Mekik Hareketi İpuçları

+ Yorum Gönder
Erkeklere Özel ve Vücut Geliştirme Bölümünden Mekik Hareketi İpuçları ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    murti05
    Özel Üye
    Reklam

    Mekik Hareketi İpuçları

    Reklam



    Mekik Hareketi İpuçları

    Forum Alev
    Mekik Hareketi İpuçları

    MEKİK HAREKETİ VE İPUÇLARI



    Televizyonları izlerseniz size sık sık mekik makineleri reklamlarının yapıldığını görürsünüzÇok kuvvetli karın kasları kasları ve çok zarif görünümlü bil bel garantisi verirlerÜstelik sürede vermezler Yapar yapmaz Tv deki mankenin şekline kavuşacağınızı zannedersinizÇoğu sıradan insan aldanıp Makineyi alır yapmaya başlarsınız aylar geçer ancak aynı şekilde kaldığını görür ve aleti bodrumuna atar
    Tabi ki bunlardan bazıları düzenli çalışırsanız bel kaslarınızda ve göbeğinizde olumlu değişmelere neden olabilirlerMekik hareketini daha düzenli yapmanızı sağlarlar Ancak asla mucize yaratmazlar
    Unutmayın siz mekik hareketini hiç bir alet kullanmadan kuralına uygun olarak yaparsanız sağlayacağı tüm faydaları elde edersinizMekik için hiç bir yardımcı alete gerek yokturHele bir sporcunun tabi vücut organlarını kullanmak yerine alet kullanması kadar saçma bir şey olamaz
    İşte size mükemmel mekik hareketi için ipuçları:
    *Sırt üstü uzanınızUzandığınız satıh düz ve yumuşak olmalıdırİnce yer minderleri veya tatami minderi olabilir
    *Dizlerinizi 90° olacak şekilde bükünüz
    *Ayak tabanlarınız topuklardan parmak uçlarına kadar tamamen yere temas etmelidirTabi ki bu ayak tabanları yere sabitlenmeyecektirVücut yukarı kaldırılırken ayak tabanları da yerden kesilmemek şartı ile diz karına doğru çekilecek bu şekilde beli büken kasların çalışması azami derecede sağlanacaktır
    *Bacaklarınız birbirine bitişik şekilde durmalıdır
    *Ellerinizin pozisyonunu gücünüze veya profesyonelliğinize göre siz seçinizYani kolaydan zora doğru gidiniz
    İlk başlangıçta acemi iseniz elleri yana sarkıtınız ve gerekirse destek alınız Daha profesyonel olunca elleri göğsünüzün önüne çapraz bağla***** mekik yapınız ki en zor ve verimli mekik hareketi bu şekildirKarın kaslarınız kuvvetlenince elleri başın arkasına çapraz kapatarak mekik yapınızYani her el zıt omuza temas edecek şekilde olmalıdırAncak bu anda eller baştan tutulmamalıdır
    *Parmaklarınızı başın arkasında çapraz dolamayınızÇünkü başınızı öne doğru aşırı itebilir ve boyun incinmesine neden olursunuzEllerinizin hiç bir şekilde başa müdahalesi olmamalıdırZaten başınızı öne iterek kalkma hareketi yaparsanız karın kasları son derece az çalışmış olurlarUnutmayın vücut sadece karın kasları ve omur yardımıyla kalkacaktır
    *Her mekik hareketi son derece yavaş tempoda başlamalıdır ve yavaş yapılmalıdırSadece karın kaslarınızın çalışmasına odaklanınGözlerinizi kapatın ve karı kaslarının sertleşmesini ve kısalmasını hayal edin
    *Karın kasları kasılırken ve kendinizi kaldırırken nefes verinBu şekilde derindeki kasların çalışması sağlanabilirEğer bu esnada nefes alırsanız karnınız dışarı fırlar ve bir kemer meydana gelir arka kısmınızın da fazla zorlanmasına neden olur
    *Yukarı kalkarken yerden 20-30 cm kadar yükselince yarı pozisyonda durunuzBu pozisyonda karın kasları kasılırBu pozisyonda kısa bir süre durunuz ve tekrar yavaşça yere ininizKarın kaslarınız yorulunca kendinizi tam yukarı kaldıramazsanız bu şekilde yapabileceğiniz kadar yükseğe kalkarak yere inebilirsinizYani mekik hareketinde kendinizi çok zorlamanıza gerek yoktur
    *Başlama pozisyonuna geri dönünce yavaşça sırtınızı ve başınızı döşemeye koyunuzKarın kaslarınızı gene gergin tutarak ikinci harekete başlayınızYani karın kaslarınızı hiçbir zaman gevşetmeyiniz
    *Diğer bir mekik hareketi ise elleri yanlara açarak çapraz mekik hareketidirYani vücut kaldırırken sak kolla birlikte vücut sola dönerek kalkar ve geri gelir yine sol kolla sağa doğru kıvrılarak kalkar ve tekrar geri gelir
    *Çünkü Abdominal (karın ) kasları ufak kaslardır ve gurup halinde çalışsa bile çok az miktarda kalori harcarlarHızlı bir yürüyüş veya hafif koşu bile kat kat fazla enerji gerektirirBu nedenle mekik hareketinde vücut yağları kolay kolay harcanmazBunu sağlamak için mekik hareketine yağların belin sırtın kolların vs tüm organların hareket halinde katılmaları gerekir

    Mekik hareketinin zararlarından korunmak:
    Karın kaslarını mekik hareketi ile kuvvetlendirmek çok dikkat ve iyi bir teknik ister Mekik hareketinin verimli olması için tüm gövdenin uzanır vaziyette iken sadece karın kas gurupları ile yukarı kaldırabilmek ve 45 derece açı ile bükülmüş ayak dizlerine kadar deydirebilmek gerekirBurada dizlerin bükülmesi kalça kaslarının fleksiyonunu (kasılmasını ) nötralize etmek içindir bu şekilde dizler büküldüğünde sadece karın kaslarının çalışması sağlanır Ayakların düzgün bir şekilde uzatılması sonucu mekik yapıldığı anda sadece karın kasları değil çok daha fazla kas gurubu çalışarak beden yerden kaldırılır Bu da karın kaslarına az iş düşecek demektirMekikten amaç ise karın kaslarının kuvvetlenmesi olduğundan hatalı iş yapılmış olur
    Yine vücudun yukarı kaldırılması son derece düzgün olmalıdırEğer vücut yukarı kaldırılırken kalça bükülür veya omuzlar sağa sola yatarsa mekik hareketinden istenilen verim asla alınamaz
    Buna İlaveten mekik hareketi çok hızlı ve hareketli yapılırsa dizler bükülsün veya bükülmesin karın kaslarınız çok fazla çalışmaz Bu nedenle mekik hareketinin son derece yavaş olarak ve düzgün yapılmalıdır

    Mekik hareketi arka bel kemiğiniz için zararlıda olabilirÖzellikle ayaklarınız düzgün uzatılarak ayak parmaklarınız kendinize doğru zorlanarak çekildiği pozisyonlarda mekik hareketini kurallı yapmak gerekir

    Kıvrılarak yapılan mekik hareketleri ( yani sağ kol dirseğinin sol diz üzerine gelecek şekilde veya sol kol dirseğinin sak diz üzerine gelecek şekilde yapılan mekik) ise son derece gereksiz hareketler olduğu gibi arka bel kemerinizde aşırı derecede kıvrılma meydana getirdiğinden incinmelere de neden olabilir
    Mekik hareketi yapıldığında bel kemerinde en ufak bir acı ve zorlama olmamalıdırEn ufak bir acı hissinde bile mekik hareketi bırakılmalıdırBazı sporcularımızın 50-100 kere aşırı zorla***** ve nefes nefese kalacak şekilde, bellerini inciterek mekik çekmeleri kadar saçma ve gereksiz bir antrenman olamaz



  2. 2
    candy_girlab
    Üye

    --->: Mekik Hareketi İpuçları

    Reklam



    BEN 10 DAKİKADA 100 MEKİK ÇEKEBİLİYORUM :d







+ Yorum Gönder
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi