Hybrid Engines (Hibrid Motorlar)

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Teknik Bilgiler Bölümünden Hybrid Engines (Hibrid Motorlar) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Gönülce
    Özel Üye
    Reklam

    Hybrid Engines (Hibrid Motorlar)

    Reklam



    Hybrid Engines (Hibrid Motorlar)

    Forum Alev
    HYBRID MOTOR TEKNOLOJİLERİ VE HYBRID MOTORLU ARAÇLAR ARASINDA KIYASLAMA

    Hybrid nedir?

    Alternatif enerji ile çalışan araç yaratma amacıyla 1997 yılında seri üretime başlanan birinci nesil hibridlerde bulunan elektrik motoru, benzinli motorun devrinin düştüğü noktada devreye girerek yakıt tüketimini azaltıyor. Sistem sayesinde, özellikle sıkışık trafikte tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor.

    Daha sonra geliştirilen Hybrid teknolojilerinde ise güçlendirilen akım sayesinde, elektrik motorunun daha yüksek devirlerde de devreye girerek yakıt tüketimini yüzde 30’lara varan oranda aşağıya çekmesi sağlandı. Bunun yanı sıra bazı üretici firmalar benzinli hibridlerin yanı sıra, dizel hibridler üzerine de çalışmayla başladı. Bu teknoloji henüz yaygınlaşmasa da örneğin Toyota firmasının geliştirdiği dizel Hybrid motorlara sahip bazı araçların Japonya’da satışına başlandı. Hybrid motorlar yakıt tüketimi ve çevreci özelliklerinin yanı sıra, yüksek performansları ile de dikkat çekiyor. 1.6 litrelik Hybrid bir motorun kullanıldığı araçlardan sağlanan performans, 1.7 litrelik benzinli bir motora yakın seviyelerde.


    Yarış Otomobillerinde Hybrid

    Japon üretici Mitsubishi, deneme amaçlı ürettiği ve testlerini sürdürdüğü elektrikli Lancer Evolution MIEV'i, yarışlarda deneme kararı aldı. Japonya'da Shikoku adasında düzenlenen yarışa katılan ralli aracı, yeni teknolojili elektrikli araçların öncülerinden biri olarak lanse ediliyor.

    Yeni geliştirilen ve her bir tekerlekte bağımsız birer motoru bulunan Lancer Evolution MIEV, lityum-ion akü sistemi kullanıyor. 2010 yılında benzer teknolojileri taşıyan araçları piyasaya çıkartmak istediğini bildiren Mitsubishi, bu yarış aracında kullanılan teknolojinin, tekerlek içine yerleştirilmiş motorlardan oluştuğunu söylüyor. Söz konusu teknolojinin pek çok avantajı beraberinde getirdiğini belirten firma yetkilileri, bunlar arasında hızlanma, daha fazla güç elde edilmesi, daha etkin frenleme gibi unsurları sayıyorlar.

    180 km/s hız yapabilen araç, 250 kilometre menzile sahip. Aracın elektrik motorları sayesinde aldığı tork ise, 518 newtonmetre. Ki bu değer, neredeyse sekiz ya da daha fazla silindir adedine sahip otomobillerin torkuna yani motor çekiş gücüne eşit..

    Hybrid Araçlar

    Açıklamaya göre, Hybrid elektrikli araçların, tüm dünyada 2030 yılı itibariyle yeni araç taleplerinin yüzde 50'lik bir bölümünü karşılaması bekleniyor. Getz Hybrid' in tüketimi, içten yanmalı motora sahip olan Getz' e göre yüzde 50 daha az ve 18 kilometrede sadece 1 litrelik tüketimi bulunuyor. Hybrid sistemde benzinli motor, bataryadaki enerjiyi kullanarak elektrikli motor tarafından çalıştırılıyor. Ancak aracın hareket etmesini, benzinli ve elektrikli motorlar beraber sağlıyor. Araç hareket ederken benzinli motor, bataryayı şarj etmek amacıyla tekerlekleri ve elektrikli motoru kullanıyor. Fren yaparken de elektrikli motor bir jeneratör görevini üstlenerek elektrik enerjisini üretiyor ve aracın bataryasında depoluyor. Araç durduğunda ya da şehir içinde trafik ışıklarında beklerken benzinli motorun çalışması otomatik olarak duruyor. Ancak yeniden gaza yüklenildiğinde elektrikli motor sayesinde çalışmaya başlıyor ve harekete geçiyor. Bu motorlarla 161 km/s' lik maksimum hıza ulaşan Getz Hybrid, 12.7 saniyede de 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiriyor.

    Hyundai, Hybrid araçların seri üretimine başlıyor. Hyundai, doğa dostu, elektrikli ve benzinli motoru aynı anda kullanan Hybrid motorlu araçların seri üretimine, 2006 yılında başlamaya karar verdi.

    Hyundai Assan'dan yapılan açıklamaya göre, test amacıyla geliştirilen 50 adet Getz Hybrid modelini geçen yıl Kore hükümetine veren Hyundai, yine pilot proje kapsamında Hybrid motora sahip 350 adet Accent modelini hükümetin diğer birimlerinde kullanılmak üzere 2005 yılı sonuna kadar teslim edecek. Hyundai Motor Company'nin hedefi, ilk etapta daha az rakamlarla Hybrid araçlarının seri üretimine başlamak olarak açıklandı. Bu amaçla, Kore pazarının bu araçlara olan ilgisini ölçmek için ilk olarak Accent Hybrid modelleri 2006 yılı içinde satışa sunulacak. Accent Hybrid'lerin göreceği ilgiye göre Sonata'nın da Hybrid motorlu versiyonlarının seri üretimine geçilecek. Hybrid motorlu Sonata'lardan 2007 itibariyle yılda en az 10 bin adet üretilmesi planlanıyor. Hybrid motorlu araçlar öncelikle Kore pazarı için üretilecek. Daha sonraki dönemlerde Kore dışındaki diğer ülkeler için de üretim yapılacak. Otomotiv sanayiinde Hyundai ile birlikte Hybrid araç üretimi yapan sadece birkaç firma bulunuyor. Hyundai Motor Company, 2010 yılına kadar yıllık 300 bin adetlik Hybrid araç üretimini öngörüyor.



    Alttaki resimde de bir hibrit motorda bulunan parçaları görebilirsiniz. yine resimdeki parçaların isimlerinin çevirileri altına yapıldı.



    Battery: Batarya (Üretilen elektriğe depoluk eder)

    Internal Combustion Engine: İçten Yanmalı Motor

    Generatör: Jeneratör (Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir.)

    Electric Motor: Elektrik Motoru (Düşük hızlarda araca hareket verir ve ekstra güç gerektiğinde benzin motoruna yardımcı olur. )

    Power Split Device: Güç Dağıtım Cihazı (Benzin
    motoru, generatör ve elektrik motoruna bağlıdır. Motorun ihtiyacına göre tekerleklere, bataryaya yada elektrik motoruna gücü iletir. )

    Bu tarz motorlarda en önemli parçanın Power Split Device olduğunu söyleyebiliriz. Aracın durumuna ve ihtiyaçlarına göre güç dağılımını yapar.




  2. 2
    Ibanez
    Üye

    --->: Hybrid Engines (Hibrid Motorlar)

    Reklam



    Paylaşım için teşekkürer, Emeğinize sağlık.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi