Shop - 28/01 03:37 PM

    Takeo’nun kitap dükkanındayız. Bulunduğunuz kattaki bonus kartı alıp, alt kata inin. Takeo yerde, bir şeylerle meşgul, öksürünce Tyler’ı fark edecek. Tyler, cebindeki delili (Doc’s Diner’da şüphelinin masasında bulunan kitap) çıkartıp bilgi isteyecek. Takeo, ısrarlı olsanız da pek aldırış etmeyecek. Geri dönün. Bu sırada Takeo, Tyler’dan değerli bir kitap için yardım isteyecek. Verdiği kitabı alın. Alt kata indiğiniz merdivenlerin arka tarafındaki üzerinde ışık yanan masaya gelin. Takeo’nun kitabına mercekle bakın. Üzerinde “Cave Ne Cadas” yazıyor. Sonra Lucas’ın kitabını mercekle inceleyin. (Shakespeare - The Tempest). Kitabın sayfalarını çevirin. Üçüncü sayfa boş, ama sol üst köşesinde el yazısı ile bir şeyler yazılmış. Mercekle okuyun (merceği hareket ettirmek için Second Par tuş grubunu kullanın). “To my brother for his 18th birtday MK” yazısını göreceksiniz (Tahmin edeceğiniz gibi, bu kitap, Markus Kane’in, kardeşine hediyesi). Tyler, kitabı cebine koyarken, içinden bir kağıt parçası düşecek, bu parçayı alın. Şimdi Takeo’nun kitabını verebiliriz. Takeo’nun olduğu yerdeki masanın üstünde duran kitap listesine bakarsak, aradığımız kitabın üçüncü katta beyaz raflarda durduğunu anlayabiliriz. Kitabı yerinden alıp, Takeo’ya verin. Şimdi size bilgi verecek. Merdivenlerin başındaki bonus kartı alıp, buradan ayrılın.

    Lucas Kane - Agatha’s House - 28/01 07:12 PM


    36 numaralı eve gitmeniz, gerekiyor. Düz ilerleyin ve onu göreceksiniz. Zili çalın, açan yok ama kapı kilitli değil, içeri girin. Sağdaki mutfaktan bonus kartı alın. Soldaki odada karga kafesleri var. Düz ilerleyin. Ortada kırmızı bir masanın olduğu odaya geleceksiniz. Etrafta dondurulmuş kargalar, bozuk saat, totem vs… gibi garip nesneler var. Soldaki kapıdan içeri girin. Agatha’yı karşınızda göreceksiniz, gözleri görmeyen yaşlı bir kadın.

    Markus’un gönderdiğini söyleyin. Komodinin üzerindeki kolyeyi alarak bir can kazanın. Agatha’nın sandalyesini kullanarak, karga kafeslerinin olduğu odaya gelin. Agahta ile konuşun, kuşlara yem vermeniz gerektiğini söyleyecek. Köşedeki çekmeceden yemleri alıp, kafeslere dökün. Lucas, konuyu Doc’s Diner’daki olaya getirecek. Agatha, Lucas’ın kollarına bakıp, Lucas’ın Doc’s Diner’ın tuvaletinde kazıdığı çift başlı yılan sembolünü fark edecek. Agatha bu sembolün, Mayan Uygarlığı’nın bir kolu olan Orange Clan’a ait olduğunu söylüyor. Agatha, kırmızı masanın olduğu odaya gitmek istiyor. Oraya gidince Lucas’tan, mum ve kibrit isteyecek. Kibrit mutfakta, mumlar kırmızı masanın karşısındaki şifonyerin üst çekmecesinde (Kapı ile totemin arasında). Bu arada yatak odasındaki banyodan bonus kartı almayı unutmayın. Mumları teker teker şamdana koyup, yakın. Işığı ve perdeleri kapatmamız gerekiyor (Elektrik anahtarı hole açılan kapının hemen sağında). Agatha’nın yanına oturun. Lucas, transa geçecek. Yaşadığı olayı ve öncesini görüyor. “Get Ready” yazısından sonra ikili aksiyon tuşlarını doğru kullanmalısınız. Lucas, Doc’s Diner’da otururken, asker kıyafetli bir adam geliyor ve Lucas’ın masasına oturuyor. Sonrasında Lucas’ı hipnotize edip, tuvalete doğru gidiyor ve Lucas’a takip etmesini söylüyor. Lucas, öldürdüğü adamı gördüğünde transtan uyanacak.

    Carla Valanti - Police Univercity - 28/01 07:12 PM

    Atış poligonundayız. En sondaki adamın yanına gelin. Bu kişi 1990’daki cinayeti araştıran dedektif Robert Mitchell. Antreman yapıp, başarılı olunca sorularımıza cevap verecek (Ateş için farenin sol tuşunu kullanın, sağ tuş ile şarjörü doldurun). İki cinayet arasında birçok benzerlik var. Alan Kirsten’ı, bir süpermarkette öldüren Anton Jones, şimdi bir akıl hastanesinde. Bir kez daha atış yapıp, bu bölümü sonlandırın.

    Tyler Miles - Jeffry

    Tyler ile Jeffry basket maçında karşı karşıya.

    Lucas Kane – Lucas Apartment - 28/01 09:27 PM

    Lucas, dairesinden içeri girdiğinde telefon çalıyor. Telefona bakın, Doc’s Diner’da Lucas’ı hipnotize eden adamın sesi. Birazdan ortalık karışacak, evde fırtına çıkacak. Uzun bir aksiyon bölümüne hazır olun. Aksiyon ve ikili aksiyon tuş gruplarını kullanacaksınız. Markus, Lucas’ı ziyarete geliyor. Sağdan ilk kapı Lucas’ın dairesi. Zili çalın, açan yok ve içeriden Lucas’ın yardım çağrısı geliyor. Kapıyı kırın, balkona koşun. Lucas’ı çekip kurtarın.

    Carla Valenti - Carla’s Place - 28/01 09:27 PM

    Duştan çıktıktan sonra, bonus kartı alın. Yatak odasındaki giysi dolabından giyinin. Çalan telefona bakın. Arayan Tyler. Görüşme sonrası Tyler’ı yönetin. Masanın üzerindeki küçük kağıt parçasını, Carla’ya fakslayın. Carla’yı yönetin. Faksa bakın. bir şeyler yiyip, mail’lerinize bakın. Birazdan karşı komşu, Tommy gelecek. Kapıyı açın. Mutfak dolaplarından bardak getirip, Tommy’nin yanına oturun. Biraz muhabbetten sonra, Tommy tarot bakacak. Kartlar pek iyi çıkmıyor. Tommy tam gidecekken, faks makinesindeki kağıdı görüyor. Söylediğine göre bu kağıt, hesap gönderimleri için kullanılan özel bir banka kağıdı. Tommy ayrıldıktan sonra, Tyler’ı arayıp, durumu bildirin. Yönetimi Tyler’a geçirin. Fakstan kağıdı alıp, masaya bırakın ve oturun. Kağıdı elinize almadan önce masa lambasını yakın. Second Par tuş grubunu kullanarak ışığı kağıdın arkasına tutun. Gizli güvenlik şeridini göreceksiniz. Carla’ya durumu bildirin. Artık ofisten ayrılabilirsiniz.

    Naser&Jones Bank - 29/01 04:32 PM

    Lucas, iş yerinde çalışıyor. Hayalinde polisin geleceğini görüyor. Sağ çekmecedeki bonus kartı alın. Masadan kalkıp, hemen sağdaki banka kağıdını inceleyip, alın. Lucas kağıdı saklayacak. Daha sonra sol tarafta, tek başına duran bilgisayar masasındaki Shakespeare kitabını inceleyip, saklayın. Tyler içeri girip, Lucas’ı sorgulayacak. Dikkat etmeniz gereken nokta “Get Ready” yazısı çıkınca bu sefer hiçbir şey yapmamak.

    Çünkü tuşlara başarılı bir şekilde basarsanız, Lucas gördüğü hayallerin etkisi ile garip hareketler yapıp, Tyler’ın şüphesini uyandıracak. Bu yüzden bölüm sonuna kadar “Get Ready” yazılarını dikkate almayın. Tyler’ın sorularına doğru cevaplar verin veya geçiştirin. Sol alt köşedeki şüphe barının fazla dolmamasına dikkat edin. Sorgulama bittikten sonra, Lucas lavaboya gidecek. Bu arada Tyler’ı yöneteceğiz. Masanın üzerindeki kalemi ve sol çekmecedeki Shakespeare kitabını alın.

    Lucas Kane - Agatha’s House - 29/01 07:12 PM

    Lucas, yeniden Agatha’nın evinde. Salona ilerleyin. Agatha, öldürülmüş. Lucas’ın, polisler gelmeden kaçması lazım. Kaçmadan önce yatak odasındaki bonus kartı alın. Salondaki pencereden kaçın.

    Tyler’s Apartment - 29/01 07:12 PM

    Tyler, dairesine geliyor. Birazdan Sam, şampanya isteyecek. Şampanyayı dolaptan alıp, bardaklara doldurun. Sam, yatak odasından çıkıyor. Dans etmek için müziği açın. Sam’in ayaklarına basmamak için ikili aksiyon tuş grubunu kullanacaksınız. Bu arada Carla, ofisinde çalışıyor. Deliller arasında bağ kurmalısınız. Birazdan telefon gelecek. Garret, Tyler’ın aldığı kalemdeki parmak izlerini, mail ile göndermiş. Mail’e bakıp, hafızaya alın (ekranın sağ üst köşesine gelecek). Daha sonra Tyler’ın masasındaki, Doc’s Diner’daki parmak izi örnekleri ile karşılaştırın. Birinci bağlantı tamam. Bu arada Martin içeri girecek. Parkta yaşananları (biraz gecikmeli de olsa) anlatacak (Lucas, parkta abisi ile buluşmaya geldiğinde bir çocuğu kurtarmış, Martin, Lucas’ı tanıdığı halde sessiz kalmıştı). Carla’nın masasındaki dosyayı alıp, içerdeki ofiste oturan Martin’e gösterin. Lucas’ı teşhis edecek. Buradaki bonus kartı alın(Lucas’ı yakalama işini, telefon görüşmeleri, taksi kayıtları gibi deliller arasında bağlantı kurarak da yapabilirsiniz. Tercih tamamı ile sizin). Artık katilin Lucas Kane olduğunu biliyorsunuz. Tyler’ı arayın. Telefona bakın, Tyler’ın gitmesi lazım. Sam bu duruma çok sinirlenecek.

    Agatha’s House - 29/01 07:48 PM

    Agatha’nın evinden kaçan Lucas, yolda çamaşırhanede yaşananları görüyor.

    Lucas Apartment - 29/01 08:03 PM

    Carla ve Tyler Lucas’ın dairesinde. Kapıyı tekmeleyip içeri girin. Manzara oldukça korkunç. Etrafı kolaçan edin. Yatak odası hariç, her yer kan içinde ve dağınık durumda. Lucas dairede yok. Lucas, apartmanın giriş kapısında, Carla ve Tyler’ın dairesinde olduğunu görüyor. Tam geri dönüp, kaçacakken, polislere yakalanıyor. Müthiş aksiyon sahnelerine parmaklarınızı hazır edin. Polislerden ve arabalardan kurtulmak için ikili aksiyon tuş grubunu, helikopterde asılı kalmak için aksiyon tuşlarını kullanacaksınız.

    Carla Valenti – Tyler Miles - Police Station - 30/01 08:42 AM

    Şef, oldukça kızgın durumda. Carla ve Tyler olarak konuşun. Lucas’ın, doğaüstü yetenekleri olduğu için kaçmayı başardığını söyleyeceksiniz. Şef, “süperman mi bu adam?” deyip, size çıkışacak. Biraz moraller bozulacak. Çıkışta bir polis, dün geceki çamaşırhane cinayetini haber verecek.

    Lucas Kane - Saint Paul’s Church - 30/01 07:56 AM

    Lucas, Saint Paul kilisesinde. Uyanıp, kalkın. Agatha’nın sesini duyacaksınız, birazdan da kendisini göreceksiniz. Lucas’ın zihnini kurcalayan soruları sorun. Kahinden (Oracle) bahsedecek. Konuşmanın sonunda duvardaki heykeller canlanıp, Lucas’a saldırıyor. İkili aksiyon tuşları ile kurtulun. Heykelin bir tanesi Lucas’ı kucakladığında, A ve D tuşlarını uzun süre kullanarak ondan kurtulun. Biraz aksiyondan sonra Markus, Lucas’ı bu kabustan uyandıracak. Markus ile konuşun. Markus, Agatha’nın ölümüne üzülüyor. Lucas içinse oldukça endişeli.

    Carla Valenti – Tyler Miles - The Laundromat - 30/01 07:56 AM

    Hava durumu kötüye gidiyor. Dışarısı oldukça soğuk. Çamaşırhane girişinde, Garret olayla ilgili bilgi verecek. İçeri girin. Soldaki alet çantasını ve yerdeki kan izlerini inceleyin. Cinayet bu çantadaki aletlerle işlenmiş. Sağda yerde yatan adamı inceleyin, koluna dikkatli bakın. Çift başlı yılan sembolü kazınmış. Yerdeki kan izlerini incelerseniz, Doc’s Diner’daki kan izlerine benzediğini göreceksiniz. Kadının cesedini de inceleyip, çamaşır arabasındaki bonus kartı alın. Yönetimi Tyler’a geçirin. Adamın ve kadının cesedini, telefonu ve çamaşır makinesini inceleyin. Kapının üzerindeki anahtara bakın, anahtar iç tarafta. Yani kapı, zorlanmadan açılmış.

    Lucas Kane - Tiffany’s Place - 30/01 02:14 PM

    Lucas, kılık değiştirmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. Tiffany’nin evine gitmeyi planlıyor. Düz ilerleyip ilk sağdan dönün. Lucas, ileri doğru yürüyünce zihninde, polislerin Tiffany’nin kapısında beklediğini görecek. Arkadan dolanmalısınız. Yeşil çöp konteynırlarının olduğu yerdeki tel örgüye tırmanmadan önce, yolun karşısına geçip buradaki bonus kartı alın. Tel örgüye tırmanın, sonra ikincisine tırmanın. Kargadan uzak durun, moralinizi bozacak. Sağdaki binanın duvarına iyice yanaşıp ilerleyince, soldaki polisleri gören Lucas eğilecek. Polisler, Lucas’ın olduğu tarafa bakmadığında karşıya geçin. Sol taraftaki yağmur borusuna tırmanacaksınız. Uzun bir tırmanış olacak, fareyi iyi kullanmalısınız. Tırmanış bittikten sonra zaman dolmadan, çıkıntının üzerinde ilerleyip, diğer yağmur borusuna ulaşmalısınız. Bu arada Lucas’ın başının dönmemesi için ikili aksiyon tuş grubunu doğru tuşlayın. Borudan aşağıya inin. Sağdaki tel örgüye tırmanın. Soldaki ikinci cam Tiffany’nin. Açmayı deneyince, başarı olamayakcasınız. Geri dönüp, biraz ilerden bir tuğla parçası alıp, camın bir parçasını kırın. Camı açıp, içeri girin. Tiffany evde yok, yatağa uzanıp biraz dinlenin. Kalkınca doğru tuşları kullanırsanız bir ipucu göreceksiniz. Salona geçin. Gazetede Lucas’ın, restoran katili olarak resimleri var. Buzdolabından bir şeyler yiyin. Banyoya gidip bir can kazanmayı ve mutfak dolabındaki bonus kartı almayı unutmayın. Televizyonda bir profesör var, Mayan Uygarlığı hakkında bir şeyler anlatıyor. Bu konuşma Lucas’ın dikkatini çekiyor. Birazdan Tiffany gelecek. Dışarıdaki polislerden endişelenmiş. Lucas, durumu anlatıyor. Birazdan da polisler kapıyı çalıyor. Farklı yerlere saklanabilirsiniz. Yatak odasındaki dolap gibi. Tyler içeri girince ortalığı kolaçan ediyor. Doğru tuşlara basmalısınız. Bir şey bulamayınca Tiffany’ye kontak adresi bırakıp, Lucas’ın çok tehlikeli birisi olduğunu söyleyip, ayrılıyor.

    Carla Valenti - Bellevue Asylum - 30/01 02:14 PM

    Carla’yı, akıl hastanesinde Barney karşılıyor. Carla buraya, 1990’daki olayda Kirsten’i öldüren Alton Jones ile konuşmak için geldi. Düz ilerleyin. Karşıdaki bonus kartı alıp, geri dönün. Soldan ilerleyin. Bir başka görevli göreceksiniz. Açık olan kapıdan içeri girin. Kirsten ile ilgili bilgi isteyin. Alton, garip bir şekilde çamaşırhanedeki cinayetleri anlatıyor. Katili sorun. Katilin cismi olmadığını ama varlığını bildiğini söylüyor. Neden cinayet işlediğini sorduğunuzda, kendisinin yapmadığını, hipnotize edilerek yaptırıldığını anlatıyor. Ayrıca Orange Clan’dan ve küçük bir kızdan bahsedecek. Cinayetler bu kız bulunana kadar sürecekmiş. Orange Clan’ın Dünya’yı yakın zamanda felakete sürükleyeceğinden bahsediyor. Alton’un yanından ayrılınca elektrikler kesilecek. Daha da kötüsü, delilerin tutulduğu odaları kapıları açılacak. Carla, korkuları ile baş başa. Korku denge barını kontrol ederek, ilerleyin. Demir parmaklıklara gelince soldan bir deli yaklaşacak. Durun ve hareket etmeyin. Deli geçince, sola dönün, ortadan ilerleyin. Birazdan karşıdan bir başka delinin geldiğini göreceksiniz. Sağa yanaşıp, durun ve hareket etmeyin. Bu deli de geçince ortadan ilerlemeye devam edin. Kapılardan uzak durmalısınız. Elektrik gelince zaman kaybetmeden koşun. Barney sizi kurtaracak.

    Museum - 30/01 07:31 PM

    Lucas, Tiffany’nin evinde televizyonda gördüğü Profesör Kuriakin ile konuşmak üzere müzede. Profesörün yanına gitmeden önce, sol duvar dibindeki bonus kartı alın. Profesörle konuşun. Ona, gazeteci olduğunuzu, Mayan Uygarlığı ile ilgili röportaj yapacağınızı söyleyin. Yüzünüz tanıdık gelecek, şakaya vurun. Profesör, duvar granitlerini karşısına alarak bildiklerini anlatacak. Lucas’ın koluna kazıdığı iki başlı sembol Orange Clan’ın sembolü. İki başı, iki farklı dünyayı gösteriyor. Oracle Clan’a bağlı kahinler, kutsal törenlerinde kurbanlar seçip, öldürtüyorlar. Böylece bu dünya ile diğeri arasında bir kapı açılıyor. Diğer granitte ise kutsal tören gözüküyor. Kurbanın kalbi parçalanıp, kanı akıtılıyor. Profesör Lucas’tan şüphelenip, gerçekte kim olduğunu soracak. Doğruyu söyleyin (Burada şüphe barının dolu olmamasına dikkat edin, yoksa profesör bizi güvenliğe ihbar edecek. Profesör ihbar ederse hızla acil çıkıştan kaçmalısınız). Profesör şaşıracak, inanmak istemeyecek. Onunla konuşun, kolunuzdaki sembolü gösterin. Zorda olsa inanacak. Profesörü takip edip, acil çıkış kapısından çıkın. Garajda yürürken saldırıya uğrayacaksınız. Aksiyon tuşlarını kullanın. Lucas, başarılı olunca profesörün yanına gidecek. Profesör, Orange Clan’dan önce, çocuğu bulmamız gerektiğini söyleyecek.

    Unknown Place - 31/01 04:59 PM

    Lucas, garip bir yerde. Ona hipnoz yapan adam farklı bir kıyafetle karşısında. Adam, buranın evrenin kaynağı (Chroma) olduğunu söylüyor. Siyah bir yaratık, Lucas’ı kovalamaya başlayınca, aksiyon tuşlarını kullanacaksınız. Yaratık tam sizi yakalamışken havada donuyor. Bu seferde Agatha’yı görüyoruz. Orange Clan’ın, Lucas’ın düşlerinde gördüğü küçük kızı aradığını, bu kızın bir kehanetin parçası olduğunu ve Orange Clan için çok önemli olduğunu anlatıyor.

    Unknowm Place - 31/01 07:21 PM

    Orange Clan’ın toplantısındayız. Toplantıda, ortadaki adam Orange Clan’ın kahinlerinden Wave. Lordlar, kahinin Lucas’ı durduramamasına çok kızıyorlar. Wave, Lucas’ın güçlerinden bahsediyor. Lordlar pek inandırıcı bulmuyor. Wave, Lucas’ın polisten, insanüstü bir şekilde kaçtığını anlatıyor. Lucas’ın belki de diğer klandan olabileceği şüphesi doğuyor. Lordlar, Wave’in, Lucas’tan önce küçük kızı bulmaları gerektiğini söylüyor.

    Sleazy Hotel - 31/01 09:01 PM

    Lucas, bir otel odasında. Yüzüne dikkatlice bakarsanız bir değişim içinde olduğunu göreceksiniz. Lucas, Markus’un başının belada olduğunu hissediyor. Bu sırada da Carla ve Tyler, Lucas’ın izini bulmuş. Onlar gelmeden Markus’a telefon açın. Markus, o esnada kilisede dua ediyor ve birisi geliyor. Ama siz telefona bakmayı seçmelisiniz. Daha sonra düz ilerleyip, kapıdan girip telefona bakın. Lucas, abisinin tehlikede olduğunu söyleyecek. Ama anlatacak zaman yok (“No Time” diyalogunu seçin). Markus, telefonu bıraktığında hemen solundaki kapıyı kilitleyin. Carla ve Tyler ise 369 yerine 366 numaralı odaya baskın yapıyor. 369 biraz ileride (368’ın hemen karşısında). İçeri girdiklerinde Lucas’ın odada olmadığını görüyorlar. Lucas, Carla ve Tyler çıkınca tekrar odaya giriyor. Telefon çalıyor, bu seferde Tiffany’nin başı dertte.

    The Fan Fair - 31/01 10:13 PM

    İlerleyin. Doc’s Diner’daki ayyaşı göreceksiniz. Sağ tarafta labirent gibi yerin sonunda kolyeyi bulup, can kazanabilirsiniz. Ayyaşın olduğu yerden sola dönün. İlerde sağda bonus kart var. Küçük ekranda görülen ışıklı yere gitmek için buradan ilerleyin. Işıklı yerdeki kulübeye girip kolu indirin. Gelen eğlence aracına binip yukarı, Tiffany’nin yanına çıkın. Karşıya uzanan kalasta yürümelisiniz. Korku barı gibi bir denge barı çıkacak. Oldukça hassas bir şekilde, sağ-sol yön tuşları ile ilerleyin. Tiffany’nin ellerini çözün. Wave bizi bekliyormuş. Wave saldırıya geçiyor. Tiffany ve Lucas düşüyor.

    Lucas Kane - Unknown Place - 01/12 09:40 PM

    Yine Lucas’ın çocukluğundayız. Kalkıp, Markus’u uyandırın. Pencereden çıkın. Sağ üst köşedeki haritada gidilecek hedefler kırmızı olarak gözüküyor. Sağa dönüp, barakanın dibinden ilerleyin. Sağ alt köşede askerlerin görüntüleri çıkınca bekleyin. Askerler sizden tarafa bakmayınca düz ilerlemeye devam edin. Lucas ve Markus bir askerin onlara doğru geldiğini görene kadar barakaların dibinden ilerleyin. Askeri görünce geri kaçacaklar. Kayalıkların arkasından dolanıp, asker diğer tarafa gidince, askerin ilk geldiği yöne doğru ilerleyin. İki kardeş, sağda bir asker görüp, yine duracak. Markus’u yönetip, geldiğiniz yöndeki kum-taş yığınının olduğu yere gelin. Üst ekranda (!) sembolü çıkacak. Fareyi kullanarak, taş atın. Askerin dikkati başka yöne kayacak. Lucas’ı ve Markus’u askerin nöbet tuttuğu yerin karşı tarafına, ışıklara yakalanmadan geçirin (Haritadaki kırmızı noktalara bakarak, yönünüzü ve hedefi daha kolay bulabilirsiniz). Burada da bir asker var, hemen önünde de direk var. Markus’u yönetip, barakanın diğer tarafına, arkadan dolanın ve buradaki çöp kutusunu devirin(Haritada iki kırmızı nokta olacak, birisi zaten Lucas’ın olduğu yer, Markus’u diğerine yöneltmelisiniz). Asker, Markus’un yanına gelince, direğe tırmanın. Işıklara yakalanmadan, tellerde ilerleyin, sonra direkten aşağıya inip, haritadaki tek kırmızı noktaya doğru ilerleyin. Bir asansör kapısı göreceksiniz. İçeri girin. Lucas oldukça şaşkın!

    The Cemetery - 05/02 10:24 AM

    Hava eksi kırk derece, mezarlıktayız. Üzerinde çiçek olan mezarlığa gelin. Lucas gelecek. Oldukça farklı gözüküyor. Hava çok soğuk olmasına rağmen, Lucas’ın ağzından buhar çıkmıyor, elleri gerçek anlamda buz gibi. Lucas ile konuşun. Bize bildiklerini anlatacak. Mayan Uygarlığı kahinlerinin cinayetler işlettiğini, kendisinin de böyle bir şeye karıştırıldığını, ayrıca Orange Clan’ın 2000 yıldır saf bir çocuğun gelmesini beklediğini söyleyecek. Bu çocuğun onlar için çok önemli olduğunu, ama Dünya’nın geleceği için, çocuğu Orange Clan’dan daha önce bulması gerektiğini anlatacak ve Carla’dan yardım isteyecek.

    Lucas Kane - Unknown Place - 27/02 09:30

    Lucas, Orange Clan’ın aradığı çocuğu düşünde görüyor. Rozeti ve kapının yanındaki tablo dikkat çekiyor. Carla ile de samimi gözüküyorlar.

    Tyler Miles - Police Station - 27/02 09:30 AM


    Hava sıcaklığı iyice düşüyor. Sam, Tyler’ın yanına geliyor. Tyler seçim yapmak zorunda kalacak. Sam ile gidecek ya da Sam’e veda edecek (Tercih sizin, iki türlü de Tyler, bundan sonraki senaryoda yok).

    The Orphanage - 27/02 11:07 AM

    Arabadan inin. Kapıdan girin. Lucas, düşünde gördüğü kız çocuğunu arıyor. Rozetinden yetimhanede kaldığını buldu. Şimdi düşündeki tabloyu bulun, odası tam karşıda (soldaki son oda). Kızı alıp, çıkın. Wave gelecek. Acil çıkış kapısından kaçın. Çatıda Wave ile dövüşmek zorunda kalacaksınız. Uzun ve görsel olarak nefis bir dövüş sahnesi sizi bekliyor. Helikopterler gelince Lucas kızı alıp, kaçıyor. Yerçekimine meydan okuyarak binaların yüzeyinde koşup kayboluyor.

    The Squant - 27/02 11:47 AM

    Bir odadayız. Agatha’yı görüyoruz. Onunla konuşun. Aslında Agatha olmadığını anlayacaksınız. Lucas’ın yaşayan bir ölü olduğunu söyleyecek. Sonunda çocuğu isteyecek. Vermeyin (“Refuse” diyalogunu seçin). Agatha’nın içinden bir yaratık çıkacak. Çok seri bir şekilde sağ-sol yön tuşlarına basmalısınız. Lucas duvarı yıkıp, kaçacak. Carla ve bir adam Lucas’a yardım edecek. (Eğer bu bölümde çocuğu Agatha’ya verirseniz Lucas, oyun sonundaki bölüme yalnız gider)
    Underground Secret Base - 27/02 02:21 PM

    Carla ve adamı takip edin. Yeraltında bir yere geleceksiniz. Bonus kartı almayı unutmayın. Carla ile konuşup çocuğu ona verin. Lucas, biraz ileride oturan Markus’u görecek (Eğer Sleazy Hotel bölümünde Markus’u korumayı başardıysanız). Daha sonra Doc’s Diner’daki ayyaşı görecek. Adı Bogart. Yanına oturun. Tüm sorularımızı cevaplayacak. Chroma evrenin kaynağı, içinde yaşamsal bir güç barındırıyor. Bu güç Lucas’ın içinde de var. Mayan Uygarlığı’nın iki kolundan biri olan Orange Clan (Diğeri Purple Clan) yedi senede yedi cinayet ile kurban sunuyorlar. Kahinleri (Oracle), kurbanları bulup, cinayetleri işlettiriyor. Wave’de bu kahinlerden biri. Evrenin sırrını taşıdıklarına inandıkları saf bir çocuk, onlar için önemli. Bu çocuk sayesinde evreni ele geçirmeyi planlıyorlar. Agatha’nın içinden çıkan Turuncu-Mor (aslında sarı-mavi gibi ama mitolojiye göre turuncu-mor olması lazım) yaratık Mayan Uygarlığı’nın tanrısı. Madde değil, soyut bir varlık. Dünyadaki beş önemli gücü (askeriye, polis, medya, finans ve yönetim) ele geçirip, kendi egemenliklerini kurmayı hedefliyorlar ve bu hedefe de oldukça yakınlar. Kaynak Wishita’da, aynı zamanda burası Lucas’ın doğduğu yer. Lucas, oyunda ikinci kez çocukluğuna döndüğünde bu yeri görmüştünüz, daha doğrusu kapısından girmiştiniz. Bogart, şimdi yine Wishita’ya gidip, çocuğu kaynağa koymamız gerektiğini söylüyor. Lucas, dinlenmek istiyor. Carla’yı yöneteceğiz. Kalkın, ilerde bir radyo göreceksiniz. Ama pili ve anteni yok. Vagonlara bakın, bir el fenerinden pillerini çıkartın, diğer vagondan kolyeyi alıp, can kazanın. Vagonların baş tarafında (Lucas’ın yattığı yerdeki vagon), tel örgüler var, oradan bir parça tel koparın. Radyonun başına gelip, pilleri ve anteni takın. Radyoyu açın, haberler pek iç açıcı değil. Tam bir felaket durumu söz konusu. Lucas’ın yanına uzanın(Bu bölümde Terminatör’ü anımsatıyor). Dikkat burada kırmızı noktalı yayın başlıyor.

    Wishita Military Base - 28/02 03:01 AM

    Yataktan kalkın. Lucas, anne ve babasının sesini duyuyor. İlerleyip, kapılarını dinleyin. Lucas’ın güçlerinden konuşuyorlar. Annesi bunun nedeninin, hamilelikte askeri üste maruz kaldığı radyasyon olabileceğini söylüyor.

    Wishita Military Base - 28/02 09:31 PM

    Hava eksi altmış derece. Çocukla birlikte araçtan inin. Sağ-sol yön tuşlarını kullanarak rüzgara karşı ilerleyin. Çocukluk bölümünde Lucas’ın geldiği asansör kapısını göreceksiniz. Burası kaynak. Asansörden girip ilerleyin. Sizi Wave karşılayacak. Wave’in saldırılarını ikili aksiyon tuş gruplarını kullanarak savuşturun. Bu arada aksiyon tuşları ile (A,D) güç doldurun. Lucas’ın gücü tam dolduğunda, beyaz bir ışık ile Wave’e saldırıp, alt edecek (Eğer Wave kazanırsa, Carla’yı yönetip, kaynağa gelin, nöbetçi askerin elindeki silahı alıp Wave’i vurun. Tek kurşun ile ölüyor. Eğer Carla zaman dolana kadar yetişemezse, Wave çocuğu kaynağa kendisi koyuyor ve pekte mutlu olmayan bir sonla oyun bitiyor)

    Askerleri saf dışı bıraktıktan sonra soyut yaratık gelecek. Aksiyon tuşlarına sarılıp, girdabına karşı direnmelisiniz. Sonunda parçalanacak (Eğer soyut yaratık kazanırsa; Dünya felakete sürüklenecek, soğuklar iyice artacak. İnsanlık yeraltında yaşamaya başlayacak, bu da insanlık için kötü bir son) Lucas çocuğu, kaynağa koyacak. Her tarafta çiçekler ve yeşillikler göreceksiniz. Vagondaki bölüm Terminatör’ü anımsattı demiştim, Carla çocuk bekliyor, tek fark baba da yanlarında. Eğer soyut yaratık kazanırsa, o zaman tam olarak Terminatör gibi olacak. Oyunun devamı gelirse, belki bu senaryodan ilerler, ama bizimkisi mutlu son. Kazandığınız bonus kart puanları ile ana menüdeki bölümleri açabilirsiniz. Özellikle müzikler çok güzel. Hepinize eğlenceli, oyunlu, neşeli günler!



    alıntı




  2. 2
    AKBİLE
    Bayan Üye

    Cevap: Fahrenheit oyunun çözümü

    Reklam



    Fahrenheit ya da Indigo Prophecy, 2005'in Eylül ayında satışa çıkarılan bilgisayar ve Playstation oyunu. Quantic Dream'in yapımcılığını yaptığı Fahrenheit, Amerika’da Indigo Prophecy adıyla piyasaya çıkmıştır.







+ Yorum Gönder
garip bir gece oyununun çözümü,  garip bir gece oyunu ipuçları,  fahrenheit hangar bolumu
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi