E Vitamini (Tokoferol)

+ Yorum Gönder
Sağlık ve Vitaminler Bölümünden E Vitamini (Tokoferol) ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    Gülehasret
    Süper Moderatör
    Reklam

    E Vitamini (Tokoferol)

    Reklam



    E Vitamini (Tokoferol)

    Forum Alev
    E Vitamini (diğer adıyla Tokoferol), en önemli antioksidandır ve bağışıklık sistemi açısından pek çok fonksiyonda görev alan önemli bir vitamindir. Bu bölümde, E Vitamininin faydaları, önemi ve bulunduğu besinler, E Vitamini Eksikliği gibi sorularınıza yanıt bulmaya çalışacağız.
    Faydaları, Eksikliği, Hangi Besinlerde Bulunur?

    • E Vitamininin Faydaları: E Vitamini çok güçlü bir antioksidandır. Hücre yapısının bozulmasını engeller. Yaraların iyileşmesini hızlandırır. Kansere karşı koruyucudur. Damar sertliğini ve tıkanmalarını engeller. Cildi güzelleştirir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Göz sağlığı için hayati önem taşır. Vücuda alınan ağır metaller, zehirli bileşikler, radyasyon ve bazı ilaçların yarattığı toksinlere karşı koruma sağlar. Yaşlanmaya bağlı hafıza kayıplarının (Alzheimer) önlenmesinde olumlu etkisi olduğu kanıtlanmıştır.
    • E Vitamini Hangi Besinlerde ve Nelerde Bulunur? Başta tahıllar olmak üzere ıspanak, kabak, lahana, marul gibi yeşil sebzelerde, zeytinyağı, balık yağı, fındık, ceviz, ton balığı, sardalye, yumurta sarısı, domates ve patateste bol miktarda bulunur. Özelikle bir avuç fındık günlük E Vitamini İhtiyacını büyük oranda karşılamaktadır.
    • E Vitamini Eksikliği son derece ender görülmekle birlikte, E Vitamini eksikliğinde; başta kansızlık ve göz bozuklukları olmak üzere, kolay yorulma, yaraların geç iyileşmesi, cinsel isteksizlik ve kısırlık ortaya çıkabilir. E Vitamini eksikliği kalp hastalıkları ve kanser riskini de artırır. Ayrıca, vücutta su toplanmasına bağlı şişkinlikler görülebilir. Özellikle cinsel gelişimin hızlandığı ergenlik döneminde E Vitamini ihtiyacı yeteri kadar karşılanmalıdır.
    • E Vitamini Fazlalığı: Normalde fazlası idrarla dışarı atıldığı için E vitamini fazlalığı çok ender görülür. Bununla birlikte aşırı dozlarda alınması bulantı ve ishal yapabilir.
    • Günlük E Vitamini İhtiyacı: Bebeklerde 5 6 mg, 4 11 yaş arasındaki çocuklarda 7 mg ve 12 yaşından büyüklerde ise 8 10 mg. kadardır.




  2. 2
    AZADE
    Bayan Üye

    Cevap: E Vitamini (Tokoferol)

    Reklam



    E vitaminin en önemli özelliği hücreleri yenilemesidir.Yani insanların bir yerdeki yaralarını iyileştiren katkı sağlayan bir vitamindir.Bu vitamini kışlık sebzelerde bulmak,yeşil yapraklı besinlerde ve kuru yemişlerde çok fazla vardır.







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi