Peter Jackson's King Kong İnceleme

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden Peter Jackson's King Kong İnceleme ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Peter Jackson's King Kong İnceleme

    Reklam



    Peter Jackson's King Kong İnceleme

    Forum Alev
    Şahsen şu an acı çekiyorum. King Kong gibi popüler konulara giriş yazısı hazırlamak hakikaten çok zor oluyor. Böyle önemli konular hakkında yazı yazarken nerden değinirsenirseniz de bir sürü birbirinden farklı ve önemli nokta çıkıyor ortaya. Fakat bunları anlatırken diğer ilgili yazılara benzememesine özen göstermek, işte bu bayağı bir zorluyor. İki saattir Word ekranına bakıyorum. Oyunu daha biraz önce bitirdim. Anlatacağım çok şey var. Bir yandan da "acaba bir şey atlar mıyım?" tedirginliğini hissediyorum. Arada bir aklıma geliyor, oyunun genel notu dört yıldız mı, yoksa dört buçuk mu? Derken fark ediyorum. Girişi yazdık bile :)

    Peter Jackson's King Kong bundan birkaç gün önceye kadar vizyonda olan ve bu yıla damgasını vurmuş en önemli filmdi belki de. Peter Jackson'ın "Yüzüklerin Efendisi" serisinden sonra başarısını yinelediği filmi önce sinema salonlarını salladıktan sonra monitörlerimizde de deprem yaratmaya devam ediyor. Ünlü yönetmenimiz önceki Lord of the Rings oyunlarından memnun kalmamış olacak ki, yapımcı firma olarak bu sefer EA yerine Ubisoft karşımıza çıkıyor. Bilmiyorum ne kadar doğru bir seçim ama şüpheniz olmasın, bu bir Ubisoft oyunu. Yani güzel olması kaçınılmaz.

    Bildiğiniz gibi Peter Jackson's King Kong, Kong filmlerinin ilki değil. Bundan daha önce çekilen ve şuan kült filmler listesinin başında yer alan beş "Kong" filmi daha var. Ayrıca gerçekten ilginç bir geçmişleri var. Şimdi isterseniz gelin bu beş film neymiş ne değilmiş bir bakalım.

    King Kong (1933)

    Şimdilerde yenisi ile izleyicileri mest eden Kong filminin ilk ve en eski versiyonu. Senaryo olarak da yenisi ile örtüşen bu fantastik-macera filmi, vizyona girdiği dönem büyük ses getirerek herkesi kendine hayran bırakmıştı. Perdelere yansıtıldığı yıla rağmen 1976 yılındaki yeni çekiminden çok daha fazla sevilen bu "klasik" filmi kesinlikle izlemeden geçmeyin. Tabi bulabilirseniz.

    Konga (1961)

    Aslında ilk Kong filmiyle bağlantısı olmayan bu dev goril filmi ilki kadar olmasa da belli bir kitlenin dikkatini çekmeyi başarabilmişti. Senaryo olarak "dönüşüm geçiren şempanze" temasını işleyen film için King Kong'un belli bir dereceye kadar başarılı olmuş kardeş filmi diyebiliriz.

    King Kong vs. Godzilla (1962)

    İlkinden daha uçuk bir senaryo ile bu sefer Japon yapımcıların elinden çıkmış, her iki serininde devamı niteliğindeki ilginç komedi-aksiyon filmi. Senaryo olarak Godzilla'nın buzlar içerisinden uyanması ve Kong'un araştırmacılar tarafından Japonya'ya getirilmesini işleyen filmde, Kong ve Godzilla'nın arasındaki ilginç hesaplaşmaya tanık olmuştu herkes. İki farklı versiyonu da bulunan bu film yapımından bu yana 44 yıl geçmiş olmasına rağmen izlenmeyi hak ediyor. Rastlarsanız mutlaka izleyin.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Peter Jackson's King Kong İnceleme

    Reklam



    King Kong (1976)

    1933 yılında vizyona giren en ünlü "Kong" filminin yeniden yapım versiyonu. İzleyicilerle buluştuğu tarihten itibaren büyük hasılat rekorları kırmasına rağmen hayranlarına göre ilkinden daha iyi olmayan efsane bir kong filmi daha. Senaryosunu Batman TV dizisinin (göbekli ve gündüz vakti etrafta dolanan Batman hani) yapımcısı Lezoro Semple Jr'ın yazdığı, Yapımcılığını Dino De Lourentiis'in üstlendiği film, meşhur gökdelen sahnelerinin hafızalarda (asıl olarak) yer edinmesini sağlamıştı. Senaryoda ilk yapıma göre farklı olan bu filmde, bazı karakterlerinde isimleri değiştirilmişti. Fred Wilson isimli bir iş adamı petrol bulmak için kafatası adasına yola çıkmasını ve diğer ünlü karakterlerinde bir şekilde maceraya sürüklenmesini işleyen film, belki de Kong serisinin en erişilebilir olanı.

    King Kong 2 (1986)

    King Kong serisinin en başarısız ve kötü versiyonu olan 1986 yapımı "ikinci" film. Hayranları tarafından seriye ihanet olarak görülmüş ve içerisine genetik terimler katılarak iyice sulandırılmış senaryosu yüzünden de ağır eleştiriler almıştı. Konu olarak da izleyicileri tatmin etmeyen filmden benim de yakın zamana kadar varlığından haberim yoktu.

    Film oyunları kötü mü olur? Yok yaa

    Oyunda senaryo belli bir yere kadar filmle paralel gitse de, bazı olayları filmden daha detaylı bir biçimde yaşıyoruz. Eklenen bazı sahneler ve filmde olmayan boss karşılaşmaları oynayışı zenginleştiriyor. Ama oyunun temel senaryosu kafatası adasına film çekmeye giden bir grup maceracının başlarına gelen fantastik olayları işliyor. Yerli halk tarafından alıkoyulan kahramanlarımız, burada King Kong ile tanışarak asıl maceraya başlıyorlar. King Kong'un Ann karakterine aşık olup kaçırması, bizim başlıca hedefimizin Kong olmasına sebep oluyor. Bu arada "biz" dediğim kişi çekilmeye çalışan filmin senaristi olan Jack karakteri. Oyunda Jack ile oynadığımız bölümlerde genelde dinozorlardan kaçıp hayatta kalmaya çalışsak da asıl yapmamız gereken Ann'i kurtarabilmek; filmi izleyenler eminim biliyorlardır. Ama ben daha fazla bir şey söylemek istemiyorum. Belki aranızda seyretmeyenler vardır. Ama kısaca şunu söyleyebilirim. Oyunun %35'lik bir kısmında Kong'u kontrol ediyoruz. Yazının ilerleyen bölümlerinde bu kısma ayrıntılı bir biçimde değineceğim. Şimdilik şunu söyleyebilirim Kong'u kontrol ettiğimiz bölümlerde temelde yapmamız gereken Ann'i güvenli bit yere ulaştırıp, boss karakterlere haddini bildirmek.



    Sistem Yenilemenin Tam Vaktidir

    Grafiklerle teknik kısımlara başlayalım. Öncelikle (siz de fark etmişsinizdir) oyun fazlasıyla konsol çevrisiymiş gibi kokuyor. Menülerden save yapısına kadar her şey konsol oyunlarındakilere benziyor. Grafiklerde de bunu bariz bir biçimde hissedebiliyoruz. Sanatsal bir gözle bakarsak grafik motoru hayli detaylı ve etkileyici. Bütün o çevresel detaylar (ormanlar, akarsular, yer şekilleri vs.) ilk bakışta insanı sarsabiliyor. Gerçekten yaşayan bir ormandaymışçasına tedirgin olabiliyorsunuz. Ayrıntılı sayılabilecek kadar şık tasarlanmışlar. Bir de buna oyunu sinemaskop şeklinde (değiştirilebiliyor) oynuyor olmamız eklenince insan kendini gerçekten filmdeymiş gibi düşünüyor. Yalnız, karakter ve objelerin modellemeleri çözünürlük bakımından diğer oyunlara göre çok da üstün değil. Fakat bunlar göz zevkimizi bozmadan bizi memnun edebilen bir düzeyde. Ayrıntı bakımından pek sorunları yok. Herhangi bir karakteri gördüğümüzde kim olduğunu düşünmemize gerek kalmadan anlayabiliyoruz. Kong'dan tutun da, dev kırkayaklara kadar her şey beklenenin üstünde.







  3. 3
    InKusTe
    Usta Üye
    Yalnız bu konuda söylenebilecek en önemli kusur, makinelerimizin bu grafik yükünün altında eziliyor olması. Bütün bu detaydan zevk almak istiyorsanız güçlü bir sisteme sahip olmanız lazım. Ayrıca oyunun az da olsa bir optimizasyon sorunu var. Bazen hiç olmayacak yerlerde yavaşlamalarla karşılaşabiliyoruz. Bir de, daha önce dediğim gibi, oyunun konsol çevrisi olduğunu, daha doğrusu hem konsollar için hem PC için aynı şekilde yapıldığını grafiklere bakarak da anlayabiliyoruz. Konsollar için nerelerden nelerin kırpıldığı dikkatli bakınca kolay bir biçimde anlaşılabiliyor. Örneğin, oyun görsel efekt konusunda hiç iddialı değil. Alıştığımız patlama, ateş etme, parçalama efektlerinin dışında bizi şaşırtabilecek kadar kaliteli efekt göremiyoruz. Işıklandırmalar ve gölgeler için de aynı derecede "alışıldık" tabirini kullanabilirim. Bu haliyle oyunun grafik yapılandırması ortalamanın üzerinde, hatta birçok oyundan çok daha iyi, yalnız piyasadaki popüler FPS oyunlarının hiçbirine aşık atabilecek bir kıvamda değil. Bu yüzden grafiklere beş üzerinden dört verip geçiyorum.

    Animasyonlar oyunun en çok artı alan yanı belki de. Hakikaten çok şahane animasyonlar hazırlanmış oyun için. Ubisoft kalitesini o kadar güzel bir biçimde göstermiş ki, ilk gördüğümüz andan itibaren animasyonlara hayran olmadan geçemiyorsunuz. Ana karakterlerden, düşman yaratıklara, etraftaki bitki örtüsünün kıpırtısından, oyunla alakası olmadan uçuşan kuşlara kadar her şey çok iyi. Doğrusu ana karakterimiz olan Jack'in oyun boyunca el hareketlerinden başka animasyonunu görmesek de, Kong'u kontrol ettiğimiz bölümlerde animasyonların ne denli kaliteli olduğunu fark edebiliyoruz. Dediğim gibi oyun boyunca Jack'i FPS kamerasından oynuyoruz. Bu yüzden ateş etme, silah doldurma, yüzme, mızrak fırlatma ve diğer başka bir iki eylemin dışında pek bir hareketimiz yok. Yalnız bu kısıtlı hareketlerin tümü en iyi şekilde yapılmış, az önce de söyledim. Kong'u kontrol ettiğimiz yerlerde de animasyonlara eksi bulamayız. Koca bir gorilin nasıl hareket etmesi gerekiyorsa o şekilde Kong'u yönetiyoruz. Aslında bu bölümlerde yaptığımız tek şey etrafı talan etmek. Ama olsun, aksiyon sevenler bu bölümlerden memnun kalacaktır.

    Videolar oyunun notunun kırılmasındaki en büyük etkenlerden biri. Ben videoları ilk gördüğüm andan beri hiç sevmedim. FMV olarak yapılmış olsalar da hayli özensizler. Ubisoft her zaman sinematik konusunda çok başarılı olurdu. Fakat King Kong için aynı başarıyı gösterememişler. Oyun boyunca bölüm araları dışında video görmüyoruz. Aralarda, gittiğimiz yolu gösteren harita ve oynadığımız bölümün özeti dışında görsellik sunmuyorlar bize. Ayrıca üzerlerine fluğluk özelliği eklemişler. Kısaca iyice berbat etmişler. Ben oyunda sürekli videoları atlayarak ilerledim. Siz de benimle aynı görüşü paylaşır mısınız bilmem ama ben videoları hiç beğenmedim. Bu yüzden videolar beş üzerinden iki.

    Oyunumuz her ne kadar tam olarak bir FPS olmasa da shooter özelliklerini barındırdığı için fiziklerden de bahsedelim. Oyunda "fizik" kelimesi yalnızca bazı nesnelerle ve yaratıklarla sınırlandırılmış. Mızrak, sopa, tabanca vs. yani kullandığımız alet edevatın dışında oyun sırasında başka her hangi bir şeye müdahale edemiyoruz. Biraz önce "yaratıklarla" dememin sebebi avladıklarımız ve zararlı olanlara yem yaptığımız canlılar haricindeki normal kuş gibi diğer hayvanlara zarar verilemiyor olması. Kırılabilecek nesnelerin sayısı da iki ya da üçü geçmiyor. Sadece içerisinde item'lerimizi aldığımız kutular ve yolumuzu tıkayan sopaları kırabiliyoruz. Bu nedenle oyunun fizik motoru pek randımanlı değil. Etkileşime girdiğimiz objelerin sayılı olması fizikleri test etmemizi engelliyor. Bence King Kong gibi bir oyuna en basitinden bir "havok" motoru bayağı yakışırdı. Zaten bu motor şu an birçok hit oyunun yanı sıra hayli gereksiz oyunlarda bile kullanılıyor. Biz King Kong�da da böyle bir motor beklerdik. Ama maalesef yok.







  4. 4
    InKusTe
    Usta Üye
    Sesler müthiş yalnız...

    İşitsel özelliklere geçelim. Seslendirmeler gerçekten harika. Dublajlar filmdeki orijinal oyuncular tarafından yapılmış. Filmi nasıl bir ruh hali ile izlediyseniz, oyundan da o derecede zevk alacaksınız. Hakikaten oyuncular filmdeki başarılarını karakter dublajlarına da yansıtmışlar. Çevresel sesler içinde belki aynı olumlu cümleleri söyleyebiliriz. Ateş ederken, koşarken vb. olsun, yaprakların hışırtılarını, yaratıkların çıkardıkları sesleri işittiğimizde olsun kulağımızı tırmalayacak kötü sesler duyulmuyor. Onlar içinde çok özen gösterildiği belli. King Kong için etraftaki haşarata ve dinozorlara ayrı ayrı kükreyişler kaydedilmiş. Ne diyelim. Süpersin Ubisoft :)

    Müzikler için de aynı videolar gibi pek olumlu şeyler söyleyemem. Çünkü ben oyun boyunca öyle kayda değer bir müzik işitmedim. Tabi hakkını yememek lazım, menülerde falan karanlık havayı yansıtan karamsar melodiler fena değil, fakat oyun esnasında hiç hatırda kalan parçalar dinlemiyoruz. Doğrusunu söylemek gerekirse macera sırasında pek müzikleri düşünmeye vaktiniz olmuyor. Ama ben hatırımda kaldığı kadar müzikler konusunda bir şeyler söylemek istedim. Belki ben yanlış biliyorumdur, fakat benim düşüncem bu. Ben müziklerden memnun kalmadım. Film müzikleri daha iyiydi. Bu yüzden oyunun ses kısmından tek not kırıp bunu da geçiyorum.

    FPS olup da FPS olmayan...

    Geldik oyunun en cafcaflı bölümüne; kontroller. Aklıma gelmişken şunu da söyleyeyim; King Kong yakın zamanda ödül kazanmış bir oyun. Hem de "yaratıcılık" ödülü. Neden böyle bir ödüle layık görüldüğünü kontroller yardımıyla çok güzel bir biçimde açıklayabilirim. Şimdiden moda olmaya başlayan ve daha birçok yapımda görecek olduğumuz "HUD olmadan oynayış şekli" King Kong'da da doludizgin devam ediyor. Yakın zamanda Call of Duty 2'de de kullanılan bu özelliğin geçekçiliğe büyük katkısı var. Oyun her ne kadar bir FPS olsa da sürekli birilerine kurşun yağdırdığımızı zannetmeyin. Tam tersi kurşunlar o kadar sınırlı ki bazen kalabalık düşmanlar saldırdığınca cephanemiz yok denecek kadar az oluyor.

    Oyundaki asıl amacımız etrafı temizlemek değil hayatta kalmak. Bu yüzden sürekli küçük hayvanları büyüklere yem etmemiz gerek. İnanın bu anlarda oyun o kadar eğlenceli bir hal alıyor ki, ilk başlarda yaşanan o sıkıcı bölümleri bir çırpıda unutuyorsunuz. Örneğin en büyük dinozordan kaçtığımız bölümler. Bu bölümlerde hissettiğim heyecanı uzun zamandır hiçbir oyun bana hissettirememişti. Oyun esnasında ateş etmek istersek "space" tuşuna basılı tutmamız lazım. Ancak bu sayede tüfek ve tabanca türündeki ateşli silahları kullanabiliyoruz. Sağ click yeni nişan almamızı sağlayan tuş. Klasik WASD'nin yanında, "C" ile çömelebiliyor, "E" tuşu ile karakterler arasında iletişim ve item alış verişi yapıp, "R" tuşu ile silahımızı dolduruyoruz. Kong'u kontrol ettiğimiz yerlerde de yine WASD'nin yanında sol click saldırı yapmaya, sağ click ise nesneleri ya da düşmanları tutup fırlatmaya yarıyor. Mouse tekerleğini ileri geri hareket ettirdiğimizde de o meşhur "göğüs yumruklama" hareketi yapılıyor. Kontroller ilk başta zorlasa da alışınca hiçbir problem kalmıyor. Ki bu şekilde oynadıktan kısa bir süre sonra oyunun mantığı anlaşılıyor. Eminim şimdi oyunun neden ödül aldığı netleşmiştir. Klasik FPS kontrolleri radikal değişiklerle zenginleştirilmiş. Bütün bunları sorunsuz yerine getirdiğimiz için kontrollere tam puan veriyorum.

  5. 5
    InKusTe
    Usta Üye
    Yapay zeka için de bir şeyler söyleyelim. Çoğu zaman yan karakterlerin bize bayağı yardımı olabiliyor. Bazense (aslen hep) ayağımıza dolanabiliyorlar. Gereksiz yere kendilerini tehlikeye attıkları oluyor. Sizin için uygun olmayan bir anda atağa kalkabiliyorlar. Fakat yön bulma konusunda yardımcı oldukları da bir gerçek. Düşmanların yapay zekalarını "bir sürüngenin zekası nasıl olması gerekiyorsa öyle" diyerek özetliyorum. Genelde tek yaptıkları saldırmak veya "et" neredeyse oraya yönelmek. Kısacası yapay zekanın hataları ve yararları dengeli olması sonucu notu ortalama.

    Kıza Aşık Olan Goril... Çok Düşündüler mi? Acaba?

    Oyunun genel özelliklerine de bakalım biraz. Daha önce birçok yerde Kong'u kontrol ettiğimizi söyledim. Genelde FPS olarak ilerleyen oyun, bu bölümlerde TPS kamerasına geçiyor. Kong ile yapmamız gerekenler diğer tüm aksiyon oyunlarında olduğu gibi duvarlardan atlayıp, çıkıntıya tutunmak, buradan da karşıda ki platforma geçmek. Yeri geldiğinde de etrafı talan etmek. Bu bölümlerdeki asıl amacımız (konuyu açıkladığım kısımda da belirttiğim gibi) ya Ann'i güvenli bir yere ulaştırmak, ya da onunla beraber kaçmak. Oyun her ne kadar bir "hayatta kalma" olsa da içerisinde belirli bir miktarda shooter özellikleri mevcut (hep kendimle çelişiyorum, bkz fizikler). Oyunda kullanabileceğimiz beş çeşit farklı silah var. Bunların bazıları kendi içerisinde de farklı özellikler gösterebiliyor. Doğrusu sadece mızrağın yanan, normal mızrak, kırık mızrak ve normal mızrağın kemik versiyonu olmak üzere dört farklı şekli var ama olsun :) Kemik mızrak kırık olana göre daha üstün, normal mızrak da aynı şekilde kemik mızrağa (mızrak değil aslında, sadece kemik) göre daha etkili. Ama hiç birisi yanan bir mızrağın yaptığı etkiyi yapamıyor.

    Oyunumuzda istediğimiz an save yapabiliyoruz. Fakat yeni bir oyun açmak istediğimizde oynadığımız bölümün başından başlıyoruz. Ayrıca artık olmazsa olmazlar arasına giren "extras" kısmı da oyunda mevcut. Burada oyunun yüzde kaçını bitirdiğimiz, filmin fragmanı ve çeşitli videolar, müze gibi olan tanıtım bölümleri ve oyunu bitirdiğimiz puana göre açılan sinematikler izlenebiliyor. Options kısmında nostalji severler için "old movie" şeklinde ilerleyebilme seçeneği, sinemaskop şeklinde oynamak isteyenler için ve ekran boyutunu ayarlayabilmemiz için eklenmiş özellikle bulunuyor. Bir de istersek invertory'i açıp kapatabiliyoruz.

    Oyunun artılarını tek bir paragrafta toplarsak, inanılmaz heyecanlı ve insanı kendine çeken oyun yapısını, grafikleri, çevresel sesleri ve seslendirmeleri, yenilikçi kontrol yapısını ve loading'lerin kısa olmasını bir çırpıda söyleyebiliriz.

    Eksilerini bir tarafta toplarsak da videoları, optimizasyon sorununu, bazı bug'ları, hoş olan bir-iki melodinin dışında kötü olmasalar da pek bir şey ifade etmeyen müzikleri ve ilk birkaç bölümün sıkıcı olmasını eksi olarak nitelendirebiliriz.



    Sonuç

    Eksilerine rağmen Peter Jackson's King Kong The Offical Game Of The Movie (böeh nasıl isim bu ya) hayli başarılı bir yapım olmuş. "Film oyunları kötü olur" klişesini yıkabilecek en güzel örneklerden biri bence. Hakikaten çok heyecanlı ve zengin bir oyun. Ubisoft yine yapacağını yapmış. Bence her aksiyon sever (eksilerine tahammül edeceklerini bilip) mutlaka edinmeliler. Kusurları göz ardı edilirse oyun size kesinlikle eğlenceli dakikalar yaşatacaktır. Emin olun insan o kısacık "New York" bölümünü görebilmek için bile sonuna kadar oynayabilir. İyi oyunlar.

+ Yorum Gönder
peter jacksons king kong tam çözüm
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi