Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro

+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Tiyatro Bölümünden Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Sénatör
    Emekli
    Reklam

    Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro

    Reklam



    Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro

    Forum Alev


    2. Aydın Tiyatro Günleri 1-3 Aralık’ta gerçekleşti. Amatör Tiyatrolar Birliği ATÜK tarafından düzenlenen ve 7 topluluğun katıldığı şenliklerde tiyatro kentin dört bir yanında perde açtı. Yazar Dinçer Sezgin’in onur konuğu olduğu şenlikte oyunların yanı sıra söyleşi, seminer, drama çalışması ve imza günü de gerçekleşti. Şenliğe Aydın’dan AYKARYAY Aydın Tiyatro, Ankara’dan Gençoyuncular Sahnesi ve Özgür Tiyatro, İzmir’den Tiyatroevi ve Yenikapı Tiyatrosu, İstanbul’dan Tiyatro Simurg ve Muğla’dan Duvar Sahnesi katıldı.

    1 Aralık günü Aydın’ın Çeştepe ilçesinde yaklaşık 200 çocuk izleyicinin katılımıyla açıldı 2. Aydın Tiyatro Günleri. Bilgesu Ataman, Çağdaş Ataman ve Mehmet Esatoğlu “Nasreddin Hoca Gide Gide” adlı oyunlarını paylaştılar Çeştepeli çocuklarla. Oyun yaşam içinden bir soruyu ortaya atarak başlıyor ve gelişiyordu. “Yük” ü kim taşıyacak. Eşekler mi? Hocalar mı? Yoksa aslolan “yük” ü paylaşmak mıdır? Bu tartışma Çeştepe’de başladı gün akşama gelirken Aydın Ted Koleji çocuklarıyla hala tartışılıyordu. Çeştepe çocukları da Ted Koleji çocukları da bir yandan oyun sırasında bu temel tartışmayı yaparken oyundan sonra da oyuncularla tiyatro üzerine söyleşiler gerçekleştirdiler. Kafalarında tiyatroya, televizyona dair bin bir soruyu oyunculara ve yönetmene sorup yanıtlar aradılar. Aydın’ın bir köşesinde bu tartışma sürerken bir başka yanında İzmir’den Hamit Demir, Mustafa Kiriş İlköğretim Okulu’nda bir drama çalışmasında katılımcı çocuklarla yaşamı sorguluyordu.
    Kaynak: Bydigi Forum http://www.bydigi.net/tiyatro/55106-...tml#post466481

    Şenliğin ilk gecesi katılımcılar bir televizyon programına konuk oldular. Aydın’da yayın yapan Ay Tv 2. Aydın Tiyatro Günleri dolayısıyla bir söyleşi programı düzenlemişti. Aslı Aksu’nun yönettiği programa şenliğin onur konuğu yazar Dinçer Sezgin, Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Derneği 2. Başkanı, öğretim üyesi Doç. Hasan Erkek, Ankara Gençoyuncular Sahnesi yönetmeni Selim Kalıç, İzmir Tiyatroevi yönetmeni Hamit Demir ve İstanbul Amatör Tiyatrolar Çevresi (ATÇ) ‘nden Mehmet Esatoğlu konuşmacı olarak katıldı. Programda genel olarak sanatın, özelde tiyatronun günümüzde toplumla ilişkisi ele alındı. Bu arada Tiyatro Simurg oyuncuları Bilgesu Ataman ve Çağdaş Ataman da Shakespeare, Lorca ve Dario Fo’nun oyunlarından kısa bölümler sergilediler.

    Şenliğin ikinci sabahı Ankara’dan, İstanbul’dan Muğla’dan ve İzmir’den gelen toplulukların sabah buluşmasıyla başladı. Oyun kostümlerini giyen oyuncular ellerinde ülke ve dünya tiyatrosundan Shakespeare, İsmail Dümbüllü, Bertolt Brecht, Güllü Agop, Bilgesu Erenus, Ekkehard Schall, Tomris İncer, Renate Richter, Macide Tanır, Maknfred Wekwerth, Haldun Taner, Helene Weigel, Vasıf Öngören, Nuran Oktar, Celile Toyon, Nazım Hikmet başta olmak üzere bir dolu tiyatro insanı ve onların tiyatro üzerine söylemiş oldukları sözlerin yazılı olduğu pankartlarla yürüyüşe geçtiler.

    Menderes Bulvarı’ndan geçerek Kadir Baba Kahvesi’ne gelen oyuncular burada toplandılar. Şenliğin açış konuşmasını yapan AYKARYAY Aydın Tiyatro’dan Hüsnü Ertung, Kadir Baba Kahvesi’nin Aydın’da özel bir yeri olduğuna vurgu yaparak burada birlikte oyun ürettiği ve geçen yıl yaşamını yitiren oyuncu Mehmet Duman’a bir selamlama yaptı. Yazar Dinçer Sezgin ve Doç. Hasan Erkek’in konuşmalarından sonra kahvede ilk oyun gösterisini Aydınlı gençler yaptı. “Öğrenci Sözlüğü” adlı oyun eğitim sorunlarına ince göndermeler yapan kısa bir gösteriydi. Tiyatro Simurg, Özgür Tiyatro ve Yenikapı Oyuncuları’nın kısa oyun gösterilerinden sonra oyuncular kahvedeki izleyicilerle vedalaşıp yollara düştüler.

    “Yaşasın Tiyatro, Yaşasın Sanat” sloganlarıyla Sevgi Yolu’na doğru yürüyen oyuncular burada Shakespeare, Lorca, Haldun Taner, Aziz Nesin’den kısa oyunlar sergiledikten sonra, oyun gösterileri ve coşkulu şarkılarla Menderes Bulvarı’na çıktılar. Alanda oynanan oyunlarda özellikle Özgür Tiyatro’nun medya maymunu olmuş sanatçılara taşlamalar yapan gösterisi ilgiyle izlendi. Alan gösterilerinden sonra Aydın’ın Torlak semtine gelen oyuncular burada kısa gösteriler yaptılar. Tiyatroevi Nazım Hikmet’in “Şeyh Bedreddin Destanı”nından Torlak Kemal’i anlatan bir kısa gösteriyi semte adını veren isyancı Torlak Kemal’e adayarak oynadı. Gösterinin ardından söz alan Hüsnü Ertung semtin adının Aydın Belediyesi’nce değiştirilmek istendiğini belirterek buna ilişkin tepkilerini ortaya koydu.

    Şenliğin salon etkinlikleri Gençoyuncular Sahnesi’nin “Yük” adlı gösterisiyle başladı. 90’lı yıllarda yitirdiğimiz tiyatro insanı Oben Güney’in yazdığı ve oyuncu Selim Kalıç’ın tek kişilik gösterisi “Yük”, sırtımıza yüklenen ve para uğruna katlandığımız ve taşıdıklarımızı ironik bir dille anlatıyordu. Bu gösterinin ardından Mehmet Esatoğlu’nun sunduğu “50. Ölüm Yıldönümünde Bertolt Brecht” semineri vardı. Esatoğlu Brecht’in “Kara Ormanlar” şiirini okuyarak başladığı seminerinde onun kuramını ve üzerinde yükseldiği “Dünyanın değişebilirliği, değişmesi gerektiği ve değişimin hazzı” yaklaşımını anlattı. Seminerin ardından Tiyatro Simurg Brecht ve onunla birlikte tiyatro üretmiş Helene Weigel’in yaşamını konu alan “Helene Weigel’in Sahnedeki İzleri” oyununu sergiledi. Oyun iki dünya savaşı ve faşizm ortasında ayakta kalmaya çalışan iki sanat insanının serüvenini anlatıyordu. Şenliğin akşam bölümünde ise bir başka Brechtçi yazar Vasıf Öngören’in “ Zengin Mutfağı” adlı oyununu İzmir’den Tiyatro Yenikapı sahneledi. 70’li yılların ünlü işçi ayaklanması 15-16 Haziran günlerinde bir zengin mutfağı çevresinde geçen olayları ve zengin mutfaklarının kimleri nasıl besleyip kendi silahı haline dönüştürdüğünü anlatan oyunu Orçun Masatçı yönetiyordu.

    Şenliğin ikinci günü oyuncular sabahın erken saatlerinde buluştular ve otobüslere doluştular. 2100 yıl önce bu topraklarda tiyatro üreten sanatçılara selamlama yapmak üzere yollara düştüler. Aydın yakınlarındaki Afrodisias Antik Kenti’ne doğru yola çıkan otobüslerde bir yandan şarkılar söyleniyor öte yandan da tiyatro üzerine ateşli tartışmalar yapılıyordu.

    Afrodisias Antik Kenti arkeolog Kenan Erim’in çabalarıyla ortaya çıkarılmış bir tarihi zenginlik. Binaları, mezarları, antik tiyatrosuyla yaşayan bir mekan. Kent bir dönem köylülerle iç içe iken daha sonra orada yaşayan köy insanları biraz daha ilerde bir başka alana nakledilmişler.

    Oyuncuları antik kentin girişinde Geyre Belediye Başkanı Hüseyin Kunak ve Arkeoloji Müzesi Müdürü Cevdet Üstündağ karşıladı. Antik kentin ortasından geçerek tiyatroya gelen oyuncular en az kent kadar görkemli antik tiyatro karşısında adeta büyülendiler. Konuklara “hoş geldiniz” diyerek bir konuşma yapan Geyre Belediye Başkanı Kunak bir ilçe olarak tarihle yan yana yaşamaktan duydukları mutluluğu dile getirdi. Müze müdürü Üstündağ ise 2100 yıl önce bölgenin önemli bir yerleşim yeri olan Afrodisias’ın tarihteki yerini anlattı. Konuşmaların ardından Tiyatro Simurg, Muğla Duvar Sahnesi, Yenikapı Tiyatrosu kısa oyun gösterileri yaparken İzmir Tiyatroevi vurmalı çalgılarla bir doğaçlama sergiledi. Tiyatroevi’nin doğaçlama çalışmasına tüm topluluklar da dans ederek katılınca giderek gösteri onlarca oyuncunun katıldığı bir halay dansına dönüştü.
    Kaynak: Bydigi Forum http://www.bydigi.net/showthread.php?p=466481

    Afrodisias Antik Kenti’ndeki etkinliğin kapanış konuşmasını ise Doç. Hasan Erkek yaptı. Erkek konuşmasında 15 bin insanın yaşadığı bir yerleşim yerinde 15 bin kişilik bir tiyatronun bulunmasından duyduğu heyecanı izleyiciler ve oyuncularla paylaştı.

    Yeniden Aydın’a dönen oyuncular akşam gösterilerinde “Yaşasın Tiyatro” etkinliğinde kısa oyunlar sergilediler. Gösteri öncesi Tiyatro Simurg’un müzisyenleri Özgür Ay ve Yavuz Ozan Uçar kısa bir dinleti sundular.

    2. Aydın Tiyatro Günleri kapanış etkinliğinde ise Aydınlı şair İbrahim Uğur, Aydın ve çevresini konu alan şiirlerini okudu. Onur Konuğu yazar Dinçer Sezgin ise yaptığı konuşmada 50 yıldır yazma eylemi içinde bulunduğunu, bir yazarı yaşatan ve onu yazmaya yönelten en önemli öğenin çevresindeki insanların ilgisi olduğunu belirttikten sonra kendisini 2. Aydın Tiyatro Günleri Onur Konuğu olarak çağıran AYKARYAY Aydın Tiyatro’ya ve şenliği düzenleyen Amatör Tiyatrolar Birliği ATÜK’e teşekkür etti.

    Yapılan konuşmaların ardından İzmir Tiyatroevi kapanış oyunu “Hikaye-i Mahmud Bedreddin” adlı oyununu sahnelemeden önce yazarı Mehmet Akan’ı konu alan kısa bir belgesel film gösterildi. Filmin ardından Tiyatroevi, Hamit Demir’in yönettiği oyununa vurmalı çalgıların kısa bir doğaçlamasıyla başladı. Bedreddin’in olgunlaşma sürecini şiirsel bir dille aktaran topluluk, özellikle onun dönüşüm çizgilerine vurgular yaptı.

    2. Aydın Tiyatro Günleri sokaktan okula, parka ve sahneye tiyatroyu taşıyarak ilde sanatın sesini bir kez daha yükseltti. Şenlik sırasında 7 topluluğun onlarca oyuncusu birbirlerinin üretimlerini izleyip değerlendirme fırsatı buldular. Şimdi yeni üretimlerle Anadolu’nun değişik illerinde yeni şenliklerde yeniden buluşma heyecanını yaşıyorlar.



  2. 2
    AKBİLE
    Bayan Üye

    Cevap: Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro

    Reklam



    Sokakta Okulda Kahvede Parkta Sahnede Tiyatro; tiyatronun eğiticiliği anlamında güzel tabiki fakat sokakta olur olmaz zamanlarda tiyatro patavatsızlık olabilir dikkat ederek yapmak lağzım







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi