Az yakıt tüketmenin püf noktaları, yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde.

+ Yorum Gönder
Modifiye Bölümü ve Teknik Bilgiler Bölümünden Az yakıt tüketmenin püf noktaları, yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    ÇAKIR
    Üye
    Reklam

    Az yakıt tüketmenin püf noktaları, yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde.

    Reklam



    Az yakıt tüketmenin püf noktaları, yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde.

    Forum Alev
    Akaryakıt fiyatlarına her geçen gün periyodik olarak gelen zamlar herkesi canından bezdirdi. Yakıt tüketimini minimuma indirmek elinizde. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz.

    Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.

    Aracınız fazla yakıt harcıyor mu?
    Otomobilin konforu, çekişi, aksesuarlarının nasıl olduğundan önce, belki de ilk sorulan soru bu. Çoğumuz, süper ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Lüksünün yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini arttırıyor. Öte yandan hep merak edilen konular, aracın ne kadar benzin yaktığı, eğer fazla yakıyorsa bunun nedenleri ve yakıt tüketimini en aza indirmenin yolları oluyor.

    Örneğin aşağıdaki belirtileri hissettiğinizde, aracınızın fazla yakıt yaktığını anlarsınız.
    Nasıl anlayacaksınız?
    • Motorun çekişinde azalma olur.
    • Egsoz gazı siyah, göz yaşartıcıdır, benzin kokar.
    • Egsoz kuyruk borusu içinde karbon isi oluşur.
    • Egsozda patırtılı sesler olur
    • Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.
    • Bilinen miktarda benzinle yapılan kilometrede azalma olur.

    Teşhisi doğru koyun Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için yakıt deponuzu, tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada kilometre saatinizi okuyun.

    Diyelim ki; 58.500 km.'de olsun belirli bir yol gittikten sonra aynı istasyonda ve aynı tabancadan yine tabancanın otomatik durmasını esas alarak deponuzu bir kere daha tam doldurun. Kaç litre benzin aldığınızı bir kenara yazın. Kilometre saatini tekrar okuyun. Toplam kilometre 58.750 ve deponun aldığı benzin 25 litre olsun.

    Şimdi toplam kilometreden, ilk toplam kilometreyi çıkartırsak (58.750-58.500=250) gittiğimiz toplam kilometre bulunur (250 km). Bunu aldığınız yakıt miktarına böldüğünüzde ( 250 : 25 =10 ) aracınızın bir litre yakıt ile kaç kilometre yol gittiği ortaya çıkar.

    Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Araçtan kaynaklanan kusurlar: Aşağıdaki tavsiyelerin bir kısmı bakım teknisyeni tarafından yapılabilir. Ama sizin tarafınızdan yapılabilecek basit onarım ve bakımlar da vardır. Bu bakımlar kesinlikle rasgele bir tamirciye değil uzman ve yetkili bir servise yaptırılmalı.

    Bu bakım ve kontroller:
    1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını (her 5.000 km.'de) ve uzman kişilere yaptırın.

    Bu ayar bakımlarında;
    • Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
    • Hava filtresini yaz veya kış durumuna göre takın.
    • Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
    • Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini yüzde 10 arttırır.
    • Karbüratörün bakımın yaptırın.
    • Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
    • Bakım teknisyeninizin, rölanti devri ayarını gaz analiz cihazı ile yapılmalı. Sıkı ve tutukluk yapan bir gaz pedalı yakıt tüketimini artırır.

    2. Fren balataları ayarsız ve sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
    3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
    4. Ön düzen ayarlarını her 10.000 km.'de bir kontrol ettiren.
    5. Lastik havaları uygun basınçta olmalıdır. Havası az olan lastikte yuvarlanma güç olduğundan yakıt tüketimi artar.

    Sürücüden kaynaklanan kusurlar:
    Sürücü aracı kullanırken aşağıdaki hususlara dikkat ettiğinde daha az benzinle daha çok kilometre yapabilir. Öncelikle az benzinle çok kilometre gitmenin yolu sabırdan geçer sözünü unutmayalım. Eğer ekonomi sizin için ön plandaysa aşağıdaki önerilerimizi dikkatlice uygulayın.
    1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak aracınızı frenler ve gazlarsınız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olur. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini yüzde 5 arttırır.
    2. Şehirlerarası yolda en verimli hız 80-90 km. arasındadır. 90 km.'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır. Son vitesteki 90 km.'lik hız yaklaşık 3.000-3.300 motor devrine eşittir. Diğer viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasında çalıştırın (Bunun için takometreden faydalanın).
    3. Motorunuzun harareti (ısısı) yakıt tüketimini etkiler.
    • İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır.
    • Ancak şehirlerarası yola çıkarken, hareket göstergesinin normale yaklaşmasını bekleyin.
    • Kışın motorunuzun çok soğumaması için radyatör önünü gazete kağıdı ya da benzeri bir şeyle kapatın.
    • Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının. Böyle durumlarda aracınız yüzde 25 daha fazla yakıt harcar.
    4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu doldururken aşağıdaki noktalara dikkat edin.
    • Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun.
    • Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı.
    • İmkanınız varsa sabah veya akşamın geç saatlerinde deponuzu doldurun.
    • Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
    • Özellikle dizel motorlu araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurun.
    • Bir istasyonun pompasına yanaştığınızda pompanın para kısmının bilhassa sıfırlanmasına dikkat edin.
    • Aracınızın motoru hangi benzine göre uyarlanmışsa (süper-normal-kurşunsuz) ona göre benzin kullanın.
    • Yakıt deponuzun kapağı kilitli tip olmalı.




  2. 2
    By_HC
    Üye
    Reklam



    2003 Megane 2.0 16 v Benzinli aracım bu. (Yani babamın ikimizin sayılır. :D)

    60 lt depo hacmi. Full depoyla ort. 800 km yapıyor. Şehir içi 600 km, şehir dışı 1000 km ye ulaşıyor. Sence ekonomik mi ? 140 bg gücünde. Fakat çekişi iyi değil. Bu benzinden olmalı ! Senin fikirlerini alabilir miyim dostum çakır...







  3. 3
    ÇAKIR
    Üye
    1400cc ve 1600cc motorlu araclara gore normal değil tabiki fakat senin aracın 2000cc 8 valve araclara göre daha ekonomik senin verdigin bilgiler doğrultusunda aracın şu anki benzin fiyatı baz alınırsa şehir içinde
    km de27ykr yani 1 lt benzinle 11 km yol katedebiliyorsun
    ortalamaya vurduğun zaman bu rakkam biraz daha düşüyor
    ortalamada km de 20 ykr yani 1 lt benzinle 13-14 km ye çıkıyor
    uzun yola cıktığında tüm araçlar gibi daha hesaplı bir boyuta ulaşıyor
    uzun yolda km de 16 ykr ye kadar düşüyor bu da 1 lt benzinle 16-17 km yol katedmek anlamına geliyor kısacası senin aracın 1400cc aracagöre %10 1600cc bir araca göre ise %15-%17 oranında fazla yakıt tüketiyor
    2000cc 16 valve 140hp bir araca göre bence bu rakkamlar normal

    aracının çekiş konusuna gelince bu bir çok nedenden dolayı olabilir bu konu hakkında sorunu tam bilmeden yanlış bir bilgi vermek istemiyorum kısa sürede yetkili bir servise gösterirsen yardımcı olucaklardır bu sayede belkide yakıt tüketimin biraz daha düşebilir








  4. 4
    By_HC
    Üye
    Evet babam servise götürdü Çakır. Yakıtı normal onda sorun yoktur da çekişi ise katalizatör ayarı bozulmuş o yüzden yanmış benzin i tekrar yaktığından beygir gücünden düşürüyormuş arabayı. Servisten çıktı denedim daha iyi. Eskisiyle çok fark var arasında. Eskiden kalkışlarda verdiğim gazı şimdi verdiğimde araba pati yapıyor 2-3 aydır araba ölüymüş şimdi anladım. Şimdi de yakıt arttı çok az. O da katalizatör ayarı düşürldüğünden olmalı. İyi kalksın da yakıtı çok önemli değil zaten şehir içinde çok az farketti.
    Sana diyeceğim sağolasın. sen bunları dedin bende babama dedim normal değil diye Babam da reno servisine götürdü.
    Teşekkürler


  5. 5
    Ibanez
    Üye
    Konu için teşekkürler, Emeğinize sağlık.

+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi