Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
Modifiye Bölümü ve Tuning Bölümünden Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 13
    Gönülce
    Özel Üye
    Reklam

    --->: Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

    Reklam



    Impreza 2.0 WRX aracın genel özellikleri
    Subaru tasarımcıları yaklaşık sekiz yıldır piyasada olan Impreza´nın karoserini yenilerken çok cesur davranmışlar. Radikal değişiklikler yapılan otomobilin ölçüleri, eski Impreza´dan daha büyük. Toplam uzunluğu 4340 mm´den 4405 mm´ye çıkan yeni Impreza´nın genişliği de 40 mm artarak 1690 mm´den 1730 mm´ye ulaşmış. Otomobilin yüksekliğinde de eskisine göre 40 mm´lik bir artış sözkonusu: 1440 mm. Büyüyen boyutlara karşın ------ mesafesi (2525 mm) değişmemiş. Eski Impreza´nın 1235 kg´lık ağırlığına karşın yenisinde 130 kg´lık bir fazlalık var: 1365 kg.

    Sert ve keskin hatlarıyla dikkat çeken yeni Impreza´nın üst kısmında sinyalleri de kapsayan büyük eliptik farları, tampondaki büyük ve derin hava girişiyle birleşen ince ama geniş radyatör ızgarası dikkat çekiyor. Impreza, motor kaputu ve çamurluklardan uzanan bombeli ön tasarımıyla Toyota Corolla ve Lancia Lybra´dan esintiler taşıyor. Ancak onlardan çok daha radikal ve sert ifadeli olduğu bir gerçek. Şişkin çamurluklar, tamponundaki "yemek tabağı" olarak nitelenen büyük sis farları ve motor kaputu üzerindeki dev bir "posta kutusu" ağzını andıran intercooler hava girişi Impreza´ya saldırgan bir hava veriyor. Bütün Subaru modelleri gibi yeni Impreza´nın kapı camları da çerçevesiz tasarlanmış.

    Arka kısımdaysa ilk dikkat çeken yanlara da dönen irice stop lambalarıyla büyük bagaj üstü spoyleri. Spoyler, yüksek hızlarda otomobilin yol tutuşuna olumlu katkı sağlarken geri manevralarda karoserin bitiş çizgisini gösteriyor. Tampona kadar inen bagaj kapağının üzerindeki Subaru yazısı ve nikelajlı WRX logosu hemen dikkati çekiyor.

    Impreza 2.0 WRX´in iç mekanı, öncelikle ön koltuklarının tasarımıyla sportif bir ortam yaratıyor. Kokpit tasarımı çok iddialı olmayan otomobilin plastik kalitesi de ortalama seviyede. Momo´nun tasarladığı dört kollu direksiyon simidi Impreza´ya yakışmayacak kadar büyük kalmış. Direksiyonun perdelemediği gösterge tablosu, üç dairesel göstergeden oluşuyor. Bu göstergelerin en büyüğü, 260 km/s´de son bulan ortadaki hız göstergesi. Metal görünümlü materyalle kaplı orta konsolun üzerinde kokpite gömülü dijital saat sıradan görünüm yaratmış. Orta konsoldaysa en üstte basılarak çıkartılan bardaklık, CD çalar, radyo ve teypten oluşan müzik sistemi dışında dikkat çekici birşey yok. Ancak müzik sisteminin çok kaliteli olduğunu belirtmeliyiz. Standart olarak sunulan metal pedallar, iç mekanda göze çarpan diğer sportif aksesuarlar. Impreza´nın ön koltukları, tasarımıyla safkan sportif ruhu hissettirirken hızlı sürüşlerde ve virajlarda sürücüyü yerinde tutmayı başarıyor. Zaten ön koltukların tasarımları, birçok ralli otomobilindeki koltukların biraz günlük kullanıma uyarlanmış halinden başka birşey değil. Sürücü koltuğunun yükseklik ayarı kapı yanındaki kolla kolayca yapılıyor. Impreza´nın cam açma düğmeleri, kapı kolçağında ve çoğu Japon otomobilinde olduğu gibi merkezi kilit düğmesiyle konumlandırılmış. Koltukların arasındaki kapaklı kol dayanağı biraz alçakta ve sunduğu göz de küçük. Yeni Impreza´nın arka koltuklar yatırıldığında genişletilebilen bagaj hacmi, ne üretici ne de ithalatçısı tarafından açıklanmadı. Impreza´nın tabanını kaplayan halının kalitesi çok yetersiz. Buna karşın iç mekandaki herşey, eskisinden çok daha iyi.

    Motor, performans
    Sıradışı görünümüyle herkesin zevkine hitap etmese de hakkında herkesin fikir birliğine vardığı Subaru motoru, gerçekten övgüye değer. Impreza´nın alüminyum kaputu altında, eskisinden tanıdık olan 1994 cc hacminde 4 silindirli, çok noktadan enjeksiyonlu, 16 supaplı, silindir sırası başına üstten çift eksantrikli, turbo beslemeli, intercoolerlı, boxer motor yer alıyor. Subaru, Porsche´yle birlikte boxer motoru tercih eden iki üreticiden birisi. Eski Impreza´da da kullanılan motoru, yeni karoser için elden geçiren Subaru mühendisleri, yüzde 11 daha büyük bir intercooler sistemi kullanırken elektronik işletim sistemini de geliştirmiş. Böylece maksimum torkun eskisinden 400 d/d daha düşük devirde, 3600 d/d´de üretilmesini sağlamış. Impreza´nın motoru 5600 d/d'de 218 HP güç ve 3600 d/d'de 292 Nm maksimum tork üretiyor. Bir boxer için şaşırtıcı derecede titreşimsiz çalışan motorun gaz pedalından gelen emirlere tepkisi, turbo devrede olduğu sürece çok çabuk. 2000 d/d´ye kadar isteksiz olan 2.0 litrelik motor özellikle 2500 d/d´den sonra kendine gelmeye başlıyor ve 3000 d/d´den sonra tam bir patlama yaşanıyor. Ağırlık merkezinin aşağıda olmasıyla otomobilin sürüş dengesine destek sağlayan boxer motor, göz kamaştırıcı performansı kadar sesiyle de keyif veriyor. Performanslı kullanımlarda WRX´ten duyulan sesin rallilerde yarışan WRC´de duyulan sese çok benzediğini belirtmeliyiz.

    Eski yürüyen aksamın geliştirilmesiyle Impreza artık yere daha da sağlam basıyor. Sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminde merkezi viskoz diferansiyel, arkadaki sınırlı kaymalı kilitli diferansiyelle senkronize çalışıyor. Sistem, normal sürüşlerde çekiş gücünü ön ve arka tekerleklere 50:50 oranında veriyor. Ancak tekerleklerde patinaj başladığında çekiş gücünü yola tutunan tekerleklere aktarıyor. Hidrolik debriyajla sistemiyle donatılan şanzıman, vites değişimlerini kolaylaştırmış ancak, vites yolları bir spor otomobile yakışmayacak kadar uzun ve geçişler de kimi zaman sorunlu olabiliyor. Impreza´nın uzun tutulan şanzıman oranları, maksimum performansı elde edebilmek için otomobilin üst devirlerde kullanımını gerektiriyor.

    Yeni Impreza eskisinden daha hızlı bir otomobil. Yaptığımız testlerde Impreza, 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamladı. Eski Impreza´yla 27 Ağustos 1996´da yayınladığımız hızlanma testinde bu değer 7.1 saniyeydi. Esneklik testlerinde özellikle beşinci viteste yaptığımız 60-100 km/s ölçümünde otomobil uzun şanzıman oranı ve motor devrinin 2000 d/d´nin altına düşmesi nedeniyle hızlanmakta zorlandı. 60-100 km/s ara hızlanma ölçümünde dördüncü viteste 8.1, beşinci viteste 14 saniyelik değerler elde ettik. Eski Impreza´da bu değerler 10.2 sn ve 17.3 saniye olarak gerçekleşmişti. 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde de dördüncü viteste 5.1 sn, beşinci viteste 8.7 saniyelik veriler elde ettik. Eski Impreza´da bu değerler sırasıyla 6.7 sn, 12.5 sn´ydi. Otomobilin dördüncü viteste 100 km/s´den 210 km/s´ye kadar beşinci vitese ihtiyaç duymadan hızla tırmanabilmesi turbonun devreye girmesinden sonra motorun ne kadar güçlendiğinin göstergesi. Impreza´nın kullanımı çok keyifli ama sert virajlarda ya da kaygan zeminlerde gaz pedalına yüklenmek otomobilin arkasının dönmesine sebep olabiliyor.

    Impreza WRX, test süresince 100 km´de ortalama 15.7 litre yakıt tüketti. Kontrollü kullanımla 14 litre civarına düşürülebilecek bu tüketimle, 60 litrelik depoya sahip otomobil 382 km´lik menzile ulaşıyor. Bu verilere göre Impreza´nın yakıt tüketimi yüksek ve bir depo yakıtla menzili kısa.

    Kullanım, konfor
    Impreza´nın büyük direksiyon simidi, performanslı bir otomobile pek yakışmıyor. Normal kullanımda çok sorun çıkarmayan direksiyon simidi bol virajlı yollarda ve sportif kullanımda sürücünün otomobili kontrol etmesini zorlaştırıyor. İstenilen tepkileri çabuk veren direksiyon, yolun zemini konusunda da sürücüyü fikir sahibi yapacak tepkileri veriyor. Hıza duyarlı olarak sertleşmesi, özellikle 200 km/s üzerinde güven veriyor. Önde ve arkada MacPherson tipi bağımsız süspansiyon sistemi ve kilitli diferansiyele sahip başarılı sürekli dört tekerlekten çekiş sistemiyle yola adeta yapışan Impreza, ray üzerinde ilerlercesine stabil. Öyle ki test parkumuzunda her zaman 100-110 km/s hızla döndüğümüz sert virajları Impreza´yla 140 km/s civarı hızlarla tedirginlik yaşamadan sorunsuzca geçtik.

    Parçaların gövdeye montaj noktasına kadar süspansiyon sistemi tamamen yenilenen Impreza, eskisinden daha sert karakterli. Ancak bu sertliğe rağmen, spor bir otomobil için tatminkar sürüş konforu sunuyor. Stalibitesi kolay kolay bozulmayan otomobil, dört tekerlekten çekiş sisteminin tepkilerine alışkın olmayan ellerde yine de tehlikeli olabilir. Özetle Impreza´yla performanslı sürüşler usta işi.

    Kısa boylu ya da direksiyona biraz yakın oturmak isteyen sürücüler için otomobile giriş-çıkış biraz sorunlu. Yarış tipi koltukların öne doğru dönen yan destekleri iniş-binişi zorlaştırıyor.

    Impreza, hızlanmayı bildiği gibi durmayı da çok iyi biliyor. Yaptığımız fren testlerinde elde ettiğimiz değerler, pek sık rastlayamadığımız kadar başarılı. 60 km/s hızda 12 metrede duran Impreza, 100 km/s´de 37 metrede, 120 km/s hızdaysa 54 metrede dengeli ve güvenli olarak durmayı başardı. Bu değerler eski Impreza´nın 14 m, 42 m ve 62 metre olarak ölçtüğümüz değerlerinden çok daha iyi.

    Yüksek performansına rağmen Impreza hem rölantide, hem de sürüş esnasında sessiz bir otomobil. Sabit hızdaki sürüşlerde 100 km/s´de 66 dB(A), 130 km/s´de de 68 dB(A) olarak ölçtüğümüz değerler, bu konuda iddialı olan birçok otomobilden daha iyi. Motorun hızlanmalarda duyulan homurtusuysa adrenalin salgılamaya yol açacak türden. Ancak yol sesi kabine sızıyor.

    ForumAlev --->: Subaru Modelleri ve Genel Bilgiler

  2. 14
    Gönülce
    Özel Üye
    Legacy 2.5 GX aracın genel özellikleri
    Karoseri hafif yuvarlatılmış köşelerden oluşan Legacy'nin 2.5 GX versiyonunda 2.0 GL versiyonundan farklı olarak her iki tarafta da ikişer adet sis farı bulunan ön tampon, yan spoylerler ve bagaj üstü spoyler kullanılmış. Legacy GX'te önde ve arkada uzun boyluların bile rahat edebileceği büyüklükte bir oturma alanı bulunuyor. Koltuk sırtlığının kademesiz ayarlanmasını sağlayan kolun kapı kapalıyken kullanımı zor. Bunun dışında diğer ayarlar zahmetsizce yapılabiliyor. Legacy GX'in kokpiti de karoseri gibi sade hatlara sahip. Gösterge tablosundaki gri zeminli göstergeler kolay okunabiliyor. Direksiyon simidinin tam arkasında kalan ön-arka sis farları, ön far yıkama sistemi gibi düğmelere erişilmekte zorluk yaşanıyor. Legacy'nin 450 litrelik bagaj hacmi pek büyük değil ama arka koltuklar yatırılarak 630 litreye kadar artırılabiliyor.
    Motor, performans
    Legacy'de 2.5 litrelik, silindir sırası başına çift egsantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu boxer motor bulunuyor. 2457 cc'iik bu motor 5600 d/d'de 150 HP güç, 4000 d/d'de de 221 Nm tork üretiyor. 2.5 litrelik bir motora göre üretilen güç düşük gibi görünse de yüksek tork yeterli ataklığı sağlıyor. Dört ileri vitesli otomatik şanzımanla motor uyum içinde çalışıyor. Şanzımanda normal kullanımın yanısıra Sport ve kaygan zeminlerde ikinci viteste kalkış yapılmasını sağlayan Hold olmak üzere iki ayrı kullanım şekli daha bulunuyor. Legacy GX'le yaptığımız hızlanma testlerinde vites D'deyken (normal konumda) 0'dan 100 km/s hıza 10.6 sn'de ulaştık. Yeterince hızlı ve sarsıntısız vites değiştiren otomatik şanzıman sayesinde otomobilin esneklik değerleri de oldukça iyi. Maksimum hızı fabrika verilerine göre 205 km/s olan otomobil bu sürate zorlanmadan çıkabiliyor. Legacy GX, test koşullarında 13.2 litre yakıt tüketti. Bu tüketim değerleri otomatik vites ve dört tekerlekten çekiş sistemine rağmen biraz yüksek.
    Yürüyen aksam, kullanım
    Subaru Legacy'nin sert sayılabilecek süspansiyonu darbeleri emmekte çok başarılı değil. Ancak kabin içindeki sarsıntı yolcuları çok rahatsız edecek boyutlarda değil. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle süspansiyon sistemi mükemmel yol tutuş özellikleri sağlıyor. Torkun ön ve arka tekerleklerin dönüş hızlanna göre farklı oranlarda dağıtılabilmesi de kaygan zeminlerde daha iyi bir tutunma sağlıyor. Hiza duyarlı olan hidrolik direksiyon yüksek hızlarda güven veren bir sertliğe ulaşıyor. Sert yan rüzgarlardan bile az etkilenen Legacy yüksek süratlerde de izine sadık kalıyor. Çerçevesiz kapı camlan normal kullanımda rüzgar sesini engeleyebiliyor; ancak maksimum hıza yaklaşıldığında içeri yoğun rüzgar sesi geliyor. Japon otomobillerinin birçoğunun ortak problemi olan lastik sesi Legacy'de daha iyi yalıtılmış. Önde hava kanallı disk, arkada diskten oluşan ABS'li fren sistemi kolay dozlanıyor. Yapılan fren testlerinde 100 km/s hızda 39 metrede duran Legacy GX, bu konuda Avrupalı rakiplerini aratmıyor.








  3. 15
    Gönülce
    Özel Üye
    Legacy Outback aracın genel özellikleri
    Legacy Station Wagon'dan geliştirilen Outback daha yüksek yapısı ve farklı tamponlarıyla değişik bir karakter kazanmış. Legacy Station Wagon'la aynı karosere sahip olmasına karşın Outback'i 4720 mm'lik boyuyla 40 mm daha uzun. Ayrıca 1745 mm'lik genişliği Legacy'den (1695 mm) 50 mm daha fazla. Uzunluk ve genişlikteki farklılıkları Outback'in daha iri tamponları ve arazi araçlarındakileri hatırlatan geniş kapı çıtaları yaratıyor. Outback'in arazi şartlarına daha iyi uyum sağlaması için yerden yüksekliği 155 mm'den 190 mm'ye çıkarılmış. Bu durum ve tavan rayları otomobilin toplam yüksekliğinin de 1515 mm'den 1580 mm'ye ulaşmasına neden olmuş. 2650 mm'lik ------ mesafesi Legacy Station Wagon'la aynı olsa da iz açıklıklarında farklılıklar var. Outback'in ön iz açıklığı (1420 mm) Legacy'den 400 mm daha dar; ancak arka iz açıklığı (1465 mm) 10 mm daha geniş. Yeni ve eski Outback versiyonları karşılaştırıldığında yeni Outback'in ------ mesafesinin (2650 mm) 20 mm daha uzun olduğu görülüyor. Bunun yanısıra yeni Outback eskisinden 30 mm daha geniş, 25 mm daha yüksek. Buna karşılık uzunlukta bir değişiklik olmamış. Outback, büyük ve yuvarlak sis farlarını barındıran ön tamponunun dışında Legacy'yle aynı yüze sahip. Kapıların alt kısımlarındaki geniş plastik koruyucular çamurlukları da kapsıyor. Outback'in profilinde önemli bir değişiklik göze çarpmıyor. Arkada büyük stop lambalarının tasarımı yenilenmiş ve camın alt kısmı üçgenleştirilmiş. Legacy'iyle aynı kokpite sahip olan Outback'in ergonomisi sorunsuz. Oldukça geniş ve ferah bir iç mekan sunan Outback'in eşya kancaları ve örtüsü bulunan bagajı da çok kullanışlı. Outback'in 530 litrelik bagajı arka koltuklar yatırılarak 1645 litreye kadar genişletilebiliyor.
    Motor, performans
    Eski versiyonda kullanılan 2.5 litrelik 16 supaplı boxer motor bir takım değişikliklerle yeni Outback'e taşınmış. Çok noktadan enjeksiyonlu boxer motorun silindir kapakları, emme manifolduna kadarki hava emiş yolu yeniden tasarlanırken motorun titreşim ve gürültüsünü azaltmaya yönelik çalışmalar yapılmış. Bu değişikliklerin sonucunda 2.5 litrelik motorun gücü 5600 d/d'de 150 HP'den 156 HP'ye yükselmiş. Asıl iyileşme maksimum torkta ortaya çıkmış. Eski motorda 4000 d/d'de 221 Nm olan maksimum tork yeni motorda 3600 d/d'de 223 Nm. Her ne kadar maksimum torktaki artış 2 Nm gibi küçük bir değer olsa da bu torkun üretildiği devrin 400 d/d aşağıya çekilmesi önemli bir gelişme. Outback'in boxer motoru zorlanmadan devirleniyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi, otomatik şanzıman ve 1450 kg'lık boş ağırlıkla boğuşmak zorunda olan motor yeterli performansı sağlayabiliyor. Yeni geliştirilen 4 ileri vitesli otomatik şanzımanın vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız. Outback, testlerimizde 0'dan 100 km/s hıza 10.2 sn'de ulaştı. 60-100 km/s hızlanmada vites D konumundayken elde edilen 6.6 sn ve 90-120 km/s hızlanmada ulaşılan 8.5 sn'lik değerler tatminkar. Outback'in 100 km'deki 11.7 litrelik ortalama yakıt tüketimi otomobilin özellileri göz önüne alındığında yüksek değil.
    Kullanım, konfor
    Outback'in süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde de konforlu sürüş sağlayabiliyor. Darbeleri iyi emebilen sistem arka arkaya gelen yayvan kasislerde otomobilin salınıma girmesini önleyemiyor. Bunun yanısıra yerden yüksek yapının da etkisiyle virajlarda biraz yatıyor. Ancak dört tekerlekten çekiş sisteminin de avanatajıyla virajlarda Outback'in stabilitesi kolay kolay bozulmuyor. Zorlandığında arkadan kayma eğilimi gösteren Outback, hafif direksiyon hareketleriyle kontrol edilebiliyor. Test aracımız VDC (Vehicle Dynamics Control) sistemiyle donatılmıştı. Bu sistem motor gücü, tork dağılımı ve fren sistemini kullanarak özellikle virajlarda ve ani şerit değiştirmelerde otomobilin savrulmasını önlüyor. Ayrıca arka süspansiyondaki SLS (Self Levelizing Suspension) sistemi, yük durumuna göre gerekli ayarları yaparak yerden yüksekliğin mümkün olduğunca aynı kalmasını sağlıyor. Bu da sürüş dengesini artırıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve yerden 19 cm yüksekliğiyle Outback hafif arazi şartlarında rahatlıkla ilerliyor. Outback'in hıza duyarlı hidrolik direksiyonu manevralarda olduça rahat. Ön ve yanlarda geniş bir görüş alanına sahip olan Outback'in arka koltuğundaki kafalıklar görüşü kısıtlıyor. Tek düğmeyle kumanda edilen sürgülü tavanlar istenildiğinde iç mekanın çok daha aydınlık olmasını sağlıyor. Cam direği bulunmamasına karşın kapılardan rüzgar sesi sızmıyor. Genel olarak ergonomik bir kokpite sahip olan Outback'in sürücü koltuğu ayarlarını kapı kapalıyken yapmak biraz zor. Outback'in önde hava kanallı disk, arkada disklerden oluşan fren sistemi ABS destekli. 100 km/s hızda yaptığımız frenlerde Outback 41 metrede savrulmadan durdu. Duruş mesafesi çok kısa olmasa da güvenli.








  4. 16
    akademi23
    Yeni Üye
    kardeş paylaşm iiçin tşkrler

  5. 17
    djkurdsh
    Yeni Üye
    YAW BU SUBARULAR MANYAQ ARABALAR MODİYE YAKIŞIYOR BU ARABALARA:p

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
subaru legacy 1.8 gl nasıl,  subaru legacy 1.8 gl 1992 yakit tuketimi ne kadar,  subaru legacy bc 1 motor güçlendirme
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi